Uchwała Nr 65/201/2008 Zarządu Powiatu z dnia 30 czerwca 2008 r.
Uchwała Nr 65/201/2008
Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 30 czerwca 2008r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm) uchwala się co następuje:
§1. 1. Uchwala się i przyjmuje do stosowania Regulamin organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
- Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do niniejszej Uchwały.
§2. Traci moc Uchwała Nr 127/350/01 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 06 grudnia 2001r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Powiatu
Przewodniczący ……………………………………
Piotr Pośpiech
Członek ………………………………………….
Mieczysław Czapliński
Członek ………………………………………… .
Otylia Skoczylas
Członek ……………………………………............
Maciej Tomaszczyk
Załącznik do uchwały nr 65/201/2008
Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 30 czerwca 2008r.
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kluczborku
Rozdział I
Przepisy ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny określa strukturę organizacyjną i zasady funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
§ 2.Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski.
2) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego.
3) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
4) PCPR- należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
5) PFRON- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
§3.
- Jako jednostka budżetowa PCPR ,gospodarkę finansową prowadzi według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych .
- Zasady wynagradzania pracowników określają odrębne przepisy.
§4. PCPR działa w szczególności na podstawie:
1) Uchwały Nr IV/2/98 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
2) Statutu PCPR.
3) Ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2004r. Nr 64, poz.593 z późn. zm )
4) Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2008r. Nr 14, poz.92-j.t)
5) Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz.U. z 1994r.Nr 111, poz.535 z późn. zm)
6) Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2005r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm )
7) Ustawy z dnia 25 czerwca 1997r. o cudzoziemcach (Dz.U z 1997r. Nr 127, poz.1400 zpóźn. zm)
8) Innych przepisów prawa mających zastosowanie do działalności statutowej.
Rozdział II
Podstawowe zadania PCPR
§ 5. PCPR realizuje zadania na podstawie kompetencji określonych przepisami prawa do właściwości organów powiatu, starosty a w szczególności wynikających z aktów prawnych.
§6. Beneficjentami wykonywanych przez PCPR zadań określonych w niniejszym regulaminie są mieszkańcy powiatu kluczborskiego , a także inne osoby uprawnione i korzystające ze świadczeń.
§ 7. Przy realizacji zadań PCPR współdziała w szczególności z :
1) organami administracji rządowej,
2) jednostkami samorządu terytorialnego ,
3) jednostkami organizacyjnymi samorządów,
4) ośrodkami pomocy społecznej,
5) Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
6) sądami powszechnymi,
7) ośrodkami adopcyjno- opiekuńczymi,
8) Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
9) Kościołem katolickim i innymi kościołami,
10) fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
Rozdział III
Zasady kierowania PCPR
§ 8. Funkcjonowanie PCPR opiera się na zasadach:
1) jednoosobowego kierownictwa,
2) służbowego podporządkowania,
3) podziału czynności ,
4) planowania pracy,
5) indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie zadań przy zastosowaniu kryterium legalności, racjonalności i gospodarności oraz lojalności wobec funkcji przełożonych wyższego szczebla,
6) delegowania uprawnień w drodze imiennych upoważnień.
§ 9.
- Całokształtem działalności PCPR kieruje Dyrektor i ponosi odpowiedzialność służbową przed Starostą.
- Dyrektor w stosunku do pracowników PCPR jest pracodawcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.)
- Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje osoba wskazana przez Dyrektora na podstawie imiennego , pisemnego upoważnienia.
§ 10. Dyrektor realizuje swoje zadania w ramach wydzielonych i posiadanych środków oraz przy pomocy podległych mu pracowników.
Rozdział IV
Kompetencje Dyrektora :
§ 11.
- Sprawowanie nadzoru nad właściwą organizacją i funkcjonowaniem PCPR.
2. Reprezentowanie PCPR na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących PCPR.
- Planowanie i wytyczanie kierunków działania jednostki.
- Dysponowanie środkami budżetowymi PCPR.
5. Sporządzanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu :
1) planów finansowych ,
2) sprawozdań z działalności PCPR oraz wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej ,
3) regulaminu organizacyjnego PCPR,
4) programów specjalnych.
- Prowadzenie polityki kadrowej , a w szczególności :
1) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy,
2) kształtowanie wynagrodzeń ,w ramach posiadanych środków,
3) awansowanie pracowników PCPR,
4) udzielanie pisemnych upoważnień ,
5) udzielanie urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych oraz zgody na dodatkowe zatrudnienie dla pracowników PCPR,
6) dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników.
- Wydawanie stosownych zarządzeń, regulaminów, instrukcji służbowych, poleceń służbowych oraz udzielanie pełnomocnictw i upoważnień .
- Opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych.
- Rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na skargi dotyczące funkcjonowania jednostki i pracy pracowników.
- Wydawanie, w określonej prawem formie , rozstrzygnięć w indywidualnych sprawach administracyjnych na podstawie otrzymanego od Starosty upoważnienia.
- Występowanie z wnioskiem do Starosty o wydanie upoważnień dla pracowników PCPR do rozstrzygania indywidualnych spraw administracyjnych.
- Zawieranie umów cywilno – prawnych w ramach posiadanych upoważnień.
Rozdział V
Odpowiedzialność pracowników.
§ 12. Pracowników zatrudnionych w PCPR obowiązuje :
1) pełna znajomość przepisów prawa właściwych do realizacji zadań na danym stanowisku pracy oraz bezwzględne ich przestrzeganie,
2) przestrzeganie ustalonych zasad porządku oraz dyscypliny pracy,
3) wnikliwe, sumienne, sprawne i terminowe wykonywanie zadań oraz bezstronne, kulturalne załatwiane interesantów,
4) stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności w drodze samokształcenia,
5) zachowanie uprzejmości w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami oraz interesantami,
6) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej, oraz zabezpieczenia informacji poufnych dostępnych przy wykonywaniu pracy,
7) wyczerpujące udzielanie informacji oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w PCPR , o ile stosowne przepisy prawa tego nie zakazują , w tym :
a) informowanie o wszelkich uwarunkowaniach załatwianej sprawy,
b) rozstrzyganie spraw bez zbędnej zwłoki oraz informowanie o terminie załatwienia sprawy,
c) niezwłoczne informowanie strony o przyczynach powstałej zwłoki w załatwianej sprawie,
d) wszechstronne informowanie o przysługujących terminach i środkach odwoławczych lub możliwości zaskarżenia rozstrzygnięć,
8) sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonych ,
9) przygotowywanie ocen, wniosków, sprawozdań dotyczących realizowanych zadań,
10) współpraca w sprawach wymagających współdziałania i koordynacji działań,
11) sprawowanie nadzoru i prowadzenie kontroli w ramach określonego obszaru odpowiedzialności ,
12) godne reprezentowanie PCPR poprzez właściwe zachowanie w każdym miejscu,
13) wykazywanie inicjatywy w usprawnieniu pracy w szczególności na zajmowanym stanowisku,
14) opracowywanie analiz, informacji dotyczących realizowanych zadań,
15) znajomość przepisów ppoż. i BHP,
16) dokładanie należytej staranności w utrzymaniu czystości i estetycznego wyglądu miejsca pracy,
17) dbałość o powierzone mienie, prawidłowe jego zabezpieczenie po zakończeniu pracy,
Rozdział VI
Struktura organizacyjna PCPR
§ 13.
1. W strukturze organizacyjnej PCPR wyodrębnia się następujące referaty tematyczne oraz stanowiska pracy, dla których stosuje się następujące symbole w celu jednolitego oznakowania akt:
1) Główny Księgowy –GK.
2) Referat administracyjno- kadrowy -AK .
3) Referat ds. opieki nad dzieckiem i rodziną oraz pomocy instytucjonalnej –RI.
4) Referat ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych - RZiS.
5) Referat ds. poradnictwa specjalistycznego
6) Radca prawny - P.
2. W celu właściwej realizacji i koordynacji zadań Dyrektor może powoływać zespoły i komisje zadaniowe składające się z pracowników różnych działów oraz samodzielnych stanowisk pracy.
3. Organizację wewnętrzną, a w szczególności:
liczbę etatów;
podział na stanowiska pracy;
określa schemat organizacyjny PCPR stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu. Schemat zatwierdza Dyrektor.
Rozdział VII
Zakresy zadań i uprawnień w poszczególnych działach i na stanowiskach pracy.
§14. Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku Głównego należy w szczególności:
1) Obsługa finansowo- księgowa PCPR , Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności zgodnie z obowiązującymi przepisami .
2) Kontrola wydatkowania środków pieniężnych w granicach posiadanego budżetu.
3) Rozliczanie i przeprowadzanie inwentaryzacji.
4) Sporządzanie planów budżetowych i sprawozdawczości.
5) Planowanie i realizacja wydatków osobowych PCPR oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.
6) Prowadzenie kontroli finansowej w zakresie wypłat pomocy pieniężnej dla rodzin zastępczych oraz z tyt. usamodzielnienia, zagospodarowania w formie rzeczowej oraz kontynuowanie nauki osób opuszczających placówki opiekuńczo- wychowawcze oraz rodziny zastępcze.
7) Przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
8) Przestrzeganie zasad rachunkowości.
9) Finansowa obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
10) Naliczanie i odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego oraz sporządzanie deklaracji podatkowych .
11) Prowadzenie dokumentacji i naliczanie świadczeń płatnych z ZUS .
12) Sporządzenie miesięcznych deklaracji.
13) Umarzania środków trwałych i prowadzenie kart umorzeń na poszczególne środki trwałe.
14) Sporządzanie sprawozdań z gospodarki środkami trwałymi.
§15. Do podstawowych zadań w referacie administracyjno – kadrowym należy :
1) Obsługa administracyjno – kancelaryjna PCPR .
2) Obsługa kadrowa.
3) Kontrola dyscypliny pracy.
4) Sporządzanie list płac pracownikom oraz naliczanie wynagrodzeń w okresie choroby i macierzyństwa.
5) Rejestrowanie i nadzorowanie terminowości załatwiania skarg i wniosków.
6) Prowadzenie archiwum zakładowego.
7) Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, dotyczącej pracowników PCPR.
8) Zabezpieczeniem mienia PCPR oraz utrzymanie porządku i czystości w obiekcie oraz w powiatowym Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych.
9) Zaopatrywanie pracowników PCPR w środki techniczno – biurowe.
10) Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia PCPR, zakupu, przekazania i likwidacji.
§ 16. Do podstawowych zadań w referacie ds. opieki nad dzieckiem i rodziną oraz pomocy instytucjonalnej należy w szczególności:
1) Organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci.
2) Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą udzielanych świadczeń.
3) Sporządzanie umów cywilno – prawnych w sprawie powierzenia dziecka rodzinie zastępczej na wniosek lub za zgodą rodziców dziecka,
4) Wizytowanie i sporządzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach zastępczych i biologicznych.
5) Przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie, pomocy na zagospodarowanie w formie rzeczowej oraz pokrywanie wydatków związanych z kontynuowaniem nauki osobom opuszczającym rodziny zastępcze placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego ,socjalizacyjnego , domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich , zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno- wychowawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
6) Pomoc osobom wymienionym w pkt.5 w integracji ze środowiskiem .
7) Przygotowywanie i ewidencja porozumień między powiatami dotyczących umieszczenia dzieci z powiatu kluczborskiego w rodzinach zastępczych na terenie innych powiatów.
8) Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach klienta.
9) Obsługa programu POMOST dotyczącego ewidencji rodzin zastępczych , osób umieszczonych w domach pomocy społecznej oraz wychowanków placówek opiekuńczo- wychowawczych .
10) Przygotowywanie dokumentów i prowadzenie ewidencji dotyczącej odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych .
11) Współpraca z sądem .
12) Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
13) Współpraca z ośrodkami adopcyjno – opiekuńczymi .
14) Prowadzenie poradnictwa rodzinnego.
15) Praca socjalna z rodzicami biologicznymi.
16) Przygotowywanie programów i projektów w ramach rozeznanych potrzeb.
17) Nadzorowanie usług o określonym standardzie w Domach Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach.
18) Przygotowywanie decyzji o umieszczeniu w DPS .
19) Kierowanie małoletnich do placówek opiekuńczo – wychowawczych .
20) Przygotowywanie i ewidencjonowanie porozumień zawartych między powiatami dotyczących ponoszenia kosztów utrzymania dzieci z powiatu kluczborskiego umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w innych powiatach.
21) Merytoryczny nadzór nad działalnością Zespołu Socjalizacyjno Interwencyjnego „Nasz Dom ” Bogacica – Bąków.
22) Współpraca z placówkami Zespołem Socjalizacyjno Interwencyjnym „Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz ośrodkami pomocy społecznej z terenu powiatu.
23) Wizytowanie placówek opiekuńczo – wychowawczych z terenu powiatu.
24) Przygotowywanie dokumentów oraz prowadzenie ewidencji dotyczącej odpłatności za pobyt dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.
25) Realizacja innych programów .
§ 17. Do podstawowych zadań w referacie ds. rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych należy w szczególności:
1) Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności :
a) likwidacja barier architektonicznych , w komunikowaniu się oraz barier technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
b) stwarzanie możliwości uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych ,
c) częściowe refundowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego , przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych,
d) dofinansowanie do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.
2) Zapotrzebowanie środków finansowych na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej
3) Nadzór nad działalnością Warsztatów Terapii Zajęciowej.
4) Współpraca z PFRON.
5) Prowadzenie sprawozdawczości finansowej w ramach środków finansowych z PFRON
6) Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych.
7) Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do spraw Osób Niepełnosprawnych.
8) Realizacja innych programów.
§18.Do podstawowych zadań w referacie ds. poradnictwa specjalistycznego należy w szczególności :
1) Organizowanie i prowadzenie specjalistycznego poradnictwa, w tym:
a. rodzinnego a także terapii rodzinnej,
b. poradnictwa dla ofiar przemocy,
c. pomocy psychologicznej dla sprawców przemocy,
2) Interwencja kryzysowa .
3) Sporządzanie badań i diagnoz psychologicznych.
4) Praca z indywidualnym klientem.
5) Współpraca z sądami, prokuraturą, ośrodkami pomocy społecznej, domami dziecka, szkołami, policją, organizacjami działającymi na rzecz osób dotkniętych przemocą i patologią.
6) Współtworzenie planów szkolenia w zakresie interwencji kryzysowej.
7) Tworzenie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie.
§ 19.Do podstawowych zadań radcy prawnego należy w szczególności:
realizacja postanowień ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002r. Nr 123 poz.1059. z późn. zm.), a w szczególności:
1) Prowadzenie doradztwa prawnego dla Dyrektora ;
2) Obsługa prawna PCPR.
a) opiniowanie i opracowywanie projektów aktów prawnych ,
b) sporządzanie opinii prawnych,
c) reprezentowanie PCPR przed sądami,
d) wykonywanie zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej
e) udzielanie pomocy prawnej w ramach interwencji kryzysowej.
§ 20.
- Przy PCPR działa powołany przez Starostę, w ramach zadań z zakresu administracji rządowej, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności zwany dalej Zespołem działający na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm. ) i przepisów wykonawczych do cytowanej wyżej ustawy, któremu PCPR zapewnia obsługę finansową i kancelaryjną.
- Do zadań Zespołu należy:
1) udzielanie poradnictwa osobom niepełnosprawnym w zakresie przysługujących ulg i uprawnień,
2) prowadzenie kompleksowej obsługi administracyjno – biurowej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności ,
3) współpraca z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
4) orzekanie o niepełnosprawności,
5) współdziałanie z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawach:
- pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych – zgodnie ze wskazaniami zawartymi w orzeczeniu o niepełnosprawności,
- toczących się postępowań przed organami rentowymi i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne.
§ 21.
- Szczegółowe zadania przypisane poszczególnym stanowiskom określają szczegółowe zakresy czynności opracowane przez Dyrektora.
- Pracownicy potwierdzają własnoręcznym podpisem przyjęcie zakresu czynności.
- Zakresy czynności podlegają włączeniu do akt osobowych pracowników.
- Schemat organizacyjny PCPR określa załącznik do regulaminu.
- Wszystkie stanowiska podlegają bezpośrednio Dyrektorowi PCPR.
- sposób realizacji zadań PCPR opiera się na stosowaniu instrukcji i procedur przyjętych zarządzeniami wewnętrznymi dyrektora.
§ 22. PCPR nadzoruje następujące jednostki organizacyjne pomocy społecznej powiatu:
1) Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach ,
2) Dom Pomocy Społecznej wraz z filią w Kluczborku,
3) Powiatowy Zespół Socjalizacyjno – Interwencyjny „Nasz Dom ” Bogacica – Bąków
Rozdział VIII
Ogólne zasady podpisywania dokumentów finansowych.
§ 23
- Przelewy , czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych pozostających do dyspozycji PCPR podpisują:
Dyrektor i Główny Księgowy PCPR oraz inne osoby po uzyskaniu imiennego upoważnienia do składania oświadczeń woli.
- Szczegółowe zasady podpisywania , parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są osobną instrukcją.
- Zasady podpisywania pism reguluje odrębne zarządzenie Dyrektora.
Rozdział IX
Przyjmowanie interesantów.
Tryb przyjmowania , rozpatrywania , załatwiania skarg i wniosków.
§ 24.Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. od 14oo do 15 3o oraz w innych sprawach w godzinach pracy po uprzednim ustaleniu terminu.
Pracownicy PCPR przyjmują interesantów w godzinach pracy.
§ 25
1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi stanowisko do spraw administracyjno – biurowych w referacie księgowo – administracyjnym.
2. Pracownik przyjmujący interesantów w ramach skarg i wniosków sporządza protokół przyjęcia zawierający:
1) datę przyjęcia ,
2) imię, nazwisko i adres składającego,
3) zwięzłe określenie sprawy,
4) imię i nazwisko przyjmującego,
5) podpis składającego ,
§ 26
PCPR prowadzi typowe rejestry skarg i wniosków oznaczając poszczególne sprawy symbolami:
S – skarga
W – wniosek
Skargi i wnioski wnoszone przez senatorów, posłów, lub radnych opatruje się odpowiednio dodatkowo literą „s” , „p” , „r”.
§ 27
- Przy rozpatrywaniu i załatwianiu skarg i wniosków stosuje się przepisy Działu VIII kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U .02.Nr 5. poz..46 ).
- Wszystkie skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora.
- Osobę odpowiedzialną za wyjaśnienie sprawy, zebranie materiałów do merytorycznego rozpatrzenia skargi lub wniosku każdorazowo ustala Dyrektor.
- Odpowiedzi na skargi lub wnioski podpisuje Dyrektor.
Rozdział X
Organizacja pracy PCPR
§ 28
- PCPR jest zakładem pracy dla zatrudnionych w nim pracowników, w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
- Obowiązki Dyrektora jako pracodawcy , zasady organizacji i dyscypliny pracy określa Regulamin pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.
§ 29.Zasady obiegu dokumentów w PCPR , wykonywanie czynności kancelaryjnych oraz rzeczowy wykaz akt określa instrukcja kancelaryjna dla organów powiatu wprowadzona w życie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu ( Dz.U. 98.Nr 160, poz.1074 z późn.zm.)
Rozdział XI
Działalność kontrolna w PCPR
§ 30. Celem kontroli przeprowadzanej przez Dyrektora i pracowników PCPR jest:
pozyskanie niezbędnych informacji do efektywnego kierowania jednostką oraz podejmowania prawidłowych decyzji,
ocena stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działania oraz skuteczności stosowanych metod i środków,
doskonalenia metod pracy PCPR oraz podległych jednostek.
§ 31.
- System kontroli w PCPR obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
- Czynności kontrolne w ramach kontroli wewnętrznej wykonują:
Dyrektor PCPR pod względem:
a) zgodności kontrolowanego postępowania pracowników z obowiązującymi uregulowaniami ich działalności,
b) realizacji zadań i efektywności działania na poszczególnych stanowiskach pracy,
c) wykrywania nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i poleceń, ujawnianie niegospodarności, marnotrawstwa, niedbalstwa, zagrożeń dla życia i zdrowia pracowników,
d) ustalanie przyczyn i skutków nieprawidłowości oraz wskazania odpowiedzialnych za nie pracowników,
e) wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację nieprawidłowości oraz stosowanie sankcji w stosunku do pracowników odpowiedzialnych za ich występowanie,
Główny księgowy w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami finansowymi .
Radca prawny w zakresie zgodności działania z prawem .
Pracownicy PCPR na zajmowanych stanowiskach w ramach wykonywanych zadań .
- Szczegółowe zasady oraz tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej określa Regulamin Kontroli Wewnętrznej.
- Kontrolę zewnętrzną przeprowadzają pracownicy PCPR na podstawie upoważnienia w ramach wykonywanych zadań.
§ 32.Kontrole zewnętrzne mogą być:
kompleksowe – obejmując całość lub obszerną część działalności podległych podmiotów,
problemowe – obejmując wybrane zagadnienia z zakresu działalności podległych podmiotów,
sprawdzające
Rozdział XII
Postanowienia końcowe
§ 33.Sprawy nie ujęte szczegółowo w niniejszym Regulaminie regulują zarządzenia wewnętrzne Dyrektora w zakresie:
prawa pracy,
rachunkowości,
ochrony informacji niejawnych,
inne.
§ 34.Regulamin uchwalany jest przez Zarząd Powiatu na wniosek Dyrektora i wszelkie jego zmiany mogą być dokonywane w trybie jego nadania.
Załącznik
do Regulaminu Organizacyjnego
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
SCHEMAT ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W KLUCZBORKU
1 / 1 etat GŁÓWNY KSIĘGOWY 1 / 1 etat POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI 2 / 1,75 etatu REFERAT ADMINISTR. KADROWY 3 / 1,75 etatu REFERAT DS. REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2 / 1,75 etaty REFERAT DS. OPIEKI NAD DZIECKIEM I RODZINĄ ORAZ POMOCY INSTYTUCJONALNEJ 2 / 2 etaty REFERAT DS. PORADNICTWA SPECJALISTYCZNEGO 2 / 1,75 etatu RADCA PRAWNY Umowa-Zlecenie DPS W GIERAŁCICACH DPS W KLUCZBORKU POWIATOWY ZESPÓŁ SOCJALIZACYJNO-INTERWENCYJNY „NASZ DOM” BOGACICA-BĄKÓW SEKRETARZ POWIATOWEGO ZESPOŁU DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI 1 / 1 etat
D Y R E K T O R
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2008-07-14 12:33:59 |
Opublikował: | Niedźwiedź Joanna |
Data publikacji: | 2008-07-14 14:22:25 |
Ostatnia zmiana: | 2008-07-14 14:23:25 |
Ilość wyświetleń: | 1220 |