Uchwała Nr VII/48/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 14 kwietnia 2011 r.
W sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku
Na podstawie art. 238 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje:
§ 1 Uchwala się Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stanowiący załącznik
do niniejszej uchwały.
§ 2 Tracą moc uchwały:
1) Uchwała Nr XL/288/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 czerwca 2006r.
w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Kluczborku,
2) Uchwała Nr XLIX/282/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 pażdziernika 2010r.
w sprawie zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Władysław Zawadzki
Załacznik do uchwały Nr VII/48/2011
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 14 kwietnia 2011 r.
___________________________________________________________________
§ 1.
1. Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku jest jednostką budżetową w świetle ustawy
o finansach publicznych.
2. Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku realizuje zadania w zakresie :
1) promocji zatrudnienia;
2) aktywizacji zawodowej bezrobotnych;
3) zatrudniania osób niepełnosprawnych.
§ 2.
Ilekroć w Statucie jest mowa o :
1) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego,
2) Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski,
3) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku,
4) Zastępcy – należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku,
5) PUP – należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku,
6) działach – należy przez to rozumieć działy Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,
7) CAZ – oznacza to Centrum Aktywizacji Zawodowej,
8) Kierowniku Działu – należy przez to rozumieć kierowników działów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,
9) Kierowniku CAZ - należy przez to rozumieć kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,
10) Głównym Księgowym – należy przez to rozumieć Głównego Księgowego Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,
11) samodzielnym stanowisku – należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,
12) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć Dział, CAZ lub samodzielne stanowisko pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku
§ 3
1. Siedzibą PUP jest miasto Kluczbork.
2. PUP działa w granicach administracyjnych powiatu.
§ 4
- Dyrektor w stosunku do pracowników PUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
- Dyrektor realizuje zadania przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego oraz Kierowników Działów, Kierownika CAZ i samodzielnych stanowisk.
3. Zastępca Dyrektora wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez
Dyrektora w Regulaminie Organizacyjnym PUP.
4. Jeżeli Dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych zakres zastępstwa
Zastępcy Dyrektora rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora.
§ 5
W skład PUP wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,
2) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,
3) Dział Finansowo – Księgowy,
4) Dział Administracyjno – Organizacyjny,
5) Stanowisko ds. obsługi prawnej – radca prawny,
6) Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 6
Do zakresu działania Centrum Aktywizacji Zawodowej należy w szczególności :
1) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
2) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym w uzyskaniu zatrudnienia,
3) świadczenie bezrobotnym i poszukującym pracy usług w zakresie:
- pośrednictwa pracy;
- usług EURES,
- poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej,
- pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy,
- organizacji szkoleń,
4) inicjowanie i realizowanie lokalnych projektów mających na celu złagodzenie skutków bezrobocia,
5) przygotowywanie projektów planów finansowych z zakresu Funduszu Pracy,
6) opracowywanie analiz, informacji, programów i prognoz lokalnego rynku Pracy,
7) kontrola i analiza efektywności programów rynku Pracy,
8) udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek itp., realizacja zadań wynikających z : ustawy o zatrudnieniu socjalnym, ustawy o repatriacji, ustawy
o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,
9) inicjowanie, organizowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych.
§ 7
Do zakresu działania Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :
1) Rejestracja zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;
2) Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP,
podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;
3) Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku;
4) Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku,
5) Obsługa poszukujących pracy,
6) Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym zgodności wydruków
list próbnych, list głównych – zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń;
7) Wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń,
8) Potwierdzanie ubezpieczenia w legitymacji ubezpieczeniowej.
§ 8
Do zakresu działania Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności :
1) przygotowywanie planów finansowych dotyczących budżetu i Funduszu Pracy;
2) realizacja planu finansowego,
3) przestrzeganie dyscypliny budżetowej i zasad rachunkowości,
4) sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych,
5) sporządzanie i naliczanie wypłat pracownikom PUP
§ 9
Do zakresu działania Działu Administracyjno – Organizacyjnego należy w szczególności :
1) obsługa kancelaryjna PUP,
2) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
3) prowadzenie archiwum PUP,
4) administrowanie majątkiem PUP,
5) rejestrowanie i nadzorowanie terminowości skarg i wniosków,
6) obsługa i zabezpieczenie sprawności funkcjonowania sieci komputerowej,
7) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia PUP.
§ 10
Szczegółową organizację wewnętrzną i zakres działania działów, CAZ i samodzielnych stanowisk oraz zasady kierowania ich działalnością określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.