Uchwała   Nr XI/86/2015                                

                            Rady Powiatu w Kluczborku                        
z dnia 16 września 2015 roku

w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą
"Dom Dziecka w Lasowicach Małych".

Na podstawie art. 6 ust 1 oraz art. 12 pkt 8 lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym  (Dz.U. z 2013 r., poz. 595 z późn.zm.), art. 12 ust. 1 pkt. 2, ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych, (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) oraz art. 180 pkt. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 332, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

 §1. 1. Tworzy się  jednostkę organizacyjną pod nazwą  „Dom Dziecka w Lasowicach Małych" będącą jednostką budżetową Powiatu Kluczborskiego.

2.Uchwala się Statut Domu Dziecka w Lasowicach Małych stanowiący załącznik do niniejszej Uchwały.        
3. Domowi Dziecka w Lasowicach Małych przekazuje się mienie, określone w umowie dzierżawy zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Parafią Ewangelicko-Augsburską w Lasowicach Wielkich. 

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Kluczborku.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborki
Andrzej Butra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr XI/86/2015

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 16 września 2015 r.

 

STATUT

DOMU DZIECKA W LASOWICACH MAŁYCH
UL. STAWOWA 19

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.1. Placówka opiekuńczo – wychowawcza typu socjalizacyjnego Dom Dziecka w Lasowicach Małych zwana dalej placówką jest jednostką budżetową powiatu kluczborskiego, nie posiadającą osobowości prawnej.

Placówka ma siedzibę w Lasowicach Małych  przy ul. Stawowej 19.

2. Placówka przeznaczona jest dla 14 wychowanków.

3. Na pieczęciach podaje się nazwę: Dom Dziecka w Lasowicach Małych.

 

§ 2. Podstawę prawną działania placówki stanowią w szczególności:

1)    Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595, z późn zm.).

2)    Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn zm.).

3)    Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 135, z późn. zm.).

4)    Ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r., Nr 223 poz. 1458, z późn. zm.).

5)    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 roku w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r., Nr 292, poz. 1720).

6)    Niniejszy statut.

 

Rozdział II

Cele i zadania placówki

 

§ 3. 1. Funkcjonowanie Placówki oparte jest na realizowaniu zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej obejmujących w szczególności:

2.    Zapewnienie całodobowej opieki i wychowania dzieciom i młodzieży pozbawionym właściwej opieki rodzicielskiej.

3.    Sporządzanie diagnozy psychofizycznej wychowanka.

4.    Podejmowanie działań zmierzających do reintegracji rodzin dzieci i młodzieży przebywających w placówce.

5.    Zaspokajanie niezbędnych potrzeb bytowych, rozwojowych i zdrowotnych oraz kształcenie dzieci i młodzieży objętych opieką.

6.    Prowadzenie wszechstronnych działań mających na celu umożliwienie:

1)    powrotu do rodzin naturalnych,

2)    przystosowania dziecka do samodzielnego funkcjonowania w środowisku i możliwości pełnienia ról społecznych po opuszczeniu placówki,

3)    wyrównywanie opóźnień rozwojowych i szkolnych dziecka poprzez organizację zajęć socjalizacyjnych, korekcyjnych, kompensacyjnych, logopedycznych, terapeutycznych itp.

7.    Zapewnienie opieki psychologiczno-pedagogicznej odpowiedniej do potrzeb wychowanków.

8.    Współpraca z rodziną w celu usprawnienia jej umiejętności opiekuńczo-wychowawczych. 

 

Rozdział III

Organizacja placówki

 

§ 4. 1. Placówką kieruje Dyrektor Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, zwany dalej Dyrektorem przy pomocy ustanowionego wychowawcy – koordynatora.

2. Dyrektor reprezentuje placówkę na zewnątrz, ponosi odpowiedzialność za jej organizację, działania i funkcjonowanie.

3. Obsługę ekonomiczno – administracyjną i organizacyjną placówki prowadzi Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych.

 

§ 5. Szczegółowy zakres działania placówki określa regulamin organizacyjny, przyjęty Uchwałą Zarządu Powiatu w Kluczborku.

 

§ 6. 1. Nadzór organizacyjny nad działalnością placówki sprawuje Starosta Kluczborski za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

2. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadań palcówki sprawuje Wojewoda Opolski.

 

Rozdział IV

Gospodarka finansowa

 

§ 7. Placówka funkcjonuje na podstawie przyjętego dla jednostki rocznego planu finansowego.

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

 

§ 8. Zmiana statutu wymaga formy właściwej dla jego ustanowienia.