Uchwała Nr XLIX/282/2010

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 21 października 2010 r.

 

 

 

w sprawie zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

 

 

 

                   Na podstawie art. 238 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co nastepuje:

 

§ 1

 

 

Zmienia się Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stanowiący załącznik
do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do Uchwały Nr XLIX/282/2010

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 21 października 2010 r.

 

_______________________________________________________________________

 Statut

Powiatowego Urzędu Pracy

w Kluczborku

 

 

§ 1.

 

1.        Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku  jest jednostką budżetową w świetle ustawy o finansach publicznych.

2.        Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku realizuje zadania w zakresie :

1)     promocji zatrudnienia;

2)     aktywizacji zawodowej bezrobotnych;

3)     zatrudniania osób niepełnosprawnych.

 

 

§ 2.

 

Ilekroć w Statucie jest mowa o :

1)     Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego,

2)     Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski,

3)     Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,

4)     PUP – należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku,

5)     działach – należy przez to rozumieć działy i równorzędne komórki organizacyjne PUP,

6)     Kierowniku Działu – należy przez to rozumieć kierowników działów i równorzędnych komórek organizacyjnych w PUP,

7)     Głównym Księgowym – należy przez to rozumieć Głównego Księgowego PUP

8)     samodzielnym stanowisku – należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy w PUP

 

 

 

 

§ 3

 

1.      Siedzibą PUP jest miasto Kluczbork

2.      PUP działa w granicach administracyjnych powiatu.

 

§ 4

 

1. Dyrektor realizuje zadania przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego

    oraz Kierowników Działów.

 

2. Zastępca Dyrektora wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Dyrektora w Regulaminie Organizacyjnym PUP.

 

3. Jeżeli Dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych zakres zastępstwa Zastępcy Dyrektora rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora.

 

§ 5

 

1. W skład PUP wchodzą następujące działy i samodzielne stanowiska:

1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,

2) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,

3) Dział Finansowo – Księgowy,

4) Dział Administracyjno – Organizacyjny,

5) Stanowisko ds. obsługi prawnej – radca prawny,

6) Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

3.      Szczegółowy zakres działania działów, równorzędnych komórek organizacyjnych  i samodzielnych stanowisk oraz zasady kierowania ich działalnością określa Regulamin Organizacyjny PUP.

 

§ 6

 

Do zakresu działania Centrum Aktywizacji Zawodowej należy w szczególności :

1)    udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,

2)    udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym w uzyskaniu zatrudnienia,

3)    świadczenie bezrobotnym i poszukującym pracy usług  w zakresie:

-  pośrednictwa  pracy;

-  usług EURES,

-  poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej,

-  pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy,

-  organizacji szkoleń.

4)    inicjowanie i realizowanie lokalnych projektów mających na celu złagodzenie skutków bezrobocia,

5)    przygotowywanie projektów planów finansowych z zakresu Funduszu Pracy,

6)    opracowywanie analiz, informacji, programów i prognoz lokalnego rynku Pracy,

7)    kontrola i analiza efektywności programów rynku Pracy,

8)    udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek itp., realizacja zadań wynikających z : ustawy o zatrudnieniu socjalnym, ustawy o repatriacji, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,

9)    inicjowanie, organizowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych,

 

§ 7

 

Do zakresu działania Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :

1)    Rejestracja zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;

2)    Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP, 

       podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;

3)   Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku;

4)   Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku,

5)   Obsługa poszukujących pracy,

6)   Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym zgodności wydruków list próbnych, list głównych – zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń;

7)   Wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń,

8)   Potwierdzanie ubezpieczenia w legitymacji ubezpieczeniowej

 

                                                                 § 8

 

Do zakresu działania Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności :

1)     przygotowywanie planów finansowych dotyczących budżetu i Funduszu Pracy;

2)     realizacja planu finansowego,

3)     przestrzeganie dyscypliny budżetowej i zasad rachunkowości,

4)     sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych,

5)     sporządzanie i naliczanie wypłat pracownikom PUP.

 

                                                                   § 9

 

Do zakresu działania Działu Administracyjno – Organizacyjnego należy w szczególności :

1)     obsługa kancelaryjna PUP,

2)     prowadzenie spraw osobowych pracowników,

3)     prowadzenie archiwum PUP,

4)     administrowanie majątkiem PUP,

5)     rejestrowanie i nadzorowanie terminowości skarg i wniosków,

6)     obsługa i zabezpieczenie sprawności funkcjonowania sieci komputerowej,

7)     prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia PUP.

 

§ 10

 

Szczegółową organizację wewnętrzną oraz tryb pracy PUP określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.