Protokół Nr XLIV/2010

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 21 lipca 2010r.

 

XLIV nadzwyczajną sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1400 Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski. Powitał wszystkich radnych, pozostałych zebranych oraz zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym
 i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 16. Przewodniczący Rady poinformował, że sesja nadzwyczajna została zwołana w na wniosek Zarządu Powiatu w związku z koniecznością dokonania zmian w budżecie. Następnie Przewodniczący Rady  przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym. Do proponowanego porządku radni nie wnieśli uwag jednogłośnie
go zatwierdzając. W głosowaniu udział wzięło 16 radnych. Radni zatwierdzili następujący porządek obrad sesji:

 

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Podjęcie uchwały w sprawie:

- zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010
Nr  XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie obrad.

 

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Pan Starosta powiedział, że konieczność zwołania sesji nadzwyczajnej i wprowadzenia zmian do budżetu została podyktowana głównie dwoma elementami: rozstrzygnięciem postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę budynku przy ul. Sienkiewicza
w Kluczborku oraz likwidacją szkód pozimowych dot. dachu budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Powyższy projekt wprowadza  zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują ich zmniejszenie w budżecie na 2010 rok
o kwotę 125.195,-zł. W związku z powyższym otrzymujemy:

2.594,-zł –zwiększenie dochodów w związku z otrzymaniem odszkodowania z tytułu zalania budynku na ul. Żeromskiego, 

30.000,- zł- zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z decyzją Ministra Finansów z dnia 02.06.2010r.nr ST5/4822/5p/BKU/10i

274,- zł – zwiększenie dochodów z tytułu kosztów zastępstwa procesowego pochodzących
z wpłat od komornika sądowego,

5.863,- zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego,

1.500,- zł – zwiększenie dochodów w związku z podpisaniem porozumień z Powiatem Myszkowskimi i Gminą Mysłowice na dokształcanie uczniów klas wielozawodowych
w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych,

3.000,- zł zwiększenie dochodów w związku z podpisaniem porozumienia z Gminą Wołczyn na zadania p.n. „Udzielenie wsparcia osobom – ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” , przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej”

3.000,- zwiększenie dochodów na wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy 73.037,- zł –zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania
i Doskonalenia Zawodowego. Ponadto następuje zmniejszenie dochodów majątkowych
w związku z otrzymaniem decyzji Wojewody Opolskiego Nr FB.I.DS.-3011-1/6-kor/10
w sprawie dofinansowania zadań realizowanych w ramach programu wieloletniego pn.: „Narodowy Program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 o kwotę 243.463,-zł. oraz
o kwotę 1.000,-zł. z tytułu dotacji celowej. Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zmniejszenie w budżecie na 2010 rok o kwotę 125.195,-zł. , w tym:

1. zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 119.268 zł.,-

2. zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 243.463 zł,-

Ponadto przenosi się środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego na rok 2010 po stronie wydatków, przeniesienia środków dotyczą wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu a także podyktowane są koniecznością realizacji zadań wprowadzonych niniejszą uchwałą. Ponadto zaktualizowano załączniki:

1. Plan wydatków inwestycyjnych  zmniejszając środki na zadaniach:

- Przebudowa ul. Jagiellońskiej wraz z budową sygnalizacji świetlnej,

- Remont drogi powiatowej Nr 13360 Wołczyn-Biskupice,

- Remont drogi powiatowej Nr 13190 Ligota Dolna – Bogacica-Jasienie.

2. Plan wydatków na wieloletnie zadania inwestycyjne- wprowadzono prawidłowe kwoty
na zadaniach inwestycyjnych:

- Przebudowa budynku przy ul. Sienkiewicza –  Powiatowe Centrum Rehabilitacji, Ośrodek Rehabilitacji, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna .

3. Plan wydatków remontowych – wprowadzono dodatkowe środki na zadanie: „Likwidacja szkód spowodowanych uszkodzeniem dachu na budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego”.

4. Zakres zadań i kwoty dotacji celowych w 2010 roku – wprowadzono dodatkowe dotacje dla rodzin zastępczych z powiatu kępińskiego.

Radna Irena Kielar zapytała czy jeżeli chodzi o obiekt na ulicy Sienkiewicza to prace w nim ruszą jeszcze w tym roku. Starosta odpowiedział, że inwestycja zaplanowana jest na ten rok, jej zakończenie ma nastąpić w przyszłym roku w sierpniu. Zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia przebieg robót będzie następujący: w tym roku wykonanie dachu oraz zamknięcie budynku czyli wstawienie okien, drzwi, docieplenie ścian, izolacje pionowe oraz wszystkie prace murarskie. Następnie kontynuowane będą prace wewnątrz obiektu.

Radny Leszek Krzyżanowski zapytał o likwidację szkód pozimowych na dachu budynku internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Starosta powiedział, że oblodzenie na dachu budynku było bardzo duże i w związku z pracami strażaków, którzy  lód i śnieg
z dachu usuwali, nastąpiły zniszczenia. Radny Leszek Krzyżanowski zapytał, czy nie należałoby starać się uzyskać pieniądze na pokrycie kosztów usuwania szkód pozimowych od ubezpieczyciela budynku. Starosta odpowiedział, że obiekty, budynki, ubezpiecza się od np. zalania, szkody powstałe przy usuwaniu skutków zimy nie są objęte ubezpieczeniem.  Więcej zapytań do w/w projektu uchwały nie było. Przewodniczący Rady poddał w/w projekt pod głosowanie. W wyniku głosowania za podjęciem uchwały głosowało 16 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw ani wstrzymujących się. Radni podjęli uchwałę
Nr XLIV/259/2010 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr  XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku.

 

 

 

 

 

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

Głos zabrał Radny Maciej Tomaszczyk, który zwrócił się z prośbą do wszystkich radnych
o zaangażowanie się w sprawę zbierania podpisów pod obywatelskim projektem ustawy repatriacyjnej, umożliwiającej powrót do Polski osobom deportowanym i zesłanym przez władze radzieckie. Aby projekt mógł być rozpatrzony przez Sejm, potrzeba 100 tys. podpisów. Ponadto radny Maciej Tomaszczyk poinformował, że do dnia dzisiejszego zebrano 7 tys. podpisów. Następnie głos zabrała radna Bożena Małysa, która powiedziała, że zgłasza się do niej dużo osób niepełnosprawnych, które mają problem z refundacją środków finansowych na zakup pampersów. Problem jest z bieżącym refundowaniem tych środków czystości, pieniądze wpływają na konta ludzi nawet z 3 miesięcznym opóźnieniem.
W związku z powyższym radna Bożena Małysa wystąpiła z wnioskiem, aby spowodować, aby pieniądze z PFRON-u na refundację pampersów wpływały szybciej do ludzi. Radna Bożena Małysa zapytała również o to, czy są środki finansowe z rezerwy budżetu, które miały być przeznaczone na budowę pasażu w Bąkowie.  Głos zabrał Starosta, który powiedział, że jeżeli chodzi o środki finansowe z PFRON-u które nie są wypłacane na bieżąco, to związane jest to z ogólną trudną sytuacją finansową państwa, stąd też na wpływają one z opóźnieniem do budżetu powiatu, co powoduje ich późniejsze otrzymywanie przez ludzi.  Jeżeli natomiast chodzi o drogę w Bąkowie to na dzień dzisiejszy, w związku z prowadzeniem szeregu inwestycji przez powiat, nie ma możliwości finansowych, aby zająć się drogą w Bąkowie.

 

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i zamknął o godzinie 14 30 XLIV sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                                         

 

 

 

Przewodniczący  Rady

Mariusz Pieńkowski

 

 

 

            Protokołowała                                                                                  

 

         Katarzyna Hołdys