Uchwała Nr 65/201/2008

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 30 czerwca 2008r.

 

w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

 

 

Na podstawie art.36 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm) uchwala się co następuje:

 

 

§1. 1. Uchwala się i przyjmuje do stosowania  Regulamin organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

  1. Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do niniejszej Uchwały.

 

§2. Traci moc Uchwała Nr 127/350/01 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 06 grudnia 2001r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

 

§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                            Zarząd Powiatu

 

Przewodniczący  ……………………………………

Piotr Pośpiech 

     

  Członek   ………………………………………….

                                                                      Mieczysław   Czapliński                                              

 

Członek  …………………………………………   .

Otylia Skoczylas                                                 

 

Członek  ……………………………………............

          Maciej Tomaszczyk

 

 

 

 

 

 

                                                                 
Załącznik do uchwały nr 65/201/2008

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 30 czerwca 2008r.

 

 

 

Regulamin Organizacyjny

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

w Kluczborku

 

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

§ 1. Regulamin organizacyjny określa strukturę  organizacyjną i zasady funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

 

 

§ 2.Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1)      Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski.

2)      Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego.

3)      Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku

4)      PCPR- należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku

5)      PFRON- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

 

 

§3.

  1. Jako jednostka budżetowa PCPR ,gospodarkę finansową prowadzi według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych .
  2. Zasady wynagradzania pracowników określają odrębne przepisy.

 

 

§4. PCPR  działa w szczególności na podstawie:

1)      Uchwały Nr IV/2/98 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

2)     Statutu PCPR.

3)      Ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2004r. Nr 64, poz.593 z późn. zm )

4)      Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2008r. Nr 14, poz.92-j.t)

5)      Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz.U. z 1994r.Nr 111, poz.535 z późn. zm)

6)      Ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2005r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm )

7)      Ustawy z dnia 25 czerwca 1997r. o cudzoziemcach (Dz.U z 1997r. Nr 127, poz.1400 zpóźn. zm)

8)     Innych przepisów prawa mających zastosowanie do działalności statutowej.

 

Rozdział II

Podstawowe zadania PCPR

 

 

§ 5.  PCPR  realizuje  zadania  na podstawie  kompetencji określonych przepisami prawa do właściwości organów powiatu, starosty a w szczególności wynikających z  aktów prawnych.

§6.   Beneficjentami wykonywanych przez PCPR zadań określonych w niniejszym regulaminie są mieszkańcy powiatu kluczborskiego , a także inne osoby uprawnione i korzystające ze świadczeń.

 

§ 7. Przy realizacji zadań PCPR współdziała w szczególności z :

1)      organami administracji rządowej,

2)      jednostkami samorządu terytorialnego ,

3)      jednostkami organizacyjnymi samorządów,

4)      ośrodkami pomocy społecznej,

5)      Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych,

6)      sądami powszechnymi,

7)      ośrodkami adopcyjno- opiekuńczymi,

8)      Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

9)      Kościołem katolickim i innymi kościołami,

10)  fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.

 

 

 

Rozdział III

Zasady kierowania PCPR

 

 

§ 8. Funkcjonowanie PCPR opiera się na zasadach:

1)      jednoosobowego kierownictwa,

2)      służbowego podporządkowania,

3)      podziału czynności ,

4)      planowania pracy,

5)      indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie zadań przy zastosowaniu kryterium legalności, racjonalności i gospodarności oraz lojalności wobec funkcji przełożonych wyższego szczebla,

6)      delegowania uprawnień w drodze imiennych upoważnień.

 

 

§ 9.

  1. Całokształtem działalności PCPR kieruje Dyrektor i ponosi odpowiedzialność służbową  przed Starostą.
  2. Dyrektor w stosunku do pracowników PCPR jest pracodawcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca  1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn.zm.)
  3. Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje osoba  wskazana przez Dyrektora na podstawie imiennego , pisemnego upoważnienia.

 

 

§ 10. Dyrektor realizuje swoje zadania w ramach wydzielonych i posiadanych środków oraz przy pomocy podległych mu pracowników.

 

 

 

 

Rozdział IV

Kompetencje Dyrektora :

 

 

§ 11.

  1. Sprawowanie nadzoru nad właściwą organizacją i funkcjonowaniem PCPR.

2.      Reprezentowanie  PCPR na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących PCPR.

  1. Planowanie i wytyczanie kierunków działania jednostki.
  2. Dysponowanie środkami budżetowymi PCPR.

5.      Sporządzanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu :

1)      planów finansowych ,

2)      sprawozdań z działalności PCPR oraz wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej ,

3)      regulaminu organizacyjnego PCPR,

4)      programów specjalnych.

  1. Prowadzenie polityki kadrowej , a w szczególności :

1)      nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy,

2)      kształtowanie wynagrodzeń ,w ramach posiadanych środków,

3)      awansowanie pracowników PCPR,

4)      udzielanie pisemnych  upoważnień ,

5)      udzielanie urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych oraz zgody na dodatkowe zatrudnienie dla pracowników PCPR,

6)      dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników.

  1. Wydawanie stosownych zarządzeń, regulaminów, instrukcji służbowych, poleceń służbowych oraz udzielanie pełnomocnictw i upoważnień .
  2. Opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych.
  3. Rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na skargi dotyczące funkcjonowania jednostki i pracy pracowników.
  4. Wydawanie, w określonej prawem formie , rozstrzygnięć w indywidualnych sprawach administracyjnych na podstawie  otrzymanego od Starosty upoważnienia.
  5. Występowanie z wnioskiem do Starosty o wydanie upoważnień dla pracowników PCPR do rozstrzygania indywidualnych spraw administracyjnych.
  6. Zawieranie umów cywilno – prawnych w ramach posiadanych upoważnień.

 

 

 

Rozdział V

Odpowiedzialność pracowników.

 

 

§ 12. Pracowników zatrudnionych w PCPR obowiązuje :

 

1)      pełna znajomość przepisów prawa właściwych do realizacji zadań na danym  stanowisku pracy oraz bezwzględne ich   przestrzeganie,

2)      przestrzeganie ustalonych zasad porządku oraz dyscypliny pracy,

3)      wnikliwe, sumienne, sprawne i terminowe wykonywanie zadań oraz bezstronne, kulturalne załatwiane interesantów,

4)      stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności w drodze samokształcenia,

5)      zachowanie uprzejmości  w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami oraz interesantami,

6)      przestrzeganie  tajemnicy państwowej i służbowej, oraz zabezpieczenia informacji poufnych dostępnych przy wykonywaniu pracy,

7)      wyczerpujące udzielanie informacji oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w PCPR , o ile stosowne przepisy prawa tego nie zakazują , w tym :

a)      informowanie o wszelkich uwarunkowaniach załatwianej sprawy,

b)      rozstrzyganie spraw bez zbędnej zwłoki oraz  informowanie o terminie załatwienia  sprawy,

c)      niezwłoczne informowanie strony o przyczynach powstałej zwłoki w załatwianej sprawie,

d)      wszechstronne informowanie o przysługujących terminach i środkach odwoławczych lub możliwości zaskarżenia rozstrzygnięć,

8)      sumienne i  staranne wykonywanie poleceń przełożonych ,

9)      przygotowywanie ocen, wniosków, sprawozdań dotyczących realizowanych zadań,

10)  współpraca  w sprawach wymagających współdziałania i koordynacji działań,

11)  sprawowanie nadzoru i prowadzenie kontroli w ramach określonego obszaru odpowiedzialności  ,

12)  godne reprezentowanie PCPR poprzez właściwe zachowanie w każdym miejscu,

13)  wykazywanie inicjatywy w usprawnieniu pracy w szczególności na zajmowanym stanowisku,

14)  opracowywanie analiz, informacji dotyczących realizowanych zadań,

15)  znajomość przepisów ppoż. i BHP,

16)  dokładanie należytej staranności w utrzymaniu czystości i estetycznego wyglądu miejsca pracy,

17)  dbałość o powierzone mienie, prawidłowe jego zabezpieczenie po zakończeniu pracy,

 

Rozdział VI

Struktura organizacyjna PCPR

 

 

§ 13.

1. W  strukturze organizacyjnej PCPR wyodrębnia się następujące referaty tematyczne oraz  stanowiska pracy, dla których stosuje się  następujące symbole w celu jednolitego oznakowania akt:

1)      Główny Księgowy –GK.

2)      Referat  administracyjno- kadrowy  -AK .

3)      Referat   ds. opieki nad dzieckiem i rodziną oraz pomocy instytucjonalnej –RI.

4)      Referat ds. rehabilitacji  społecznej osób niepełnosprawnych -  RZiS.

5)      Referat ds. poradnictwa specjalistycznego

6)      Radca prawny - P.

 

 

2. W celu właściwej realizacji i koordynacji zadań Dyrektor może powoływać zespoły i komisje zadaniowe składające się z pracowników różnych działów oraz samodzielnych stanowisk pracy.

 

3. Organizację wewnętrzną, a w szczególności:

liczbę etatów;

podział na stanowiska pracy;

określa schemat organizacyjny PCPR stanowiący  załącznik do niniejszego regulaminu. Schemat  zatwierdza Dyrektor.

 

 

 

 

Rozdział VII

Zakresy zadań i uprawnień w  poszczególnych  działach  i na  stanowiskach pracy.

 

 

§14. Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku Głównego należy w szczególności:

1)      Obsługa finansowo- księgowa PCPR , Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności  zgodnie z obowiązującymi przepisami .

2)      Kontrola wydatkowania środków pieniężnych w granicach posiadanego  budżetu.

3)      Rozliczanie i przeprowadzanie inwentaryzacji.

4)      Sporządzanie planów budżetowych i sprawozdawczości.

5)      Planowanie i realizacja wydatków osobowych PCPR oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.

6)      Prowadzenie kontroli finansowej w zakresie wypłat pomocy pieniężnej dla rodzin zastępczych oraz z tyt. usamodzielnienia, zagospodarowania w formie rzeczowej oraz kontynuowanie nauki osób opuszczających placówki opiekuńczo- wychowawcze oraz rodziny zastępcze. 

7)      Przestrzeganie dyscypliny budżetowej.

8)      Przestrzeganie zasad rachunkowości.

9)      Finansowa obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

10)  Naliczanie i odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego oraz sporządzanie  deklaracji podatkowych .

11)  Prowadzenie dokumentacji i naliczanie świadczeń płatnych z ZUS .

12)  Sporządzenie miesięcznych deklaracji.

13)  Umarzania środków trwałych i prowadzenie kart umorzeń na poszczególne środki trwałe.

14)  Sporządzanie sprawozdań z gospodarki środkami trwałymi.

 

 

 

§15. Do podstawowych zadań w referacie administracyjno – kadrowym należy :

1)      Obsługa administracyjno – kancelaryjna PCPR .

2)      Obsługa kadrowa.

3)      Kontrola dyscypliny pracy.

4)      Sporządzanie list płac pracownikom oraz naliczanie wynagrodzeń w okresie choroby i macierzyństwa.

5)      Rejestrowanie i nadzorowanie terminowości załatwiania skarg i wniosków.

6)      Prowadzenie archiwum zakładowego.

7)      Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej,  dotyczącej pracowników PCPR.

8)      Zabezpieczeniem mienia PCPR oraz utrzymanie porządku i czystości w obiekcie oraz w powiatowym Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych.

9)      Zaopatrywanie pracowników PCPR w środki techniczno – biurowe. 

10)  Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia  PCPR, zakupu, przekazania i likwidacji.

 

 

§ 16. Do podstawowych zadań w  referacie  ds. opieki nad dzieckiem i  rodziną oraz pomocy instytucjonalnej   należy w szczególności:

1)      Organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci.

2)      Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą udzielanych świadczeń.

3)      Sporządzanie umów cywilno – prawnych w sprawie powierzenia dziecka rodzinie zastępczej na wniosek lub za zgodą rodziców dziecka,

4)      Wizytowanie i sporządzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach zastępczych i biologicznych.

5)      Przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie, pomocy na zagospodarowanie w formie rzeczowej oraz pokrywanie wydatków związanych z kontynuowaniem nauki osobom opuszczającym rodziny zastępcze placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego ,socjalizacyjnego , domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie , domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniska dla nieletnich , zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno- wychowawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze.

6)      Pomoc osobom wymienionym w pkt.5 w integracji ze środowiskiem .

7)      Przygotowywanie i ewidencja porozumień między powiatami dotyczących umieszczenia dzieci z powiatu kluczborskiego w rodzinach zastępczych na terenie innych powiatów.

8)      Udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach klienta.

9)      Obsługa programu POMOST dotyczącego ewidencji rodzin zastępczych , osób umieszczonych w domach pomocy społecznej oraz wychowanków placówek opiekuńczo- wychowawczych .

10)  Przygotowywanie dokumentów i prowadzenie  ewidencji dotyczącej odpłatności za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych .

11)  Współpraca z sądem .

12)  Współpraca z organizacjami pozarządowymi.

13)  Współpraca z ośrodkami adopcyjno – opiekuńczymi .

14)  Prowadzenie poradnictwa rodzinnego.

15)  Praca socjalna z rodzicami biologicznymi.

16)  Przygotowywanie programów i projektów w ramach rozeznanych potrzeb.

17)  Nadzorowanie  usług o określonym standardzie w  Domach  Pomocy Społecznej w Kluczborku i Gierałcicach.

18)  Przygotowywanie decyzji o umieszczeniu w DPS .

19)  Kierowanie małoletnich do placówek opiekuńczo – wychowawczych .

20)  Przygotowywanie i ewidencjonowanie porozumień zawartych między powiatami dotyczących ponoszenia kosztów utrzymania dzieci z powiatu kluczborskiego umieszczonych  w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w innych powiatach.

21)  Merytoryczny nadzór nad działalnością Zespołu Socjalizacyjno Interwencyjnego „Nasz Dom ” Bogacica – Bąków.

22)  Współpraca z placówkami Zespołem Socjalizacyjno Interwencyjnym  „Nasz Dom” Bogacica – Bąków oraz ośrodkami pomocy społecznej z terenu powiatu.

23)  Wizytowanie placówek opiekuńczo – wychowawczych z terenu powiatu.

24)  Przygotowywanie dokumentów oraz prowadzenie ewidencji dotyczącej odpłatności za pobyt dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

25)  Realizacja innych programów .

 

 

§ 17. Do podstawowych zadań w referacie ds. rehabilitacji zawodowej i społecznej  osób niepełnosprawnych  należy w szczególności:

1)      Podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności :

a)      likwidacja barier architektonicznych , w komunikowaniu się oraz barier technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,

b)      stwarzanie możliwości uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych ,

c)      częściowe refundowanie zakupu sprzętu  rehabilitacyjnego , przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych,

d)      dofinansowanie do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.

2)      Zapotrzebowanie środków finansowych na działalność  Warsztatów Terapii Zajęciowej

3)      Nadzór nad działalnością  Warsztatów Terapii Zajęciowej.

4)      Współpraca z PFRON.

5)      Prowadzenie sprawozdawczości finansowej  w ramach środków finansowych z  PFRON

6)      Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych.

7)      Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do spraw Osób Niepełnosprawnych.

8)      Realizacja innych programów.

 

 

§18.Do podstawowych zadań w referacie ds. poradnictwa specjalistycznego   należy w szczególności :

1)      Organizowanie i prowadzenie   specjalistycznego poradnictwa, w tym:

a.       rodzinnego a także terapii rodzinnej,

b.      poradnictwa dla ofiar przemocy,

c.       pomocy psychologicznej  dla sprawców przemocy,

2)      Interwencja kryzysowa .

3)      Sporządzanie  badań i diagnoz psychologicznych.

4)      Praca  z  indywidualnym  klientem.

5)      Współpraca z sądami, prokuraturą, ośrodkami pomocy społecznej, domami dziecka, szkołami, policją, organizacjami działającymi na rzecz osób dotkniętych przemocą i patologią.

6)      Współtworzenie planów szkolenia w zakresie interwencji kryzysowej.

7)      Tworzenie i wdrażanie programów pomocy dziecku i rodzinie.

 

 

 

 

§ 19.Do podstawowych zadań radcy prawnego  należy w szczególności:

realizacja postanowień ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002r. Nr 123 poz.1059. z późn. zm.), a w szczególności:

1)      Prowadzenie doradztwa prawnego dla Dyrektora ;

2)      Obsługa prawna PCPR.

a)      opiniowanie i opracowywanie  projektów aktów prawnych ,

b)      sporządzanie opinii prawnych,

c)      reprezentowanie PCPR  przed sądami,

d)      wykonywanie zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej

e)      udzielanie pomocy prawnej w ramach interwencji kryzysowej.

 

 

 

 

§ 20.

  1. Przy PCPR działa powołany przez Starostę, w ramach zadań z zakresu administracji rządowej, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności zwany dalej Zespołem działający na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm. ) i przepisów wykonawczych do cytowanej wyżej ustawy, któremu PCPR zapewnia obsługę finansową i kancelaryjną.
  2. Do zadań Zespołu należy:

1)      udzielanie poradnictwa osobom niepełnosprawnym w zakresie przysługujących ulg i uprawnień,

2)      prowadzenie kompleksowej obsługi administracyjno – biurowej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności ,

3)      współpraca z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,

4)      orzekanie o  niepełnosprawności,

5)      współdziałanie z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawach:

-         pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych – zgodnie ze wskazaniami zawartymi w orzeczeniu o niepełnosprawności,

-         toczących się postępowań przed organami rentowymi i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne.

 

§ 21.

  1. Szczegółowe zadania przypisane poszczególnym stanowiskom określają szczegółowe zakresy czynności opracowane przez Dyrektora.
  2. Pracownicy potwierdzają własnoręcznym podpisem przyjęcie zakresu czynności.
  3. Zakresy czynności podlegają włączeniu do akt osobowych pracowników.
  4. Schemat organizacyjny PCPR określa załącznik do regulaminu.
  5. Wszystkie stanowiska podlegają bezpośrednio Dyrektorowi PCPR.
  6. sposób realizacji zadań PCPR opiera się na stosowaniu instrukcji i procedur przyjętych zarządzeniami wewnętrznymi dyrektora.

 

§ 22. PCPR nadzoruje następujące jednostki organizacyjne pomocy społecznej powiatu:

1) Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach ,

2) Dom Pomocy Społecznej wraz z filią w Kluczborku,

3) Powiatowy Zespół Socjalizacyjno – Interwencyjny „Nasz Dom ” Bogacica – Bąków

 

Rozdział VIII

Ogólne zasady podpisywania dokumentów finansowych.

 

 

 

§ 23

  1. Przelewy , czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych pozostających do dyspozycji PCPR podpisują:

 

Dyrektor i Główny Księgowy PCPR  oraz inne  osoby po uzyskaniu imiennego upoważnienia do składania oświadczeń woli.

 

  1. Szczegółowe zasady podpisywania , parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są osobną instrukcją.
  2. Zasady podpisywania pism reguluje odrębne  zarządzenie Dyrektora.

 

 

 

Rozdział IX

Przyjmowanie interesantów.

Tryb przyjmowania , rozpatrywania , załatwiania skarg i wniosków.

 

§ 24.Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. od 14oo do 15 3o oraz w innych sprawach w godzinach pracy po uprzednim ustaleniu terminu.

Pracownicy PCPR przyjmują interesantów  w godzinach pracy.

 

§ 25

1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi  stanowisko do spraw  administracyjno – biurowych w referacie księgowo – administracyjnym.

2. Pracownik przyjmujący interesantów w ramach skarg i wniosków sporządza protokół przyjęcia zawierający:

1)      datę przyjęcia ,

2)      imię, nazwisko i adres składającego,

3)      zwięzłe określenie sprawy,

4)      imię i nazwisko przyjmującego,

5)      podpis składającego ,

 

§ 26

PCPR prowadzi  typowe rejestry skarg i wniosków oznaczając poszczególne sprawy  symbolami:

 

S – skarga

W – wniosek

 

 

 

Skargi i wnioski wnoszone przez senatorów, posłów, lub radnych opatruje się odpowiednio dodatkowo literą „s” , „p” , „r”.

 

 

 

§ 27

  1. Przy rozpatrywaniu i załatwianiu skarg i wniosków stosuje się przepisy Działu VIII kodeksu postępowania administracyjnego oraz  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji  przyjmowania i  rozpatrywania   skarg i wniosków ( Dz.U .02.Nr 5. poz..46 ).
  2. Wszystkie skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora.
  3. Osobę odpowiedzialną za wyjaśnienie sprawy, zebranie materiałów do merytorycznego rozpatrzenia skargi lub wniosku każdorazowo ustala Dyrektor.
  4. Odpowiedzi na skargi lub  wnioski podpisuje Dyrektor.

 

 

 

Rozdział X

Organizacja pracy PCPR

 

§ 28

  1. PCPR jest zakładem pracy dla zatrudnionych w nim pracowników, w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
  2. Obowiązki Dyrektora jako pracodawcy , zasady  organizacji i dyscypliny pracy określa Regulamin pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie.

 

§ 29.Zasady obiegu dokumentów w PCPR , wykonywanie czynności kancelaryjnych oraz rzeczowy wykaz akt określa instrukcja kancelaryjna dla organów powiatu wprowadzona w życie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu ( Dz.U. 98.Nr 160, poz.1074 z późn.zm.)

 

 

 

Rozdział XI

Działalność kontrolna w PCPR

 

§ 30. Celem kontroli przeprowadzanej przez Dyrektora i  pracowników PCPR jest:

pozyskanie niezbędnych informacji do efektywnego kierowania jednostką oraz podejmowania prawidłowych decyzji,

ocena stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działania oraz skuteczności stosowanych metod i środków,

doskonalenia metod pracy PCPR oraz podległych jednostek.

 

 

§ 31.

  1. System kontroli w PCPR obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
  2. Czynności kontrolne w ramach kontroli wewnętrznej wykonują:

 

Dyrektor PCPR pod względem:

a)      zgodności kontrolowanego postępowania pracowników z obowiązującymi uregulowaniami ich działalności,

b)      realizacji zadań i efektywności działania na poszczególnych stanowiskach pracy,

c)      wykrywania nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i poleceń, ujawnianie niegospodarności, marnotrawstwa, niedbalstwa, zagrożeń dla życia i zdrowia pracowników,

d)      ustalanie przyczyn i skutków nieprawidłowości oraz wskazania odpowiedzialnych za nie pracowników,

e)      wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację nieprawidłowości oraz stosowanie sankcji w stosunku do pracowników odpowiedzialnych za ich występowanie,

 

Główny księgowy w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami finansowymi .

 

Radca prawny  w zakresie zgodności działania z prawem .  

 

Pracownicy PCPR na zajmowanych stanowiskach w ramach wykonywanych zadań .

 

  1. Szczegółowe zasady oraz tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej określa  Regulamin Kontroli Wewnętrznej.
  2. Kontrolę zewnętrzną przeprowadzają  pracownicy PCPR na podstawie upoważnienia w ramach wykonywanych zadań.

 

 

   § 32.Kontrole zewnętrzne  mogą być:

kompleksowe – obejmując całość lub obszerną część działalności podległych podmiotów,

problemowe – obejmując wybrane zagadnienia z zakresu działalności podległych podmiotów,

sprawdzające

     

 

Rozdział XII

Postanowienia  końcowe

 

§ 33.Sprawy nie ujęte szczegółowo w niniejszym Regulaminie regulują zarządzenia wewnętrzne Dyrektora w zakresie:

prawa pracy,

rachunkowości,

ochrony informacji niejawnych,

inne.

 

 

§ 34.Regulamin uchwalany jest przez Zarząd Powiatu na wniosek Dyrektora i wszelkie jego zmiany mogą być dokonywane w trybie jego nadania.


 

 

Załącznik

do Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku

 

 

SCHEMAT ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W KLUCZBORKU

 

 

 

D Y R E K T O R

1 / 1 etat

GŁÓWNY

KSIĘGOWY

1 / 1 etat

POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

2 / 1,75 etatu

REFERAT ADMINISTR. KADROWY

 

 

 

3 / 1,75 etatu

REFERAT

DS. REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

 

 

2 / 1,75 etaty

REFERAT

DS. OPIEKI NAD DZIECKIEM I RODZINĄ ORAZ POMOCY INSTYTUCJONALNEJ

 

2 / 2 etaty

REFERAT

DS. PORADNICTWA SPECJALISTYCZNEGO

 

 

 

2 / 1,75 etatu

RADCA PRAWNY

 

 

 

 

Umowa-Zlecenie

DPS W GIERAŁCICACH

DPS W KLUCZBORKU

 

POWIATOWY ZESPÓŁ SOCJALIZACYJNO-INTERWENCYJNY „NASZ DOM” BOGACICA-BĄKÓW

SEKRETARZ POWIATOWEGO ZESPOŁU DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

 

 

1 / 1 etat