Zarządzenie Nr 52/2010

Starosty Kluczborskiego

 z dnia 14 grudnia 2010r.

 

 

w sprawie składu i zakresu działania Powiatowego Zespołu ds. Ewakuacji                   i Przyjęcia Ludności oraz organizowania ewakuacji

 

            Na podstawie art. 17 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967r.
o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004r.                  Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.), art. 17 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r.                  o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590, z późn. zm.),  § 3 pkt 8, 9 i 11 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850), w związku z Zarządzeniem Nr 4/2009 Wojewody Opolskiego - Szefa Obrony Cywilnej Województwa z dnia 8 stycznia 2009 r.        w sprawie opracowania planów ewakuacji III stopnia na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny zarządzam, co następuje:

 

§1. Powołuję Powiatowy Zespół ds. Ewakuacji i Przyjęcia Ludności, jako organ pomocniczy Starosty Kluczborskiego w wykonywaniu zadań z zakresu ewakuacji ludności II i III stopnia, zwanym dalej „Zespołem” w składzie:

1)  Kierownik Zespołu – Sekretarz Powiatu,

2) Sekretarz Zespołu - przedstawiciel Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

3) Sekcja organizacyjno – planistyczna, w składzie:

a) Kierownik sekcji - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

b)  członkowie:

- przedstawiciel Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,

- przedstawiciel Wydziału Edukacji i Sportu,

- przedstawiciel Wydziału Komunikacji i Transportu, 

- przedstawiciel Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,

- przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku,

- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kluczborku,

- Powiatowy Lekarz Weterynarii w Kluczborku,

- przedstawiciel Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy                  

  w Kluczborku.

4) Sekcja zabezpieczenia logistycznego w składzie:

a) Kierownik sekcji –Z-ca Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu,

b) członkowie:

- przedstawiciel Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji 

  Zdrowia,

- przedstawiciel Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,

- przedstawiciel Wydziału Edukacji i Sportu,

- przedstawiciel Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,

- przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku,

- przedstawiciel Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Kluczborku,

- przedstawiciel Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kluczborku. 

 

§ 2 Kierownik Zespołu może do udziału w posiedzeniach Zespołu powołać doraźnie pracowników Starostwa, przedstawicieli  powiatowych służb, inspekcji,  straży, przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych oraz zaprosić specjalistów                   w określonej  dziedzinie  będących przedstawicielami instytucji, zakładów oraz innych podmiotów, które będą zaangażowane w proces przygotowania i realizację ewakuacji            II i III stopnia.

 

§ 3. Do ogólnych zadań Zespołu na obszarze powiatu kluczborskiego, należy                  w szczególności:

1) W czasie przygotowania ewakuacji i przyjęcia ludności:

a) opracowanie planu ewakuacji i przyjęcia ludności II i III stopnia oraz jego  aktualizowanie,

b) organizowanie i rozwijanie  działalności informacyjnej celem zapoznania ludności           z zasadami i sposobami ewakuacji i przyjęcia ludności (w szczególności
na terenach zagrożonych),

c) realizacja zarządzeń Starosty Kluczborskiego,

d) przygotowanie odpowiednich warunków do pracy Zespołu w czasie prowadzenia  ewakuacji i przyjęcia ludności.

2) W czasie prowadzenia ewakuacji i przyjęcia ludności:

a)  osiąganie pełnej gotowości do działania,

b)  informowanie ludności o sposobie ewakuacji,

c)  koordynowanie przebiegiem ewakuacji na terenie powiatu kluczborskiego,

d) zbieranie danych o przebiegu ewakuacji i przyjęciu ludności z gmin wchodzących       w skład powiatu kluczborskiego,

e) przekazywanie zarządzeń i wytycznych Starosty Kluczborskiego wynikających
z zaistniałych zmian w toku ewakuacji ludności,

f) przekazywanie meldunków o prowadzonych działaniach do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego,

g) przedstawienie Staroście Kluczborskiemu meldunku o aktualnej sytuacji
w związku z prowadzonymi działaniami.

 

§ 4. 1. Siedzibą i miejscem pracy Zespołu jest Starostwo Powiatowe w Kluczborku        ul. Katowicka 1.

2. Kierownik Zespołu może zarządzić posiedzenie Zespołu w innym miejscu niż określone w ust. 1.

 

       § 5. 1. Zespół działa na podstawie „Planu Ewakuacji  (Przyjęcia)  Ludności  II   stopnia  na   

       wypadek masowego zagrożenia  w  Powiecie  Kluczborskim”  oraz  „ Planu  ewakuacji   III  

       stopnia na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny Powiatu Kluczborskiego”.

2. Alarmowanie oraz obieg informacji dla Zespołu organizuje się poprzez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kluczborku.

 

§ 6. 1. Posiedzenia Zespołu zwołuje Starosta Kluczborski lub Kierownik Zespołu                       w zależności od potrzeb.

2. W przypadkach wymagających natychmiastowej analizy i oceny zagrożeń oraz koordynacji działań ratowniczych, Starosta Kluczborski lub Kierownik Zespołu może             w trybie natychmiastowym zarządzić posiedzenie Zespołu w pełnym składzie lub jego części.

 

§ 7. 1. Ewakuacja Ludności II stopnia polegać będzie na przemieszczeniu ludności, zwierząt i mienia z miejsc stanowiących potencjalne zagrożenie poza jego obszar. Decyzję o jej przeprowadzeniu podejmuje Starosta na obszarze powiatu, Burmistrzowie        i Wójt na terenie gmin.   

2. Ewakuacja ludności III stopnia polegać będzie na przemieszczeniu ludności,  zwierząt         i mienia z terenów działań sił zbrojnych w sytuacji podwyższania stanu gotowości obronnej państwa w związku z zagrożeniem bezpieczeństwa państwa i wojny. Decyzję         o jej przeprowadzeniu podejmują terenowe organy obrony cywilnej lub organy wojskowe we współdziałaniu z właściwymi organami obrony cywilnej.

 

§ 8. Kierownik Zespołu Powiatowego koordynuje z Kierownikami Gminnych Zespołów działania planistyczne i organizacyjne. W czasie prowadzenia ewakuacji Powiatowy Zespół i Gminne Zespoły prowadzą ścisłą współpracę w celu koordynacji działań oraz skutecznej realizacji zadań.

 

§ 9.1 Zobowiązuje się Kierowników komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego       w Kluczborku oraz Kierowników powiatowych jednostek, inspekcji,  straży wchodzących  w skład Zespołu do pisemnego zgłoszenia Staroście Kluczborskiemu osób oddelegowanych do prac Zespołu. Wyznaczona osoba nie może być w składzie osobowym dwóch sekcji Zespołu.

2.Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 należy  dokonać w terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego Zarządzenia.

3.W  przypadku konieczności dokonania zmiany osoby wchodzącej w skład Zespołu należy niezwłocznie poinformować pisemnie Starostę Kluczborskiego.

 

§ 10. Traci moc Zarządzenie Nr 3/2002 Szefa Obrony Cywilnej Powiatu Kluczborskiego              z dnia 05 września 2002 roku w sprawie składu oraz zakresu działania Powiatowego Zespołu do spraw Ewakuacji i Przyjęcia Ludności oraz Zarządzenie Nr 18 /2009 Starosty kluczborskiego  Szefa Obrony Cywilnej Powiatu Kluczborskiego z dnia 13 marca 2009 roku zmieniające Zarządzenie w sprawie składu osobowego Zespołu do spraw Ewakuacji  i Przyjęcia Ludności.

 

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.