Protokół Nr Y'II/2011 Rady powiatu w Kluczborku z dnia 14 kwietnia 201 lr.

VII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1 I'" Przewodniczący Rady Władysław Zawadzki. Powitał wszystkich radnych, pozostałych zebranych oraz zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na liczbę 19 radnych obecnych jest 16 radnych. W dalszych obradach uczestniczyło już 18 radnych.

Następnie Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym, który przedstawia się następująco:

1 .Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, b/zatwierdzenic porządku obrad, c/zatwierdzenie protokołów z V i VI sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.                                   Przedstawienie      oferty edukacyjnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu (prezentacja) - podpisanie porozumienia.

4.                    Podjęcie    uchwał w sprawach:

a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 201 I Nr lV/28/2010 Rady

Powiatu w Kluczborku,

b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

c/przesunięcia terminu wykupu obligacji,

d/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach na zakup samochodu specjalistycznego,

e/zmieniająca Uchwałę Nr XXXl/235/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2005 r w sprawie założenia publicznej szkoły policealnej i włączenia jej do zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im Marii Skłodowskiej-Curie w Kluczborku, f/określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych na 2011 rok,

g/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lal, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego,

h/uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędowego Pracy w Kluczborku,

i/przyjęcia sprawozdania p o. Dyrektora SP7.0Z ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia 201 Or. do 3 1 grudnia 2010r.

j/przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2010 rok.

5. Przyjęcie sprawozdania ze stanu bezpieczeństwa Powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2010.

6.                       Przyjęcie sprawozdania z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz ocena sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2010 roku.

7.                      Przyjęcie  sprawozdania ze stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok. «.Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi za 2010 r.

9.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

1 ((.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 3 1 stycznia 2010 r. do 28 marca 201 1 r.

11. Wolne wnioski i zapytania.

12. Zamknięcie obrad.

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z V i VI sesji Rady Powiatu, Do protokołu radni nie wnieśli zapytań, w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał powyższe protokoły pod głosowanie. W obecności 15 radnych, 15 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu zatwierdziła protokoły z V i VI sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 2 porządku obrad

Radna Irena Kielar poprosiła, aby w przyszłości nie komasować tak dużej ilości materiałów ze względu na zbyt dużą ich objętość. Radna zwróciła się z prośbą, aby były one rozłożone na poszczególne sesje. Innych interpelacji i zapytań nie zgłoszono.

Do punktu 3 porządku obrad

Kolejno Przewodniczący Rady oddal głos Panu Staroście, który poinformował, że po kilku miesiącach prac i rozmów na temat możliwości utworzenia wydziału zamiejscowego wyższej uczelni na terenie powiatu kluczborskiego sprawa doczekała się szczęśliwego zakończenia. Warunki współpracy i wola obu stron czyli powiatu kluczborskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu są na tyle pewne, że można podpisać przygotowane porozumienie.

Pan Starosta stwierdził również, że wszelkie warunki dotyczące w/w porozumienia zostały wcześniej uzgodnione i omówione z władzami uczelni.

W związku z powyższym na dzisiejszej sesji goszczą przedstawiciele uczelni w osobach: Rektora WSZiA w Opolu Pana prof dr.hab.Mariana Duczmala oraz Kanclerza mgr.Józefa Kaczmarka Pan Starosta poprosił Rektora o zabranie głosu.

Pan Rektor poinformował zebranych, że rzeczywiście rozmowy na temat utworzenia zamiejscowego ośrodka uczelni trwały już dosyć długo i na dzień dzisiejszy można stwierdzić, że w wyniku tych rozmów zostało przygotowane porozumienie o współpracy, które jest dopełnieniem aktu formalnego. Przygotowania do otwarcia w/w ośrodka także już trwają i wszystko wskazuje na to, że taki oddział mógłby w Kluczborku od 1 października 201 Ir powstać w Zespole Szkól Ogólnokształcących w Kluczborku.

Ponadto Pan Rektor poinformował, że Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji jest uczelnią niepubliczną, która została powołana w 1996 roku. Do tej pory uczelnię ukończyło 18 tys.absolwentów, wśród których jest wielu mieszkańców powiatu kluczborskiego, oleskiego, namysłowskiego.

Kształcenie odbywa się na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, pedagogika, politologia, socjologia, administracja, informatyka i ekonometria, logistyka. Są to studia licencjackie 1 stopnia oraz sludia II stopnia magisterskie.

Pan Rektor stwierdził, że nowa ustawa o szkolnictwie wyższym, która została podpisana przez Pana Prezydenta nakłada na uczelnie niepubliczne dwa dodatkowe elementy oprócz tych, które do tej pory istniały, a zatem, że uczelnia wyższa musi współpracować z otoczeniem (społecznym i gospodarczym). Ustawa ta nakłada także na uczelnie obowiązek monitorowania losów absolwentów z tego względu, że wśród osób bezrobotnych znajduje się gro osób z wyższym wykształceniem.

Pan Rektor stwierdził, iż zamiejscowe ośrodki uczelni na dzień dzisiejszy funkcjonują już w Kędzierzynie Koźlu oraz w Tarnowskich Górach.

Kolejno głos zabrał Kanclerz Uczelni mgr Józef Kaczmarek, który poinformował radnych, że odpowiada za sprawy organizacyjne funkcjonowania zamiejscowego ośrodka dydaktycznego.

Pan Kanclerz poinformował, że w związku z planowanym otwarciem przedmiotowego ośrodka do Ministerstwa została już złożona zgodnie z procedurami całość dokumentacji. Ponadto Pan Kanclerz stwierdził, że na początku funkcjonowania uczelni, spotykano się z dozą niepewności, gdyż była to pierwsza uczelnia niepubliczna na opolszczyźnie Początki były trudne uczelnia wynajmowała pomieszczenia jednak już na dzień dzisiejszy posiada 3 obiekty wyposażone w nowoczesny sprzęt i obiekty (tj.basen, siłownię, fitness, parkingi podziemne, akademik).

Na uczelni studiuje ponad 5 tys.studentów i pracuje 250 nauczycieli, ponad 65 profesorów oraz adiunkci i praktycy.

Pan Kanclerz poinformował, że w 2010 roku przeprowadzono badanie na grupie 1000 studentów, którzy ukończyli naukę na uczelni. Badanie to przeprowadził Wojewódzki Urząd Pracy w wyniku, którego stwierdzono, iż studenci z WSZiA w Opolu wykazali się najwyższą aktywnością zawodową. Badanie to zostało przeprowadzone po okresie pół roku i okazało się, że absolwenci tejże uczelni zaczęli najszybciej awansować i osiągnęli najwyższe zarobki. Jest to zdaniem Pana Kanclerza dowód na to, że uczelnia kształci nie tylko teoretycznie, ale także praktycznie.

Ponadto jak stwierdził Pan Kanclerz ośrodek, który będzie mieścił się w Kluczborku jest dobrym miejscem, gdyż znaczna większość studentów pochodzi właśnie z terenu powiatu kluczborskiego i okolic. Taki ośrodek pozwoli na to, by uczniowie mieszkający na tym terenie mogli podjąć studia, gdyż nie będzie to się wiązało z dodatkowymi kosztami np.dojazdów, parkingów, noclegów ilp.

Uczelnia otrzymuje od Państwa około dwa i pół miliona środków jeśli chodzi o pomoc socjalną Objętych jest taką pomocą około 60 % studentów (pomoc obejmuje stypendium naukowe, losowe, mieszkaniowe, żywieniowe). Około 500 stypendiów udziela osobiście Pan Rektor i są to stypendia polegające na tym, że Pan Rektor zmniejsza studentom czesne z różnych powodów. Na uczelni jak stwierdził Pan Kaclerz prowadzona jest aktywizacja studentów.

Ponadto czesne od 2001 roku utrzymuje się na tym samym poziomie, co również jest bardzo ważne dla studenta. Uczelnia pozyskała dużo środków unijnych, co pozwoliło na nowoczesne wyposażenie internetowe, zainwestowanie w książki w zbiorach bibliotecznych. Pan Kanclerz zwracając się do wszystkich poprosił o wsparcie w działaniach i promocji przedmiotowego zamierzenia.

Przewodniczący Rady udzielił głosu radnej Irenie Kielar, która stwierdziła, że jest bardzo zadowolona widząc przedstawicieli tejże uczelni. Radna uważa, że uczelnia ta ma bardzo szeroko zakrojoną promocję w stosunku do innych dwóch uczelni tj.Uniwersytetu i Politechniki. Radna także zaobserwowała, że busy „Farty" w soboty i niedziele wypełnione są właśnie studentami z tego terenu, a utworzenie takiej filii pozwoli zniwelować studentom koszty dojazdu.

Radna poprosiła o wyjaśnienie, czy kluczborski ośrodek będzie kształcił jedynie na poziomie studiów licencjackich, czy również magisterskich. Poza tym radna zapytała, czy płatność za studia będzie dla studenta rozkładana na raty i na jakim poziomie uczelnia posiada kontakt z Sorboną i Oxfordem i jak przedstawiają się praktyki zagraniczne .

Radna zapytała także czy uczeń, który wybiera II stopień studiów na tej uczelni będzie mógł otrzymać jakąkolwiek zniżkę w czesnym.

Kolejno głos zabrał Rektor uczelni, który odpowiadając na zapytania radnej wyjaśnił, że jeśli chodzi o sprawę czesnego to WSZiA jest w średnim poziomie na tle innych uczelni niepublicznych. Pan Rektor poinformował również, że w dniu dzisiejszym otrzymał informację, iż uczelnia otrzymała z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dwa i pół miliona złotych na stypendia, które w 70% muszą być przeznaczone na stypendia socjalne. Rektor wyjaśnił także, że jeśli chodzi o współpracę z zagranicą to zgodnie z nową ustawą zrównuje ona wszystkie stopnie i tytuły naukowe w całej Unii Europejskiej, co jest bardzo ważne przy zatrudnianiu.

Przewodniczący Rady udzielił kolejno głosu radnemu Mirosławowi Misiakowi, który stwierdził, że cieszy się z otwarcia w naszym powiecie ośrodka zamiejscowego WSZiA, ale czy w związku z otwieraniem wielu filii uczelnia jest „wydolna" jeśli chodzi o zapewnienie dobrego poziomu nauczania przez kadrę uczelni Czy nasi studenci nie będą stratni na tym, czy będą mogli oni korzystać także w jakimś sensie z dobrodziejstwa uczelni w Opolu Radny stwierdził, że był w przeszłości taki przypadek, iż uczelnia w Lodzi otworzyła kilkanaście filii i nagle okazało się, że nie może zapewnić odpowiedniego poziomu nauczania. Dlatego zdaniem radnego nie można dopuścić do w/w sytuacji i aby ten student był studentem drugiej kategorii.

Pan Rektor zabierając głos wyjaśnił, że najlepszym układem jest, jak w jednostce zamiejscowej odbywa się 60, 70% zajęć dydaktycznych, a około 20, 30% jest w jednostce macierzystej Ponadto zdaniem Rektora na pierwszym semestrze lepszy kontakt jest ze studentem w jednostce zamiejscowej, gdyż są na nim przedmioty ogólne. Również jeśli chodzi o kadrę w jednostkach zamiejscowych to planuje się także wykorzystanie potencjału naukowego z tego regionu, w którym znajduje się oddział.

Radny Leszek Mierzwa zapytał także czy uczelnia planuje kształcenie w naszym powiecie na studiach podyplomowych.

Pan Rektor odpowiadając stwierdził, że zgodnie z ustawą uczelnia może prowadzić studia podyplomowe zgodnie z kierunkiem, na który posiada zgodę i nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie studia były tutaj prowadzone pod warunkiem, że grupa będzie miała minimum

20 osób.

Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu Tadeuszowi Konarskiemu, który stwierdził, że generalnie się słyszy szczególnie w środowiskach szkół średnich i maturalnych, że uczelnie opolskie są uczelniami kolejnego wyboru czyli, że absolwenci naszych szkól średnich po maturze w pierwszej kolejności wybierają uczelnie z Wrocławia, Katowic i Krakowa. Radny poprosił Pana Rektora o wyjaśnienie, czy tworząc filię w powiecie kluczborskim określone zostały warunki dotyczące ewentualnej minimalnej liczby studentów, która zapewniłaby utrzymanie tej filii oraz czy została przewidziana taka sytuacja, że część studentów z powiatu kluczborskiego jednak będzie chciała studiować w Opolu na WSZiA. Pan Rektor odpowiadając na zapytanie radnego wyjaśnił, że z jednej strony demografia nakłada walkę o studenta, a z drugiej strony trzeba brać także pod uwagę jakość kształcenia, gdyż tylko dobre uczelnie będą miały rację bytu.

Ponadto Pan Rektor stwierdził, iż mówi się, że studiowanie na studiach dziennych, na uczelniach państwowych jest za darmo, ale niestety studiowanie poza miejscem zamieszkania kosztuje.

Były także przeprowadzone badania, iż młodzież woli studiować poza miejscem zamieszkania natomiast ludzie, którzy pracują i uzupełniają wykształcenie to wybierają uczelnie jak najbliżej miejsca zamieszkania.

Kolejno o głos poprosił Pan Starosta, który poinformował, że na dzisiejszej sesji zostanie podpisane Porozumienie o współpracy.

Pan Starosta również poinformował, że na etapie formalnego przygotowania wniosku do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wymagane było podpisanie umów m in. z biblioteką lokalną w zakresie poszerzenia jej zbioru i dostępu dla przyszłych studentów. Kolejnym elementem jak stwierdził Pan Starosta jest takt, że Pan Prof.Duczmal kolejną już kadencję przewodniczy Radzie Opolskiej Izby Gospodarczej. Zdaniem Starosty robi to od lat, więc ma duże rozeznanie jeśli chodzi o potencjał przedsiębiorców funkcjonujących w naszym regionie. Fakt ten jest ważny przy umowach intencyjnych w zakresie praktyk i pozyskiwaniu studentów.

Pan Starosta poinformował, ze Marszałek również wyraził swoje zadowolenie jeśli chodzi

0  przedsięwzięcie otwarcia filii w/w uczelni.

Na zakończenie dyskusji w związku z brakiem zapytań Pan Starosta odczytał treść przygotowanego Porozumienia o współpracy. Kopia przedmiotowego Porozumienie stanowi załącznik do protokołu. Następnie przystąpiono do podpisania Porozumienia. Po podpisaniu Pan Starosta podziękował Panu Rektorowi oraz Panu Kanclerzowi, a także obecnemu na dzisiejszej sesji Dyrektorowi ZSO w Kluczborku, gdzie będzie mieściła się filia uczelni. Pan Rektor również podziękował w imieniu całej uczelni za podpisanie porozumienia

1 współpracę

Do punktu 4 a porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku.

Przedmiotowy projekt wprowadza zmiany w planie:

-dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 106.639 zl w tym: zmniejszenie dochodów bieżących w kwocie 106.639 zł, -wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 14.419 zl w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 28.419 zl, zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych o kwotę 14.000 zł Wprowadza się zmiany: w planie przychodów, w planie wydatków inwestycyjnych na 2011, gdzie zmniejsza się środki na zadaniu „Remont drogi powiatowej nr 1330 Chudoba- Zagwiździe na ode. Lasowice Wielkie-skrzyżowanie z drogą krajową Nr 45 w km 5+195- 7+217,5. Natomiast zwiększeniu ulegają środki na zadaniu „Remont drogi-odnowa nawierzchni DP 13110 wraz z budową kanalizacji deszczowej i chodnika w miejscowości Jaśkowice.

Projekt powyższej uchwały wprowadza zmiany w planie kwoty dotacji celowych w 201 Ir.dla placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzin zastępczych i szkól niepublicznych. Ponadto zmianie ulega §11. który otrzymuje nowe brzmienie „Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 8.398.969,-zł."oraz wprowadza się do uchwały budżetowej następujący rozdział klasyfikacji budżetowej: w dziale 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85334-Pomoc dla repatriantów. Do przedłożonego radnym projektu uchwały radni nie wnieśli żadnych zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W drodze głosowania w obecności 17 radnych, za podjęciem uchwały głosowało jednogłośnie 17 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada podjęła uchwałę Nr Yll/41/2011 w przedmiotowej sprawie.

Radni kolejno zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Zmiany dokonane w przedmiotowym projekcie zostały wprowadzone w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową Zmiany dotyczą roku 2011 i przedstawiają się następująco w poszczególnych wierszach prognozy:

-  Wiersz I „Dochody ogółem z tego" - zmniejszono plan dochodów o kwotę 106.639 zł

-  Wiersz 1 a „ Dochody bieżące" -zmniejszono plan o kwotę 106.639 zł

-    Wiersz 2 „Wydatki bieżące ( bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym - zwiększono plan o kwotę 28.419 zł -Wiersz 2a „na wynagrodzenia i składki od nich naliczane" - zmniejszono plan o kwotę 328.023 zł

-  Wiersz 4 „Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych plus wolne środki , zgodnie z art.217 ufp, w tym" - zwiększono plan o kwotę 121.058 zl

-  Wiersz 10 „Wydatki majątkowe" -zmniejszono plan o kwotę 14.000 zł Do przedmiotowego projektu radni nie wnieśli uwag. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie Rady.

Radni w obecności 17, głosowali jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podejmując uchwałę Nr VI1/42/2011 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Do punktu 4 c porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji.

Zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą podyktowane są wprowadzeniem od 2014 r. nowego sposobu wyliczania wskaźnika zadłużenia dla każdego samorządu , który zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych jest relacją łącznej kwoty przypadającej w danym roku budżetowym :

I spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi za dany rok odsetkami

2.wykupów papierów wartościowych wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych

3 .potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń oraz gwarancji do planowanych dochodów ogółem budżetu Relacja ta nie może przekroczyć średniej arytmetycznej z obliczonych dla ostatnich trzech lat dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżących do dochodów ogółem. Jest to duże ograniczenie dla samorządów i w naszym przypadku powoduje konieczność przesunięcia terminu wykupu obligacji serii C, E ,F, G wyemitowanych w II emisji na dalsze lata .Natomiast termin wykupu obligacji serii J,K wyemitowanych w 111 emisji zostanie przesunięty na rok 2012, co jest uzgodnione z emitentem W efekcie spowoduje to , iż będziemy posiadali do rozliczenia tylko obligacje wyemitowane w 11 emisji.

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z tym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr Vll/43/20l I w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji

Następnym projektem jaki został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach na zakup samochodu specjalistycznego.

Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z zamiarem przeznaczenia z budżetu Powiatu Kluczborskiego środków finansowych na zakup samochodu specjalistycznego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Chocianowicach , która jest zrzeszona w Krajowym Systemie Ratownictwa, a Starosta wykonując zadania z zakresu zarządzenia kryzysowego przekazuje kwotę 30.000 zł w formie dotacji celowej.

Radni do projektu przygotowanej uchwały nie wnieśli zapytań i uwag. Przewodniczący Rady podda! projekt uchwały pod głosowanie radnych.

Radni w drodze głosowania w obecności 18, 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr VI1/44/2011 w w/w sprawie.

Do punktu 4 e porządku obrad

Przewodniczący Rady przystąpił do przedstawienia kolejnego projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXi/23 5/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2005r. w sprawie założenia publicznej szkoły policealnej i włączenia jej do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im.Marii Skłodowskiej-Curie w Kluczborku. Zmiana do uchwały została przygotowana w konsekwencji problemów z utrzymaniem odpowiedniej ilości słuchaczy w oddziale Szkoły Policealnej Nr 3 dla Dorosłych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr I w Kluczborku kształcącej obecnie w formie stacjonarnej. Utworzenie oddziałów w formie zaocznej ma ułatwić słuchaczom uczęszczanie na zajęcia, gdyż w przeciwieństwie do formy stacjonarnej gdzie zajęcia odbywają się 3-4 dni w tygodniu, w formie zaocznej konsultacje zbiorowe odbywają się we wszystkich semestrach, co dwa tygodnie przez dwa dni, dopuszcza się możliwość organizowania konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin zajęć w semestrze i organizuje się dla słuchaczy dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru: pierwszą wprowadzającą do pracy a drugą przedegzaminacyjną.

Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Radni w drodze głosowania w obecności 18 radnych, 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr VI1/45/201 Iw przedmiotowej sprawie.

Do punktu 4 f porządku obrad

Radni zapoznali się z następnym projektem uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 201 I rok W lutym bieżącego roku Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2011, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym. Na podstawie zapisów ustaw)' o rehabilitacji środki przypadające wg. algorytmu przekazywane są samorządom powiatowym na realizację określonych zadań lub rodzajów

zadań. Ze środków PFRON mogą być finansowane następujące zadania samorządu powiatowego:

1)    z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych:

a)                              finansowanie      wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy określone w ustawie o promocji w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako poszukujące pracy nie pozostające w zatrudnieniu ,

b)                         udzielenie   osobom niepełnosprawnym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej ,

cjudzielenie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego na kontynuowanie działalności gospodarczej lub na prowadzenie własnego albo dzierżawionego gospodarstwa rolnego ,

d)                                   dokonywanie   zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osób na nich zatrudnionych oraz rozpoznaniem przez służby medycyny pracy tych potrzeb ,

e)                                dokonywanie     zwrotu kosztów zatrudniania pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy ,

f)                               dokonywanie       zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej ,

g)                                    finąnsowanie  kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnym ,

h)                                   dokonywanie  zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenie zatrudnionych osób niepełnosprawnych ,

2)    z zakresu rehabilitacji społecznej :

a)    dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej,

b)    dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

c)    dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,

d)    dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,

e)    dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,

3)    zadania zlecone.

Po rozpoznaniu potrzeb proponuje się następujący podział środków finansowych: Rehabilitacja zawodowa:

-60.000,00 zł przeznaczyć na zadania realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy, Rehabilitacja społeczna - zadania realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 443.880,00 zl - dofinansowane kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej, 241 171,00 zł - dofinansowanie:

-likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych - 50.000,00 zł. -sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych - 3.200,00 zł. -zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów - 96.721,00 zl. '

-uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych - 91.250,00 zł.

Łącznie na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w 201 1 roku przeznacza się kwotę 745.05 1,00 zł.

W związku z brakiem zapytań do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni podjęli uchwałę Nr YI1/46/2011 w przedmiotowej sprawie.

Do punktu 4 g porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotem dzierżawy jest gaint o powierzchni 30 m kwadratowych pod koncentrator telefoniczny RSU-5 będący własnością firmy Netia S A. posadowiony na działce oznaczonej nr 194/8 z k m.5 o pow 1,2345 ha. stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego będącej w trwałym zarządzie Zespołu Szkól Licealno - Technicznych w Kluczborku. Trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości zawarł umowę dzierżawy na grunt na 3 lata od dnia 01.03.2008 roku do dnia 28.02.2011 roku z firmą Netia S.A. Zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami regulującymi tryb zawierania umów użytkowania najmu lub dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat następuje w drodze przetargu. W przedstawionej sytuacji, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejną umowę na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość, zastosowanie znajdzie zasada, zgodnie z którą wymagana jest indywidualna uchwała Rady Powiatu, a więc uchwala wyrażająca zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy pomiędzy firmą Netia S.A. a Zespołem Szkół Licealno- Technicznych w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag i zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

W wyniku głosowania w obecności 18 radnych, za podjęciem głosowało 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VI1/47/201 I w w/w sprawie.

Do punktu 4 h porządku obrad

Kolejnym projektem uchwały, który został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku Projekt przedmiotowej uchwały został przygotowany w związku koniecznością wprowadzenia zmian technicznych i merytorycznych w dotychczas istniejącym Statucie. Statut Powiatowego Urzędu Pracy został nadany w dniu 13 czerwca 2006r, na mocy Uchwały Nr XL/288/2006 Rady Powiatu w Kluczborku.

W dniu 21 października 20l0r. Uchwałą Nr XLIX/282/2010 Rady Powiatu w Kluczborku został on zmieniony.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący poddał projekt w/w uchwały pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr Vll/48/201 I w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia: sprawozdania p o.Dyrektora SPZOZ ZOZ. w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia 2010r do 3 1 grudnia 201 Or.

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej i nad jednostkami transportu sanitarnego i uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/134/2000 Rada Powiatu zapoznaje się i analizuje sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2010r. do 3 1 grudnia 20l0r.

Ponadto zgodnie z przepisem art. 53 ust I ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994r. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku przedkłada organowi założycielskiemu sprawozdanie finansowe jednostki za okres od 01 stycznia 201 Or. do 3 1 grudnia 2010r., które powinno być poddane przez organ założycielski analizie na mocy uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/134/2000 z dnia 3 1 sierpnia 2000r. sprawozdanie finansowe SPZOZ ZOZ w Kluczborku obejmuje: wprowadzenie do sprawozdania finansowego, bilans jednostki, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki.

Bilans SPZOZ ZOZ w Kluczborku sporządzony na dzień 31 grudnia 201 Or. informuje

0   wartości i strukturze majątku trwałego i obrotowego oraz o kapitałach własnych i obcych jednostki. Przedstawia zatem sytuację majątkową jednostki - aktywa bilansu oraz sytuację finansową- pasywa bilansu na dzień bilansowy.

Rachunek zysków i strat informuje o działalności jednostki w okresie od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r., przedstawiając jej wynik finansowy, którym jest różnica między sumą przychodów i zysków, a kosztami i stratami. Wynik finansowy jednostki może mieć wartość dodatnią stanowiącą zysk lub wartość ujemną stanowiącą stratę. Na podstawie art 53 ust. 1 ustawy o rachunkowości Rada Powiatu w Kluczborku będąca organem założycielskim dla SPZOZ ZOZ w Kluczborku zatwierdza sprawozdanie finansowe

1 zajmuje stanowisko w sprawie pokrycia powstałej w jednostce straty. Propozycje dla Rady Powiatu w Kluczborku co do sposobu pokrycia straty SPZOZ ZOZ w Kluczborku przedstawia § 3 projektu niniejszej uchwały.

Do projektu radni nie wnieśli uwag w związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu poddał projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za podjęciem uchwały głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni podjęli uchwałę Nr YlI/49/201 I w sprawie przyjęcia: sprawozdania p o.Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2010r.

Do punktu 4 j porządku obrad

Kolejnym projektem uchwały jaki został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za 2010 r.

Zgodnie z przepisami ustawy o pomocy społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie Warsztatów Terapii Zajęciowej Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie składa Radzie Powiatu sprawozdanie z rocznej działalności za rok 2010 oraz sprawozdanie z rocznej działalności Warsztatu Terapii

Zajęciowej.

W związku z powyższym przygotowany został przedmiotowy projekt uchwały.

Radni do projektu nie wnieśli uwag i zapytań. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał

projekt uchwały pod głosowanie. Radni w obecności 18 radnych, jednogłośnie 18 głosami za,

przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr VII/50/2011 w w/w

sprawie.

Do punktu 5 porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił radnym sprawozdanie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku ze stanu bezpieczeństwa powiatu kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2010.

Przedmiotowe sprawozdanie zawiera m in.: katalog zagrożeń powiatu, analizę porównawczą wyników kontroli przestrzegania przepisów ppoż., zabezpieczenie operacyjne powiatu, analizę porównawczą zdarzeń zaistniałych na terenie powiatu kluczborskiego. Radny Mirosław Misiak zabierając głos stwierdził, że przedłożone sprawozdania w tym sprawozdanie z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku jest bardzo obszerne i w związku z tym , Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego będzie miała posiedzenie tematyczne dotyczące policji oraz straży, na którym będą omówione sprawy przedstawione w przedmiotowych sprawozdaniach.

Radna Irena Kielar odnosząc się do sprawozdania poprosiła o wyjaśnienie, czy w związku z wydanymi terminowymi decyzjami na usunięcie boazerii w szkołach nakładane są kary na dyrektorów. Zdaniem radnej takie prace są kosztowne i wymagają od szkół środków finansowych.

Pan Komendant Straży Pożarnej odpowiadając na zapytanie radnej wyjaśnił, że decyzje takie są prolongowane.

Innych zapytań nie zgłoszono w związku z tym Przewodniczący Rady poddał w/w sprawozdanie pod głosowanie. Radni w obecności 18, 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli powyższe sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa powiatu kluczborskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2010.

Do punktu 6 porządku obrad

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku.

Radna Irena Kielar poprosiła Pana Komendanta Policji o informację, ilu jest na dzień dzisiejszy policjantów, którzy prowadzą nadzór nad poszczególnymi ulicami i jakie są efekty tego nadzoru. Radna również zapytała na jakim etapie jest prowadzone postępowanie dotyczące pobicia dwóch uczniów z jednej z naszych szkól.

Na zapytanie radnej odpowiedzi udzielił Pan Komendant Policji, który wyjaśnił, ze służby mundurowe patrolujące miasto zajmują się profilaktyką. Ich liczebność to 67 osób, natomiast cała jednostka z sektorem cywilnym to 150 osób.

Pan Komendant ponadto poinformował, że jeśli chodzi o sprawę pobicia uczniów gimnazjum to postępowanie zbliża się już do końca.

Następnie o ułos poprosił radny Leszek Krzyżanowski, który nawiązując do sprawozdania odniósł się do tematu przestępczości wśród nieletnich. Radny uważa, że według przedłożonego sprawozdania można stwierdzić, iż przestępczość wśród nieletnich z roku na rok wzrasta i jest to również duża tendencja w skali całego kraju.

Radny również stwierdził, że wśród nieletnich jest dużo wykroczeń o małej szkodliwości czynu, tidzie wartość szkody nie kwalifikuje się do podjęcia czynności.

Radny zwracając się do Komendanta zapytał czy Policja prowadzi statystyki, w których odnotowane są takie wydarzenia jeśli tak to radny poprosił o przedstawienie. Ponadto radny zapytał jak przedstawia się sprawa monitoringu, gdyż mieszkańcy podczas wyborów wielokrotnie zgłaszali skargi, że taki monitoring nie funkcjonuje w wielu miejscach lub nie ma zapisu obrazu. Radny zapytał również czy Komenda Policji wraz z samorządami przewiduje zakup większej ilości kamer w naszym mieście oraz powiecie. Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Komendantowi Policji, który poinformował, że statystki osób, które nie podlegają orzecznictwu (do 13 roku życia) są prowadzone przez Komendę, ale na chwilę obecną nie posiada ilościowego wykazu.

Komendant również stwierdził, że jeśli chodzi o przestępczość młodzieży na terenie naszego

powiatu to nie stwierdza się tendencji mocno wzrostowej.

Nie ma także przypadków drastycznych zdarzeń np. samosądów itp.

Jeśli chodzi o temat monitoringu to kilka lat temu został zamontowany system kamer, który posiada zapis obrazu. Niestety zdaniem Komendanta sprzęt ten już jest nieco przestarzały i wymaga modernizacji. Koszty takiej modernizacji wynoszą około 300-400 tys. Radny Maciej Tomaszczyk zapytał, czy planuje się powrót do służb ponadnormatywnych i dofinansowywania ich przez gminy i powiat. Radny zapytał o to w odniesieniu do ciągłych kłopotów z nagminnym wysypywaniem śmieci i powstawaniem dzikich wysypisk. Radny ponadto stwierdził, że kiedyś było tak, że jeśli Policja wykonywała te „służby nadliczbowe płacone przez jednostki samorządu terytorialnego to gminy mogły wysłać do takich miejsc Policję i z tego ją rozliczały. Radny poprosił również o informację na temat nakładania kar w tej kwestii.

Na zapytanie radnego odpowiedzi udzielił Komendant, który wyjaśnił, że służby normatywne polegają na tym, że Komendant Powiatowy zawiera porozumienie pomiędzy Burmistrzem, Starostą Wójtem, a przekazywane środki finansowe wtedy przechodzą na tzw.„iundusz wsparcia Policji". Wtedy jak stwierdził Pan Komendant, policjant w czasie wolnym podejmuje kolejną służbę, za którą otrzymuje wynagrodzenie. Przedkładane jest także sprawozdanie na zakończenie takiego etapu z tego, co zostało wykonane i jakie są tego efekty. Pan Komendant poinformował, ze służby takie będą w miarę możliwości kontynuowane                            .

Jeśli natomiast chodzi o karanie osób zanieczyszczających lasy to jak stwierdził Komendant jest tutaj bardziej rola straży miejskiej i działania takie są na bieżąco prowadzone. Innych zapytań do sprawozdania nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za przyjęciem sprawozdania głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Do punktu 7 porządku obrad

Następnym przedstawionym przez Przewodniczącego Rady sprawozdaniem było sprawozdanie dotyczące stanu bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok. W przedmiotowym sprawozdaniu zostały m in. ujęte: -sytuacja epidemiologiczna w zakresie chorób zakaźnych,

-jakość wody przeznaczonej do spożycia,

-stan sanitarny obiektów użyteczności publicznej i basenów,

-stan sanitarny zakładów opieki zdrowotnej i innych świadczących usługi,

-stan sanitarny obiektów żywności, żywienia i przedmiotów użytku.

-stan sanitarny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych,

-działalność oświatowo zdrowotna,

-zapobiegawczy nadzór sanitarny.

Radni do sprawozdania nie wnieśli żadnych uwag i zapytań, W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał przedmiotowe sprawozdanie pod głosowanie. Radni w drodze głosowania 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli powyższe sprawozdanie.

Do punktu 8 porządku obrad

Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi za 2010r.

Radna Irena Kielar nawiązując do sprawozdania stwierdziła, że po zapoznaniu się z w/w sprawozdaniem uważa, że duży jest wachlarz współpracy z organizacjami pozarządowymi. Ponadto radna stwierdziła, że cieszy się z tego. iż powiat kluczborski w 2010 roku otrzymał dwie nagrody za współpracę z organizacjami pozarządowymi. Radna w swoim imieniu złożyła gratulacje z tego tytułu

Radna jednak ubolewa nad tym. że Związek Nauczycielstwa Polskiego nie jest w tą współpracę zaangażowany, gdyż pracuje na innych zasadach. Innych zapytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie pod głosowanie radnych.

Radni w obecności 17, 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli przedmiotowe sprawozdanie.

Do punktu 9 porządku obrad

Pan Starosta odpowiadając na interpelację radnej Ireny Kielar poinformował, że rzeczywiście materiałów przygotowanych na sesję jest bardzo dużo, gdyż w tym okresie jest czas składania i zatwierdzania sprawozdań, poza tym ostatnia sesja odbyła się w miesiącu lutym Starosta również stwierdził, że z tego względu najbardziej zasadne będzie, aby sesje odbywały się cyklicznie raz w miesiącu i wówczas ta ilość materiałów będzie znacznie mniejsza. Innych spraw nie poruszano.

Do punktu 10 porządku obrad

Radni przystąpili do przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 3 I stycznia 2010r. do 28 marca 201 Ir.

Do przedłożonego sprawozdania radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z tym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie.

Radni w obecności 18, 18 głosami za przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli w/w sprawozdanie

Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu Leszkowi Krzyżanowskiemu, który zwracając się do Pana Starosty oraz Pani Dyrektor zespołu Szkół Ponadgmnazjalnych Nr 1 w Kluczborku za zorganizowanie uroczystości Katyńskich Radny stwierdził, że została ona bardzo dobrze przygotowana i jego zdaniem takich uroczystości powinno na przyszłość być więcej.

Na zakończenie głos zabrał Przewodniczący Rady, który z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych złożył wszystkim radnym oraz zaproszonym gościom serdeczne życzenia.

Do punktu 12 porządku obrad

W związku z wyczerpaniem porządku sesji Przewodniczący Rady zamknął dzisiejsze obrady o godz. 12 ". Na tym protokół zakończono.




                                                                        Przewodniczący Rady Powiatu  
                                                                                Władysław Zawadzki

Protokołowała
Joanna Strzelczyk