Protokół Nr I/2010

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu  1 grudnia 2010 r.

 

I sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 11. 00 radny senior – Władysław Zawadzki. Radny Senior przywitał wszystkich radnych oraz pozostałych zebranych. Przewodniczący stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym będą prawomocne, gdyż ustawowy skład Rady Powiatu w Kluczborku wynosi 19 radnych i tylu radnych jest obecnych na dzisiejszej sesji.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącego Powiatowej Komisji Wyborczej, pana Cezarego Obermajera o  wręczenie wszystkim nowowybranym  radnym zaświadczeń
o wyborze na radnego powiatu. Przewodniczący Powiatowej Komisji Wyborczej wręczał kolejno radnym zaświadczenia i życzył owocnej pracy w czteroletniej kadencji.

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad odczytał tekst ślubowania, które każdy radny zgodnie
z obowiązującym prawem składa przed objęciem mandatu /tekst ślubowania w załączeniu do protokołu/ . Radni kolejno odpowiadali „ślubuję” albo „ślubuje tak mi dopomóż Bóg”.

Przewodniczący Obrad poinformował  zebranych, że złożenie ślubowania jest równoznaczne z nabyciem praw radnego. Przewodniczący Obrad kolejno wyczytywał imiona i nazwiska radnych.

Następnie głos zabrał pan Andrzej Nowak, który stwierdził, że nie może złożyć ślubowania, gdyż nie można łączyć mandatu radnego powiatu z pełnieniem funkcji wiceburmistrza Kluczborka. Pan Andrzej Nowak podziękował za poparcie, oraz życzył wszystkim radnym owocnej pracy w Radzie Powiatu. Ponadto pan Andrzej Nowak powiedział, ze na jego miejsce wejdzie kolejna osoba, która uzyskała największą ilość głosów,  pani Irena Kielar.

Głos zabrał pan Jan Leszek Wiącek, który poinformował, że w związku z wyborem na Burmistrza Wołczyna, nie może pełnić funkcji radnego powiatu. Pan Jan Leszek Wiącek powiedział, że żałuje, że ustawodawca zabrania łączenia mandatów. Pan Jan Leszek Wiącek powiedział ponadto, że wiele komitetów w sposób uczciwy i rzetelny zabiegało o  poparcie lokalnych społeczności a  jeden z nich zdecydował się robić to nieuczciwie. Ponadto pan Jan Leszek Wiącek stwierdził, że tylko ludzie mali duchem i umysłem postępują w ten sposób. Następnie pan Jan Leszek Wiącek podziękował za zdobyte poparcie oraz życzył owocnej pracy nowo wybranej radzie oraz stwierdził, że na jego miejsce wstąpi pan Mariusz Pieńkowski.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad stwierdził, że w związku ze złożeniem mandatów przez panów Andrzeja Nowaka i Jana Leszka Wiącka, konieczne jest wprowadzenie do porządku obrad dwóch dodatkowych projektów uchwał : w sprawie wygaśnięcia mandatu Andrzeja Nowaka
i w sprawie wygaśnięcia mandatu Jana Leszka Wiącka. W związku z powyższym  Przewodniczący Obrad złożył wniosek o poszerzenie porządku obrad o te dwa projekty uchwał. Następnie Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad powyższym wnioskiem.  W obecności 17 radnych, 17 głosami za radni przyjęli powyższy wniosek. Następnie Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad nowym porządkiem obrad.

Radni jednogłośnie przyjęli nowy porządek obrad, który przedstawia się następująco:

 

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Wręczenie zaświadczeń wyborze radnego przez Przewodniczącego Powiatowej Komisji Wyborczej w Kluczborku.
  3. Złożenie ślubowania przez radnych.
  4. Zatwierdzenie porządku obrad.
  5. Podjecie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Andrzeja Nowaka.
  6. Podjecie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Jana Leszka Wiącka.
  7. Wybór Przewodniczącego Rady.

a/ zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady,

b/wybór komisji skrutacyjnej,

c/przeprowadzenie głosowania,

d/ogłoszenie wyników wyboru.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidacje działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych
     z siedzibą w Kup.
  2. Wolne wnioski.
  3. Zamknięcie obrad.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Andrzeja Nowaka. W obecności 17 radnych, 17 głosami
za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się radni podjęli Uchwałę Nr I/1/2010
w sprawie wygaśnięcia  mandatu radnego Andrzeja Nowaka

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad projektem uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Jana Leszka Wiącka. W obecności 17 radnych, 17 głosami
za, przy braku głosów przeciw i głosów wstrzymujących się  radni podjęli Uchwałę
Nr I/2/2010 w sprawie wygaśnięcia  mandatu radnego Jana Leszka Wiącka.

 

Do punktu 7a porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Powiatu. Głos zabrał radny Mirosław Misiak, który zaproponował kandydaturę pana Władysława Zawadzkiego. Radny Mirosław Misiak powiedział, że radny Władysław Zawadzki jest założycielem powiatu kluczborskiego, jest on również radnym wszystkich kadencji, w ostatniej kadencji pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji ds. Wsi, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska. Ponadto radny Mirosław Misiak poinformował, że w roku 2010 radny Władysław Zawadzki został uhonorowany przez Marszałka Województwa Opolskiego medalem „Zasłużony dla Opolszczyzny”. Radny Mirosław Misiak stwierdził, że pan Władysław Zawadzki jest człowiekiem godnym do pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku. Radny Władysław Zawadzki wyraził zgodę na kandydowanie
na Przewodniczącego Rady. Następnie radny Stanisław Konarski zgłosił kandydaturę radnego Tadeusza Konarskiego na Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku. Radny Tadeusz Konarski wyraził zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Rady. Innych kandydatów nie zgłoszono.

 

Do punktu 7b porządku obrad

 

Przewodniczący Obrad poinformował, że zgodnie z § 29 ust. 2 Statutu Powiatu Kluczborskiego głosowanie tajne przeprowadza powołana przez Radę Komisja Skrutacyjna
w liczbie 3 radnych, jej skład osobowy przyjmuje Rada zwykłą większością głosów odrębnie dla każdego kandydata do Komisji Skrutacyjnej.  Przewodniczący Obrad poprosił
o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej. Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono następujących kandydatów: radnego Leszka Krzyżanowskiego, radnego Przemysława Panicza, radnego Rudolfa Gerlica. Więcej kandydatów nie zgłoszono. Wszyscy wytypowani radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Kolejno Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad kandydaturą radnego Leszka Krzyżanowskiego na członka Komisji Skrutacyjnej. Radni w obecności 17,  16 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się, przyjęli kandydaturę radnego Leszka Krzyżanowskiego na członka Komisji Skrutacyjnej. Kolejno Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad kandydaturą radnego Przemysława Panicza na członka Komisji Skrutacyjnej. Radni
w obecności 17,  16 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się, przyjęli kandydaturę radnego Przemysława Panicza na członka Komisji Skrutacyjnej. Kolejno Przewodniczący Obrad przystąpił do głosowania nad kandydaturą radnego Rudolfa Gerlica na członka  Komisji Skrutacyjnej. Radni w obecności 17,  16 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się, przyjęli kandydaturę radnego Rudolfa Gerlica na członka Komisji Skrutacyjnej. Przewodniczący Obrad stwierdził, że w skład Komisji Skrutacyjnej wchodzą następujący radni: radny Leszek Krzyżanowski, radny Przemysław Panicz, radny Rudolf Gerlic i przystąpił do głosowania nad powyższym składem Komisji Skrutacyjnej Radni w obecności 17, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższy skład Komisji Skrutacyjnej. Następnie Przewodniczący Obrad poinformował, że w związku z wyrokiem z dnia 25 stycznia 2010 roku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie głosowanie na Przewodniczącego Rady dotyczy jego interesu prawnego, w związku z czym nie może on brać udziału w głosowaniu.  Następnie glos zabrał Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Leszek Krzyżanowski, który poinformował o sposobie głosowania. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że zgodnie
z ustawą o samorządzie powiatowym, o wyborze na Przewodniczącego Rady Powiatu decyduje bezwzględna większość. W związku z tym udział w głosowaniu w związku
z wygaśnięciem mandatów bierze 17 radnych, z czego 2 nie bierze udziału w głosowaniu
w związku z kandydowaniem na Przewodniczącego Rady, więc udział w głosowaniu weźmie 15 radnych. Ponadto radny Leszek Krzyżanowski poinformował, w jaki sposób odbędzie się głosowanie oraz, że będzie to glosowanie tajne. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że rozdane zostanie 15 kart do głosowania, na których należy postawić krzyżyk przy nazwisku kandydata, którego wybieramy, następnie należy wrzucić kartę do urny.

 

Do punktu 7c porządku obrad

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przystąpił do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku. Kolejno przystąpiono
do głosowania, po czym ogłoszono 10 minutową przerwę w obradach.

 

Do punktu 7d porządku obrad

 

Po wznowieniu obrad Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół
z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu
w Kluczborku i przedstawił wyniki. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poinformował,
że  w głosowaniu oddano 15 głosów, w tym ważnych 15 głosów. Pan Władysław Zawadzki otrzymał 12 głosów za , pan Tadeusz Konarski otrzymał 3 głosy za. W związku z tym, na Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku wybrany został pan Władysław Zawadzki. Radni podjęli uchwalę Nr I/3/2010 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu
w Kluczborku. Następnie głos zabrał nowowybrany Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku pan Władysław Zawadzki, który podziękował za wybór.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidacje działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych z siedzibą w Kup. Zarząd Województwa Opolskiego zwrócił się,
w oparciu o art. 43 ust. 2 i 3 ustawy z  dnia  30  sierpnia  19991r. o zakładach  opieki zdrowotnej  (Dz. U. z 2007r.  Nr  14,  poz. 89 z późn. zm.), do Rady Powiatu w Kluczborku
z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidację działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup. Na podstawie art. 18 pkt 19 lit.f i art. 20 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa (Dz. U.
z 2001r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.)  podejmowanie uchwał w sprawach przekształcania  wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych należy do wyłącznej właściwości sejmiku województwa. Rada Społeczna działająca przy Samodzielnym Publicznym Zespole Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup będąca organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu, który utworzył zakład opieki zdrowotnej w drodze uchwały Nr 13/ 2010 z dnia 2 września 2010r. wyraziła pozytywną opinię w sprawie likwidacji Oddziału Pulmonologii Ogólnej z Pododdziałem Chemioterapii Płuc w Szpitalu
w Kup. Przekształcenie poprzez likwidację działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno – Reumatologicznych z siedzibą w Kup polega na likwidacji Oddziału Pulmonologii Ogólnej z Pododdziałem Chemioterapii Płuc w Szpitalu w Kup. Z uwagi na przeprowadzony remont na III piętrze budynku Szpitala w Kup, gdzie mieścił się Oddział Pulmonologii Ogólnej z Pododdziałem Chemioterapii Płuc, wygospodarowano wolne miejsce na przeniesienie Oddziału Gruźlicy i Chorób Płuc. Stworzyło to możliwość realizacji świadczeń związanych z pulmonologią, chemioterapią płuc, gruźlicą na jednym piętrze w organizacji jednego oddziału aktualnie zarejestrowanego jako Oddział Gruźlicy i Chorób Płuc. Świadczenia zdrowotne w zakresie likwidowanej jednostki organizacyjnej szpitala wykonywane będą w Oddziale Gruźlicy
i Chorób Płuc w Szpitalu w Kup. Świadczenia z zakresu pulmonologii ogólnej
i chemioterapii nowotworów płuc wykonywane są na podstawie posiadanego kontraktu
z Narodowym Funduszem Zdrowia w sposób nieprzerwany, bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości. Głos zabrał radny Tadeusz Konarski, który zapytał, czy Rada Powiatu ma określony termin na wydanie opinii, gdyż radni mieli za mało czasu, aby zapoznać się z powyższym projektem uchwały, oraz czy opinia Rady w tym zakresie jest wiążąca.  Odpowiedzi udzielił pan Starosta, który poinformował, że tryb wprowadzenia uchwały wynika z terminu: do 2 grudnia 2010 r. , opinia Rady Powiatu w tym zakresie nie jest wiążąca i jeżeli uchwala nie zostanie podjęta nie będzie to miało żadnego wpływu na dalszy proces prowadzony przez Zarząd Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia tego szpitala w spółkę prawa handlowego. Więcej pytań nie było, więc Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powyższym projektem uchwały.
W obecności 17 radnych, 11 głosami za, 1 głosie przeciw i 5 wstrzymującymi się  radni podjęli Uchwałę Nr I/4/2010 w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie przekształcenia poprzez likwidacje działalności medycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych z siedzibą w Kup.

Do punktu 9 porządku obrad

 

Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który nawiązał do wypowiedzi Burmistrza Jana Leszka Wiącka i stwierdził, że pan Burmistrz kandyduje już trzeci raz na Burmistrza Wołczyna i do Rady Powiatu, mając wygraną w kieszeni , oraz , że to nie jest w porządku
w stosunku do wyborców. Następnie głos zabrał pan Józef Maciołek – Wiceprezes Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A.  który pogratulował wszystkim nowowybranym radnym i życzył owocnej pracy w Radzie.  Następnie głos zabrał Burmistrz Wołczyna Jan Leszek Wiącek, który powiedział, że jest takie prawo, które pozwala ubiegać się o dwa mandaty i tak naprawdę do końca nie wiadomo, czy zostanie się wybranym. Ponadto Burmistrz Jan Leszek Wiącek powiedział, że  należy mieć szacunek do przeciwnika, a nie kolportować materiały nieuczciwe i kosztem innych, oraz, że być może to pomogło mu  osiągnąć tak dobry wynik.

Przewodniczący Rady poinformował, że kolejna sesja odbędzie się 8 grudnia 2010 r. o godz. 10, oraz, że materiały na tą sesję należy odebrać u pracowników Biura Rady.

 

Do punktu 10 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13. 20 zamkną I sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu

w Kluczborku

Władysław Zawadzki

 

 

 

 

 

 

    Protokołowała

 Katarzyna Hołdys