Protokół Nr XXXIX/2014

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 6 marca 2014 r.

 

            XXXIX  sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Władysław Zawadzki. Powitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 15 radnych.

Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad. Radni jednogłośnie, 15 głosami za zatwierdzili poniższy porządek.

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXXVIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zaprezentowanie możliwości wypełniania zeznań podatkowych za 2013 rok w formie
e-deklaracji oraz poprawności wypełniania oświadczeń majątkowych - Urząd Skarbowy
w Kluczborku.

4.Podjęcie uchwał w  sprawach:
a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

c/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych

na zakup samochodu lekkiego,

d/przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji,
e/przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, 
f/
określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2014 rok,
g/utworzenia Stowarzyszenia Obszar Funkcjonalny Kluczbork-Namysłów-Olesno,
h/wyrażenia zgody na przystąpienia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości,
i/zmiany Uchwały Nr XXV/146/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r.
w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski,
j/wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Kluczbork,
k/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat,
po umowach zawartych na czas oznaczony  do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości zabudowane boksami garażowymi, stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego będącymi w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych
w Kluczborku położone w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5,
l/
wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat,
po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku położona w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5 na rzecz firmy Netia S.A. z siedzibą w Warszawie,
ł/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy  na okres oznaczony do 3 lat,
po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem jest ta sama  nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.
5.Sprawozdanie Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2013 rok.
6.
Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa powiatu kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2013.
7.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
8.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres
od  10.12.2013 r. do 4.02.2014 r.
9. Wolne wnioski i zapytania.
10. Zamknięcie obrad. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z XXXV i XXXVI  sesji Rady Powiatu. 
Do protokołu z XXVIII sesji  radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosownie. W obecności 15 radnych, 15 głosami za Rada zatwierdziła protokół z XXVIII sesji.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań interpelacji.

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

Pracownice Urzędu Skarbowego w Kluczborku przestawiły krótką prezentację dotyczącą  możliwości wypełniania zeznań podatkowych za 2013 rok w formie e-deklaracji oraz informację dotyczącą poprawnego wypełniania oświadczeń majątkowych przez radnych, kierowników jednostek organizacyjnych i pracowników starostwa.

 

Do punktu 4a porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku.
Wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 1.512.745 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących
w kwocie 865.603 zł, zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 647.142 zł, wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 3.277.604 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych o kwotę 2.689.739 zł,  zwiększenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych w kwocie 587.865 zł. Wprowadza się  zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2014 rok, ponadto wprowadza się zmiany w planie przychodów i rozchodów. Zwiększa się planowany deficyt budżetu o kwotę 1.764.859 zł. Całkowity deficyt budżetu wyniesie 9.138.595 zł ,który zostanie pokryty przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym oraz nadwyżki z roku 2013.

Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie, 14 głosami za podejmując Uchwałę
Nr XXXIX/290/2014 w powyższej sprawie.

 

 

 

 

Do punktu 4b porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośni podejmując Uchwałę Nr XXXIX/291/2014
w powyższej sprawie.     

Zmiany  w powyższej uchwale dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową .

Zwiększono dochody bieżące o kwotę 865.603 zł

Zwiększono dochody majątkowe o kwotę 647.142 zł

Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 2.689.739 zł

Zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 587.865 zł

Zwiększono nadwyżkę z lat ubiegłych o kwotę 1.764.859 zł

Wprowadzono prawidłowe kwoty wykonania dochodów , wydatków i rozchodów za 2013 rok

Załącznik Nr 2- Wykaz przedsięwzięć

Zaktualizowano kwotę wydatków na zadaniach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku tj.

- "PO Klucz do biznesu 2!", "Kreuję swoje życie", "Bliżej do celu", „ Wzrost aktywności zawodowej w Gminie Wołczyn i Byczyna", realizowanych przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli tj. "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego", "Doskonalenie nauczycieli w zmieniającej się szkole", " Lepsze praktyki dla nauczycieli kształcenia zawodowego",  realizowanych przez Starostwo Powiatowe tj.  "Zawodowy Start w przyszłość", „Motywacja do lepszych wyników".

Radni nie wnieśli do projektu zapytań, jednogłośnie 14 głosami za podjęli Uchwalę
Nr XXXIX/291/2014 w powyższej sprawie.

                             

Do punktu 4c porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił , przedstawionym projektem uchwały był projekt
w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych na zakup samochodu lekkiego. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/292/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4d porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji. Komendant Powiatowy Policji w Kluczborku zwrócił się o przyznanie środków finansowych, które przeznaczone będą na zakup samochodu osobowego. Na mocy przepisów ustawy o Policji rada powiatu ma możliwość przekazania środków finansowych, stanowiących dochody własne na Fundusz wsparcia Policji
z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku. Szczegółowe warunki przekazania środków określone zostaną w porozumieniu zawartym pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku,  a Zastępcą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Opolu działającym 
w imieniu Skarbu Państwa. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/293/2014 w powyższej sprawie.      

 

Do punktu 4e porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.  Na podstawie Uchwały Nr XIX/101/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada  2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków złożono trzy wnioski na dofinansowanie prac przy obiektach zabytkowych od: Parafii Rzymskokatolickiej w Polanowicach na wykonanie dokumentacji związanej z remontem kościoła filialnego pw. NMP Królowej Polski w Jakubowicach, Parafii Rzymskokatolickiej w Wierzbicy Górnej, na prace przy remoncie ścian wieży wraz z rekonstrukcją zniszczonego stożkowego hełmu wieży kościoła pw. Św. Jacka w Wierzbicy Górnej, Parafii Rzymskokatolickiej w Biskupicach na remont podsufitki nad lożą i zakrystią w kościele pw. Św. Jana Chrzciciela w Biskupicach. Powołana komisja zgodnie z § 7 Uchwały Nr XIX/101/2007 r. Rady Powiatu dokonała analizy wniosków i zaproponowała Zarządowi Powiatu podział środków wskazany w protokole z dnia
4 grudnia 2013 r. Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 19 grudnia 2013 r. zatwierdził podział środków wskazany w projekcie niniejszej uchwały. W związku z powyższym w celu przyznania dotacji zachodzi konieczność podjęcia przez Radę Powiatu stosownej uchwały. 

Radni nie wnieśli do projektu zapytań jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/294/2014 w powyższej sprawie.

Do punktu 4f porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2014 rok.
Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał w lutym bieżącego roku podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2014, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy     z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  samorządom wojewódzkim i powiatowym.  Na podstawie art.48 ust. 1, pkt. 1 ustawy o rehabilitacji (…) środki przypadające wg. algorytmu przekazywane są samorządom powiatowym na realizację określonych zadań lub rodzajów zadań

Po rozpoznaniu potrzeb proponuje się następujący podział środków finansowych: rehabilitacja zawodowa: 60.000,00 zł., dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej: 443.880,00 zł , dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych: 140.00,00 zł., dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych: 138.500,00 zł., dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych: 23.000,00 zł., dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów: 206.023,00 zł., razem na rehabilitację społeczną otrzymano kwotę w wysokości: 951.403,00 zł. Łącznie  na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w 2014 roku przeznacza się kwotę  1.011.403,00 zł.

Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/295/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4g porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia Stowarzyszenia Obszar Funkcjonalny Kluczbork-Namysłów-Olesno.

Powiat Kluczborski uchwałą Nr XXXI/248/2013 z dnia 29 maja 2013 r. Rady Powiatu
w Kluczborku przystąpił do  wielostronnego porozumienia w sprawie utworzenia Obszaru funkcjonalnego Kluczbork-Namysłów-Olesno. Porozumienie to stanowi płaszczyznę współpracy 19 jednostek samorządu terytorialnego między innymi w takich obszarach jak: transport zbiorowy, pozyskiwanie inwestorów, kultura, oświata, sport i turystyka oraz ochrona środowiska. Zgodnie z założeniami Porozumienia efektem działań podejmowanych przez partnerów winna być dalsza poprawa jakości życia mieszkańców Obszaru funkcjonalnego.

W nowym okresie programowania funduszy Unii Europejskiej obejmującym lata
2014-2020 w krajowych programach operacyjnych planowanych do realizacji, zabezpieczono między innymi środki finansowe na projekty składane właśnie przez obszary funkcjonalne. Jednym z warunków realizacji projektów przez obszar funkcjonalny będzie udokumentowanie chęci współpracy jednostek samorządu terytorialnego służącej realizacji wspólnych działań w ramach obszaru funkcjonalnego i zawiązanie zinstytucjonalizowanej formy partnerstwa.
W przypadku obszaru funkcjonalnego Kluczbork-Namysłów-Olesno  najwłaściwszą formą prawną jest stowarzyszenie jednostek samorządu terytorialnego. Cele, zadania, tryb pracy, władze oraz sposób finansowania Stowarzyszania Obszar Funkcjonalny Kluczbork-Namysłów-Olesno określone zostaną w statucie Stowarzyszenia. Uchwała rodzi skutki finansowe. W związku z przystąpieniem do Stowarzyszenia Powiat Kluczborski zobowiązany będzie do corocznego wnoszenia składek członkowskich. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/296/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4h porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Wsparcie przedsiębiorczości
i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości.
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przez Zarząd Powiatu w Kluczborku złożył wniosek o dofinansowanie na realizację projektu pn.: „Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego      w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości
i samozatrudnienia.
 Celem projektu jest wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów poprzez udzielenie 60-ciu jednorazowych dotacji inwestycyjnych (do 40 tyś/os.) oraz wsparcia pomostowego (5400,00 zł/os.) przez okres pierwszych 6-ciu miesięcy prowadzonej działalności gospodarczej. Planowany koszt projektu wynosi 3. 075.494,70 zł.  Planowany koszt dofinansowania wynosi 100% a termin realizacji: 01.05.2014r. – 30.06.2015r.

Pan Starosta poinformował, że powyższy projekt przeszedł ocenę formalną.

W przypadku zatwierdzenia złożonego wniosku, przed przystąpieniem do realizacji programu
i podpisaniem umowy, niezbędne jest przedłożenie do Instytucji Pośredniczącej II st. w Opolu niniejszej uchwały, podjętej przez Wysoką Radę.

Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr XXXIX/297/2014 w powyższej sprawie.

Do punktu 4i porządku obrad

 

Kolejno przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/146/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Przedstawiam projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku, który zmienia Uchwałę Nr XXV/146/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Projekt uchwały zawiera następujące zmiany: w §2 usunięto niefunkcjonujący już w strukturze oświaty powiatowej typ szkoły – liceum profilowane,  w §3 wprowadzono inny termin składania wniosków o przyznanie stypendium – 5 czerwca każdego roku kalendarzowego, ponadto wprowadzono możliwość usuwania przez wnioskodawcę braków formalnych wniosku w ciągu czterech dni od dnia złożenia wniosku, ze względu na mniejszą ilość typów szkół, a zatem mniejszą ilość stypendiów zaproponowano §8 nowe skrajne wartości kwoty stypendium – nie niższe niż 200,00 zł. i nie wyższe niż 300,00 zł. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr XXXIX/298/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4j porządku obrad

 

Przewodniczący rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Kluczbork. W  dniu  3  grudnia  2013  roku  Zarząd  Dróg  Powiatowych  w  Kluczborku zwrócił się z pismem nr ZDP-4.6870.39.2013.MB z prośbą o nieodpłatne przekazanie Gminie Kluczbork  nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka numer 73/1 k.m. 1 o powierzchni 0,0700 ha położonej w obrębie miejscowości Kujakowice Górne  ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00086407/9. Przedmiotowa działka stanowi plac
w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych nr 1310 O i 1312 O na którym znajdują się wiata przystanku autobusowego oraz kapliczka. Po wcześniejszych konsultacjach pomiędzy Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku a Gminą Kluczbork nie stwierdzono żadnych uwag co do przekazania działki nr 73/1 k. m. 1  na rzecz Gminy Kluczbork. Na przedmiotową nieruchomość Zarząd Powiatu w Kluczborku wydał w dniu 5 grudnia 2013 roku decyzję
nr
FP.6844.29.2013.MW o wygaszeniu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych
w Kluczborku.
Gmina Kluczbork, pismem nr GG.6822.24.2013.JK z dnia 18 grudnia 2013 roku, wyraziła wolę przejęcia przedmiotowej nieruchomości. Radni nie wnieśli do projektu zapytań jednogłośnie Uchwałę Nr XXXIX/299/2014 w powyższej sprawie.

           

Do punktu 4k porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przestawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat,
po umowach zawartych na czas oznaczony  do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości zabudowane boksami garażowymi, stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego będącymi w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych
w Kluczborku położone w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5.
Przedmiotem dzierżawy są dwa boksy garażowe o powierzchni użytkowej 18 m2 każdy znajdujące się w budynku o zabudowie segmentowej zwartej składającej się z 10 boksów garażowych, położonym w Kluczborku przy ulicy Konopnickiej na działce gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k. m. 5 o pow. 1,234 ha ujawnionej w księdze wieczystej
nr OP1U00013961/8 prowadzonej w Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Przedmiotowe  nieruchomości stanowią własność Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Dyrektor Zespołu Szkół Licealno - Technicznych
w Kluczborku jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o przedłużenie umowy  dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowych dzierżawców. Niniejsza uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualne przypadki zawarcia kolejnych umów dzierżawy na czas określony do 3 lat, na nieruchomość zabudowaną boksami garażowymi na rzecz Pana Giebułtowicza Arkadiusza zamieszkałego w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 16/15 oraz Pana Macynę Andrzeja zamieszkałego  w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 16/1 dotychczasowych dzierżawców  którzy korzystali z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat. Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy w tym przypadku. Mając powyższe na uwadze, zasadne jest wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy na okres 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego pomiędzy trwałym zarządcą Zespołem Szkół Licealno- Technicznych w Kluczborku a dotychczasowymi dzierżawcami nieruchomości. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę
Nr XXXIX/300/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4l porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych
w Kluczborku położona w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5 na rzecz firmy Netia S.A. z siedzibą w Warszawie.

Przedmiotem dzierżawy jest grunt o powierzchni 20 m2 pod kontener telefoniczny RSU-5  stanowiący własność firmy NETIA S.A. na działce gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m. 5 o pow. 1,234 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U00013961/8 prowadzonej

w Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność Powiatu Kluczborskiego i jest w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku. Dyrektor Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o przedłużenie umowy  dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowego dzierżawcy - firmie Netia S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Pałeczki 13, który korzystał z przedmiotowej nieruchomości na podstawie umowy dzierżawy zawartej na czas oznaczony do lat 3. Niniejsza uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat,
na rzecz firmy NETIA S.A. Z siedzibą w Warszawie która korzystała  z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat. Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy w tym przypadku. Mając powyższe na uwadze, zasadne jest wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy na okres 3 lat, pomiędzy trwałym zarządcą przedmiotowej nieruchomości - Zespołem Szkół Licealno-Technicznych
w Kluczborku a dotychczasowym dzierżawcą nieruchomości firmą NETIA .S.A. z siedzibą
w Warszawie
. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę
Nr XXXIX/301/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4ł porządku obrad


Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy  na okres oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem jest ta sama  nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Powyższa  uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualne przypadki zawarcia kolejnych umów dzierżawy na czas określony do 3 lat nieruchomości gruntowych już wcześniej dzierżawionych osobom, które wybudowały na tym gruncie obiekt budowlany (garaż) i korzystały z tego przedmiotu dzierżawy na podstawie umów zawartych na czas oznaczony do trzech lat. Stosując przepis art. 12 ust 8 lit a) ustawy o samorządzie powiatowym, Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnych umów po umowach zawartych  na okres oznaczony do 3 lat, których przedmiotem jest ta sama  nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Radni nie wnieśli zapytań do projektu uchwały jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXXIX/302/2014 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2013 rok.
Radna Wioletta Kardas zapytała, czy gmina Byczyna nie złożyła żadnej informacji
w kwestii powyższego sprawozdania, gdyż w sprawozdaniu bardzo dokładnie opisane są gminy Kluczbork, Wołczyn, Lasowice Wielkie, natomiast nie ma nic o Byczynie. Głos zabrał Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, który poinformował, że z  gminy Byczyna  nie otrzymano takiej informacji.

Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa powiatu kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2013.

Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od dnia 10.12.2013 r. do 4.02.2014 r. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania jednogłośnie je przyjmując.

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

Pan Wicestarosta poinformował, że 17 lutego 2014 r. ustał byt prawny Sp.  ZOZ I ZUM. Sp.  ZOZ został skutecznie zlikwidowany, jeżeli ktoś chciałby dokładne informacje  w tej kwestii to proszę zgłosić się do pana Wicestarosty.

Przewodniczący Rady i pan Starosta wręczyli list gratulacyjny dla pan radnego Mirosława Misiaka za 30 lat pracy na stanowisku ordynatora.   

 

Do punktu 10 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i o godzinie 1455 zamknął sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Na tym protokół zakończono.

                                  

Przewodniczący Rady Powiatu

Władysław Zawadzki

Protokołowała

Katarzyna Hołdys