Protokół Nr IX/2011

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu  16 czerwca 2011 r.

 

IX sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Wiceprzewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski. Powitał wszystkich radnych, pozostałych zebranych oraz zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady wystąpił z wnioskiem o poszerzenie porządku obrad o pkt. 7i – dot. skargi pana JK. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. W obecności 16 radnych za przyjęciem powyższego wniosku głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Kolejno Wiceprzewodniczący przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad poszerzonym o pkt. 7i. Za powyższym porządkiem obrad głosowało 16 radnych,  proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym,  przedstawia się następująco:

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z VIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Zapoznanie się ze sprawozdaniem Zarządu Powiatu w Kluczborku z wykonania budżetu za rok 2010, sprawozdaniem finansowym oraz Informacją o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego – prezentacja.

4.Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Kluczborku sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok.

5.Zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2010 rok.

6.Zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Kluczborku wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2010 rok.

7.Podjęcie uchwał w sprawach:

a/zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok,

b/udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku z tytułu wykonania budżetu
za rok 2010,

c/zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego za 2010 rok,

d/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku,

e/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

f/zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych,

g/zmiany  Uchwały   Nr  VII/46/2011  Rady   Powiatu   w  Kluczborku z dnia  14 kwietnia 2011 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2011 rok,

h/ zmiany uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie   przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą  ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój
i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego,

i/rozpatrzenia skargi pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

8.Zajęcie stanowiska przez Radę Powiatu w Kluczborku w sprawie skargi pana WM.  (skarga nr OR.1510.2.2011.DO z dnia 25 maja 2011 r.) na odpowiedź udzieloną przez panią Marię Żurek - Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury -  w imieniu pana Starosty Kluczborskiego.

9.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

10.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 18.05.2011 r. do 31.05.2011 r.

11. Wolne wnioski i zapytania.

12. Zamknięcie obrad.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z VIII sesji Rady Powiatu. Do protokołu radni nie wnieśli zapytań, w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał powyższy protokół pod głosowanie. W obecności 16 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się, Rada Powiatu zatwierdziła protokół z VIII sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

Prezentacja dotycząca sprawozdania Zarządu Powiatu w Kluczborku z wykonania budżetu za rok 2010, sprawozdania finansowego oraz Informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Do punktu  4 porządku obrad

 

Skarbnik Powiatu odczytała  opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Kluczborku sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok. Do powyższej opinii nie wniesiono zapytań.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – pan Paweł Prochota odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2010 rok. Do powyższego wniosku nie wniesiono zapytań.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Skarbnik Powiatu odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Kluczborku wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2010 rok. Do powyższej opinii nie wniesiono zapytań.

 

 

 

Do punktu 7a porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok. Zgodnie z  art. 270 pkt 4, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zatwierdza
sprawozdanie z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego wraz
z sprawozdaniem finansowym w terminie do dnia 30 czerwca roku następującego po roku budżetowym. Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań więc Wiceprzewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 16 radnych, za głosowało 14 radnych, nie było głosów przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Radni podjęli uchwałę Nr IX/57/2011 w sprawie
zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok.

 

Do punktu 7b porządku obrad

 

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku z tytułu wykonania budżetu
za rok 2010.
Zgodnie z art. 271 pkt 1, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego podejmuje uchwałę w sprawie absolutorium dla zarządu po zapoznaniu się z: sprawozdaniem z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego, sprawozdaniem finansowym, opinią  regionalnej izby obrachunkowej , o której mowa w art. 270 ust. 2, informacją o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego, stanowiskiem komisji rewizyjnej,
nie później niż do dnia 30 czerwca roku następującego po roku budżetowym . Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań więc Wiceprzewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 16 radnych, za głosowało 12 radnych, 1 przeciw, 3 wstrzymało się od głosu. Radni podjęli uchwałę Nr IX/58/2011 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku z tytułu wykonania budżetu za rok 2010.

 

Do punktu 7c porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu skonsolidowanego za 2010 rok. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe jednostki obejmuje rok kalendarzowy 2010 czyli od 01stycznia do 31 grudnia. Ujęte w sprawozdaniu aktywa i pasywa wyceniono w  sposób określony w Zarządzeniu Kierownika Jednostki z podziałem na poszczególne składniki:

- wartości niematerialne i prawne oraz rzeczowe składniki aktywów według cen zakupu,

- nieruchomości i środki trwałe zaliczane do inwestycji po poniesionych kosztach,

- należności i zobowiązania w kwotach wymaganych do zapłaty,

- udziały własne według cen nabycia,

- rezerwy w wiarygodnie oszacowanej wartości.

Dane zawarte w sprawozdaniu oparte są na podstawie zapisów w księgach rachunkowych jednostek organizacyjnych powiatu wyszczególnionych w załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe zamyka się:  po stronie aktywów kwotą   77.774.879,39 zł,  po stronie pasywów kwotą  77.774.879,39 zł. Jednostka posiada: udziały w innych podmiotach gospodarczych na ogólna kwotę 3.084.305,00 zł, pozostałe środki trwałych w użytkowaniu w kwocie  9.149.242,50 zł. Dokonała odpisów aktualizacyjnych z tytułu nie wyegzekwowanych należności oraz odsetek od tych należności, należnych Skarbowi Państwa z tytułu wieczystego użytkowania nieruchomości w kwocie 3.201.436,33 zł. Umorzenie środków trwałych wynosi 14.234.943,18 zł. Przychody jednostki z działalności statutowej wyniosły 60.927.303,86 zł, pozostałe przychody wyniosły 1.842.494,68 zł oraz przychody finansowe w kwocie 21.196,41 zł. Koszty na działalności operacyjnej jednostka poniosła w wysokości 53.004.893,80 zł oraz kosztów finansowych 2.108.941,31 zł.
W konsekwencji jednostka zamknęła się wynikiem dodatnim (zyskiem) w wysokości 6.831.378,25 zł. Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący poddał go pod głosowanie. W obecności 16 radnych, za głosowało 12, 4 wstrzymało się od głosu. Radni podjęli uchwalę Nr IX/59/2011 w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego  Powiatu Kluczborskiego za 2010 rok,

 

Do punktu 7d porządku obrad

 

Kolejnym projektem uchwały przedstawionym przez Wiceprzewodniczącego Rady był projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku. Zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2011 rok o kwotę 498.947, największą kwotę zwiększenia stanowi wprowadzenie do budżetu kwoty 346.570 zł. w związku z przystąpieniem do realizacji projektu systemowego „Dobry Start” na rok 2011 w ramach priorytetu VII Promocja integracji społecznej, aktywnej integracji przez powiatowe Centra Pomocy rodzinie, kolejną większa kwotę zwiększenia stanowi 110.983 zł. – na wniosek Dyrektora Specjalnego ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Wprowadzono zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę  498.947 zł. w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 519.947 oraz zmniejszenie wydatków majątkowych na kwotę 21.000 zł. Ponadto wprowadzono zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2011. Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący rady przystąpił do głosowania.
W obecności 16 radnych, 16 głosowało za przyjęciem powyższej uchwały. Radni podjęli uchwałę Nr IX/60/2011 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 7e porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Uchwała w sprawie zmiany WPF jest następstwem i konsekwencją zmian w budżecie. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący przystąpił do głosowania nad powyższym projektem uchwały. W obecności 16 radnych, 16 głosowało za przyjęciem powyższej uchwały. Radni podjęli uchwałę Nr IX/61/2011
w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

 

Do punktu 7f porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych. Starosta Nyski zwrócił się, w oparciu o art. 43 ust. 2 i 3 ustawy z  dnia  30  sierpnia  1991r. o zakładach  opieki zdrowotnej  do Rady Powiatu w Kluczborku z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych. SPZOZ ZOZ w Głuchołazach dokonuje ograniczenia świadczeń poprzez przekształcenie: Oddziału Chirurgii Ogólnej z Pododdziałem Urologii i Ginekologii Jednego Dnia na Oddział Chirurgii, Urologii i Ginekologii Jednego Dnia, Oddziału Dziecięcego z Pododdziałem Jednego Dnia na Oddział Dziecięcy Jednego Dnia. Przekształcenie Oddziału Chirurgii Ogólnej z Pododdziałem Urologii i Ginekologii Jednego Dnia na Oddział Chirurgii, Urologii i Ginekologii Jednego Dnia podyktowane jest koniecznością,  wynikającą z uwarunkowań ekonomiczno – finansowych. Zawarty na 2011 rok kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie chirurgia – hospitalizacja jest niższy od ubiegłorocznego i nieadekwatny do ponoszonych kosztów działalności Oddziału, wynikających z konieczności spełnienia warunków funkcjonowania tego oddziału. Dotyczy  to przede wszystkim kosztów całodobowego utrzymania bloku operacyjnego, opieki anestezjologicznej, dyżurów itp. Ze względu na brak jakichkolwiek perspektyw na uzyskanie wyższego kontraktu w roku bieżącym oraz w latach następnych, nie jest możliwe kontynuowanie działalności Oddziału w dotychczasowym zakresie, ponieważ generowane przez Oddział straty stanowią zagrożenie funkcjonowania całego SP ZOZ w Głuchołazach. Przekształcenie Oddziału Chirurgii Ogólnej z Pododdziałem Urologii i Ginekologii Jednego Dnia na Oddział Chirurgii, Ginekologii i Urologii Jednego Dnia pozwoli zbilansować przychody i koszty tego Oddziału.  Przekształcenie Oddziału Dziecięcego na Oddział Dziecięcy Jednego Dnia również wynika z uwarunkowań ekonomiczno – finansowych. Zawarty na 2011 rok kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie pediatria – hospitalizacja jest nieadekwatny do ponoszonych kosztów działalności Oddziału, wynikających z konieczności spełnienia warunków jego funkcjonowania, w szczególności w zakresie kosztów całodobowej opieki medycznej. Mając na uwadze brak perspektyw na uzyskanie wyższego kontraktu w roku bieżącym oraz w latach następnych, nie jest możliwe kontynuowanie działalności Oddziału w dotychczasowym zakresie. Przekształcenie Oddziału Dziecięcego na Oddział Dziecięcy Jednego Dnia pozwoli zbilansować przychody i koszty tego Oddziału. Świadczenia zdrowotne w zakresie chirurgii, urologii, ginekologii i pediatrii przekształcanych oddziałów SPZOZ ZOZ w Głuchołazach wykonywane będą  na podstawie posiadanego kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia w sposób nieprzerwany, bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości.  Rada Społeczna działająca przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Zespole Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach będąca organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu, który utworzył zakład opieki zdrowotnej w drodze uchwały Nr 8/ 2011 z dnia 23 maja 2011r. pozytywnie zaopiniowała zmiany polegające na przekształceniu Oddziału Chirurgii Ogólnej
z Pododdziałem Urologii i Ginekologii Jednego Dnia na Oddział Chirurgii, Urologii i Ginekologii Jednego Dnia oraz Oddziału Dziecięcego z Pododdziałem Jednego Dnia na Oddział Dziecięcy Jednego Dnia.  Do powyższego projekty nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący Rady przystąpił do glosowania. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych, 8 głosowało za, 5 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Radni podjęli uchwałę Nr
IX/62/2011 w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Nysie w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach polegającego na ograniczeniu udzielanych świadczeń zdrowotnych.

 

Do punktu 7g porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały N r VII/46/2011  Rady   Powiatu   w  Kluczborku z dnia  14 kwietnia 2011 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2011 rok. W związku za zmianą planu finansowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zwiększona została wysokość środków finansowych  przypadających według algorytmu na realizację zadań naszego Powiatu w 2011 roku. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie  art.

 

Do punktu 7h porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie   przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą  ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w 2011r. przystąpiło do realizacji kolejnego projektu systemowego pn. „Dobry Start” współfinansowanego przez EFS w ramach Umowy Ramowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  Nr: POKL.07.01.02-16-004/08-00. Projekt zakłada wsparcie dla 40 beneficjentów PCPR, którymi są osoby niepełnosprawne oraz usamodzielniający się wychowankowie rodzin zastępczych oraz placówek opiekuńczo- wychowawczych. Łączna wartość projektu w 2011r. wyniesie 387 229,00 z czego 346 569,95 dofinansuje EFS natomiast 40 659,05 będzie stanowić  wkład  własny, na który złoży się wypłata dofinansowania z tytułu kontynuacji nauki  dla usamodzielniających się wychowanków oraz dofinansowanie do turnusu rehabilitacyjnego dla osób niepełnosprawnych wypłacone ze środków PFRON.
W związku z tym, że ulega zmianie wysokość wkładu własnego z 11,10%  na 10,50% konieczna jest zmiana Uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008r. w sprawie  przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą „Dobry Start”  w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Podziałania 7.1.2Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego, w §2. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący przystąpił do głosowania. W obecności 16 radnych, 16 głosami za radni podjęli uchwałę Nr IX/64/2011 zmiany uchwałyNr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie   przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Współfinansowanego ze środków
z Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Wiceprzewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

W dniu 14 kwietnia 2011 r. do Rady Powiatu w Kluczborku wpłynęła skarga Pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Kluczborku na posiedzeniu w dniu  10 czerwca 2011 roku zapoznała się z powyższą skargą oraz z wyjaśnieniami skarżącego pana J.K.
i pani Elżbiety Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. W toku postępowania wyjaśniającego Komisja Rewizyjna  stwierdziła, że:

- tryb postępowania pani Dyrektor Elżbiety Gabryś był poprawny i wynika z obowiązujących przepisów – rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 
27 lipca 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wystawiania zaświadczeń lekarskich, wzoru zaświadczenia lekarskiego i zaświadczenia lekarskiego wydanego w wyniku kontroli lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Nr 65, poz. 741 z póz. zm.), w myśl którego na bezrobotnych został nałożony obowiązek przedstawiania zaświadczeń o niezdolności do pracy wskutek choroby lub opieki nad chorym członkiem rodziny na druku ZUS-ZLA. Ponadto z treści § 3 pkt 2 w/w rozporządzenia wynika, że zaświadczenie lekarskie może być wystawione na okres nie dłuższy niż trzy dni poprzedzające dzień, w którym przeprowadzono badanie, jeżeli jego wyniki wykazują, że ubezpieczony w tym okresie niewątpliwie był niezdolny do pracy.

- zgodnie z zapisami § 7 ust.2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18.08.2009 r. w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnego, stypendium i dodatku aktywizacyjnego o niezdolności do pracy należy powiadomić Powiatowy Urząd Pracy w terminie do 2 dni od dnia wydania zaświadczenia lekarskiego oraz dostarczyć do urzędu to zaświadczenie w terminie 7 dni od dnia jego wydania. Nie przedstawienie zaświadczenia w wymaganej formie rodzi poważne konsekwencje, skutkuje bowiem pozbawieniem statusu bezrobotnego z pierwszym dniem niezdolności do pracy. Skarżący dwukrotnie nie stawił się w wyznaczonym terminie, co  zostało potraktowane jako zdarzenie losowe tj. wyjazd do szpitala z osobą najbliższą, opieka nad babcią. W  w/w przypadkach nie było możliwości dostarczenia zaświadczenia ZUS ZLA. Zgodnie z wyjaśnieniami MPiPS Starosta może w takim przypadku usprawiedliwić nieobecność osoby bezrobotnej. Kolejna nieobecność Pana J.K. była spowodowana chorobą dziecka. Po zmianie ustawy w takim przypadku należy przedłożyć zaświadczenie lekarskie na druku ZUS ZLA. Ponieważ to była pierwsza nieobecność Pana J.K. z tego powodu (po zmianie przepisów) uznano, iż w/w nie do końca mógł być w tym temacie zorientowany. Została więc ona usprawiedliwiona, a Pan J.K. został pouczony o konieczności dostarczenia zaświadczenia lekarskiego na druku ZUS ZLA w następnej takiej sytuacji. W związku z tym przy kolejnym niestawiennictwie z powodu choroby dziecka nieobecność została nie uwzględniona z powodu nie  dostarczenia w/w zaświadczenia . Na podstawie ustaleń faktycznych i prawnych poczynionych przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Kluczborku, postępowanie pani Elżbiety Gabryś - Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku było zgodne z prawem. Komisja Rewizyjna w obecności 4 członków komisji w  drodze głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się uznała skargę pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku za bezzasadną i przedłożyła Radzie Powiatu projekt uchwały w sprawie uznania skargi pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku za bezzasadną. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, więc Wiceprzewodniczący przystąpił do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Radni 15 głosami za podjęli uchwałę Nr IX/65/2011 w sprawie rozpatrzenia skargi pana J.K. na panią Elżbietę Gabryś – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, uznając powyższą skargę za bezzasadną.

 

Do punktu  8  porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił skargę pana W.M. na odpowiedź udzieloną przez panią Marię Żurek - Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki
i Kultury - w imieniu pana Starosty Kluczborskiego. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi na pracownika Starostwa, gdyż skargę na pracownika rozpatruje kierownik jednostki, w tym przypadku jest to pan Starosta. Kolejno Wiceprzewodniczący Rady złożył wniosek, aby powyższą skargę przekazać według właściwości panu Staroście do rozpatrzenia. W głosowaniu nad powyższym wnioskiem udział wzięło 15 radnych, 13 głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. Kolejno Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję nad kwestią umieszczenia godła RP na stronie internetowej powiatu kluczborskiego. Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że strona składająca skargę zwraca się z prośbą , aby Rada Powiatu zajęła stanowisko w powyższej kwestii. Pan Starosta stwierdził ponadto, że na stronach internetowych samorządów w naszym regionie i nie tylko nie ma godła RP. Pan Starosta stwierdził ponadto, że pan W.M. w swoim piśmie podaje za przykład stronę internetową Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, jednak jak stwierdził pan starosta jest to przykład chybiony, gdyż Urząd Wojewódzki jest organem administracji rządowej, więc jest naturalną rzeczą, że godło na stronie urzędu wojewódzkiego jest. Radny Leszek Krzyżanowski zapytał, czy jest jakaś techniczna przeszkoda, jeżeli chodzi o zamieszczenie godła RP na stronie powiatu kluczborskiego. Pan Starosta odpowiedział, że nie ma takiej przeszkody. Radny Maciej Tomaszczyk stwierdził, że Rada głosowała nad pismem pana W.M. oraz zdecydowała, że pismo nie jest skargą a wnioskiem z art. 241 kpa. Sekretarz Powiatu stwierdził, że jest to skarga, ale nie skierowana właściwie, gdyż jest to skarga na pracownika starostwa, więc rozpatruje ją kierownik jednostki.  Radny Maciej Tomaszczyk stwierdził, że zrozumiał to w ten sposób, że pismo pana W.M. jest wnioskiem, więc zgodnie z kpa powinien rozpatrzyć go pan Starosta. Wiceprzewodniczący Rady przystąpił do głosowana nad stanowiskiem Rady Powiatu, aby umieścić godło RP na stronie internetowej powiatu kluczborskiego. W głosowaniu udział wzięło 16 radnych, za powyższym stanowiskiem głosowało 6 radnych, 6 głosowało przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

W związku z brakiem interpelacji i zapytań nie było żadnych odpowiedzi.

 

Do punktu 10 porządku obrad

 

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 18.05.2011 r. do 31.05.2011 r. Do powyższego sprawozdania nie wniesiono zapytań w związku z czym Wiceprzewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad przyjęciem powyższego sprawozdania. W głosowaniu udział wzięło 16 radnych, za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

 

Do punktu 11 porządku obrad

 

Nie wniesiono wniosków i zapytań.

Głos zabrał pan Starosta, który podziękował w imieniu Zarządu Powiatu za głosowanie w sprawie absolutorium i stwierdził, że wynik głosowania jest zasługą wielu ludzi, oraz że  jeżeli chodzi o głosy wstrzymujące to Zarząd postara się, aby w przyszłych latach przekonać swoją pracą aby zmienić te głosy na pozytywne, oraz, że głos przeciw pan Starosta odbiera wyłącznie politycznie.

 

Do punktu 12 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i o godzinie 1430 zamknął IX sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                           Wiceprzewodniczący Rady Powiatu

                                                           w Kluczborku

                                                           Mariusz Pieńkowski

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys