Uchwała Nr XI/86/2015
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 16 września 2015 roku
w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą
"Dom Dziecka w Lasowicach Małych".
Na podstawie art. 6 ust 1 oraz art. 12 pkt 8 lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2013 r., poz. 595 z późn.zm.), art. 12 ust. 1 pkt. 2, ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych, (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) oraz art. 180 pkt. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 332, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§1. 1. Tworzy się jednostkę organizacyjną pod nazwą „Dom Dziecka w Lasowicach Małych" będącą jednostką budżetową Powiatu Kluczborskiego.
2.Uchwala się Statut Domu Dziecka w Lasowicach Małych stanowiący załącznik do niniejszej Uchwały.
3. Domowi Dziecka w Lasowicach Małych przekazuje się mienie, określone w umowie dzierżawy zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Parafią Ewangelicko-Augsburską w Lasowicach Wielkich.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Kluczborku.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborki
Andrzej Butra
Załącznik
do Uchwały Nr XI/86/2015
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 16 września 2015 r.
STATUT
DOMU DZIECKA W LASOWICACH MAŁYCH
UL. STAWOWA 19
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.1. Placówka opiekuńczo – wychowawcza typu socjalizacyjnego Dom Dziecka w Lasowicach Małych zwana dalej placówką jest jednostką budżetową powiatu kluczborskiego, nie posiadającą osobowości prawnej.
Placówka ma siedzibę w Lasowicach Małych przy ul. Stawowej 19.
2. Placówka przeznaczona jest dla 14 wychowanków.
3. Na pieczęciach podaje się nazwę: Dom Dziecka w Lasowicach Małych.
§ 2. Podstawę prawną działania placówki stanowią w szczególności:
1) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595, z późn zm.).
2) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn zm.).
3) Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 135, z późn. zm.).
4) Ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r., Nr 223 poz. 1458, z późn. zm.).
5) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 roku w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r., Nr 292, poz. 1720).
6) Niniejszy statut.
Rozdział II
Cele i zadania placówki
§ 3. 1. Funkcjonowanie Placówki oparte jest na realizowaniu zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej obejmujących w szczególności:
2. Zapewnienie całodobowej opieki i wychowania dzieciom i młodzieży pozbawionym właściwej opieki rodzicielskiej.
3. Sporządzanie diagnozy psychofizycznej wychowanka.
4. Podejmowanie działań zmierzających do reintegracji rodzin dzieci i młodzieży przebywających w placówce.
5. Zaspokajanie niezbędnych potrzeb bytowych, rozwojowych i zdrowotnych oraz kształcenie dzieci i młodzieży objętych opieką.
6. Prowadzenie wszechstronnych działań mających na celu umożliwienie:
1) powrotu do rodzin naturalnych,
2) przystosowania dziecka do samodzielnego funkcjonowania w środowisku i możliwości pełnienia ról społecznych po opuszczeniu placówki,
3) wyrównywanie opóźnień rozwojowych i szkolnych dziecka poprzez organizację zajęć socjalizacyjnych, korekcyjnych, kompensacyjnych, logopedycznych, terapeutycznych itp.
7. Zapewnienie opieki psychologiczno-pedagogicznej odpowiedniej do potrzeb wychowanków.
8. Współpraca z rodziną w celu usprawnienia jej umiejętności opiekuńczo-wychowawczych.
Rozdział III
Organizacja placówki
§ 4. 1. Placówką kieruje Dyrektor Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, zwany dalej Dyrektorem przy pomocy ustanowionego wychowawcy – koordynatora.
2. Dyrektor reprezentuje placówkę na zewnątrz, ponosi odpowiedzialność za jej organizację, działania i funkcjonowanie.
3. Obsługę ekonomiczno – administracyjną i organizacyjną placówki prowadzi Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych.
§ 5. Szczegółowy zakres działania placówki określa regulamin organizacyjny, przyjęty Uchwałą Zarządu Powiatu w Kluczborku.
§ 6. 1. Nadzór organizacyjny nad działalnością placówki sprawuje Starosta Kluczborski za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
2. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadań palcówki sprawuje Wojewoda Opolski.
Rozdział IV
Gospodarka finansowa
§ 7. Placówka funkcjonuje na podstawie przyjętego dla jednostki rocznego planu finansowego.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 8. Zmiana statutu wymaga formy właściwej dla jego ustanowienia.