Do punktu
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym kolejny projekt uchwały dotyczący wyrażania zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do
3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z uznaniem przez Nadzór Wojewody uchwały Nr XXVIII/166/2008 Rady Powiatu z dnia 19 grudnia
w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów dzierżawy dla nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego za nieważną. Nadzór uznał, że ustanowienie w uchwale Rady Powiatu zapisu dotyczącego wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres 3 lat jest działaniem podjętym pomimo braku normy kompetencyjnej, co stanowi istotne naruszenie prawa i stwierdzenie nieważności uchwały w całości.
Do projektu nie wniesiono uwag. W obecności 19 radnych za przyjęciem głosowało jednogłośnie 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Rada Powiatu w drodze głosowania podjęła uchwałę Nr XXX/177/2009 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3g porządku obrad
Następny projekt uchwały przedstawiony przez Przewodniczącego Rady dotyczył wyrażania zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy, po umowach zawartych na czas oznaczony do
3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z wcześniej podjętą uchwałą Nr XXVIII/165/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008 roku, do której Nadzór Prawny Wojewody wniósł uwagi interpretując warunek dzierżawy przez okres 10 lat jako jedną umowę zawartą na czas, co najmniej 10 lat, a nie sumowanie okresów dzierżawy z wszystkich poprzednich zawartych umów.
Radni do projektu nie wnieśli żadnych zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.
Radni w obecności 19, 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXX/178/2009 w w/w sprawie.
Do punktu 3h porządku obrad
Przewodniczący Rady zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku, dotyczącego przeprowadzania remontu drogi krajowej Nr 45 na odcinku: Kluczbork, ul.Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna.
Przewodniczący udzielił głosu Radnemu Misiakowi, który wystąpił z wnioskiem formalnym
o wniesienie do w/w projektu uchwały autopoprawkę Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. Autopoprawka dotyczy zmiany pierwotnego zapisu uchwały, który brzmi-„prosimy
o natychmiastowe przeprowadzenie remontu drogi krajowej Nr 45 na odcinku: Kluczbork, ul.Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna”, na: „prosimy o natychmiastowe przeprowadzenie przebudowy drogi krajowej Nr 45 na odcinku: Kluczbork, ul.Katowicka, Ligota Zamecka, Ligota Górna”. Jak wyjaśnił Radny Misiak po przeprowadzonej dyskusji wewnątrz komisyjnej i po dokładnym zastanowieniu się, podjęta została decyzja o zmianie w/w zapisu. Różnica w w/w zapisie polega na tym, iż remont jest to coś, co trwa cały czas, natomiast w tej kwestii chodzi
o przebudowę w/w drogi a wstępny kosztorys na ten cel oszacowany jest na 40.000.000,-zł.
Pan Starosta uznał wniosek formalny za zasadny i zaproponował poddać go pod głosowanie.
Następnie o zabranie głosu poprosił Radny Krzyżanowski stwierdzając, iż wniosek formalny jest jak najbardziej trafny, tylko czy uda się pozyskać taki duże środku finansowe na w/w inwestycje. Pan Misiak zabrał głos i powiedział, iż ta sprawa trwa już od kilku lat i wniesienie tylko
o przeprowadzenie remontu byłoby złą decyzja, gdyż ta ulica wymaga przebudowy wraz z cała infrastrukturą, a nie remontu, który polegałby tylko na załataniu istniejących ubytków
w nawierzchni i jest to rozwiązanie tylko na rok lub dwa. Pan Starosta poprosił o wypowiedzenie się w tej kwestii Pana Edwarda Baja, który poinformował, iż nie ma jeszcze sporządzonego ostatecznego kosztorysu w/w sprawie tylko są szacunkowe obliczenia, jednakże potwierdził, iż rozbudowa w/w drogi rzeczywiście może kosztować 40.000,000,-zł, co może powodować niepokój, jednakże ta inwestycja jest bardzo potrzebna dla Powiatu Kluczborskiego. Pan Baj poinformował, iż przeprowadzony w zeszłym roku kapitalny remont drogi Nr 11, którego koszt za km wyniósł w granicach 1.000,000 – 1.200,000 zł brutto, a jeżeli mówimy o odcinku w/w drogi, który wynosi 2km i 800metry i będzie oszacowany na 40.000,000zł oznacza to, iż jeden km oszacowany będzie na 14.000,000zł. Pan Baj powiedział, iż spotkał się z Panią Dyrektor Burzyńską, z którą wymienili między sobą poglądy w w/w sprawie i doszli do wniosku, iż należy zrobić wszystko aby ta przebudowa się rozpoczęła. Trwają również prace rozpoznające temat pod kontem możliwości podziału tego odcinka 2,800km na 2 odcinki. Problem jest o tyle skomplikowany, ponieważ na przeważającej długości w/w odcinka trzeba będzie cała nawierzchnię wymienić od podstaw, a aby do tego doprowadzić konieczna jest m.in. przebudowa ronda, zlikwidowanie ścieżki rowerowej oraz wprowadzenie szeregu inne zmian. Pan Baj powiedział, że w poniedziałek przyjedzie na spotkanie z Burmistrzem Kluczborka Dyrektor GDDKiA, którzy będą rozmawiać na temat w/w inwestycji, a także w poniedziałek odbędzie się spotkanie Dyrektora z pracownikami, którzy analizują w/w problem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż na tym spotkaniu zapadnie jakaś decyzja, dotycząca rozpoczęciu w/w projektu. Pan Baj powiedział, iż jest bardzo zadowolony, gdyż zarówno samorząd gminy wcześniej, jak i teraz samorząd powiatu podjęły ten trudny temat i apelują, wnioskują do GDDKiA w w/w sprawie. Pan Baj powiedział, iż ma nadzieję, że uda się pozyskać środki finansowe na w/w cel z Warszawy, należy jednak na to wszystko nałożyć sytuację gospodarczą kraju, która na dzień dzisiejszy określana jest jako kryzysowa, co nie ułatwia prowadzenie rozmów w w/w tej sprawie.
Następnie o zabranie głosu poprosił Radny Misiak, który poinformował, iż w grudniu zeszłego roku podczas wyjazdowego posiedzenia Komisji w Komendzie Głównej Powiatowej Policji analizowany był zagęszczony i niebezpieczny ruch drogowy koło szpitala w Kluczborku,
a mianowicie skupiono się na skrzyżowaniu ul. Strzeleckiej i ul. Drzymały z ul. M.C. Skłodowskiej. Trwały rozmowy dotyczace rozwiązaniu tego problemu oraz co zrobić, aby ruch na w/w skrzyżowaniu był mniejszy i bezpieczniejszy. Radny Misiak powiedział, że Zarząd został niedawno poinformowany przez GDDKiA, iż przystępują oni obecnie do procedury przetargowej na okazywanie dokumentacji technicznej, dotyczącej przebudowania w/w skrzyżowania na małe rondo. Zadanie to będzie umieszczone w projekcie ZD na rok 2010.
Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W wyniku głosowania jednogłośnie 18 głosami za, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę
Nr XXX/179/2009 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3i porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym następny projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2009 rok. W przedmiotowym projekcie uchwały, po rozpoznaniu potrzeb został zaproponowany następujący podział środków finansowych PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiecie Kluczborskim:
I. Rehabilitacja zawodowa – zadania realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych
( kwota 100.000,00 zł);
II. Rehabilitacja społeczna – zadania realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie:
1) dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej
(kwota 444.880,00 zł);
2) dofinansowanie następujących zadań (kwota 351.943,00 zł);
- likwidacja barier architektonicznych, technicznych oraz w komunikowaniu się w zależności od indywidualnych potrzeb osób niepełnosprawnych;
- kultury, sportu, turystyki i rekreacji osób niepełnosprawnych;
- zapotrzebowanie na przedmioty ortopedyczne, sprzęt rehabilitacyjny oraz środki pomocnicze, które przyznawane są osobą niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów;
- uczestnictwo w turnusach rehabilitacyjnych osób niepełnosprawnych wraz i ich opiekunami,
w tym pobyt na turnusie „Dobry start”, który realizowany jest przez PCPR z udziałem środków unijnych .
Razem środki dla powiatu przeznaczone na realizację zadań w 2009 roku w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej wynosi 895.823,00,-zł.
Natomiast aby zapewnić realizację systemowego projektu realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku i współfinansowanego przy udziale środków EFS, niezbędne jest zabezpieczenie kwoty 15.000,00,-zł.
Do projektu nie wniesiono zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.
W obecności 18 radnych za przyjęciem głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu w drodze głosowania podjęła uchwałę
Nr XXX/180/2009 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3j porządku obrad
Kolejnym projektem uchwały, jaki został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt w sprawie przyjęcia do wykonywania niektórych zadań związanych z przygotowaniem
i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2009 roku.
Propozycja przyjęcia od Wojewody Opolskiego zadań do realizacji, w zakresie przygotowania
i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2009roku, dotyczących:
1) wypłacenia wynagrodzeń za udział w pracach powiatowej komisji lekarskiej,
2) przekazania zakładom opieki zdrowotnej środków rekompensujących utracone zarobki przez lekarzy i średni personel medyczny obsługujących powiatowa komisję lekarską,
3) zawieranie umów z dyrektorami zakładów opieki zdrowotnej o przeprowadzenie badań specjalistycznych i radiologicznych oraz obserwacji szpitalnej poborowej,
4) pokrywanie kosztów wykonania: badań specjalistycznych, badań radiologicznych, obserwacji szpitalnej poborowych, zgodnie z cennikiem usług medycznych, obowiązujących w danym zakładzie opieki zdrowotnej, do której poborowy został skierowany.
Na w/w zadania Wojewoda Opolski przeznaczył dotację celową w kwocie 17 200,-zł.
W związku z brakiem zapytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Radni w drodze głosowania jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw
i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXX/181/2009 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 4 porządku obrad
Radni zapoznali się ze sprawozdaniem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
w Kluczborku z analizy zagrożeń obszaru Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok.
Szczegółowe sprawozdanie zawiera:
1) Część analityczno – kalkulacyjną:
- określenie stopnia zagrożenia gminy Kluczbork, Wołczyn, Byczyna, Lasowice Wielkie.
2) Część opisową, która charakteryzuje wpływ pewnych czynników na zagrożenie pożarowe na danym terenie. Należą do nich:
- rodzaj zabudowy;
- zakłady przemysłowe;
- infrastruktura komunikacyjna i transportowa;
- zagrożenie powodziowe;
- obszary leśne;
- inne zagrożenia.
Do sprawozdania nie wniesiono zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli niniejsze sprawozdanie.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejnym punktem dzisiejszych obrad było przyjęcie sprawozdania z oceny stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego za 2008 rok.
Szczegółowe sprawozdanie zawiera:
- sytuację epidemiologiczną w zakresie chorób zakaźnych;
- jakość wody przeznaczonej do spożycia;
- zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego;
- stan sanitarny obiektów użyteczności publicznej i basenów;
- stan sanitarny zakładów opieki zdrowotnej i innych świadczących usługi medyczne;
- stan sanitarny obiektów żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
- stan sanitarny środowiska pracy;
- stan higieniczno-sanitarny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych;
- działalność oświatowo-zdrowotna;
- zapobiegawczy nadzór sanitarny.
Do sprawozdania nie wniesiono zapytań. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni niniejsze sprawozdanie przyjęli jednogłośnie 19 głosami za, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Do sprawozdania nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli niniejsze sprawozdanie.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Rady przystąpił do przedstawienia kolejnego punktu dzisiejszych obrad, którym było sprawozdanie z realizacji Uchwały Nr XXIII/123/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2008 roku w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”.
Szczegółowe sprawozdanie zawiera:
- cel programu;
- informację o współpracy samorządu powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi;
- informację o środkach przewidzianych na realizację zadań w 2008 roku;
- informację o terminach składania wniosków;
- informację o łącznej kwocie wnioskowanej przez organizacje pozarządowe;
- informację o przyznanych przez Zarząd Powiatu w Kluczborku dotacjach na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury oraz kultury fizycznej i sportu;
- informację o środkach przyznanych dla jednostek organizacyjnych i organizacji pozarządowych
oraz o środkach nie wykorzystanych;
- informacje dotyczące zakresu współpracy powiatu kluczborskiego.
Radni do w/w sprawozdania nie wnieśli uwag zatwierdzając go w drodze głosowania 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się.
Do sprawozdania nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli niniejsze sprawozdanie.
Do punktu 7 porządku obrad
Następnym punktem porządku sesji było przyjęcie sprawozdania z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku w 2008 roku.
Powyższe sprawozdanie zawiera m.in.:
1. Opis przestępczości, stwierdzonej na terenie powiatu kluczborskiego oraz analiza efektów pracy komórek organizacyjnych służb kryminalnych Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku w 2008 roku:
a. Przestępczość o charakterze kryminalnym;
b. Przestępczość o charakterze gospodarczym;
c. Przestępczość drogowa;
d. Przestępczość narkotykowa;
- Strukturę przestępczości;
- Dynamikę przestępczości.
2. Analizę pracy służb prewencyjnych Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz opis podejmowanych działań w celu ograniczenia przestępczości, poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ujawniania i ograniczania czynników kryminogennych oraz ujawniania i zwalczania zjawisk patologii społecznej.
3. Analizę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Komendy Powiatowej Policji
w Kluczborku za okres 2008 roku oraz ocenę działalności represyjno-zapobiegawczej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Do sprawozdania nie wniesiono uwag, więc Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli niniejsze sprawozdanie.
Do punktu 8 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku Publicznego powiatu kluczborskiego za 2008 rok.
Przewodniczący Rady przedstawił wniosek skierowany przez Pana Smolnika z posiedzenia połączonych Komisji z dnia 10.03.2009r., dotyczący zwoływania co najmniej raz w roku posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
Pan Starosta zabrał głos w tej kwestii i powiedział, iż posiedzenia w/w Komisji mogą być zwoływane raz w roku, jednakże Starosta powiedział, że zastanawia się tylko czy taka potrzeba istniej, gdyż członkowie w/w Komisji tematycznej, są również członkami innych komisji, na posiedzeniach których są poruszane sprawy, dotyczące Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
Do w/w sprawozdania nie wniesiono zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 14 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosami wstrzymujących się, przyjęli sprawozdanie w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 9 porządku obrad
Następnie Radni przystąpili do analizy sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku. Radna Celina Zając odniosła się do sprawozdania z dnia 15 grudnia 2008 r. pkt.3 w sprawie oferty agencji reklamowo-wydawniczej „Promocja Polska” z Bydgoszczy. Dotyczyło ono wydania publikacji „Powiat Kluczborski – od rzemiosła do przemysłu” w formie albumu, prezentującego historię gospodarczą powiatu kluczborskiego wraz z innymi istotnymi dziedzinami życia publicznego powiatu. Pani Zając poinformowała, iż na rok 2009 przewidziane jest wydanie 100 egzemplarzy w/w publikacji i przeznaczenie na ten cel kwoty 5.000,-zł netto, co oznacza, iż jeden egzemplarz będzie kosztował 50,-zł. Następnie Pani Zając zapytała, czy Zarząd zapoznał się z zaprojektowanym albumem, gdyż obawia się, że może dojść do takiej sytuacji, iż agencja reklamowo-wydawnicza, do albumu może wykorzystać opracowane przez Wydział Promocji materiały znajdujące się w jej bibliotece, biorąc za to pieniądze. Pan Starosta odpowiedział, iż nie ma powodu do obaw, aby ktoś opracował materiały o powiecie, a ktoś inny je wykorzystał i przyjął za to pieniądze. Pan Starosta powiedział, iż zgłoszona oferta agencji reklamowo-wydawniczej jest bardzo dobra, a następnie poinformował, że Starostwo będzie czuwać nad pracami agencji oraz będzie odpowiedzialne za prezentację powiatu.
Do w/w sprawozdania nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. Radni 15 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosami wstrzymujących się, przyjęli niniejsze sprawozdanie.
Do punktu 10 porządku obrad
Pan Starosta poinformował, iż na interpelacje złożoną przez Radną Irenę Kielar odpowiedzi udzieli w formie pisemnej. Natomiast na zapytanie Pana Misiaka, w sprawie dożywiania młodzieży w Szkołach Ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim, poprosił
o wypowiedzenie się w tej kwestii Panią Krzysztowczyk. Pani Naczelnik Krzysztowczyk poinformowała, iż od 2006 roku do 2009 jest realizowany program pomocy państwa w zakresie dożywiania, skierowany do gmin, natomiast Powiat jako samorząd centralny nie prowadzi tego typu działalności. W ramach pomocy społecznej, czyli w oparciu o ustawę o OPS, tego rodzaju działania prowadzone są przez gminę, na podstawie zebranych danych przez Dyrektorów Szkół Ponadgimnazjalnych. Pani Naczelnik poinformowała, że na 2473 uczniów
w ZSP naszego Powiatu. 17 uczniów korzysta z dożywiania i są to uczniowie gminy Kluczbork, natomiast żaden uczeń w pozostałych gminach powiatu kluczborskiego, uczęszczający do naszych szkół nie zgłosił się do OPS z wnioskiem o dożywianie. Pani Naczelnik powiadomiła, że jeżeli chodzi o pomoc społeczną to w szkołach jest możliwe otrzymanie dofinansowania
w postaci stypendium socjalnego przyznawanego przez Dyrektora Szkoły.
Następnie zabrał głos Pan Misiak, który podziękował za udzielenie odpowiedzi a następnie zapytał, czy zostały wykorzystane wszystkie możliwości, aby w/w sprawie coś zostało zmienione. Pan Misiak zapytał Radnych czy ich zadaniem sprawa dożywiania w ZSP jest na tyle poważnym problemem, aby można było jeszcze raz się jej przyjrzeć i się w nią ponownie zaangażować.
Następnie zabrał głos Radny Leszek Krzyżanowski, który powiedział, iż zgodnie z ustawą,
Na którą powołała się Pani Naczelnik, to szkoły wiedząc o dziecku wymagającym opieki mogą wystąpić z wnioskiem o pomoc finansową do OPS. Pan Misiak zabrał głos i powiedział, iż problem wynika z tego, że są pewne możliwości pomocy finansowej tylko nie zawsze ją one wykorzystywane, a następnie poprosił aby w/w sprawa została jeszcze raz rozpatrzona i poprosił o kompleksową odpowiedz.
Przewodniczący Rady oddał głos Panu Staroście, który wystąpił z propozycją aby w/w kwestia szczegółowo omawiana była na posiedzeniu Komisji kierowanej przez Radnego Misiaka.
Więcej uwag nie wniesiono.
Do punkty 11 porządku obrad
Pan Starosta poinformował, iż w dniu 10 marca 2009 roku został wyznaczony termin rozprawy
w Naczelnym Sądzie Administracyjnym. Rozprawa była poświęcona rozpoznaniu skargi kasacyjnej powiatu kluczborskiego, związana z wcześniejszymi wyrokami Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, w kwestii uchwały po likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Pan Starosta wraz z Wicestarostą byli obecni na tej rozprawie i ku ich wielkiemu zaskoczeniu Naczelny Sąd Administracyjny podjął decyzje, że oddala naszą skargę kasacyjną i utrzymuje w mocy orzeczenie Sądu Pierwszej Instancji. Oznacza to, że uchwała w sprawie likwidacji po raz drugi została przez Sąd uchylona.
Pan Starosta poinformował, że na dzień dzisiejszy nie dysponuje pisemnym uzasadnieniem wyroku, natomiast przedstawi ustne uzasadnienie Sądu do w/w wyroku. Sąd odniósł następujące kwestie w uzasadnieniu ustnym, a mianowicie:
1) uznaje legitymację procesową skarżącego Pana Henryka Fraszka;
2) Sąd potwierdził, że tego rodzaju uchwała ma charakter prawa miejscowego i w tym trybie została wprowadzona w życie;
3) decydującym elementem, jak wynika z ustnego uzasadnienia Sądu był zapis art. 43 ustawy o ZOZ-ach. Jak wyjaśnił Starosta art. 43 stanowi, że rozporządzenie lub uchwała
o likwidacji Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej winny określać sposób i formy zapewniające osobom korzystającym z oznaczonych rodzajowo świadczeń zdrowotnych likwidowanego zakładu dalsze, nieprzerwane udzielanie takich świadczeń bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości oraz termin zakończenia działalności, nie wcześniej niż 3 miesiące od daty wydania rozporządzenia lub podjęcia uchwały o likwidacji.
Starosta powiedział, iż szczegóły pojawią się w pisemnym uzasadnieniu Sądu i w oparciu o tę analizę będzie można podejmować dalsze decyzje i działania.
Następnie Pan Starosta poinformował, iż w dniu 26.02.2009 roku odbyła się konferencja kardiologiczna. 27.02.2009 roku otrzymał pismo z podziękowaniem
za zorganizowanie tejże konferencji, na której był gospodarzem.
Do punktu 12 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku sesji Przewodniczący Rady podziękował wszystkim
za udział zamykając obrady o godz.1400.
Protokołowała
Justyna Gulanowska