Uchwała Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011r.
w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2011 rok.
Na podstawie art.17 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm.) Rada Powiatu uchwala co następuje:
§ 1. Zatwierdza się plany pracy następujących komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2011 rok:
1)Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego - załącznik Nr 1,
2)Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny - załącznik Nr 2,
3)Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego - załącznik Nr 3,
4)Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – załącznik Nr 4,
5)Komisji Rewizyjnej – załącznik Nr 5.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącym Komisji.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
Władysław Zawadzki
Zał. Nr 1 do Uchwały Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011 r.
Kluczbork, 29. 03 2011 r.
OR-R.0010.5.2011.K.Budż.
Plan Pracy
Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
na 2011 rok
1.ZDP – koszty funkcjonowania jednostki, analiza stanu dróg powiatowych oraz przewidywane inwestycje i remonty w 2011 r. - marzec
2. PUP – analiza funkcjonowania jednostki za 2010 rok,
- ograniczenia w możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych przez samorządy, perspektywy na 2011 rok,
- stan i sposób realizacji pozyskanych środków unijnych – kwiecień
3. Analiza wykonania budżetu za 2010 rok – maj
4. Analiza planowanej działalności gospodarczo-finansowej PKS na 2011 r., perspektywy rozwoju, aspekt współpracy z gminami (w aspekcie prowadzonej współpracy z gminą Byczyna), - czerwiec
5. Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2011 r. - sierpień
6. SP ZOZ, PCZ SA – analiza finansowa funkcjonowania jednostek,
PCZ SA. – analiza działalności medycznych na przestrzeni lat 2004-2010 z uwzględnieniem wielkości kontraktów oraz plany rozwoju, - wrzesień
7. PCPR – analiza funkcjonowania jednostki,
- rodzaj i wielkość zadań realizowanych z PFRON,
- Propozycje do projektu budżetu na 2010 rok, - październik
8. - Analiza finansowa funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Kluczborku w porównaniu do roku 2010 ,
- Analiza projektu budżetu na 2012 rok – koniec listopada
9. - Analiza pozyskiwania środków unijnych przez powiat w 2011 r.
- Analiza projektu budżetu na 2012 rok - grudzień
Przewodniczący Komisji
Leszek Mierzwa
Zał. Nr 2 do Uchwały Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011 r.
Kluczbork, 11.04.2011 r.
OR-R.0010.7.2011.K.Ośw.
Plan pracy
Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny na rok 2011
L.p. |
Miesiąc |
Tematyka posiedzenia |
Uwagi |
1. |
LUTY |
Omówienie materiałów sesyjnych |
|
Przygotowanie zaproszeń dla dyrektorów placówek oświatowych w celu wzięcia udziału w posiedzeniu komisji |
2. |
MARZEC |
Przygotowanie zaproszeń dla kierowników jednostek organizacyjnych do wzięcia udziału w posiedzeniu komisji. |
|
Spotkanie dyrektorów placówek oświatowych z członkami komisji . Omówienie spraw dot. funkcjonowania placówek, ustalenie terminów wizyt w placówkach. |
Dyskusja nt. naboru do szkół średnich 2011/2012 pod kątem zgłaszanych nowych form kształcenia w szkolnictwie. |
Analityka wydatków rzeczowych w oświacie – udział procentowy w porównaniu do lat poprzednich |
3. |
KWIECIEŃ |
Wizyty w placówkach oświatowych |
|
Omówienie planowanych inwestycji oświatowych w powiecie |
Spotkanie członków komisji z kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu (ustalenie terminu wizyt w jednostkach) |
4. |
MAJ |
Wizyty w placówkach powiatowych (PCPR, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, MDK, DPS w Kluczborku), |
|
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu w zakresie zadań oświatowych w 2011 r. |
Informacja o współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie sportu, kultury i turystyki |
Zajęcia pozaszkolne w placówkach z uwzględnieniem MDK |
Dofinansowanie sportu kwalifikowanego |
|
|
Wnioski z wizyt w placówkach oświatowych: ZSO, PODN, ZSP Nr 2 CKU, ZSP Nr 1, ZSLT, SOSW, WODiDZ.
Parametry wagowe subwencji oświatowej – omówienie. |
|
5. |
CZERWIEC |
Wyniki naboru do szkół średnich |
|
Wizyta w jednostce organizacyjnej powiatu: DPS Gierałcice, |
6. |
SIERPIEŃ |
Przygotowanie szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego, rekrutacja w szkołach |
|
7. |
WRZESIEŃ |
Przygotowanie wniosków do budżetu na 2012r. |
|
Przygotowanie dla Zarządu Powiatu parametrów jakie powinny zostać
uwzględnione przy sporządzaniu Informacji Zarządu Powiatu w Kluczborku o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2010/2011 |
Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2011r. |
Wizyta w Centrum Integracji Społecznej „CISPOL” w Polanowicach |
8. |
PAŹDZIERNIK |
Omówienie informacji dotyczącej zadań oświatowych za rok poprzedni (wnioski do informacji),
Wizyta w Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica- Bąków”, |
|
9. |
LISTOPAD |
Ciąg dalszy wizyt w jednostkach organizacyjnych powiatu,
Analiza wyników zdawalności egzaminu maturalnego. |
|
10. |
GRUDZIEŃ |
Opiniowanie projektu budżetu na rok 2012 oraz Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na rok 2012 |
|
11. |
CAŁY ROK |
Omówienie i rozpatrywanie spraw przekazanych Komisji przez Radę i Zarząd |
|
Opiniowanie projektów uchwał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku |
Sprawy bieżące |
Przewodnicząca Komisji
Wioletta Kardas
Zał. Nr 3 do Uchwały Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011 r.
Kluczbork, 12. 04 2011 r.
OR-R.0010.4.2011.K.Zdr.
Plan pracy
Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
na 2011 rok
- Funkcjonowanie nocnej i świątecznej pomocy zdrowotnej oraz problemy ochrony zdrowia w powiecie kluczborskim – spotkanie z lekarzami lecznictwa zamkniętego
i otwartego.
- Charakterystyka zagrożeń powiatu kluczborskiego – informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
- Szpital Powiatowy w Kluczborku oraz budynek na ul. Sienkiewicza – posiedzenie wyjazdowe,
- Stan sanitarny Powiatu Kluczborskiego – spotkanie z Dyrektorem Sanepidu.
- OSP w Kluczborku – zaproszenia dla wszystkich radnych, (komisja w Straży przed sesją lub po sesji), - posiedzenie wyjazdowe,
- ZOL – Wołczyn – posiedzenie wyjazdowe – uczestnictwo w otwarciu placówki.
- Bezpieczeństwo Powiatu Kluczborskiego w zakresie działań Policji,
- Bezpieczeństwo imprez masowych, - posiedzenie wyjazdowe,
Kolejność posiedzeń tematycznych może ulec zmianie zależnie od aktualnych potrzeb
i możliwości.
Przewodniczący Komisji
Mirosław Misiak
Zał. Nr 4 do Uchwały Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011 r.
Kluczbork, 8. 04. 2011 r.
OR-R.0010.4.2011.K.Rol.
Plan pracy Komisji ds. Wsi, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska
na 2011 rok
1) Stworzenie związku spółek wodnych z terenu powiatu kluczborskiego, pomoc
w złożeniu wniosku o dofinansowanie,
2) Wyjazdowe posiedzenie do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii,
3) Współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego,
4) Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – problematyka dot. tematów rolniczych i pozarolniczych,
5) Spotkanie z sołtysami wsi z powiatu kluczborskiego – analiza bieżących problemów.
Przewodniczący Komisji
Andrzej Butra
Zał. Nr 5 do Uchwały Nr VIII/56/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 26 maja 2011 r.
Kluczbork 29.04.2011r.
OR-R.0010.4.2011.K.Rew.
Plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku
na rok 2011.
- Kontrola wykonania planu budżetu za 2010 rok.
- Kontrola bieżąca wykonania budżetu za I kwartał 2011 rok. Sprawdzenie wykonania uchwał rady powiatu przez zarząd.
- Sporządzenie wniosku – opinii do rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium zarządowi.
- Kontrola bieżąca wykonania budżetu za II kwartał 2011 rok. Sprawdzenie wykonania uchwał rady powiatu przez zarząd w zakresie oświaty, kontrola kosztów szkoleń (tematy szkoleń, rozliczenie delegacji).
- Kontrola bieżąca wykonania budżetu za III kwartał 2011 rok. Sprawdzenie wykonania uchwał rady powiatu przez zarząd w zakresie ochrony środowiska, kontrola kosztów funkcjonowania starostwa (opłaty za telefon, energie).
- Kontrola realizacji dotacji celowych udzielanych z budżetu powiatu kluczborskiego
w ramach ustawy o pożytku publicznym dot. Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
- Kontrola rozliczenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków za 2010 rok. dot. Samodzielne stanowisko do spraw ochrony zabytków.
Terminy spotkań Komisji Rewizyjnej dotyczące zadań zleconych ustala Przewodniczący Rady Powiatu wraz z Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej według potrzeb.
Przewodniczący Komisji
Paweł Prochota