Protokół Nr 3/2003 z posiedzenia Komisji ds.Wsi, Rolnictwa Ochrony Środowiska w dniu 27 stycznia 2003r.
Protokół Nr 3/200
3
Z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
w dniu 27 stycznia 2003 r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji
– Władysław Zawadzki.Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Andrzej Butra – Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa w Kluczborku,
2.Mieczysł
aw Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia,3.Tomasz Białaszczyk
– Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Działalność Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na terenie
Powiatu Kluczborskiego.
3.Analiza materiałów
przygotowanych na sesję Rady Powiatu w dniu 30.01.2003r./ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących SPZOZ w Kluczborku/.
4.Wolne wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył po
siedzenie, przywitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym. Członkowie komisji nie wnieśli uwagi jednogłośnie przyjęli proponowany porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym.
Ad.2.
Pan Andrzej Butra – Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Kluczborku przedstawił zakres działania biura, które swoją działalność rozpoczęło od dnia 25 lipca 2002r. Poinformował zebranych, że obecnie zatrudnionych jest
w biurze 7 osób i funkcjonują takie piony jak: identyfikacji zwierząt rzeźnych, identyfikacji gruntów oraz informatyczny.
Głównym zadaniem tego biura jest wprowadzenie w Powiecie Kluczborskim systemu IACS, dzięki któremu polscy rolnicy po przystąpieniu do Unii Europejskiej będą mogli korzystać
z dopłat bezpośrednich do produkcji rolnej. System ten wymaga jednak bardzo szczegółowego rejestru gruntów, gospodarstw i zwierząt gospodarskich. Akcja identyfikacji /kolczykowania/ bydła w naszym powiecie przebiega sprawnie i jest już zaawansowana
w 70%. Na dzień dzisiejszy brakuje jeszcze na naszym terenie około 1000 sztuk kolczyków dla zwierząt. Pełna informacja w tym zakresie przedstawiana była mieszkańcom wszystkich wsi naszego powiatu na zebraniach wiejskich. Identyfikacja zwierząt gospodarskich jest uregulowana ustawą z dnia 25 lipca 2001r./Dz.U.z 12.11.2001r. Nr 129, poz.1438/.
Kierownik Biura Powiatowego AR i MR poinformował również zebranych, że oprócz kolczykowania trzody chlewnej i bydła wymagane jest ponadto posiadanie świadectwa zdrowia od lekarza weterynarii.
Ad.3.
Kolejno radni zapoznali się z materiałami przygotowanymi na sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 30 stycznia 2003r. Głównym tematem sesji będzie stan służby zdrowia
w Powiecie Kluczborskim oraz działalność Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku. Ponadto w materiałach na sesję znajduje się projekt uchwały
w sprawie nadania statutów nowo utworzonym placówkom kształcenia ustawicznego oraz sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 17.12.2002r. do 10.01.2003r.
i sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za 2002r.
Kolejno głos zabrał Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia – Pan Mieczysław Zaleciński i omówił materiały na sesję dotyczące SPZOZ w Kluczborku.
Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki zapytał jak się mają zobowiązania SPZOZ wobec dostawców, wykazane na dzień 31.12.2002r. /str.1.część III/ w kwocie 3.300.000,-złotych do kredytów zaciągniętych przez zakład.
Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia wyjaśnił, że pierwszy kredyt zaciągnięty dla SPZOZ w Kluczborku został przeznaczony głównie spłatę zobowiązań wobec pracowników zakładu /na zwiększenie wynagrodzeń o przyznane ustawą 203, zł. oraz na wypłatę tzw. trzynastek/. Drugi kredyt zaciągnięty przez SPZOZ i poręczony przez powiat został przeznaczony na spłatę zobowiązań zakładu wobec wierzycieli. Spłata tego kredytu jest przewidziana na 10 lat.
Przewodniczący Komisji oraz pozostali radni stwierdzili, że z materiałów przygotowanych przez SPZOZ wynika, że ogólne zadłużenie na koniec 2002r. wynosi 5.160.535,-złotych, czyli ciągle wzrasta. Członkowie komisji stwierdzili ponadto, że zakład ten nie jest w stanie samodzielnie uregulować swoich zobowiązań.
Przewodniczący Komisji zapytał również, czy prawdą jest, że tylko część lekarzy pełni dyżury lekarskie w szpitalu i czy za jeden taki dyżur zarabiają 800,-złotych.
Naczelnik wyjaśnił, że nie wie kto z lekarzy pełni dyżury, a kto nie. W miesiącu każdy
lekarz może mieć 8 takich dyżurów, co wynika z zapisów ustawy. Prawdą jest natomiast,
że od stycznia 2003r. dyrekcja zakładu zmniejszyła lekarzom wynagrodzenia za dyżury
o 20%. Ponadto wciąż zwiększają się koszty utrzymania zakładu, a kontrakty z kasą chorych zmniejszają się z roku na rok. Do roku 2001 kasy chorych zawierały różne kontrakty
z poszczególnymi szpitalami, w 2002r. są one w miarę jednakowe. Powiat Kluczborski należy do powiatów, z którymi kasa do tej pory zawierała najniższe kontrakty. Ponadto miała być utworzona krajowa sieć szpitali, ale do tej pory jej nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.
Przewodniczący Komisji
zaproponował, aby Dyrektor SPZOZ przygotował dla komisji wykaz budynków SPZOZ, które można by sprzedać. Naczelnik Wydziału Zdrowia wyjaśnił, że w najbliższej przyszłości planuje się sprzedaż budynku obecnego pogotowia ratunkowego oraz budynku obecnej siedziby administracji zakładu wraz z niektórymi przychodniami. Zostaną one przeniesione do budynku wyremontowanego szpitala.Radny Mariusz Pieńkowski zapytał czy jest s
zansa na przejęcie Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie przez Caritas Kalisz. Naczelnik Wydziału Zdrowia wyjaśnił,że na razie są prowadzone jedynie rozmowy w tej sprawie, ze względu na nie uregulowaną jeszcze sytuację z kasami chorych oraz planowanym wejściem w życie Państwowego Funduszu Zdrowia.
Członkowie komisji wyrazili niepokój w związku ze złą sytuacją SPZOZ w Kluczborku
i stwierdzili, że może to przynieść zagrożenie dla pacjentów. Należy więc prowadzić wszelkie możliwe działania, aby sytuację tę poprawić.
Radni nie wnieśli innych uwag do materiałów na sesję.
Ad.4.
Radna Janina Derdak-Ciołek zaproponowała, aby w planie pracy komisji na I półrocze uwzględnić działalność Powiatowej Izby Rolniczej i wyboru do niej naszego delegata. Radna zaproponowała również, aby zaprosić na jedno z posiedzeń komisji delegatów
z poszczególnych gmin Powiatu Kluczborskiego. Członkowie komisji pozytywnie ustosunkowali się do propozycji radnej.
Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący
Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie komisji
w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Władysław Zawadzki
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2003-10-09 14:16:48 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-06-17 12:29:38 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-22 15:03:52 |
Ilość wyświetleń: | 1727 |