Protokół Nr XXVI/2012

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu  6 grudnia 2012 r.

 

            XXVI sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1200 Przewodniczący Rady Władysław Zawadzki. Powitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 19 radnych. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad.  

Pan Starosta zgłosił wniosek w imieniu Zarządu Powiatu o  poszerzenia porządku obrad o dodatkowy projekt uchwały oznaczony jako 3a-1 dot. zaciągnięcia kredytu długoterminowego, oraz w sprawie autopoprawki Zarządu Powiatu do projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku.

Radny Stanisław Konarski zwrócił się o bliższe przedstawienie powyższego projektu uchwały oraz autopoprawki do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie. Pan Starosta poinformował, że w ciągu procedowania poszczególnych uchwał, będzie wszystko wyjaśnione, oraz pani Skarbnik przedstawi krótka prezentację dot., powyższych zmian.   

Radni jednogłośnie przyjęli powyższy wniosek. Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad, który przedstawia się następująco:

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXV sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał w  sprawach:

a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku,

a-1/zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

c/wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu  z dnia 31 października 2012 r.,

d/zmiany Uchwały Nr IX/62/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli,

e/ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

f/zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r.  w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok,

g/wystąpienia  Powiatu Kluczborskiego ze stowarzyszenia pn. Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Pradziad z siedzibą w Prudniku,

h/uchwalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2013 rok,

i/ przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą Kreuję swoje życie
nr POKL.06.01.01-16-003/12 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku,

j/wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,

k/wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

l/wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej,

ł/wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”,

m/ wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych,

n/ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego,o/rozpatrzenia skargi pani B. P. na panią Irenę Ilków – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

5. Informacja Urzędu Skarbowego w Kluczborku o przeprowadzonej analizie oświadczeń majątkowych oraz korekt oświadczeń za 2011 rok.

6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 17.10.2012 r. do 16.11.2012 r.

7. Wolne wnioski i zapytania.
8. Zamknięcie obrad.                                                                       

 

Radni jednogłośnie przyjęli  powyższy porządek obrad.

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XXV sesji Rady Powiatu. 
Do protokołów radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący poddał je pod głosownie. W obecności 19 radnych, 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada zatwierdziła protokół z  XXV sesji.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

                         

Do punktu 3a porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku.
Pani Skarbnik przedstawiła krótką prezentację dotyczącą autopoprawki wprowadzanej do tego projektu uchwały. Powyższa autopoprawka wprowadza dochody z rezerwy oświatowej subwencji ogólnej oraz w związku z otrzymaniem dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na zadanie pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m. in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych , a także urealnia dochody z tytułu dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zmniejsza także dochody majątkowe z tytułu sprzedaży składników majątkowych. Powyższe działania powodują powstanie deficytu na kwotę 2.960.623 zł. w związku z powyższym wprowadza się w to miejsce przychody z kredytów i pożyczek zaciąganych na rynku, które przeznacza się na pokrycie powstałego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Radni nie wnieśli zapytań do projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku wraz z autopoprawką. Radni  17 głosami za, przy 2 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr XXVI/186/2012 w sprawie  zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku,

 

Do punktu 3a-1 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Powyższa uchwała dotyczy zaciągnięcia kredytu długoterminowego do kwoty 5.800.000 zł z okresem spłaty do 3 lat poczynając od 2013 roku. Kredyt będzie przeznaczony finansowanie planowanego deficytu jednostki samorządu terytorialnego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów. Wybór banku kredytującego nastąpi zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  a zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco. Przewodniczący Rady rozpoczął dyskusję nad powyższym projektem uchwały. Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że dochody ze sprzedaży mienia w tym roku to około 3,5 mln. zł, w projekcie budżetu na 2013 rok dochody ze sprzedaży mienia są planowane na kwotę 11 mln. zł. , oraz zapytał, co w przypadku gdy po raz kolejny dochody ze sprzedaży mienia nie zostaną zrealizowane, oraz czy zarząd ma jakiś realny program naprawczy w tej trudnej sytuacji. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że jeżeli chodzi o sprzedaż nieruchomości to jest zainteresowanie na ich kupno, jednak kryzys sprawia, że to zainteresowanie przekłada się na zbyt niskie oferty zakupu ze strony potencjalnych  nabywców. Pan Starosta dodał, że zarząd nie zgodził się na kilka transakcji, ze względu na zbyt niską cenę zakupu. Pan Starosta dodał, że powyższy projekt uchwały wiąże się z sytuacją bieżącą powiatu. Pan Starosta poinformował, że są cztery postępowania ogłoszone na grudzień, w przypadku negatywnych wyników tych postepowań, zostanie za mało czasu, na ewentualne podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu, natomiast jeżeli uda się pozytywnie zakończyć postępowania, wówczas dochody uzyskane ze sprzedaży zostaną przeznaczone na spłatę zobowiązań, lub kredyt nie zostanie zaciągnięty i w przyszłym roku dochody z tytułu zbycia majątku będą mogły ulec obniżeniu.  Radna Irena Kielar zapytała o wybór banku kredytującego w przypadku zaciągnięcia powyższego kredytu. Pan Starosta odpowiedział, że aby udzielić zamówienia publicznego trzeba ogłosić przetarg, w przypadku kredytu jest to usługa,  termin do składania ofert to 7 dni, w związku z powyższym stąd pośpiech i decyzja o wprowadzeniu pod dzisiejsze obrady powyższego projektu uchwały.  Radna Irena Kielar zapytała, co w przypadku, gdy nie znajdzie się bank, który udzieli kredytu. Pan Starosta odpowiedział, że jest zainteresowanie wśród banków, jeżeli chodzi o kredytowanie samorządów. Radny Tadeusz Konarski zapytał o koszt zaciągnięcia kredytu na kwotę 5 mln. 800 tys. zł. , przy okresie spłaty rozłożonym na 3 lata. Pan Starosta odpowiedział, że nie znamy odsetek, są one na poziomie  około 7 %, oraz, że według  symulacji zarządu, przy zaciągnięciu  kredytu na 2 i pół roku,  jego koszt wyniesie  około 700 tys. zł. Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Radni 17 głosami za, przy 2 wstrzymujących się, podjęli uchwałę Nr XXVI/187/2012 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

 

Do punktu 3b porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Do projektu nie wniesiono zapytań,  radni 117 głosami za, przy
2 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr XXVI/188/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.                                                                                                                   

Do punktu 3c porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu  z dnia 31 października 2012 r. W dniu 9 listopada 2012 r. Rada Powiatu w Kluczborku otrzymała uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 31 października 2012 r. w przedmiocie orzeczenia nieważności uchwały nr XXIII/176/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2012 r. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, w której RIO orzekło nieważności uchwały nr XXIII/176/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z powodu naruszenia art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w związku z art. 72 ustawy o finansach publicznych oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego (Dz. U. Nr 298. Poz. 1767). Z rozstrzygnięciem tym nie zgadza się Powiat Kluczborski i Rada Powiatu w Kluczborku. Zgodnie z art.85 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym rozstrzygnięcia organu nadzorczego  dotyczące  powiatu, podlegają zaskarżeniu do sądu administracyjnego z powodu niezgodności z prawem w terminie  30 dni od dnia ich doręczenia. Podstawą do wniesienia skargi jest uchwała organu, który podjął uchwałę lub którego dotyczy rozstrzygnięcie nadzorcze (art.85 ust.3).

Radni nie wnieśli zapytań do projektu. Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli uchwałę Nr XXVI/ 189/2012 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu  z dnia 31 października 2012 r.

 

Do punktu 3d porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  zmiany Uchwały Nr IX/62/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli. 31 października 2012 roku  weszło w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 października 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli, które zapisem § 6 obliguje organy prowadzące ośrodki doskonalenia nauczycieli do nowelizacji statutów tych placówek. Zmiany dotyczą następujących zagadnień: zakresu zadań realizowanych przez Ośrodek, terminów składania przez dyrektora Ośrodka planu pracy i sprawozdania z realizacji planu pracy Ośrodka organowi prowadzącemu. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXVI/190/2012 w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli.

 

Do punktu 3e porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. W związku z dodaniem ust. 8 i 9 w art. 90 ustawy o systemie oświaty (Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw - Dz. U. z 2011 r. Nr 205 poz. 1206) istnieje konieczność dokonania zmian w uchwale dotyczącej ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych. Od 1 września 2012 r. istnieje możliwość prowadzenia przez niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne kwalifikacyjnych kursów zawodowych. Niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne prowadzące kwalifikacyjne kursy zawodowe mogą otrzymać na każdego słuchacza kursu, który zdał egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie w zakresie danej kwalifikacji, dotację z budżetu powiatu w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jednego słuchacza kwalifikacyjnego kursu zawodowego w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Osoba prowadząca szkołę musi jednak podać organowi właściwemu do udzielenia dotacji planowaną liczbę słuchaczy kursu nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji oraz udokumentować zdanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w zakresie danej kwalifikacji przez słuchaczy kursu, w terminie 30 dni od daty ogłoszenia wyników tego egzaminu przez okręgową komisję egzaminacyjną. W stosunku do poprzedniej uchwały rozszerzono także zapisy dotyczące kontroli faktycznej liczby uczniów/słuchaczy oraz prawidłowości wykorzystania przyznanej dotacji. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, 18 głosami za, przy 1 wstrzymującym się podjęli uchwalę Nr XXVI/191/2012 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

 

Do punktu 3f porządku obrad


Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r.  w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie  art.

 

                                               Do punktu 3g porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  wystąpienia  Powiatu Kluczborskiego ze stowarzyszenia pn. Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Pradziad z siedzibą w Prudniku. Powiat Kluczborski przystąpił do Stowarzyszenia na podstawie Uchwały Nr XIX/104/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada 2007 roku w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pradziad. Na przestrzeni kilku lat działań w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Euroregionu Pradziad, stwierdza się brak wymiernych efektów mających bezpośredni wpływ na kreowanie wizerunku Powiatu Kluczborskiego, czy osiągania innych związanych z członkostwem korzyści na rzecz rozwoju Ziemi Kluczborskiej i jej mieszkańców. Radni do projektu nie wnieśli zapytań i 17 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr XXVI/193/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3h porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2013 rok. do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptekogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego. Działając na podstawie art. 94 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271 późn. zm.) rada powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na danym terenie, po zasięgnięciu opinii burmistrzów i wójtów gmin z terenu powiatu oraz samorządu aptekarskiego. Zgodnie z art. 94 ust. 1 w/w ustawy rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych powinien być dostosowany do potrzeb ludności i zapewniać dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy. Rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych przedstawiony w § 1 oraz plan dyżurów aptek ogólnodostępnych w porze nocnej, niedziele, święta i dni wolne od pracy na terenie powiatu kluczborskiego w 2013 roku przedstawiony w § 2 projektu uchwały zostały pozytywnie zaopiniowane przez Wójta, Burmistrzów gmin z terenu powiatu kluczborskiego oraz Opolską Okręgową Izbę Aptekarską w Opolu. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę n XXVI/194/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3i porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą Kreuję swoje życie nr POKL.06.01.01-16-003/12 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku. W związku z przyjęciem do realizacji projektu pt. Kreuję swoje życie nr POKL.06.01.01-16-003/12 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy, Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku musi dostarczyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy oraz uchwałę, która zatwierdza Projekt Kreuje swoje życie. Dokumenty te są wymagane w celu sporządzenia umowy o dofinansowanie projektu. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXVI/195/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3j porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

Decyzją Nr FP.MK.7002/7/07 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2007 roku oraz Decyzją Nr FP.6844.10.2012.MK Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 28.03.2012 roku w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu w części trwały zarząd na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku został ustanowiony dla  nieruchomości zabudowanęj oznaczonej jako działka zabudowana budynkiem administracyjnym ozn. nr 85/6 z k.m. 3 o pow. 0,2050 ha w udziale 74,46 % ujawniona w księdze wieczystej nr OP1U/00075085/5 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Powiatowy Urząd Pracy użytkuje przedmiotową nieruchomość realizując swoje zadania statutowe. Jednostka utrzymywana jest ze środków finansowych pochodzących z budżetu powiatu kluczborskiego.  Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010r.,
Nr 102 poz. 651 z poźn. zmianami) opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd. Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność publiczną stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Zgodnie z operatem szacunkowym z dnia 05 lipca 2012 r sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi  1 861 620,00 zł. Wartość ta stanowi podstawę do naliczania rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu. Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 2) opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj. 5 584,86 zł. Działalność Powiatowego Urzędu Pracy finansowana jest głównie ze środków pochodzących z budżetu powiatu. Konieczne byłoby zatem zabezpieczenie przez powiat kluczborski odpowiedniej kwoty przeznaczonej na uiszczenie przez PUP rocznej opłaty na rzecz powiatu. W związku z tym zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 % od 0,3 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie : 55,85 zł. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXVI/196/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3k porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Decyzją Nr FP.6844.11.2012.MK Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 28.03.2012 roku w sprawie ustanowienia trwałego zarządu w części trwały zarząd na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości został ustanowiony dla  nieruchomości zabudowanej    zabudowanych budynkiem administracyjnym  na działkach ozn. nr 85/6 z k.m. 3 o pow. 0,2050 ha w udziale 25,54% oraz działce 85/7 o pow. 736 m2 ujawnionych w księdze wieczystej KW  nr OP1U/00075085/5 i OP1U00082789/2 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości użytkuje przedmiotową nieruchomość realizując swoje zadania statutowe. Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010r., Nr 102 poz. 651 z poźn. zmianami) opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd. Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność publiczną stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Zgodnie z operatem szacunkowym z dnia 05 lipca 2012 r sporządzonym przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi 2 675 410 zł. Wartość ta stanowi podstawę do naliczania rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu. Zgodnie z art.83 ust. 2 pkt 2) opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj. 8 026,23 zł. Opłata ta jest zbyt wysoka w związku z tym zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 % od 0,3 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie: 80,26 zł. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie podjęli Uchwalę Nr XXVI/197/2012 w powyższej sprawie.

Do punktu 3l porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej. Domy Pomocy Społecznej w powiecie kluczborskim realizują swoje zadania statutowe władając nieruchomościami  stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego na podstawie ustanowionego prawa trwałego zarządu. Dom Pomocy Społecznej w Kluczborku nieruchomość zabudowana położona przy ul. Wołczyńskiej 25 na działce nr 25 k.m.3  ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00041807/6 Sądzie Rejonowym oraz nieruchomość zabudowana położona przy ulicy Sienkiewicza 20  na  działkach nr 88/10, 88/7 ujawnionych w księdze wieczystej  nr OP1U/00040352/4 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach  nieruchomość zabudowana położona w Gierałcicach  na dz. nr 93/3 k.m. 2 ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00067597/8. Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010r., Nr 102 poz. 651 z poźn. zmianami) opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd. Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność opiekuńczą stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Zgodnie z operatami szacunkowymi z dnia 06 listopada 2012 r. sporządzonymi przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowych nieruchomości wynosi: dz. nr 93 położona Gierałcicach: 3 169 700,00 zł, dz. nr 25 położona w Kluczborku przy ulicy Wołczyńskiej: 5 914 700,00 zł, dz. nr 88/10 i 88/7 położone w Kluczborku przy ulicy Sieniewicza: 2 465 600,00 zł. Wartości te stanowią podstawę do naliczania rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu. Zgodnie z art.83 ust. 2 pkt 2) opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj.  Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach  - 9 509,10 zł,  Dom Pomocy Społecznej w  Kluczborku  - 25 140,90 zł. Działalność Domów Społecznych  finansowana jest głównie ze środków pochodzących z budżetu powiatu. Konieczne byłoby zatem zabezpieczenie przez powiat kluczborski odpowiedniej kwoty przeznaczonej na uiszczenie przez Domy Pomocy Społecznej rocznej opłaty na rzecz powiatu. Opłaty te są zbyt wysokie dla tych jednostek w związku z tym zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 % od 0,3 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie: dla Domu Pomocy Społecznej w  Gierałcicach 95,09 zł,dla Domu Pomocy Społecznej w  Kluczborku 251,41 zł. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę nr XXVI/198/2012 w powyższej sprawie.                                                                                                                                         

 

Do punktu 3ł porządku obrad

                                                 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”. Dom Dziecka „Nasz Dom” Baków, Bogacica użytkuje  nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego na podstawie trwałego zarządu realizując swoje zadania statutowe. Nieruchomość  położona Bąkowie  przy ulicy Szkolnej 2 na działce nr 78 z k.m.1 o pow. 2,5800 ha, ujawniona w księdze wieczystej OP1U/ 00058964/6 oraz nieruchomości  położone w Bogacicy przy ul. Wiejskiej 2  oznaczone jako działki nr 418/201 o pow.0,2734ha,  nr  419/203 o pow. 0,0716 ha, nr 202 k.m.2 o pow. 0,0240 ha ujawnione w księdze wieczystej OP1U/00051491/0 Sądzie Rejonowym w Kluczborku. Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010r., Nr 102 poz. 651 z poźn. zmianami) opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd. Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność opiekuńczą  stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Zgodnie z operatami szacunkowymi z dnia 18 października 2012 r sporządzonymi przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowych nieruchomości wynosi: 2 974 034 zł w tym : nieruchomość w Bogacicy 1 344 541 zł, nieruchomość w Bąkowie 1 629 495 zł. Wartość ta stanowi podstawę do naliczania rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu. Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 2) opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj. 8 922,11zł. Działalność Domu Dziecka „Nasz Dom” Baków Bogacica jest finansowana głównie ze środków pochodzących z budżetu powiatu.  Konieczne byłoby zatem zabezpieczenie przez powiat kluczborski odpowiedniej kwoty przeznaczonej na uiszczenie tej opłaty na rzecz powiatu. Opłata ta jest zbyt wysoka w  związku z tym zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 % od 03 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie: 89,22 zł. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXVI/199/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3m porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych.  Decyzją Nr GMP.MK.7002-9/4/02  Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 8 marca 2002 roku w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych został ustanowiony dla  nieruchomości: zabudowanej budynkiem administracyjnym na działce ozn. nr 50/2 położonej w Kluczborku  oraz na działce ozn. nr 348/8 położonej  w Wołczynie. Zarząd Dróg Powiatowych użytkuje przedmiotowe nieruchomości w celu realizacji   zadań statutowych. Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity:
Dz. U. z 2010r., Nr 102 poz. 651 z późn. zmianami) opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd.
Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność publiczną stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Zgodnie z operatem szacunkowym z dnia 22 sierpnia  2012 r sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowych nieruchomości wynosi 1 764 220,00 zł. Wartość ta stanowi podstawę do naliczania rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu. Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 2) opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj. 5 292,66 zł. Opłata ta jest zbyt wysoka dla jednostki finansowanej z budżetu Powiatu dlatego zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 % od 03 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie: 52,92 zł. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXVI/200/2012 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3n porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego. Stosownie do przepisu art.40 ust.8 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.) Rada Powiatu
w Kluczborku ustala wysokość stawek za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych. Stawki za zajęcie pasa drogowego zostały uchwalone 24 czerwca 2004 r. Uchwałą Nr XI/149/2004 Rady Powiatu w Kluczborku. Zgodnie z uchwałą Nr XVII/84/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 11 października 2007 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XI/149/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24 czerwca 2004 r. stawki zostały podwyższone i w tej wielkości są stosowane do dnia dzisiejszego. Jednostki samorządu terytorialnego systematycznie podwyższają opłaty, biorąc pod uwagę zwiększone koszty utrzymania dróg. Proponowane stawki są zgodne z art.40 ust.8 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośne podejmując Uchwałę Nr XXVI/2012/2012 w powyżej sprawie.

Do punktu 3o porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi pani B. P. na panią Irenę Ilków – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał stanowisko Komisji rewizyjnej dot. powyższej skargi. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i w obecności 18 radnych
15 głosami za, przy 3 wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXVI/2012/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani B.P. na panią Irenę Ilków – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Do punktu 4 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował, że w Biurze Zarządu i Rady Powiatu znajduje się o wglądu Informacja Urzędu Skarbowego w Kluczborku o przeprowadzonej analizie oświadczeń majątkowych oraz korekt oświadczeń za 2011 rok.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku za okres od 17.10.2012 r. do 16.11.2012 r. Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Pan Starosta poinformował, że Starostwo Kluczborskie zostało laureatem Polskiej Nagrody Jakości, starostwo zostało nagrodzone w kategorii organizacje publiczne - samorząd.
Pan Starosta podziękował wszystkim pracownikom starostwa oraz szczególnie osobom, które w sposób bezpośredni są zaangażowane we wdrażanie systemu  w jednostce: panu Adamowi Radom – pełnomocnikowi systemu, Annie-Nowak Turczyńskiej- koordynatorowi,  oraz audytorom wewnętrznym: Katarzynie Knapp, Jagodzie Buła, Anidzie Bieniaszewskiej, Mieczysławowi Zalecińskiemu, Januszowi Kuliberdzie, Piotrowi Nowak, Robertowi Świerczek, pani Jakubaszek, Andrzejowi Aniszewskiemu.  

 

Pan Starosta oraz Przewodniczący rady złożyli życzenia świąteczne wszystkim obecnym.

 

Do punktu 8 porządku obrad

                                              

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i o godzinie 1245 zamknął XXV sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Przewodniczący Rady Powiatu

                                                                            Władysław Zawadzki

 

 

 

  

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys