Protokół Nr 23/2012

 

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny w dniu 28 maja 2012 r.

Przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Oświaty Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny  - Wioletta Kardas

             

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.      Piotr Pośpiech – Starosta Kluczborski,

2.      Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

 

Porządek posiedzenia:

 

            1.Otwarcie posiedzenia.

            2.Analiza materiałów na XX sesję Rady Powiatu.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.    

Ad. 1

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny  przywitała wszystkich zebranych i przedstawiła porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad. 2

  

Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekty uchwał na XX sesję w następujących sprawach: zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, zmiany wieloletniej prognozy finansowej, zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zmieniająca Uchwałę Nr XIV/103/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość, zmiany Uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą „Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Podziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego, przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Zaplanuj swoją przyszłość” nr POKL.06.03.00-16-004/11 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej na obszarach wiejskich realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku, a także sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od  30.04.2012 r. do 17.05.2012 r.

Do dwóch pierwszych projektów nie wniesiono zapytań, radni 7 głosami za, przy 1 nie biorącym udziału w głosowaniu, wyrazili pozytywna opinię o powyższych projektach uchwał. Kolejno pan Starosta objaśnił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pan Starosta poinformował, że umowa dotacji została już podpisana, natomiast umowa pożyczki ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu, i wtedy można będzie wystąpić z wnioskiem o płatność, chodzi o kwotę około 4 mln. zł. Do projektu nie wniesiono zapytań, radni 4 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, 1 nie brał udziału w glosowaniu wyrazili pozytywną opinie o powyższym projekcie uchwały. Przewodnicząca komisji przedstawiła kolejny projekt uchwały zmieniająca Uchwałę Nr XIV/103/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość, zmieniającą Uchwałę Nr XIV/103/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość. Radny Robert Wietrzyk zapytał, jakie było wcześniejsze pensum, przed proponowana zmianą, oraz jaki będzie skutek w szkołach po planowanych zmianach. Pan Starosta poinformował, że dotychczasowe pensum etatów pomocniczych w szkołach wynosiło 20 h tygodniowo, po zmianie psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i doradcy zawodowi, będą mieli pensum w wysokości 30 h tygodniowo. Jeżeli chodzi o arkusze organizacyjne, schodzimy z etatu na pól etatu przy etatach pomocniczych, wyjątkiem jest etat psychologa w ZSO, gdyż jest tam również gimnazjum, zmiana ta nie wpływa na dostępność do tych specjalistów. Pan Starosta wyjaśnił, jaka jest sytuacja w poszczególnych szkołach oraz stwierdził, że trzeba robić oszczędności w tym zakresie. Radna Wioletta Kardas zapytała, jakiego rzędu są to oszczędności. Pan Starosta odpowiedział, że patrząc szkoły i placówki oświatowe w naszym powiecie,  na etapie arkuszy organizacyjnych jest 16 etatów mniej, przy 315 etatach nie jest to tak dużo, jeżeli nie zostanie zmieniona Karta Nauczyciela, to tych oszczędności trzeba będzie szukać wszędzie. Pan Starosta stwierdził, że jest jeszcze przed naborem, w skali roku zejście z 10 etatów jest to 600 tys. zł. oszczędności.  Radny Tadeusz Konarski stwierdził, stwierdził, że dobrze byłoby przygotować jakie będą skutki tych oszczędności uwzględniając odprawy. Więcej zapytań nie wniesiono, radni 4 głosami za, przy 2 wstrzymujących się, 1 nie brał udziału w głosowaniu, przyjęli pozytywna opinie o powyższym projekcie uchwały. Do dwóch kolejnych projektów nie wniesiono zapytań, radni 6 głosami za, 1 nie brał udziału w głosowaniu przyjęli pozytywne opinie o powyższych projektach uchwał.

Do sprawozdania z działalności zarządu powiatu za okres od  30.04.2012 r. do 17.05.2012 r. nie wniesiono zapytań.

 

Ad. 3

 

Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że tegoroczne oszczędności to inwestycja na rok przyszły, planowanie nauczania w latach 2013-2014 może być problem z przedmiotowcami,  oraz, że jeżeli nie będzie zmiany Karty Nauczyciela będzie źle. Przewodnicząca komisji wyznaczyła radna Irenę Kielar oraz siebie do komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty.

 

Ad. 4

 

Przewodnicząca Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknęła posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono

 

Przewodnicząca Komisji

 

                                                                                  Wioletta Kardas

Protokołowała

Katarzyna Hołdys