Protokół Nr 36/2010

 

 

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, i Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku w dniu  8 listopada 2010 r.

 

Przewodniczyli:

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – Robert Wietrzyk,

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny – Irena Kielar

           

Lista obecności w załączeniu.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

            2.Omówienie materiałów na L sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.      

 

Ad.1

 

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, i Rozwoju Rodziny przywitała wszystkich zebranych i przedstawiła porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2

 

Członkowie Komisji przystąpili do omówienia materiałów na L sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 10 listopada 2010 r. Pierwszym był projekt  uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr  XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 768.954,-    w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 104.075,- zł i zmniejszenie dochodów majątkowych w kwocie 873.029,-  zł. Zwiększenia stanowią: 41.451-zł – zwiększenie dochodów z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST5/4822/29p/BKU/10 z dnia 30 września 2010 roku oraz pismem Nr ST5/4822/52p/BKU/10  z dnia 10 listopada 2010 roku, kwota 9.922 zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, kwota 3.702 zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, kwota 17.162,- zł – zwiększenie dochodów uzyskanych na realizację projektu w ramach POKL w celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej, kwota 54.000,- zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia
i Dokształcania Zawodowego. Zmniejszenia stanowią kwoty: 873.029,- zł – zmniejszenie dochodów majątkowych w celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej, 17.162,- zł – zmniejszenie dochodów uzyskanych na realizację projektu w ramach POKL w celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej, 5.000,- zł – zmniejszenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego. Ponadto w planie wydatków budżetu powiatu wprowadzono zmiany, które powodują zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 768.954,-zł. w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 484.354,-zł. Na tą kwotę składają się: 20.000,- zwiększenie wydatków bieżących w celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej, 120,000,- zwiększenie wydatków bieżących w celu prowadzenia prawidłowej gospodarki budżetowej, 222.730,- zwiększenie wydatków bieżący na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2, oraz zwiększenie wydatków z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST5/4822/29p/BKU/10 z dnia 30 września 2010 roku. z przeznaczeniem na dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne oraz zwiększenie wydatków z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST5/4822/52p/BKU/10  z dnia 10 listopada 2010 roku,  9.922 zł –zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej
w Gierałcicach, 3.702 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 108.000,- zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego oraz Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Zmniejsza się wydatki majątkowe o kwotę 1.253.308,-zł. na zadaniu inwestycyjnym pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej
w obiektach użyteczności Publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych”. Ponadto przenosi się środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego na 2010 rok po stronie wydatków . Przeniesienia te dotyczą wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu a także podyktowane są koniecznością realizacji zadań wprowadzonych niniejszą uchwałą. Ponadto zaktualizowano załącznik Plan przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
 i Kartograficznym na 2010 rok. Ponadto wprowadzono zmiany w planie kwoty dotacji celowych na 2010 rok  wprowadzając dodatkowe dotacje dla szkół niepublicznych. Kolejno został zaktualizowany załącznik Plan wydatków inwestycyjnych poprzez zmniejszenie środków na zadaniu:

- Budowa sygnalizacji świetlnej wraz z podkładem geodezyjny,

- Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności Publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych,

Zwiększono środki na zadaniu:

- Wyposażenie Centrum Aktywizacji Zawodowej

Zrezygnowano z realizacji zadania:

- Przebudowa ulicy Jagiellońskiej i ulicy  Jana Pawła II.

Ponadto zaktualizowano załącznik Plan wydatków na wieloletnie zadania inwestycyjne wprowadzając prawidłowe kwoty na zadaniach inwestycyjnych. Nikt nie wniósł zapytań, więc Przewodnicząca Komisji przystąpiła do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli powyższy projekt uchwały.   Kolejno przystąpiono do analizy projektu uchwały w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok”. Powyższy projekt zawiera wszystkie elementy określone w znowelizowanej Ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.)
i reguluje współpracę pomiędzy Samorządem Powiatu Kluczborskiego, a organizacjami pozarządowymi w 2011 roku. Przedstawiony pod obrady projekt został wcześniej poddany konsultacjom zgodnie z wymogami wyżej wspomnianej ustawy. Podejmując niniejszą uchwałę, Rada Powiatu w Kluczborku deklaruje wolę kształtowania współpracy z organizacjami pozarządowymi na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności, wyraża również w ten sposób intencję realizacji swoich zadań ustawowych. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że jego organizacja pozarządowa nie została zaproszona do konsultacji. Kolejno Przewodnicząca Komisji przystąpiła do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Powyższy projekt został przyjęty 11 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się. Kolejno Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekt uchwały w sprawie  ustalenia rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego na 2011 rok. Działając na podstawie art. 94 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne  (Dz. U. z 2008r. Nr 456, poz. 271 późn. zm.) rada powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na danym terenie, po zasięgnięciu opinii burmistrzów i wójtów gmin z terenu powiatu oraz samorządu aptekarskiego. Zgodnie z art. 94 ust. 1 w/w ustawy rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych powinien być dostosowany do potrzeb ludności i zapewniać dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedzielę, święta i inne dni wolne od pracy. Rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych przedstawiony w § 1 oraz plan dyżurów aptek ogólnodostępnych w porze nocnej, niedziele, święta i dni wolne od pracy na terenie powiatu kluczborskiego w 2011 roku przedstawiony w § 2 projektu uchwały zostały pozytywnie zaopiniowane przez Wójta, Burmistrzów gmin z terenu powiatu kluczborskiego oraz Opolską Okręgową Izbę Aptekarską w Opolu. Członkowie Komisji jednogłośnie przyjęli powyższy projekt uchwały. Kolejno przystąpiono do analizy sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 14.10.2010 r. do 29.10.2010 r. Radna Irena Kielar zapytała o unieważnienie postępowania przetargowego, które odbyło się w dniu 6 października 2010 r. na zadanie pn: „Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Odpowiedzi udzielił Wicestarosta, który stwierdził, że postępowanie zostało umorzone, gdyż najniższa cena zaoferowana przez wykonawcę była za wysoka dla budżetu. Ponadto radna Irena Kielar zapytała o protokół z kontroli sprawdzającej przeprowadzonej przez Audytora Wewnętrznego w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 18 października 2010 r. w celu zbadania zaleceń pokontrolnych zarekomendowanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 22 czerwca 2010 r. Głos zabrał pan Starosta, który wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy sprawa jest zakończona jeżeli chodzi o protokół  związku z brakiem dokumentacji Zarząd nie jest w stanie zająć w jednoznacznego stanowiska w przedmiotowej sprawie.  Radny Wojciech Smolnik zapytał o sytuację ulic: Jagiellońskiej  i Jana Pawła. Pan Starosta odpowiedział, że obecnie w związku z remontem ul. Katowickiej tymi drogami prowadzony jest objazd. Remont ulicy Jagiellońskiej i ulicy Jana Pawła ma zostać zakończony do końca grudnia.

 

Ad.3

 

Głos zabrała Przewodnicząca Komisji Oświaty, która zapytała o ocenę pracy tej Komisji podczas ubiegłej kadencji. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że jeżeli chodzi o relację pomiędzy Zarządem a Komisją to  niezrozumiały jest dla niego fakt, że przy uchwalaniu budżetu na 2009 rok (w oświatę zainwestowano wówczas 8 mln. zł), przy pozytywnych opiniach komisji i RIO, cała Komisja Oświaty nie poparła tego projektu budżetu.  Radna Irena Kielar odpowiedziała, że w tym głosowaniu nie chodziło o oświatę. Głos zabrała Pani Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, która podziękowała Komisji Oświaty za współpracę. Głos zabrała radna Irena Kielar, która również podziękowała wszystkim za współpracę. Następnie głos zabrała radna Bożena Małysa, która poinformowała, że w Bąkowie jest odcinek drogi, do którego nie przyznaje się powiat ani gmina, jest on praktycznie nieprzejezdny z powodu ilości dziur.                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

Ad.4.

 

Przewodnicząca Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Komisji

Robert Wietrzyk

 

Przewodnicząca Komisji

Irena Kielar

 

 

 

 

 

 

 

   Protokołowała

Katarzyna Hołdys