Protokół Nr 7/2015 ze wspólnego posiedzenia Komisi Zdrowia i Komisji Budżetu w dniu 25 sierpnia 2015 r.
Protokół Nr 7/2015
Ze wspólnego posiedzenie Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego i Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 25 sierpnia 2015 r.
Przewodniczył radny Norbert Waliczek – Przewodniczący Komisji Zdrowia
i Bezpieczeństwa Publicznego
Lista obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2. Stacjonarna opieka medyczna - PCZ S.A. w Kluczborku
-dostosowanie obiektów i urządzeń NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku w związku z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r.
w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
-wjazd i wyjazd ze szpitala,
-funkcjonowanie Izby Przyjęć.
Sytuacja finansowa Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku, bieżące problemy jednostki, perspektywy na przyszłość.
3.Analiza materiałów na X sesję.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu,
2.Violetta Wilk- Zastępca Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A., Dyrektor ds. Administracyjnych,
Ad.1
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego przywitała wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodnicząca komisji przedstawił porządek dzisiejszych obrad. Radni jednogłośnie przyjęli powyższy porządek obrad.
Ad.2
Głos zabrała pani Violetta Wilk- Zastępca Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A., Dyrektor ds. Administracyjnych.
Działalność lecznicza prowadzona jest w czterech starych budynkach w związku z czym budynki nie spełniają norm zawartych w rozporządzeniu. W związku z powyższym powstał program dostosowawczy, który został pozytywnie zaopiniowany przez Sanepid. Pan Violetta Wilk poinformowała ponadto, że najprawdopodobniej rozporządzenie nie wejdzie w życie
w 2016 roku a rok później. Pani Dyrektor stwierdziła, że jeżeli chodzi o dostosowanie obiektów szpitalnych do powyższego rozporządzenie to budynki nie są do niego dostosowane, głównie jeżeli chodzi o pracownie i sale chorych.
Pani Dyrektor poinformowała, że to co się udaje realizować z własnych środków jest realizowane, oprócz tego realizowane są wnioski z kontroli przeprowadzanych przez Sanepid
i nie tylko. Jeżeli rozporządzenie weszłoby w życie w styczniu 2016 roku łączyłoby się to z likwidacją łóżek w salach chorych. W przypadku wydłużenia terminu do 31 grudnia 2017 r. ten okres się wydłuży, jest więcej czasu. Pani Violetta Wilk dodała, że pojawiają się nowe aplikacje jeżeli chodzi o służbę zdrowia z możliwością aplikowania o środki europejskie w latach 2016-2020,
e-zdrowie – dwie płaszczyzny, z których szpital może skorzystać, pełna informatyzacja szpitala oraz przygotowanie placówek zdrowia do wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej. Infrastruktura czyli zakup nowoczesnego sprzętu medycznego i rozbudowa i przebudowa szpitala, obecnie pracujemy nad tym wspólnie z panem Starostą.
Na chwilę obecną jedynym obiektem spełniającym standardy rozporządzenia jest Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Wołczynie, który jest po gruntownym remoncie i termomodernizacji.
Radny Norbert Waliczek zapytał o ile ewentualnie miejsc trzeba byłoby zredukować przyjęcia chorych i na jakich oddziałach, aby spełnić wymogi rozporządzenia. Pani Dyrektor odpowiedziała, że w przypadku oddziału wewnętrznego jest 35 łóżek zostanie 29, chirurgia jest 20 łóżek zostanie 16, ginekologia i położnictwo jest 36 łóżek zostanie 30, pediatria jest
29 łóżek zostanie 22, laryngologia jest 15 łóżek zostanie 9, oddział laryngologiczny jest oddziałem zabiegowym nie jest to podstawowa działalność szpitali powiatowych.
Według rozporządzenia jeden z wymogów to dostęp do łózka pacjenta z trzech stron , każde pomieszczenie musi mieć odpowiednią powierzchnię, pani Violetta Wilk zaznaczyła, że nie ma to znaczenie jeżeli chodzi o zatrudnienie kadry lekarskiej czy pielęgniarskiej.
Radny Piotr Włodarczyk zapytał jaki jest koszt informatyzacji szpitala. Pani Violetta Wilk odpowiedziała, że jest to około 1 mln. 200 tys. zł.
Radny Piotr Włodarczyk zapytał jakiego typu sprzęt planuje szpital zakupić w najbliższym czasie.
Pani Violetta Wilk odpowiedziała, że szpital funkcjonuje w głównej mierze na sprzęcie medycznym przekazanym przez SP ZOZ, który ma już swoje lata i ulega zużyciu.
W tym roku został zakupiony sterylizator do sterylizacji narzędzi za kwotę około 250 tys. zł., sprzęt do znieczulenia za kwotę 150 tys. zł., aparaty usg, do pracowni endoskopii, aparat do badania górnego i dolnego odcinka przewodu pokarmowego, drobny sprzęt operacyjny, kolonoskopy, gastroskopy, robimy to sukcesywnie.
Radna Irena Kilar zapytała o możliwość otwarcia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Kluczborku.
Radny Robert Waliczek zapytał o chirurgię dziecięcą w naszym szpitalu.
Pani Wiceprezes Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w odpowiedzi stwierdziła, że jeżeli chodzi o chirurgię dziecięcą to szpitale powiatowe ustawowo są szpitalami dla dorosłych. W wyniku licznych wydatków jest obecnie projekt rozporządzenia w sprawie utworzenia centrum urazowego dla dzieci, w przypadku województwa opolskiego ma być to najprawdopodobniej Opole. My nie mamy chirurgów dziecięcych ani odpowiedniej infrastruktury do podjęcia takiej działalności.
Pani Violetta Wilk stwierdziła, że zdaje sobie sprawę, że jest to niezrozumiałe dla ludzi, rodzic trafia z dzieckiem na Izbę Przyjęć i chce żeby dziecku została od razu udzielona pomoc, w przypadku naszego szpitala jest tak, że w takich przypadkach, nagłych sytuacjach dziecko zostaje zaopatrzone i na koszt szpitala przetransportowane do szpitala, który zaopatruje dzieci, czyli do Opola. Radny Wojciech Smolnik zapytał, czy w Oleśnie jest chirurgia dziecięca. Pani Dyrektor odpowiedziała, że jest tam Szpitalny Oddział Ratunkowy ale zdarza się zaopatrują dzieci jednak mają z tego powodu kłopoty. Pan Starosta dodał, że tylko ratowanie życia, skrajne przypadki, wtedy gdy trzeba ratować życie.
Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że w Oleśnie miał przypadek, że dziecko zostało zaopatrzone od razu. Pani Violetta Wilk stwierdziła, że lekarz robi to na własną odpowiedzialność, gdyż trzeba mieć kwalifikacje do zaopatrywania dzieci.
Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że od lekarzy usłyszał, że w naszym szpitalu nie ma możliwości zrobienia usg i dlatego dziecko zostało odesłane do Olesna. Radny Wojciech Smolnik zapytał jak na dzień dzisiejszy wygląda obłożenia na poszczególnych oddziałach i jaki będzie efekt wejścia w życie rozporządzenia w poszczególnych oddziałach.
Pani Dyrektor odpowiedziała, że w przypadku laryngologii czas oczekiwania na zabieg wydłuży się z roku do nawet dwóch lub trzech lat. Jeżeli chodzi o pediatrię obłożenie
na oddziale zależy od sezonu, zimą jest bardzo duże obłożenie, latem mniejsze. Jeżeli chodzi o ginekologię, wykorzystanie łóżek jest na poziomie w 60 %, wydłuży się czas oczekiwania na operacje. Jeżeli chodzi o oddział wewnętrzny, spektrum działania jest bardzo szerokie, i tu może być problem i dłuższy czas oczekiwania. Pani Dyrektor Violetta Wilk stwierdziła, że pacjenci oczekują długo na różnego rodzaju zabiegi, hospitalizację czy porady, gdyż niektóre zabiegi powinny być wykonywane w trybie ambulatoryjnym, długie oczekiwanie wiąże się z limitami świadczeń z Narodowego Funduszu Zdrowia, a z tym jest co raz gorzej. Pani Dyrektor Violetta Wilk poinformowała, że w planie finansowym NFZ jest zmniejszenie o 2% jeżeli chodzi o lecznictwo. Pani Dyrektor Violetta Wilk stwierdziła, że nie trzeba panikować, że w związku z wejściem w życie rozporządzenia będzie mniej łóżek.
Pan Starosta stwierdził, że ograniczenie ilości łóżek będzie mniej dolegliwe na oddziałach zabiegowych, bardziej uciążliwe podczas hospitalizacji. Pan Starosta dodał, że już w grudniu 2012 r., czego bardzo pilnował ówczesny Przewodniczący Komisji Zdrowia była pozytywna opinia Sanepidu jeżeli chodzi o plan dostosowawczy szpitala powiatowego do omawianego rozporządzenia . Pan Starosta dodał, że jeżeli chodzi o zakup sprzętu szpitalnego to dzieje się to cały czas, należy przypomnieć tutaj o nowym systemie zasilania energią elektryczną zakupionym za niecałe 300 tys. zł., jeżeli chodzi o kardiologię wybudowano dodatkowy dźwig, bardzo ważna inwestycja, komunikacja między budynkami, kardiologia i nefrologia dysponują dwoma windami. Pani Violetta Wilk poinformowała, że budynki są stare i to jest prawda, widać to głównie w budynku laryngologii, w salach dojście do pacjenta musi być z trzech stron łóżka. Pani Dyrektor przypomniała, że we wrześniu 2005 r. oddaliśmy nową część szpitala do użytku, wszystko spełniało aktualnie obowiązujące przepisy, minęło kilka lat i przepisy się zmieniały, i w związku z tym trzeba pewne rzeczy znów zmieniać. Trzeba jak najskuteczniej przygotowywać się do wejścia w życie rozporządzenia.
Długofalowo należy myśleć w najbliższej już perspektywie o rozbudowie szpitala.
Pan Starosta dodał, że na jednej z sesji zostaną przedstawione możliwości rozwiązania tego problemu oparte na konkretnej inwestycji, plan rozbudowy szpitala, po analizach które cały czas są prowadzone.
W odpowiedzi na pytanie radnej Ireny Kielar dot. zaopatrywania rannych w wypadkach w Kluczborku, to w Kluczborku nigdy nie funkcjonował oddział ortopedii, powiazanie ortopedii z Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym jest warunkiem, aby pełną urazówkę w ramach lecznictwa stacjonarnego wykonywać, u nas funkcjonowała chirurgia ogólna, w której wykonywano różne zabiegi ale pod rządami innych przepisów, teraz jest to niemożliwe. Pan Starosta dodał, że bulwersujący jest fakt, że chirurg na izbie przyjęć nie może zaopatrzyć dziecka np. nie może zszyć ręki.
Radna Irena Kielar zapytała czy Szpital Powiatowy w Kluczborku współpracuje z Vital Medic. Pani Prezes odpowiedziała, że nie ma współpracy, gdyż nie ma jak współpracować, póki co jest tam tylko oddział rehabilitacji, oddział neurologii.
Radny Robert Wietrzyk zapytał, czy szpital prowadzi odpłatne usługi komercyjne dla pacjentów. Prezes Violetta Wilk odpowiedziała, że tak, udzielane są świadczenia na rzecz pacjentów z UE płatne i dla więzienia. Radny Robert Wietrzyk zapytał czy usg można w szpitalu zrobić prywatnie. Pani Dyrektor Wioletta Wilk odpowiedziała, że tak, gdyż nie jest to usługa kontraktowana.
Pani Dyrektor Wioletta Wilk poruszyła jeszcze kwestię nadwykonań i płatności za nie z NFZ. Pani Violetta Wilk poinformowała, że przy kontrakcie, który obecnie mamy jest również trudność, trudno jest realizować zadania posiadając kontrakt taki jaki posiadamy, kontrakt nie rośnie a wymogi i potrzeby tak, na chwilę obecną mamy nadwykonań na kwotę 660 tys. zł.
i realizujemy cały czas nadwykonania, co kwartał wnioskujemy do NFZ o podwyższenie ale bezskutecznie. Pani prezes poinformowała, że nadwykonania są wykonywane bardzo rozsądnie, jednak jest to bardzo trudne.
Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że sytuacja wynika z polityki jaka prowadzi Narodowy Fundusz Zdrowia w Polsce. W zeszłym roku sytuacja była lepsza, sukcesem byłoby podpisanie kontraktu jak w zeszłym roku, ponadto w 2015 roku wszedł pakiet onkologiczny, który został sfinansowany w ten sposób, że z pieniędzy kontraktowych
na zabiegi wydzielono 20 % i zapisano te środki na pakiet onkologiczny, jednak w ten sposób z podstawowych zabiegów zabrano 20 % środków.
Pan Starosta poinformował, że nadwykonania mamy prawie na wszystkich działalnościach, jest świadomość że jeżeli jest nadwykonanie wykonane po stronie lekarzy jest dobrze, natomiast gorzej jest jeżeli nadwykonania dotyczą zabiegów, twardych kosztów za które trzeba zapłacić. Nadwykonania na oddziałach zabiegowych są bezdyskusyjne. Wyniki finansowe szpitala w poprzednich latach były trochę lepsze w tym roku pewnie też nie będzie wielkiego zysku gdyż jest 660 tys. zł. zainwestowanych środków finansowych, gdyż finasowanie się zmienia. Na chwile dzisiejsza trzeba rozliczyć nadwykonania i zamknąć rok.
Radna Wioletta Kardas zapytała o poradnię chirurgiczną, której działalność miała być poprawiona a nie jest, cały czas w okienku rejestrującym jest jedna osoba i cały czas jest tłok, czy nie ma możliwości zatrudnienia dodatkowej drugiej osoby przy rejestracji.
Pani Violetta Wilk poinformowała, że temat poradni urazowo-chirurgicznej jest bardzo drażliwy, próbowano dużo rozwiązań, zatrudniliśmy druga rejestratorkę, żeby rozładować kolejkę, pod względem technicznym jest bardzo trudno cokolwiek zmienić, nie da się zrobić dodatkowego okienka, tego nie da się jednak zrobić ze względów technicznych, próbowaliśmy tez systemu rejestracji godzinowego, nie udało się. Pacjenci przychodzą w jednym czasie . Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że jest tak dlatego, że lekarze wychodzą szybciej i pod koniec urzędowania nie przyjmują. Pani Violetta Wilk stwierdziła, że poradnia urazowo-ortopedyczna jest jedyną poradnią w powiecie kluczborskim, jest ona czyn a codziennie, jest tak duże zapotrzebowanie na te porady, że nie jesteśmy w stanie wszystkich przyjąć. Lekarz przychodzi na 4 godziny do pracy, i w ciągu tego czasu nie jest
w stanie przyjąć więcej jak 50 pacjentów. Lekarz ma kontrakt podpisany na tyle pracy w poradni. Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że poradnie są kontraktowane musi być czynna trzy razy w tygodniu po cztery godziny, kontrakt przewiduje 12 godzin w każdej poradni, za więcej NFZ nie płaci. Pani Violetta Wilk stwierdziła, że kolejkę generuje również sprawdzenie za każdym razem pacjenta Ewusia, czy dana osoba jest ubezpieczona, ponadto jest szereg zaświadczeń i oświadczeń do wypełnienia, proces administracyjny jest bardzo wydłużony.
Pani Violetta Wilk poinformowała, że na dzień dzisiejszy prowadzi się trzy systemy kolejek oczekujących, rezerwowana jest usługa, następnie logowanie na stronie ministerstwa zdrowia, dalej system kolejkowy onkologiczny, te systemy są w ogóle nie powiązane ze sobą, kilka razy trzeba wypełniać te same dane.
Radny Wojciech Smolnik zapytał ile szpital zarabia na pobieraniu opłaty za wyjazd ze szpitala. Pani Violetta Wilk stwierdziła, że szpital pobiera 2 zł, przychód około 4 tys. zł. miesięcznie, za te pieniądze utrzymywany jest pracownik i teren dookoła szpitala. Radny Wojciech Smolnik zaapelował, aby w nocy szlaban był podniesiony, gdyż w nocy jest
to utrudnione, gdyż trzeba posiadać 2 zł. a różne są sytuacje. Pani Violetta Wilk odpowiedziała, że w szpitalach są żetony w takich szczególnych sytuacjach.
Pani Violetta Wilk stwierdziła, że jeżeli chory ma być przetransportowany z Izby Przyjęć musi jechać transportem szpitalnym. W przypadku nocnej i świątecznej pomocy zdrowotnej również są dostępne takie żetony, otwarcie szlabanu na całą noc spowoduje pytanie dlaczego nie jest szlaban otwarty w ciągu dnia. Radny Norbert Waliczek stwierdził, że w ciągu dnia łatwiej rozmienić pieniądze.
Pani Violetta Wilk poinformowała, że skonsultuje ten problem z panem prezesem Józefem Maciołkiem. Jednak trzeba podkreślić, że są żetony.
Pan Starosta stwierdził, że należałoby przy wjeździe do szpitala zamieścić czytelną informację, że żetony są dostępne w każdej komórce szpitalnej w sytuacjach kryzysowych.
Ad.3
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa przedstawił projekty uchwał na X sesję w następujących sprawach: zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015, zmiany wieloletniej prognozy finansowej, zmieniająca Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok, uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2016 rok”, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu na rzecz Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu "RADIO OPOLE" S.A.
Jeżeli chodzi o projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na 2015 rok pan Starosta poinformował, że na sesji zarząd zgłosi autopoprawkę zarządu do powyższego projektu uchwały. Autopoprawka wprowadza zmiany po stronie wydatków w celu wprowadzenia dodatkowego zadania inwestycyjnego pn. Zakup klimatyzatorów do Wydziału Komunikacji. Konieczność zakupu spowodowana jest zabezpieczeniem sprzętu komputerowego przed uszkodzeniem spowodowanym wysokimi temperaturami. Pan Starosta dodał, ze w czasie upałów latem temperatura w pokojach komunikacji wskazywała 35 stopni. Należy pamiętać również, że sprzęt w Wydziale Komunikacji jest sprzętem certyfikowanym. Środki na ten cel zostały przeniesione z wydatków bieżących Starostwa Powiatowego. Kolejna pozycja to zmiana omyłkowo wprowadzonego rozdziału środków przyznanych z funduszu pracy na wynagrodzenia dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z rozdziału 85330 na rozdział 85333. Ponadto dokonano także w zmiany w dziale 900 tj. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w celu zabezpieczenia środków na uporządkowanie placu za szpitalem aby zachować bezpieczeństw okolicznych zabudowań. Przeniesiono środki z rozdziału 90006 tj. Ochrona gleby i wód podziemnych do rozdziału 90004 tj. Utrzymanie zieleni w miastach
i gminach.
W projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 214.387 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 129.247 zł, zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 85.140 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 214.387 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 117.439 zł, zwiększenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 96.948 zł. Ponadto Zaktualizowano załącznik wprowadzając właściwe kwoty wydatków po rozstrzygnięciu przetargów na zadaniach: „Remont i przebudowa budynku w Lasowicach w celu przystosowania na dom dziecka”, „Remont drogi powiatowej Nr 1301O (Byczyna- Bruny-DP1337O) w km 0+059-13+072 o długości 13,013 km oraz drogi gminnej Nr 100504O (Miechowa-Proślice-Brzózka-Polanowice) na odcinku w miejscowości Proślice w km 4+538,25 - 5+068,25 o długości 0,530 km”,
Ponadto wprowadzono nowe zadania inwestycyjne: Budowa wejścia do Domu Dziecka w Lasowicach, Modernizacja pomieszczeń szkolnych, Dokumentacja remontu drogi powiatowej Nr 1344 (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km, Zakup klimatyzatorów do Wydziału Komunikacji. Zaktualizowano załącznik Plan dotacji wprowadzając właściwe kwoty wydatków.
Członkowie Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska i Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystki, Rozwoju Rodziny jednogłośnie przyjęli pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały razem ze zgłoszoną autopoprawką.
Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany wpf. Radni jednogłośnie przyjęli pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały.
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok. Powyższy projekt uchwały wynika ze zmiany planu finansowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zwiększona została wysokość środków finansowych przypadających według algorytmu na realizację zadań naszego Powiatu w 2015 roku o kwotę 59.045,00 zł. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając
na uwadze wzrastające potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie art.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi
na 2016 rok”.
Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu na rzecz Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu "RADIO OPOLE" S.A. Przedmiotem dzierżawy jest pomieszczenie o pow. 11 m2 znajdujące się na parterze w budynku mieszkalno-biurowym w Kluczborku przy ul. Jagiellońskiej 1 położonym na działce gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 49/4 z k.m.7. Dotychczasowy dzierżawca Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu "RADIO OPOLE" S.A., wnioskuje o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne 3 lata w celu kontynuowania swojej działalności (prowadzenia terenowego studia radiowego).
Uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat, na pomieszczenie o pow. 11 m2 znajdujące się w budynku mieszkalno-biurowym z dzierżawcą, który korzystał z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat.
Członkowie komisji nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali.
Kolejno Przewodniczący Komisji Zdrowia przedstawił Sprawozdanie zarządu powiatu za okres od 15.06.2015 r. do 17.07.2015 r.
Radny Andrzej Kosmala zapytał o pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody i zabezpieczenie środków finansowych na realizację robót uzupełniających na zadanie pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 1326 O na odcinku o długości 8,317 km”. 8,317 km” realizowanego obecnie przez Powiat Kluczborski w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Zabezpieczenie ww. środków wynika z tego, iż na etapie składania wniosków o dofinansowanie przedmiotowego zadania w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych nie uwzględniono ww. odcinka drogi o długości 550 m. Spowodowane było to nieuregulowaniem stanu prawnego części nieruchomości zajętych pod drogę powiatową
nr 1326 O w miejscowości Jasienie.
Po przeprowadzonych przez geodetę podziałach nieruchomości powstały nowe działki stanowiące pas drogi powiatowej nr 1326 O i obecnie zachodzi możliwość przystąpienia
do remontu odcinka drogi powiatowej w km 9+238-8+693. Ponadto w trakcie realizacji robót, po odmuleniu rowów i oczyszczeniu przepustu stwierdzono, iż przepust zlokalizowany
w obrębie skrzyżowania z drogą gminną nr 1014250 jest uszkodzony i wymaga przeprowadzeniu remontu polegającego na wymianie rur przepustu.
Łączny koszt robót uzupełniających wg. kosztorysu wynosi 169.890,79,-zł brutto i został skalkulowany na podstawie cen jednostkowych wykonawcy remontu.
Zarząd w związku z powyższym postanowił wyrazić zgodę na przeprowadzenie robót uzupełniających oraz zabezpieczenie środków finansowych w ww. kwocie.
Radny Andrzej Kosmala zapytał skąd się wzięły 169,890 zł. na koszt robót uzupełniających.
Głos zabrał pan Starosta, który wyjaśnił, że żeby złożyć projekt np. do Narodowego Programu przebudowy Dróg Lokalnych trzeba posiadać dokumenty związane z droga
i z działkami, na tym odcinku nie było map, żeby nie stracić tego zadania w samym projekcie ten fragment ominęliśmy a objęliśmy go przy wykonawstwie.
Radna Wioletta Kardas podziękowała za połatanie drogi Nasalskiej, radna stwierdziła ponadto że po raz kolejny zrobiono to bardzo niechlujnie.
Radny Piotr Włodarczyk zapytał, czy może coś wiadomo dlaczego nie ma krzyża obok biblioteki pedagogicznej przy ulicy Wołczyńskiej, krzyż tam stał a teraz go nie ma.
Ad.4
Nie wniesiono wolnych wniosków.
Ad.5
Przewodniczący obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknęła wspólne posiedzenie wszystkich komisji Rady Powiatu w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący komisji
Andrzej Kosmala
Przewodniczący komisji
Norbert Waliczek
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2015-09-28 09:50:49 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2015-09-28 13:02:58 |
Ostatnia zmiana: | 2015-09-28 13:03:15 |
Ilość wyświetleń: | 1225 |