Uchwała Nr XVIII/138/2012
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 kwietnia 2012r.
w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2012 rok.
Na podstawie art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn.zm.) Rada Powiatu uchwala
co następuje:
§ 1.Zatwierdza się plany pracy następujących komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku
na 2012 rok:
1)Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – załącznik nr 1,
2)Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny – załącznik nr 2,
3)Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego – załącznik nr 3,
4)Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – załącznik nr 4,
5)Komisji Rewizyjnej – załącznik nr 5.
§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącym Komisji.
§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
Władysław Zawadzki
Zał. Nr 1
Kluczbork 21.03.2012
OR.R-0012.1.15.2012.KH
Plan Pracy
Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
na 2012 rok
1. PCPR – analiza kosztów funkcjonowania jednostki, rodzaj i wielkość zadań realizowanych z PFRON
2. Analiza wykonania budżetu za 2011 rok.
3. Ocena działalności PKS za 2011 rok oraz za I kwartał 2012 rok ze szczególnym uwzględnieniem obniżki kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa i rentowności obsługiwanych połączeń.
4. Skutki finansowe działań rządu rzutujące na finanse powiatu / karty pojazdu, oświata, wpływy własne itp./
5. Stan finansów jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego, bieżący monitoring.
6. Finanse i skutki finansowe w oświacie powiatowej w świetle sytuacji demograficznej powiatu
- kontrola wykonania budżetu za I półrocze 2012 roku.
7. Analiza finansowa Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego.
8. Propozycje do projektu budżetu na 2013 rok.
9. Analiza projektu budżetu 2013 rok.
10. Bieżąca analiza materiałów na sesję Rady Powiatu na każdym
posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego.
Przewodniczący Komisji
Leszek Mierzwa
Zał. Nr 2
Kluczbork, 19. 03. 2012 r.
OR-R.0012.2.20.2012.KH
Plan pracy
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny na rok 2012
L.p. |
Miesiąc |
Tematyka posiedzenia |
Uwagi |
1. |
LUTY |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Wizyta w DPS w Gierałcicach, ZOL w Wołczynie. |
|
2. |
MARZEC |
Omówienie materiałów sesyjnych |
|
Omówienie sprawozdań jednostek organizacyjnych powiatu. |
Analityka wydatków rzeczowych w oświacie – udział procentowy w porównaniu do lat poprzednich. |
3. |
KWIECIEŃ |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Wnioski z wizyt w DPS w Gierałcicach i w ZOL w Wołczynie.
|
|
Wizyta w Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”. |
4. |
MAJ |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Wizyta w Centrum Integracji Społecznej CISPOL w Polanowicach (działalność statutowa, działalność spółdzielni socjalnych).
|
|
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok ze szczególnym uwzględnieniem zadań oświatowych. |
5. |
CZERWIEC |
Omówienie materiałów sesyjnych. |
|
Zajęcia pozaszkolne w MDK w Kluczborku.
Zajęcia pozaszkolne w placówkach oświatowych. |
6. |
SIERPIEŃ |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Wizyta w PCPR, Ośrodku Rehabilitacji , PPP,
oraz Kluczborskim Inkubatorze Przedsiębiorczości. |
|
7. |
WRZESIEŃ |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Przygotowanie wniosków do budżetu na 2013 r.
Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2012 r.
Rekrutacja w szkołach, przygotowanie do rozpoczęcia roku szkolnego.
W jaki sposób i co zostało wprowadzone do placówek oświatowych zgodnie z nową reformą programową. Analiza problemów. |
|
8. |
PAŹDZIERNIK |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Omówienie informacji dotyczącej zadań oświatowych za rok poprzedni (wnioski do informacji), |
|
9. |
LISTOPAD |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Analiza wyników zdawalności egzaminu maturalnego. |
|
10. |
GRUDZIEŃ |
Omówienie materiałów sesyjnych.
Opiniowanie projektu budżetu na rok 2013 oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej na rok 2013. |
|
11. |
CAŁY ROK |
Omówienie i rozpatrywanie spraw przekazanych do Komisji przez Radę i Zarząd Powiatu.
Sprawy bieżące.
Analiza jakości kształcenia w poszczególnych jednostkach oświatowych. |
|
Przewodnicząca Komisji
Wioletta Kardas
Zał. Nr 3
Kluczbork, 31.01.2012 r.
OR-R.0010.4.13.2012
Plan pracy
Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
na 2012 rok
1. Wizytacja Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie oraz wizytacja Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Wspólne wyjazdowe posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny i Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
2. Wizytacja Ośrodka Rehabilitacji i Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Posiedzenie wyjazdowe.
3. Bezpieczeństwo powiatu kluczborskiego w zakresie kompetencji straży pożarnej. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku - posiedzenie wyjazdowe.
4. Bezpieczeństwo Imprez Masowych w powiecie kluczborskim. Posiedzenie wyjazdowe w Campusie Stobrawa . W programie m.in. prelekcja pana Stanisława Rakoczego - wiceministra MSW pt. „Bezpieczeństwo imprez masowych w kontekście mistrzostw Europy EURO 2012”.
5. Stan sanitarny Powiatu Kluczborskiego – spotkanie z Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
6. Wizyta w Centrum Integracji Społecznej w Polanowicach – posiedzenie wyjazdowe.
Kolejność posiedzeń tematycznych może ulec zmianie zależnie od aktualnych potrzeb
i możliwości.
Przewodniczący Komisji
Mirosław Misiak
Zał. Nr 4
Kluczbork, 27. 01. 2012 r.
OR-R.0010.3.14.2012
Plan pracy Komisji ds. Wsi, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska
na 2012 rok
1) Współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego,
2) Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – problematyka dot. tematów rolniczych i pozarolniczych,
3) Spotkanie z sołtysami wsi z powiatu kluczborskiego – analiza bieżących problemów,
4) Spotkanie z organizacjami zajmującymi się ochroną środowiska,
5) Dożynki powiatowe 2012 – posiedzenie wyjazdowe w związku z Dożynkami Powiatowymi (Lasowice Wielkie - Chocianowice).
Kolejność posiedzeń tematycznych może ulec zmianie zależnie od aktualnych potrzeb
i możliwości
Przewodniczący Komisji
Andrzej Butra
Zał. Nr 5
Kluczbork, 3.02.2012 r.
OR-R.0010.5.14.2012
Plan pracy Komisji Rewizyjnej
na rok 2012
1. Kontrola wykonania budżetu za 2011 rok.
2. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za I kwartał 2012 roku. Sprawdzenie wykonania uchwał rady powiatu przez zarząd.
3. Sporządzenie wniosku – opinii do rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium zarządowi.
4. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za II kwartał 2012 roku.
5. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za III kwartał 2012 roku.
6. Kontrola kosztów wyjazdów służbowych pracowników Starostwa Powiatowego
w Kluczborku.
• delegacje na środki komunikacji publicznej (ilość, koszty),
• delegacje na samochód prywatny (ilość, koszty),
• koszty związane z samochodem służbowym:
- płace + pochodne kierowcy,
- koszty paliwa,
- koszty przeglądów, ubezpieczenia,
- koszty napraw.
7. Kontrola doskonalenia zawodowego i szkoleń pracowników samorządowych Starostwa Powiatowego w Kluczborku:
• ilość pracowników
• koszty szkoleń, kursów,
• koszty dofinansowań do studiów podyplomowych.
Terminy spotkań Komisji Rewizyjnej dotyczące zadań zleconych ustala Przewodniczący Rady Powiatu wraz z Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej według potrzeb.
Przewodniczący Komisji
Paweł Prochota