Kluczbork, dnia 23.11.2004r.

 

 

 

Rada Powiatu w Kluczborku

 

 

 

 

 

 

Rozliczenie kosztów dotyczących przeprowadzenia referendum

 

lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu Kluczborskiego

 

przed upływem kadencji, ogłoszonego na dzień 05 września 2004 roku.

 

 

Zgodnie z art.41 ust.1 ustawy z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym (Dz.U. Nr 88, poz.985 z późn.zm.), przedkładam rozliczenie finansowe kosztów przygotowania i przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu w Kluczborku przed upływem kadencji.

Komisarz Wyborczy w Opolu I, po rozpoznaniu złożonego przez Inicjatorów referendum wniosku dotyczącego przeprowadzenia referendum, dnia 14 lipca 2004 roku, wydał postanowienie o jego przeprowadzeniu. Termin został wyznaczony na dzień 05 września 2004 roku.

Komisarz Wyborczy w Opolu I ustalił jednocześnie kalendarz czynności związanych z przeprowadzeniem referendum oraz podał treść karty do głosowania.

Wobec zaistniałych okoliczności faktycznych i prawnych podjęto prace związane z przygotowaniem referendum lokalnego na terenie Powiatu Kluczborskiego w aspekcie organizacyjnym i finansowym.

Po zasięgnięciu niezbędnych informacji w Biurze Komisarza Wyborczego w Opolu I przygotowano preliminarz wydatków związanych z referendum, który zamieszczono poniżej.

 

 

 

 

 

 

P O W I A T K L U C Z B O R S K I

(ZBIORCZO)

P R E L I M I N A R Z W Y D A T K Ó W

na przygotowanie i przeprowadzenie referendum lokalnego w sprawie odwołania

Rady Powiatu Kluczborskiego zarządzonego na dzień

05 września 2004 roku.

 

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

55.980/osoby

8.956,80

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

59/kom.

7.670,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

59/kom.

7.080,00

4.

Diety członków komisji:

  1. terytorialnej

  2. obwodowych

209,76 zł/członka

140,39zł/członka

10/osób

464/osoby

2.097,60

65.140,96

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

6 egz.x 58 obwodów

= 348 egz.

678,60

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

4 GMINY

1.000,00

Razem:

92.623,96

~ 92.624,00

Termin przekazania środków finansowych do urzędu gminy – zgodnie z art. 40 ust.2 ustawy z dnia 15 września 2004 roku o referendum lokalnym (Dz.U. z 2000r. Nr 88, poz. 985 z późn.zm.).

Najpóźniej w dniu 16 sierpnia 2004 roku.

 

Następnie sporządzone zostały i rozesłane do gmin wchodzących w skład powiatu kluczborskiego preliminarze wydatków dla każdej z gmin. Oszacowano również koszty pracy komisji terytorialnej.

Dokumenty te zamieszczono poniżej.

Gmina Kluczbork

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

31.273/osoby

5.003,68

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

25/kom.

3.250,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

25/kom.

3.000,00

4.

Diety członków komisji:

a)terytorialnej

b)obwodowych

-

140,39 zł/członka

-

200 osób

 

28.078,00

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

6 egz.x 25 obwodów

= 150 egz.

292,50

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

--

200,00

Razem:

39.824,18

~39.824,00

 

Gmina Byczyna

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

7.622/osoby

1.219,52

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

8/kom.

1.040,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

8/kom.

960,00

4.

Diety członków komisji:

a)terytorialnej

b)obwodowych

-

140,39 zł/członka

-

64 osoby

-

8.984,96

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

6 egz.x 8 obwodów

= 48 egz.

93,60

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

--

200,00

Razem:

12.498,08

~12.498,00

 

 

 

Gmina Lasowice Wielkie

 

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

5.775/osoby

924,00

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

10/kom.

1.300,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

10/kom.

1.200,00

4.

Diety członków komisji:

a)terytorialnej

b)obwodowych

-

140,39 zł/członka

-

80 osób

-

11.231,20

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

6 egz.x 10 obwodów

= 60 egz.

117,00

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

--

200,00

Razem:

14.972,20

~14.972,00

 

Gmina Wołczyn

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

11.310/osoby

1.809,60

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

15/kom.

1.950,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

15/kom.

1.800,00

4.

Diety członków komisji:

a)terytorialnej

b)obwodowych

-

140,39 zł/członka

-

120

-

16.846,80

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

6 egz.x 15 obwodów

= 90 egz.

175,50

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

--

200,00

Razem:

22.781,90

~22.782,00

P O W I A T K L U C Z B O R S K I

K O M I SJ A T E R Y T O R I A L N A

Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:

Rozdział 75053 § 2320.

Lp.

Rodzaj wydatków

dane wyjściowe

Wskaźniki jednostkowe wydatków

Wskaźniki ilościowe wydatków

Suma

(3x4)

w zł.

1

2

3

4

5

1.

Sporządzenie spisów wyborców

Liczba uprawnionych do głosowania

0,16 zł/poz.

-

-

2.

Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej.

Liczba komisji

130,00 zł/kom.

1/kom.

130,00

3.

Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej

Liczba komisji

120,00 zł/kom.

1/kom.

120,00

4.

Diety członków komisji:

a)terytorialnej

b)obwodowych

209,76 zł/członka

140,39zł/członka

10/osób

-

2.097,60

-

5.

Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej.

Format A-3

1,95 zł/1egz.

-

-

6.

Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp.

200,00 zł

-

200,00

Razem:

2.547,60

~ 2.548,00

 

 

Następnie sporządzono projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego umożliwiających sfinansownie referendum lokalnego.

Rada Powiatu w Kluczborku na sesji w dniu 12 sierpnia 2004 roku Uchwałą Nr XX/152/2004 zatwierdziła zmiany budżetu powiatu kluczborskiego, tym samym przeznczono kwotę 92.642 zł na pokrycie kosztów referendum.

Dnia 31 sierpnia 2004 roku Zarząd Powiatu w Kluczborku zawarł pisemne porozumienia z wszystkimi gminami wchodzącymi w skład powiatu, dotyczące finansowania referendum.

Środki finansowe zostały przekazane gminom w formie dotacji celowej podlegającej szczegółowemu rozliczeniu. Wielkość dotacji dla poszczególnych gmin jest taka jaką założono w preliminarzach wydatków.

Na mocy wymienionych porozumień każda z czterech gmin została zobowiązana do przedłożenia rozliczenia finansowego z wykorzystania dotacji celowej w terminie do dnia 30 września 2004 roku. W omawianym terminie sprawozdania z gmin zostały przedstawione w formie pismnej na specjalnie przygotowanym w tym celu formularzu, stanowiącym załącznik do porozumienia.

Na koszty przygotowania i przeprowadzenia referendum lokalnego na terenie Powiatu Kluczorskiego wydatkowano łącznie 92.276,97 zł.

Plan wydatków zakładał kwotę 92.624 zł,

z tego:

- dotacje celowe dla gmin 90.076 zł wydatkowano 90.076 zł,

- wydatki komisji terytorialnej 2.548 zł wydatkowano 2.200.97 zł.

Łącznie plan wydatków 92.624 zł wykonanie 92.276.97 zł.

Różnica wynosi 347,03 zł – środki te nie zostały wydatkowane przez komisję terytorialną.

W załączeniu przedkładam rozliczenia sporządzone przez gminy wchodzące w skład Powiatu Kluczborskiego.

 

 

 

Kluczbork, dnia 23.11.2004 roku.



                                                                                     Sporządził:

                                                                            Skarbnik Powiatu

                                                                                                            Piotr Pośpiech

 

 

Powyższe rozliczenie zostało przyjęte na sesji Rady Powiatu w Kluczborku dnia 2 grudnia 2004r.