Do podstawowych zadań stanowiska pracy  należy prowadzenie następujących spraw :

1.                    prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych

           przez Starostę ponad zakładowych układów zbiorowych pracy

2.                    prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników

           jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę i Zarząd

           Powiatu

3.                    prowadzenie ewidencji pracowników

4.                    wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla

           pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych

           powoływanych przez Starostę i Zarząd Powiatu,

5.                    wydawanie legitymacji służbowych

6.                    prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich

7.                    przygotowywanie dokumentacji spraw dotyczących

           nawiązania,nagradzania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy,

           rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń

8.                    kierowanie pracowników na badania profilaktyczne lekarskie

9.                    przeprowadzanie postępowania wyboru dla Starostwa lekarza medycy

           pracy oraz współpraca z wybranym lekarzem w zakresie badań

           pracowników

10.                 współpraca z inspektorem ds. BHP w zakresie szkoleń wstępnych

           okresowych pracowników oraz w zakresie warunków pracy

11.                 opracowywanie regulaminu wynagradzania oraz jego aktualizowanie

12.                 opracowywanie regulaminu dokonywania naboru pracowników oraz jego

           aktualizowanie

13.                 przeprowadzanie naboru pracowników

14.                 przeprowadzanie naboru stażystów oraz prowadzenie dokumentacji

           stażystów

15.                 prowadzenie dokumentacji urlopów pracowników

16.                 opracowywanie regulaminu ocen pracowników oraz jego aktualizowanie

17.                 opracowywanie planu szkoleń pracowników

18.                 organizowanie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych zamkniętych

           pracowników Starostwa

19.                 gospodarowanie funduszem przeznaczonym na szkolenia,

           ewidencjonowanie wydatków w systemie informatycznym

20.                 koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego

           pracowników Starostwa,

21.                 opracowywanie regulaminu pracy oraz jego aktualizacja

22.                 sporządzanie sprawozdań statystycznych gospodarka funduszem płac

23.                 sporządzanie wykazów pracowników, wpisywanie usprawiedliwionych

           nieobecności pracowników oraz kontrola obecności pracowników

           w pracy w poszczególnych dniach roboczych

24.                 ewidencja czasu pracy  pracowników Starostwa oraz rozliczanie wyjść

           prywatnych i nadgodzin  poszczególnych pracowników

25.                 ewidencja  opisów stanowisk pracy

26.                 szacowanie ryzyka na stanowisku pracy.