Protokół Nr 2/2015
Z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny w dniu 9 lutego 2015 r.
Przewodniczyła radna Wioletta Kardas-Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny.
Lista obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
3. Analiza materiałów na IV sesję.
4. Przygotowanie Planu pracy komisji na 2015 rok.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu,
2. Rozalia Słoniowska-Naczelnik Wydziału edukacji i Sportu.
Ad.1
Przewodnicząca komisji przywitała wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodnicząca komisji przedstawiła porządek dzisiejszego posiedzenia. Radni nie wnieśli zapytań i jednogłośnie przyjęli porządek obrad dzisiejszego posiedzenia.
Ad.2
Radna Irena Kielar podała propozycję radnego Roberta Wietrzyka na zastępcę Przewodniczącej komisji Oświaty Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli powyższą propozycję. Na Zastępcę Przewodniczącego Komisji ds. Wsi został wybrany pan Robert Wietrzyk.
Ad. 3
Przewodnicząca komisji przedstawiła projekty uchwał na IV sesję w następujących sprawach:
wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czaplińskiego, zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku, przesunięcia terminu wykupu obligacji, udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego, udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Borkowicach na zakup używanego lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego, ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, określenia kryteriów rekrutacji na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej, określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie powiatu kluczborskiego, zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku, upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość położona w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
Radni jednogłośnie wyrazili pozytywna opinię o projekcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czaplińskiego.
Kolejnym projekt był projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku. Pani Skarbnik wyjaśniła, że główne zmiany w tym projekcie wynikają z : wprowadzenia następujących dotacji z gminy Kluczbork: na szczepionki na meningokoki w kwocie 18 tys. zł. , na działanie przeciwko alkoholizmowi dzieci i młodzieży z naszego powiatu w kwocie 6 tys. zł. - dla poradni psychologiczno-pedagogicznej, na utrzymanie Ośrodka Interwencji Kryzysowej w kwocie 20 tys. zł. Ponadto w budżecie powiatu na 2015 rok zapisano 40 tys. zł. dotacji dla gminy Kluczbork na remont ulicy Kilińskiego, gmina jednak nie otrzymała dofinansowania na ten projekt i wycofała się z tego zadania, w związku z czym powyższa kwota w wysokości 40 tys. zł. została przeniesiona do rezerwy ogólnej. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie pozytywnie go opiniując.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą podyktowane są wprowadzeniem od 2014 r. nowego sposobu wyliczania wskaźnika zadłużenia dla każdego samorządu , który zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych jest relacją łącznej kwoty przypadającej w danym roku budżetowym: spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi za dany rok odsetkami, wykupów papierów wartościowych wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych, potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń oraz gwarancji do planowanych dochodów ogółem budżetu . Relacja ta nie może przekroczyć średniej arytmetycznej z obliczonych dla ostatnich trzech lat dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżących do dochodów ogółem. Jest to duże ograniczenie dla samorządów i w naszym przypadku powoduje konieczność zmiany harmonogramu wykupu obligacji serii C wyemitowanych w II emisji na rok bieżący kwotę 1.000.000 zł oraz na rok 2021 kwotę 500.000 zł.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego. Środki zostały przyznane jako dofinansowanie zakupu turbowentylatora oddymiającego, w celu właściwego wypełniania zadań statutowych ciążących na OSP w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego tj. ochrony zdrowia, życia oraz mienia obywateli. Przedmiotowe środki zostały zaplanowane w budżecie powiatu na 2015 r. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie pozytywnie go opiniując.
Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Borkowicach na zakup używanego lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Środki zostały przyznane jako dofinansowanie na zakup lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego, w celu właściwego wypełniania zadań statutowych ciążących na OSP w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego tj. ochrony zdrowia, życia oraz mienia obywateli. Przedmiotowe środki zostały zaplanowane w budżecie powiatu na 2015 r. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie pozytywnie go opiniując.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.
Głos zabrała pani Rozalia Słoniowska-Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Pani Naczelnik wyjaśniła, że dotychczas obowiązywało zarządzenie starosty w powyższej sprawie. Nowe jest wprowadzenie kategorii: promocja powiatu kluczborskiego i niezależnie od tego czy uczeń będzie reprezentował szkołę czy nie, będzie reprezentował powiat kluczborski. Kolejną zmianą jest zmiana składu komisji kwalifikacyjnej, będzie to komisja trzyosobowa, termin składania wniosków został przedłużony do 13 czerwca. Kolejną zmianą jest wprowadzenie dwóch wniosków a nie jednego z danej szkoły. Radna Celina Zając poruszyła kwestię przyznawania nagród tylko w jednej kategorii, gdyż są przypadki, sytuacje, gdy uczeń jest bardzo dobry na przykład w dwóch kategoriach. Przewodnicząca komisji poruszyła kwestię średniej ocen dla sportowców jako kryterium przyznawania nagród starosty. Przewodnicząca komisji przytoczyła na przykład swojego syna, mistrza w danej kategorii, który nie osiągnął średniej. Przewodnicząca komisji stwierdziła, że utrzyma swoje stanowisko w tej kwestii. Pani Naczelnik stwierdziła, że trenerzy zwracają uwagę zawodnikom, że nauka jest równie ważna, jeżeli ktoś jest bardzo dobry w danej dziedzinie sportu to powinien również być dobry w nauce. Radna Celina Zając poparła wniosek Przewodniczącej komisji dotyczący zniesienia średniej. Radny Andrzej Olech również wyraził poparcie dla tego stanowiska.
Przewodnicząca komisji stwierdziła, że jeżeli dziecko dużo czasu poświęca na treningi i osiąga świetne wyniki na arenie europejskiej a nawet światowej, bardzo trudne jest osiągnięcie średniej powyżej 4.0. Głos zabrał radny Andrzej Olech, który stwierdził, że powinniśmy iść w stronę nagradzania i wyróżniania, same kryteria nie powinny zawężać możliwości wzięcia udziału w ubieganiu się o nagrodę starosty, mogą być sytuację, że w danej szkole nie będzie w ogóle osób spełniających kryteria a w innej szkole będzie więcej niż dwie osoby. Przewodnicząca komisji stwierdziła, że trzeba pamiętać o możliwościach budżetu. Radna Irena Kielar stwierdziła, że w jednej szkole będzie więcej niż dwa wnioski a w innej szkole może nie być nawet jednego wniosku.
Radny Jakub Goliński stwierdził, że wcześniej określona była wartość minimalna w tym projekcie nie ma w związku z czym im więcej wniosków tym mniejsza nagroda. Uzasadniona jest średnia 4.0 zarówno przy sportowcach jak i artystach, natomiast jeżeli chodzi o ilość składanych wniosków należy się nad tym zastanowić. Radny Robert Wietrzyk stwierdził,
że kryterium średniej 4.0, jeżeli chodzi o osiągnięcia w dziedzinach sportowych i osiągnięcia w dziedzinach artystycznych powinno zostać zniesione.
Radny Andrzej Olech zaproponował, aby stworzyć furtkę dla pana Starosty, że w szczególnych przypadkach poza powyższym regulaminem Starosta może przyznać nagrodę w uzasadnionym przypadku.
Przewodnicząca Komisji przytoczyła przykład swojego syna, który miał bardzo duże osiągnięcie na poziomie europejskim i w związku z tym, że nie osiągnął regulaminowej średniej nie został w żaden sposób wyróżniony w przeciwieństwie do swoich kolegów, którzy byli uczniami szkoły gminnej i nagrodę otrzymali.
Po wypracowaniu wspólnego stanowiska wniosek Komisji Oświaty dotyczący wniesienia zmian w projekcie uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski ma następujące brzmienie: Wnioskuje się
o usunięcie zapisów: 1) § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b brzmi: uzyskanie średniej ocen na koniec danego roku szkolnego co najmniej 4,0 (nie dotyczy wychowanków SOSW), 2) § 4 pkt 4 lit. a brzmi: Uzyskanie średniej ocen nie niższej niż 4.0 na koniec danego roku szkolnego (nie dotyczy wychowanków MDK, SOSW). Ulegają zmianie: § 5 ust. 1 – dodaje się pkt 6), który otrzymuje brzmienie:
„ w szczególnie uzasadnionych przypadkach liczba składanych wniosków, o których mowa w punktach od pkt 1) do pkt 5) może być większa” , § 5 ust.3 brzmiał: „Uczniowi lub zespołowi uczniów może być przyznana nagroda tylko w jednej kategorii”. Otrzymuje brzmienie: „ Uczniowi lub zespołowi uczniów może być przyznana nagroda w jednej lub
w kilku kategoriach”.
Członkowie komisji jednogłośnie powyższy wniosek przyjęli.
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Komisja stwierdziła, że należałoby zachować kryteria zawarte w powyższym projekcie uchwały gdyż chodzi tu o stypendium za wybitne osiągnięcia.
Radny Andrzej Olech stwierdził, że nie zgadza się z powyższym. Radna Celina Zając stwierdziła, że stypendium jest przyznawane za wybitne osiągnięcia edukacyjne. Członek zarządu stwierdził, ze zapis należałoby czytać w następujący sposób: żeby dostać stypendium trzeba osiągnąć średnią 5,0 plus jeszcze jakieś osiągnięcie, np. sportowe. Radna Celina Zając stwierdziła, że należałoby podzielić stypendium na kategorie. Przewodnicząca komisji stwierdziła, że nie ma powiat stypendium dla sportowców, powyższy projekt dotyczy stypendium naukowego. Radny Andrzej Olech stwierdził, że dobrze byłoby, aby było oddzielne stypendium dla sportowców czy dla osób mających osiągnięcia w dziedzinie artystycznej. Radna Celina Zając stwierdziła, że warto byłoby utworzyć stypendia w trzech kategoriach: edukacyjne, sportowe, artystyczne. Radny Jakub Goliński stwierdził,
że stypendium o którym rozmawiamy jest stypendium czysto edukacyjnym, oprócz wysokiej średniej trzeba mieć jeszcze jakieś osiągnięcie np. w dziedzinie sportu czy jakiejś dziedzinie kultury.
Radny Andrzej Olech zgłosił wniosek, aby w powyższym projekcie uchwały zawrzeć zapis, że w wyjątkowych przypadkach Starosta może przyznać dodatkowo stypendium poza zapisami niniejszego regulaminu.
Radni 7 głosami za przyjęli pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały wraz z naniesioną w projekcie poprawką.
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej. Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zamianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw wprowadziła do ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Rozdział 2a – Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół
i publicznych placówek. Art. 20o ust.4 ustawy o systemie oświaty nakłada na organ prowadzący publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą obowiązek określenia kryteriów na zajęcia organizowane przez publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą, które będą stosowane na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego. Organ prowadzący jest zobowiązany określić także wartość punktową kryteriów rekrutacji, a także dokumenty, które będą potwierdzać spełnienie tych kryteriów. Art. 20zf ust.1 ustawy o systemie oświaty wskazuje, że zadanie określone w art. 20o ust.4 cytowanej ustawy wykonuje rada powiatu.
W związku z tym istnieje konieczność podjęcia przez Radę Powiatu Kluczborskiego uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na zajęcia organizowane przez publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą. Powiat Kluczborski jest organem prowadzącym dla publicznej placówki oświatowo-wychowawczej, którą jest Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku.
Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła, że uchwałę trzeba podjąć, gdyż taki jest ustawowy nakaz, po konsultacji z panem Michalkiewiczem-Dyrektorem MDK-u, takie kryteria zostały ustalone.
Radni jednogłośnie przyjęli pozytywna opinię o powyższym projekcie uchwały.
Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie powiatu kluczborskiego. Pani naczelnik wyjaśniła, żezgodnie z art. 27 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie jednostki samorządu terytorialnego tworzą warunki sprzyjające rozwojowi sportu. Zadaniem organu stanowiącego JST jest określenie warunków i trybu finansowania tego zadania poprzez określenie celu publicznego z zakresu sportu, który JST zamierza osiągnąć. By umożliwić realizację zadań związanych z rozwojem sportu na terenie Powiatu Kluczborskiego niezbędne jest zatem podjęcie niniejszej uchwały. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku. Przepisy Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 205, poz. 1206), wprowadziły zasadnicze zmiany w strukturze szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Wprowadzone zmiany wymusiły na organach prowadzących stopniowe wygaszanie szkół m.in. trzyletniego technikum uzupełniającego.
Do szkół tego typu nie prowadzi się już rekrutacji od ubiegłego roku szkolnego. Do Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku ostatni raz nabór był prowadzony na rok szkolny 2012/2013, lecz semestr I nie został uruchomiony ze względu na brak chętnych. Ostatni absolwenci ukończyli szkołę w poprzednim roku szkolnym. Ponadto zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty organ prowadzący jest obowiązany co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji szkoły zawiadomić rodziców uczniów lub słuchaczy szkół dla dorosłych oraz właściwego kuratora oświaty o zamiarze likwidacji. W przypadku Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku istnieje konieczność zawiadomienia tylko kuratora oświaty. Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego. Zgodnie z §2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. Nr 36, poz. 155, z późn. zm.) jeżeli w grupie międzyszkolnej lub pozaszkolnym punkcie katechetycznym uczestniczą uczniowie szkół prowadzonych przez różne organy, organy te ustalają, w drodze porozumienia, zasady prowadzenia grup lub punktów katechetycznych. Z pisemnej informacji otrzymanej od proboszcza Parafii Ewangelicko – Augsburskiej w Lasowicach Wielkich, a jednocześnie katechety zatrudnionego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku prowadzącego zajęcia w/w religii dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego wynika, że wśród 14 uczniów objętych nauką religii, oprócz uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Kluczborski (łącznie 6 uczniów), w zajęciach uczestniczą także uczniowie ze szkół prowadzonych przez inne organy,
a mianowicie: 5 uczniów ze szkół prowadzonych przez Powiat Oleski, 1 uczeń ze Społecznego Liceum Ogólnokształcącego STO w Kluczborku, 1 uczeń ze szkoły prowadzonej przez Powiat Strzelecki, 1 uczeń z Technikum w Bogdańczowicach (szkoła prowadzona przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi). W związku z powyższym w świetle obowiązujących przepisów konieczne jest podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz
z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego. Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Kolejnymi projektami uchwał były projekty uchwał w sprawach wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość położona w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały.
Radna Irena Kielar zapytała o pismo w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki – robotnika gospodarczego w ZSP Nr 2 .Radny Jakub Goliński-członek zarządu powiatu poinformował, że jest potrzeba zatrudnienia sprzątaczki ze względu na powiększoną powierzchnie, taka była argumentacja, jednak zarząd nie wyraził na to zgody, gdyż argumentacja nie jest do końca zgodna z rzeczywistością. Radna Celina Zając zapytała o zwiększenie środków na nadzór nad lasami. Pan Skarbnik wyjaśniła, ze aby ten nadzór był dalej wykonywany trzeba było podwyższyć zapłatę za tą pracę.
Ad.4
Członkowie komisji przystąpili do sporządzenia Planu pracy komisji na 2015 rok.
Plan przedstawia się następująco:
- Zapoznanie się i omówienie sprawozdań jednostek organizacyjnych powiatu.
- Analiza raportu wydatków poniesionych w 2014 r. na wynagrodzenia nauczycieli.
- Analiza sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych szczeblach.
- Omówienie propozycji udziału młodzieży szkół powiatowych na posiedzeniach komisji stałych i sesjach powiatu kluczborskiego.
- Omówienie terminów wizyt w poszczególnych placówkach powiatu kluczborskiego.
- Przygotowanie zaproszeń dla kierowników/dyrektorów niektórych placówek powiatu kluczborskiego.
- Dyskusja dotycząca nowych form / kierunków kształcenia w placówkach oświatowych.
- Omówienie wstępnego naboru uczniów do szkół w poszczególnych placówkach.
- Wstępna analiza zdawalności egzaminu maturalnego i zawodowego.
- Omówienie funkcjonowania ,,Karty Starosty ”
- Omówienie skali problemu przyznawania godzin nauczania indywidualnego
- Omówienie rekrutacji w poszczególnych placówkach oświatowych.
- Analiza osiągnięć uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego . Egzamin zawodowy i maturalny
- Omówienie informacji dotyczącej zadań oświatowych -wnioski do informacji
- Omówienie planowanych kierunków kształcenia na rok szkolny 2015/2016
- Analiza wyników zdawalności egzaminu maturalnego.
- Opiniowanie projektu budżetu na rok 2016r oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej na rok 2016 r.
- Omówienie i rozpatrywanie spraw przekazanych do Komisji przez Radę i Zarząd Powiatu.
- Promocja Powiatu Kluczborskiego z Powiatami zaprzyjaźnionymi.
- Wizyty w poszczególnych placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego - analiza pilnych potrzeb remontowych . Baza lokalowa, wyposażenie, pomoce dydaktyczne.
- Spotkania z przewodniczącymi Komisji Oświaty z innych gmin powiatu kluczborskiego - określenie potrzeb edukacyjnych.
- Udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych i turystycznych.
- Spotkanie z przedstawicielami KOLOT – u.
- Formy doskonalenia systemu wsparcia dla uczniów – pomoc materialna, psychologiczna i pedagogiczna
- Analiza jakości kształcenia w poszczególnych jednostkach oświatowych.
Radni jednogłośne przyjęli powyższy Plan pracy.
Ad.5
Przewodnicząca obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknęła posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury,
Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny
Wioletta Kardas
Protokołowała:
Katarzyna Hołdys