Do podstawowych zadań Rzecznika należy prowadzenie następujących spraw :
1. prowadzenie spraw należących do właściwości powiatowego rzecznika konsumentóww zakresie ochrony konsumenta określonym ustawą o Państwowej Inspekcji Handlowej oraz innymi przepisami
3. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów
4. wyłączanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą,do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów
5. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowegow okresie ochrony interesów konsumentów
6. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencjii Konsumentów oraz organizacjami do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów
7. występowanie z roszczeniami o zaniechanie niedozwolonych zadań, usunięcia skutków niedozwolonych działań, złożenie oświadczenia przeciwko przedsiębiorcom, którzy dokonali czynu nieuczciwej konkurencji
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.