Protokół Nr XLIX/2010

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 21 października 2010 r.

 

 

XLIX sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 12 00 Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski. Powitał wszystkich radnych, pozostałych zebranych oraz zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 16 radnych.

            Następnie Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym.    Do przedmiotowego porządku Pan Starosta zgłosił wniosek
o rozszerzenie porządku obrad o dwa dodatkowe projekty uchwał w następujących sprawach:

3f/ przystąpienia do realizacji zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i zabezpieczenia w budżecie powiatu środków finansowych,

3g/przystąpienia do projektu pt.: „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Przewodniczący Rady poddał wniosek Pana Starosty pod głosowanie. Wniosek został przyjęty jednogłośnie. Radni po przegłosowaniu wniosku przegłosowali jednogłośnie 16 głosami za, brakiem głosów przeciw i wstrzymujących się, nowy porządek obrad, który przedstawia się następująco:

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołów z XLV, XLVI, XLVII, XLVIIII sesji Rady Powiatu.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał w sprawach:

a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku

b/zmieniająca Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego,

c/nadania Statutu Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”,

d/zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,

e/zmiany Uchwały Nr XXIX/213/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 roku w sprawie warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłaty za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej.

f/przystąpienia do realizacji zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii
ze źródeł odnawialnych i zabezpieczenia w budżecie powiatu środków finansowych,

g/przystąpienia do projektu pt.: „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

5.Przyjęcie informacji Zarządu Powiatu o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku.

7.Wolne wnioski i zapytania.

8.Zamknięcie obrad.

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z XLV, XLVI, XLVII, XLVIIII sesji Rady Powiatu. Do protokołów radni nie wnieśli zapytań, w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał powyższe protokoły pod głosowanie. W obecności 16 radnych,  15 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się, Rada Powiatu zatwierdziła protokoły z  XLV, XLVI, XLVII, XLVIIII sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Radni nie zgłosili żadnych zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 3 a porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały
zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy projekt wprowadza  zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenia planowanych dochodów o kwotę 236.831 zł.,
w tym zwiększenia dochodów bieżących w kwocie 236.831,-zł oraz dochodów majątkowych w kwocie 565 zł. W tym kwota 1.261-zł – to zwiększenie dochodów z tytułu kosztów zastępstwa procesowego pochodzących z wpłat od komornika sądowego, 21.441,- zł - zwiększenie dochodów zgodnie z informacją Krajowego Biura Wyborczego Delegatura
w Opolu Nr DOP-790-5/10 z dnia 12.10.2010 r. w sprawie planu wydatków związanych
z przeprowadzeniem wyborów do Rad Powiatu, 152.023,- złzwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych, Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 , Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 i Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, kwota 46.913,-zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica – Bąków Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach ,Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku , 1.740,- zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. 40.677,- zł – stanowi zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego i Młodzieżowego Domu Kultury. Po stronie zmniejszenia kwota 21.441,- zł – zmniejszenie dochodów zgodnie z informacją Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Opolu Nr DOP-790-5/10 z dnia 12.10.2010 r. w sprawie planu wydatków związanych z przeprowadzeniem wyborów do Rad Powiatu, 5.783,- zł – zmniejszenie dochodów z tytułu dotacji dla Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku w związku
ze zmianą przepisów. Ponadto wprowadzono zmiany w planie wydatków  budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 236.831,-zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 212.569,-zł oraz zwiększenie wydatków na programy realizowane ze środków Unii Europejskiej na kwotę 24.262,-zł. Po stronie zwiększenia: kwota 176.793,- zł – zwiększenie wydatków z tytułu kosztów zastępstwa procesowego pochodzących z wpłat od komornika sądowego oraz pozostałych wydatków bieżących, 168.623,- złzwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych, Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 , Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących , Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno –Wychowawczego Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 i Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli,

Kwota 46.913,- zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica – Bąków , Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach , Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, 1.740,- zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku 24.077,- zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno –Wychowawczego i Młodzieżowego Domu Kultury. Po stronie zmniejszenia kwota 79.000 zł – to zmniejszenie wydatków majątkowych w związku ze zmniejszeniem zakresu robót na zadaniu inwestycyjnym  - Przebudowa ulicy Jagiellońskiej i ulicy  Jana Pawła II,  90.000 zł - zmniejszenie wydatków majątkowych w związku z rezygnacją z realizacji zadania inwestycyjnego pn:- Modernizacja bazy kształcenia specjalnego, 21.441 zł - zmniejszenie wydatków zgodnie z informacją Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Opolu Nr DOP-790-5/10 z dnia 12.10.2010 r. w sprawie planu wydatków związanych z przeprowadzeniem wyborów do Rad Powiatu, 5.783 zł - zmniejszenie wydatków z tytułu dotacji dla Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku w związku ze zmianą przepisów, 37.500,- zł- zmniejszenie wydatków w związku z przeniesieniem zadania pn. „Opolska eSzkoła ,Szkołą Ku przyszłości na rok

- zmniejszając środki na zadaniu : „Wykonanie wydzielenia p/pożarowego na klatkach schodowych „ , „ Przebudowa ulicy Jagiellońskiej i ulicy  Jana Pawła II”, „Opolska eSzkoła Szkołą ku przyszłości”, ponadto dodano nowe zadania pod nazwą :-„Przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego DK 45 z DK 42 w Kluczborku (drogi powiatowe nr 2129O ul. Jagiellońska w km od 0+000 do 0+220, nr 2127O ul. Moniuszki w km od 0+000 do 0+437,
nr 2097O ul. Grunwaldzka w km od 0+262 do 360, nr 2121O ul. Waryńskiego w km od 0+000 do 0+466) wraz z remontem kanalizacji deszczowej”, Wyposażenie Centrum Aktywizacji Zawodowej. Zrezygnowano z realizacji zadania: „Modernizacja bazy kształcenia specjalnego. Ponadto zmieniono nazwę zadania : „Zakup kompaktora” na nazwę „Organizacja i selektywna zbiórka odpadów na terenie gminy Byczyna”. Do projektu radni nie wnieśli uwag. Przewodniczący Rady  przystąpił do głosowania nad w/w projektem uchwały. Radni jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLIX/279/2010 w sprawie zmiany Uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 3 b porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił radnym projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
W związku z wnioskiem o wydanie pozwolenia na prowadzenie całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej, Wydział Polityki Społecznej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego zakwestionował formę organizacyjną placówki w kwestii zapewnienia warunków dla przyjęć interwencyjnych gdyż placówka nie posiadała możliwości stworzenia wyizolowanych pomieszczeń dla wychowanków przyjmowanych w trybie interwencyjnym określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych. W związku z powyższym, miejsca przeznaczone wówczas na przyjęcia interwencyjne, obecnie funkcjonują jako socjalizacyjne. Działanie to zmieniło typ placówki z socjalizacyjno-interwencyjnej na całodobową placówkę socjalizacyjną o nazwie „Dom Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków””. W dniu 16 września 2010 r. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła Uchwałę   Nr XLVI/274/2010 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVII/198/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 marca 2005 r.
w sprawie przekształcenia  Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w jedną placówkę wielofunkcyjną – Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny „Nasz Dom” Bogacica – Bąków, zmieniając tym samym nazwę jednostki na „Dom Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”.  Do powyższego projektu radni nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLIX/280/2010 zmieniającą Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.

 

Do punktu 3 c porządku obrad

 

Następnie radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie nadania Statutu Domu Dziecka ”Nasz Dom Bogacica-Bąków”. W związku ze zmianami nazwy i funkcji placówki wprowadzonymi Uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLVI/274/2010 z dnia 16.09.2010r, oraz ograniczeniem miejsc do 48, w tym 28 w domu w  Bogacicy i 20 w domu w Bąkowie, zaszła konieczność zmiany statutu placówki.  Do powyższego projektu radni nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLIX/281/2010 w sprawie nadania Statutu Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”.

 

Do punktu 3 d porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił następny projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie w sprawie zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku zwraca się z prośbą o zatwierdzenie zmiany Statutu tutejszego Urzędu. Konieczność zmiany Statutu spowodowało utworzenie nowej komórki organizacyjnej o nazwie Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ). Utworzenie tej komórki
w Powiatowych Urzędach Pracy wymuszone zostało Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r.
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415
z późn. zm. ). Do powyższego projektu radni nie wnieśli zapytań. W związku z powyższym przystąpiono go głosowania nad w/w projektem uchwały. W obecności 16 radnych, za przyjęciem uchwały głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się. W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIX/282/2010 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 e porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  zmiany uchwały Nr XXIX/213/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 roku w sprawie warunków częściowego lub  całkowitego zwalniania rodziców z opłaty za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej. Zgodnie z art. 81 ust 6 Ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej /Dz.U. z 2009 r. Nr 175 poz. 1362 z póź. zm/  Rada Powiatu określa, w drodze uchwały, warunki częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat rodziców za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej. Rada Powiatu Kluczborskiego podjęła w dniu 8 lipca 2005 r. Uchwałę nr XXIX/213/2005. W okresie tym obowiązywało Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 18 października 2004 r. w sprawie rodzin zastępczych /Dz.U. nr 233 poz. 2344 z póź. zm./, które miedzy innymi precyzowało kwestie szczegółowych warunków finansowania dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej. Rozporządzenie utraciło moc z dniem wejścia w życie Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 czerwca 2010 r.
w sprawie rodzin zastępczych, zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 18 marca 2010 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej (Dz. U Nr 81, poz. 527).  Zmiany w przepisach prawnych stały się podstawą do dokonania zmian w Uchwale nr XXI/213/2005 z dnia 8 lipca 2005 r. Rozporządzenie z dnia 4 czerwca 2010 r. nie obejmuje swoją treścią kwestii dotyczących rodziców płacących alimenty na dziecko umieszczone w rodzinie zastępczej. W tej sytuacji zasadne było dokonanie odpowiednich zmian w Uchwale. Do powyższego projektu radni nie wnieśli zapytań. W związku z powyższym przystąpiono go głosowania nad w/w projektem uchwały. W obecności 16 radnych, za przyjęciem uchwały głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się. W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIX/283/2010 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3f porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  przystąpienia do realizacji zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” i zabezpieczenia w budżecie powiatu środków finansowych. Niniejsza uchwała dotyczy przystąpienia do realizacji zadania pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” oraz zabezpieczenia środków w budżecie na ten cel. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powyższym projektem. W obecności 16 radnych, za przyjęciem uchwały głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się.
W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIX/284/2010
w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3g porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie przystąpienia do projektu pt. „Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego” w ramach Systemu Zielonych Inwestycji – GIS realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Powyższy projekt uchwały  dotyczy przystąpienia do realizacji projektu zarządzania energią w budynkach użyteczności publicznej w oparciu o zapisy  Rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 20 października 2009 r. w sprawie rodzajów i projektów przeznaczonych do realizacji w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji ( Dz.U. z 2009 r Nr 187 poz. 1445.) .  Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powyższym projektem. W obecności 16 radnych, za przyjęciem uchwały głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się. W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIX/285/2010 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

W związku z brakiem zapytań nie udzielano odpowiedzi.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Radni przystąpili do analizy  Informacji Zarządu Powiatu o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Powyższa Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Kolejno radni przystąpili do głosowania nad powyższą Informacją.
W obecności 16 radnych, za przyjęciem  głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się. W związku z powyższym Rada Powiatu jednogłośnie przyjęła Informacji Zarządu Powiatu o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

Do punktu 6 porządku obrad

 

Kolejnym punktem obrad było  przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku za okres od 8.09.2010 r. do 30.09.2010 r. Radna Irena Kielar zapytała
o kontrolę przeprowadzoną w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w dniu 20 sierpnia 2010 r. w celu zbadania realizacji zaleceń pokontrolnych zarekomendowanych w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 22 czerwca 2010 r. Radna Irena Kielar zapytała dlaczego protokół z kontroli nie został przez Zarząd przyjęty. Głos zabrał pan Starosta, który powiedział, że Zarząd polecił, aby Audytor Wewnętrzny wraz
z Naczelnikiem Wydziału Edukacji i Sportu przygotowali niezbędne i wyczerpujące informacje na ten temat. Protokół z przedmiotowej kontroli zostanie przyjęty po przedłożeniu powyższej informacji. Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad sprawozdaniem z działalności zarządu powiatu . Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte 15 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się. 

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady poinformował , że ostatnia sesja Rady Powiatu w tej kadencji, która kończy się 12 listopada 2010 r. odbędzie się 10 listopada /środa/ 2010 roku o godz. 1300.

Następnie Przewodniczący Rady poinformował o piśmie, które wpłynęło do Starostwa Powiatowego w dniu 12 października 2010 r. od Banku Spółdzielczego w Namysłowie. Kserokopia powyższego pisma stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Kolejno Przewodniczący Rady poinformował o Wystąpieniach pokontrolnych z Regionalnej Izby Obrachunkowej. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że przeprowadzona kontrola wypadła bardzo pozytywnie i podziękował pani Skarbnik za wniesiony wkład w pozytywny wynik tej kontroli. Kolejno Przewodniczący Rady poinformował o piśmie od Wojewody Opolskiego w związku ze skargą radnego Leszka Krzyżanowskiego na Starostę Kluczborskiego i Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku. W powyższym piśmie Wojewoda Opolski powołując się na art. 229 pkt. 4 w związku z art. 258 § 1 pkt.5 kpa przekazał powyższa skargę do załatwienia według właściwości Radzie Powiatu Kluczborskiego (kserokopia powyższego pisma stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski , który poinformował, że Rada Powiatu nie udzieliła upoważnienia Komisji Rewizyjnej na sesji Rady Powiatu nr XLVI w dniu 16 września 2010 r. do rozpatrzenia jego skargi na Starostę Kluczborskiego i Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku, w tej chwili jest rozstrzygnięcie Wojewody Opolskiego, nakazujące Radzie Powiatu rozpatrzyć powyższą skargę. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że radca prawny powinien wypowiedzieć się w tej kwestii, ale kpa mówi wyraźnie, że skargę należy rozpatrzyć pozytywnie lub negatywnie. Ponadto radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że według Statutu Powiatu skargi rozpatruje Komisja Rewizyjna , która powinna zbadać sprawę i przedstawić swoją opinię Radzie Powiatu. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że większość radnych wie o co chodzi tylko nie wiadomo dlaczego nikt w tej sprawie się nie odzywa. Ponadto radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że nie ma podstaw do udzielania upoważnienia Komisji Rewizyjnej  do rozpatrzenia skargi, gdyż wynika to ze Statutu, Komisja Rewizyjna powoływana jest m.in. do tego, aby skargi badać. Głos zabrał radny Maciej Tomaszczyk, który powiedział, że zgodnie ze Statutem skargi rozpatruje Komisja Rewizyjna, ale należy rozpatrzyć, czy jest to skarga, którą powinna rozpatrywać Komisja Rewizyjna, czy spełnia ona formalne warunki do tego, aby uznać ją za skargę do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną gdyż jest to skarga na Przewodniczącego Rady i na Starostę. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że Rada podjęła uchwałę, aby nie rozpatrywać jego skargi , w związku z tym wg. kpa przysługiwało mu prawo do złożenia skargi na działanie Rady Powiatu w tej sprawie, gdyż nie była ona upoważniona do tego, aby decydować o takim postępowaniu. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że według Statutu Powiatu Kluczborskiego Komisja Rewizyjna jest powołana do tego, aby skargi badać, nie jest potrzebne upoważnienie od Rady Powiatu w tej kwestii, oraz, że jeżeli ktoś ma inne stanowisko w tej kwestii to należy je przedstawić, gdyż Wojewoda jednoznacznie  podziela interpretację prawa radnego Leszka Krzyżanowskiego. Głos zabrał radny Maciej Tomaszczyk, który stwierdził, że według  tego co pisze pan Wojewoda, skarga zostaje przekazana do rozpatrzenia Radzie Powiatu, więc to Rada powinna określić, czy jest to forma skargi, a rozpatrzyć skargę powinna Komisja Rewizyjna zgodnie ze Statutem. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który poinformował, że w związku z tym , że Rada Powiatu nie udzieliła upoważnienia Komisji Rewizyjnej do rozpatrzenia skargi radnego Leszka Krzyżanowskiego na Starostę Kluczborskiego i Przewodniczącego Rady Powiatu
w Kluczborku, złożył drugą skargę, do Wojewody Opolskiego na działania Rady Powiatu, Wojewoda odpisuje na tą skargę, i w tym piśmie przekazuje skargę do rozpatrzenia Radzie Powiatu. Głos zabrał Sekretarz Powiatu, który poinformował, że kilka razy rozmawiał
z panem Judyckim z Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, który rozpatrywał problem skargi radnego Leszka Krzyżanowskiego na Radę Powiatu, i stwierdził po rozmowach z panem Judyckim,  że rozpatrywanie skarg przez Komisję Rewizyjną po upoważnieniu jej przez Radę Powiatu zgodnie ze Statutem była zgodna z procedurą. Głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że poskarżył się Wojewodzie Opolskiemu na bezczynność Rady, gdyż skarga nie została w ogóle zbadana.

Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy.

Głos zabrał Radca Prawny – Dariusz Kraśnicki, który stwierdził, że skargę należy przekazać do Komisji Rewizyjnej, dotychczas Rada Powiatu udzielała upoważnienia Komisji Rewizyjnej do rozpatrzenia skargi, w tym przypadku stanowisko Rady powinno być pozytywne i skargę Komisja Rewizyjna powinna rozpatrzyć. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że w przypadku udzielania upoważnień dla Komisji Rewizyjnej nie były podejmowane uchwały, a jedynie było głosowanie w sprawie udzielania upoważnienia Komisji rewizyjnej do rozpatrzenia skargi,  uchwała była podejmowana przez Radę
w przypadku uznania skargi za zasadną lub bezzasadną. Głos zabrał radny Mirosław Misiak, który stwierdził, że Rada głosowała czy udzielić upoważnienia Komisji Rewizyjnej do rozpatrzenia skargi, jeżeli Komisja Rewizyjna rozpatrywałaby skargi niejako z automatu, głosowania byłyby niepotrzebne.  Głos zabrał Przewodniczący Rady, który stwierdził, że sprawę skargi radnego Leszka Krzyżanowskiego na Starostę Kluczborskiego
i Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku przekazujemy do rozpatrzenia Komisji Rewizyjnej.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad,. Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i zamknął o godzinie 1315 sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                 

 

                                                                                                  Przewodniczący Rady

 

                                                                                                    Mariusz Pieńkowski                                             

 

    Protokołowała

 

 Katarzyna Hołdys