Uchwała Nr XLV/261/2010

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 26 sierpnia 2010 r.

 

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

 

Działając na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 157 , poz. 1240 z póź.zm.) oraz  art 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn.zm.) Rada Powiatu w Kluczborku , uchwala co następuje:

 

§ 1. Uchwała określa:

1)     Obowiązki jednostek organizacyjnych Powiatu oraz powiatowych służb , inspekcji i straży w toku prac nad projektem budżetu Powiatu , zwanego dalej „budżetem”

2)     Wymaganą szczegółowość projektu budżetu , która nie może być mniejsza niż określona w odrębnych przepisach;

3)     Wymagane materiały informacyjne , które Zarząd Powiatu , zwany dalej „Zarządem” powinien przedstawić Radzie wraz z projektem budżetu

4)     Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu ( dotyczą roku poprzedzającego rok budżetowy).

 

§ 2. Opracowanie projektu budżetu oraz przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami należą do wyłącznej kompetencji Zarządu.

 

§ 3.1. W celu opracowania budżetu Zarząd w terminie do dnia 15 września przedstawia wytyczne niezbędne do opracowania materiałów planistycznych na następny rok budżetowy obejmujące w szczególności:

1)     Planowane wskaźniki ekonomiczne

2)     Metodologię tworzenia planów finansowych jednostek organizacyjnych

3)     Sposób wyznaczania wielkości wydatków bieżących , w tym płacowych , oraz wydatków inwestycyjnych

4)     Założenia do uchwał okołobudżetowych.

2. Zarząd informacje o przyjętych  wytycznych niezbędnych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu przekazuje:

1)     Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego w Kluczborku

2)     Kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb , inspekcji i straży

3. Zakres i szczegółowość materiałów planistycznych dotyczących

1) jednostek budżetowych określają załączniki nr 1 i 2  do uchwały

2) wydatków majątkowych i remontowych określa załącznik  nr 3

 

4. Wraz z powyższymi materiałami osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie zobowiązane są przedstawić szczegółowe wyliczenia i uzasadnienie przyjętych kwot.
W  zakresie wydatków osobowych należy załączyć arkusze kalkulacyjne.

 

§ 4. Wycinkowe materiały planistyczne opracowane przekazywane są Skarbnikowi Powiatu zwanemu dalej „Skarbnikiem”, nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 5.1. W terminie do 15 października wnioski o ujęcie zadań w budżecie składane mogą być przez radnych Rady Powiatu , komisje stałe Rady, mieszkańców Powiatu, organizacje pozarządowe i inne podmioty.

2.Wnioski powinny zawierać nazwę zadania, jego krotką charakterystykę, uzasadnienie realizacji i w miarę możliwości wnioskodawcy jego szacunkowy koszt.

§ 6. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa Skarbnik oraz wytypowany przez niego zespół pracowników sporządza projekt uchwały budżetowej w terminie do 5 listopada.

 

§ 7. Projekt uchwały budżetowej sporządzany jest w szczegółowości określonej odrębnymi przepisami.

 

§ 8.1.Do projektu uchwały budżetowej Skarbnik załącza objaśnienia.

2. Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać:

1)     w zakresie dochodów –omówienie poszczególnych źródeł dochodów
ze wskazaniem sposobów i podstaw ich kalkulacji

2)     w zakresie wydatków – szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków wyodrębnieniem :

a)      wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetowe,
z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych

b)      dotacji udzielanych z budżetu z wymienieniem jednostek dotowanych

c)      wydatków na inwestycje

3)     omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu (niedoboru) budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatami zaciągniętych długoterminowych kredytów.

3. Projekt uchwały budżetowej może zawierać także inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.

 

§ 9. Projekt budżetu opracowany w formie uchwały budżetowej przyjmuje w drodze podjęcia uchwały Zarząd , a następnie wraz z objaśnieniami przedstawia najpóźniej do dnia 15 listopada Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.

 

§ 10.1. Zarząd w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Powiatu przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.

2. Jednostki , o których mowa w ust.1 , opracowują projekty planów w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust.1 , nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.

 

§ 11.1. Przewodniczący Rady Powiatu przekazuje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom rady.

2. Komisje  rady odbywają posiedzenia , na których formułują na piśmie opinie o projekcie uchwały budżetowej.

3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

4. Opinie komisji przedstawiane są komisji właściwej do spraw budżetu, która formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Zarządowi Powiatu , nie później jednak niż 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.

5. W posiedzeniu komisji właściwej do spraw budżetu opiniującej projekt budżetu biorą udział przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy.

 

§ 12.1. Zarząd po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej do spraw budżetu przedkłada Radzie Powiatu  Kluczborskiego skorygowany projekt budżetu.

2. Nieuwzględnione w projekcie budżetu opinie i wnioski komisji wymagają uzasadnienia Zarządu.

 

§ 13.1. Porządek sesji Rady Powiatu , na której rozpatrywany jest projekt budżetu powinien zawierać następujące punkty:

1)     omówienie projektu chwały budżetowej wraz z objaśnieniami

2)     przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej

3)     przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych

4)     przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii i wniosków komisji i radnych

5)     dyskusję nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie

6)     głosowanie nad projektem uchwały budżetowej

2. Bez zgody Zarządu Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie deficytu budżetu , a także zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.

 

§.14. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego.

 

§.15.Traci moc Uchwała Nr XLI/301/2006  Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia  2006 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi.

 

§.16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XLV/261/2010

Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r.

Nazwa jednostki

Zestawienie dochodów

L.p.

Dz.

 

Roz.

 

§

 

Wyszczególnienie

(źródło dochodów)

Bieżące

 

/Majątkowe

Przewidywane wykonanie w ……… r.

Projekt planu na ………r.

%

8/7

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XLV/261/2010

Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r.

 

 

 

 

Nazwa jednostki

 

 

Zestawienie wydatków

 

Lp

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Przewidywane wykonanie w ………r.

Projekt planu na …. r.

% zmiany

7/6

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

I

Wydatki osobowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

Świadczenia na rzecz osób fizycznych:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

Dotacje:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV

Zakupy towarów i usług:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

Pozostałe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI

Wydatki majątkowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII

Ogółem wydatki (I+II+III+IV+V+VI)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XLV/261/2010

Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r.

Nazwa jednostki

 

Zestawienie wydatków majątkowych i remontowych

L.p.

Dz.

 

§

Nazwa inwestycji

Wartość kosztorysowa

Termin

Nakłady do wykonania w ……... r.

Źródła finansowania w …… r.

 

Rozdz.

rozpoczęcie

zakończenie

Środki własne Powiatu

Dotacje bezzwrotne

Kredyty, pożyczki

Inne

1.

2.

3.

4..

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.