Protokół Nr 1/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  30 grudnia 2014 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

4.Pismo Prezesa OSP w Biadaczu dotyczące dofinansowania zakupu lekkiego samochodu  ratowniczego z przeznaczeniem do realizowania zadań ratownictwa wodnego.

5.Porozumienie pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie powierzenia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2015 r.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacji HYDROKOM Sp. z o.o w Kluczborku.

7.Wolne wnioski:

-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 30.12.2014 r. wprowadzona do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.12.2014 r.

-Aneks do Porozumienia Nr 198/2014 z dnia 22.10.2014 r. pomiędzy Powiatem Lubańskim,

a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie.

8.Zamknięcie posiedzenia.

  

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 17 grudnia 2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 155/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedłożonym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 – Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4110 kwotę 114 zł., § 4120 kwotę 101 zł., § 4170 kwotę 507 zł. na: § 4210 kwotę 722 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym Zarząd Powiatu podjął jednogłośnie uchwałę Nr 1/1/2014.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411– Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej z: § 4010 kwotę  1 zł.§ 4050 kwotę  1 zł. § 4070 kwotę  1 zł. § 4180 kwotę    1 zł. § 4110 kwotę 1 zł. na: § 4300 kwotę 5 zł. Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag w związku z powyższym podjął jednogłośnie uchwałę Nr 1/2/2014.

  

Do punktu 3 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami w/w dodatków dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2015 r. do 31 marca 2015 r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych  następująco :

 

 

 

 

Lp.

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

 

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

4.

 

 

Marzena Perucka

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

5.

 

 

Ewa Poręba

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

 

 

 

45%

 

30%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

8.

 

Tadeusz Michalkiewicz

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kielich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.

Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 stycznia 2015 r. do 31 marca 2015 r.

  

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Prezesa OSP w Biadaczu dotyczącym dofinansowania zakupu lekkiego samochodu ratowniczego z przeznaczeniem do realizowania zadań ratownictwa wodnego.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił negatywnie rozpatrzyć wniosek w sprawie wsparcia finansowego w kwocie 30.000 zł. na zakup lekkiego samochodu ratowniczego z przeznaczeniem do realizowania zadań ratownictwa wodnego, gdyż powyższy wniosek został złożony do budżetu na 2015 rok po terminie w jakim powinny być składane wnioski do budżetu na kolejny rok budżetowy zgodnie z uchwałą Rady Powiatu Nr XLV/261/2010 z dnia 26 sierpnia 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do wystąpienia z pismem do OSP w Biadaczu celem przygotowania szczegółowej informacji dotyczącej rozliczenia planowanego zakupu w/w samochodu z wyszczególnieniem wkładu własnego, wielkości dofinansowania zadeklarowanej przez poszczególne instytucje. Zarząd po otrzymaniu odpowiedzi ponownie przeanalizuje sprawę. 

  

Do punktu 5 porządku

  

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie powierzenia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2015 r. Pan Starosta poinformował, że takie Porozumienie przygotowywane jest corocznie przez Wojewodę Opolskiego w związku z przekazaniem dotacji z budżetu Wojewody Opolskiego na przygotowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.

Do treści Porozumienia Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić do jego podpisania Starostę oraz Panią Wicestarostę.

  

Do punktu 6 porządku

  

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacji HYDROKOM Sp. z o.o w Kluczborku.

Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zwrócenia się do Prezesa HYDROKOM Sp. z o.o w Kluczborku w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego warunków przejęcia sieci wodociągowej w Bogacicy (tereny budownictwa jednorodzinnego) przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne oraz ustalenia propozycji spotkania

w w/w sprawie.

 

Do punktu 7 porządku

  

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią autopoprawki Nr 1 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 30.12.2014 r. wprowadzonej do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.12.2014 r. w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku.

Pan Starosta wyjaśnił, że zmianie ulega § 1 uchwały, który wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę8.747 zł. tym: zwiększenie  dochodów bieżących w kwocie 8.294 zł., zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 453 zł.

Ponadto § 2 uchwały wprowadza zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 8.747 zł. w tym: zmniejszenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 22.055 zł., zwiększenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 30.802 zł.

Paragraf 3 otrzymuje brzmienie: ,,Wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na rok 2014 zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały”.

Paragraf 4 otrzymuje brzmienie: ,,Wprowadza się zmiany  do uchwały budżetowej następujące rozdziały klasyfikacji budżetowej: w dziale 758 – Różne rozliczenia, rozdział 75802 – Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego”.

Ponadto paragraf 3 staje się paragrafem 5, a paragraf 4 paragrafem 6.

Niniejsza autopoprawka wprowadza zmiany po stronie dochodów w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4822/988/MKN/14/RD-112497 z dnia 10 grudnia 2014 r. w sprawie zwiększenia subwencji ogólnej dla powiatu kluczborskiego, a także zabezpieczenia wydatków inwestycyjnych na zadaniu "Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości dla wsparcia rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim". Wprowadza się także zmiany wynikające ze  zwiększenia dochodów i wydatków z tytułu kosztów zastępstwa procesowego i wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w związku z otrzymaniem darowizny.

Do autopoprawki Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił zatwierdzić przedłożoną autopoprawkę i skierować ją pod obrady Rady Powiatu.

Kolejną sprawą był Aneks do Porozumienia Nr 198/2014 z dnia 22.10.2014 r. pomiędzy Powiatem Lubańskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie.

Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę Pana Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę Panią Urszulę Pękala-Duda.

 

Do punktu 8 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 1 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński             ……………………………….

 

 

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk