Do punktu
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok.
Projekt uchwały wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 334.739,-zl, zmiany w planie wydatków, powodując zwiększenie wydatków planowanych o kwotę 852.484,-zł.
Ponadto jako źródło pokrycia zwiększonego deficytu budżetowego w wysokości 517.745,-zł określa się przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych. Zwiększa się przychody budżetu powiatu również o w/w kwotę.
Projekt wprowadza zmiany w planie finansowym:
-Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
-Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zmiany wprowadza się również w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2008 roku, w planie wydatków inwestycyjnych, remontowych.
Do wieloletniego programu inwestycyjnego na lata 2007-2008 wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn.,, Budowa boiska wielofunkcyjnego”.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie radnych. W obecności 19 radnych za przyjęciem głosowało 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXII/115/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na
2008 rok.
Do punktu 3 b porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki.
Powyższy projekt został przygotowany ponieważ w poprzedniej uchwale Nr XX/109/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 20 grudnia 2007 r. w w/w sprawie nie zawarto kwot opłat za poszczególne posiłki w stołówkach powiatowych jednostek organizacyjnych : Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku oraz Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, na co zwrócił uwagę nadzór prawny Wojewody Opolskiego.
Radni nie wnieśli do projektu uchwały uwag w związku z tym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. Radni w drodze głosowania 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli kolejną uchwałę Nr XXII/116/2008 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3 c porządku obrad
Radnym przedstawiony został następny projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr XVI/79/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6 września 2007 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi oraz ich parkowanie.
W związku z danymi statystycznymi, dotyczącymi zleceń wydanych przez policję w sprawie wyjazdów na holowanie pojazdów, ustalono, że większość zleceń dotyczy wyjazdów na holowanie pojazdów w godzinach nocnych i w dni wolne od pracy, kierowanych przez osobę nietrzeźwą. W związku z tym ponownie przeanalizowano cenniki ustalone za w/w czynności w powiatach ościennych. Z analizy wynika, że w niektórych uchwałach uwzględniono specyfikę pracy jednostek usuwających pojazdy z drogi i wprowadzono dodatkowe opłaty za usługi wykonywane w utrudnionych warunkach, godzinach nocnych i w dni wolne od pracy.
Wobec powyższego zaproponowano doliczyć do ustalonych opłat dodatek w wysokości 35 % całkowitej należności określonej w Uchwale Nr XVI/79/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6 września 2007 r., który będzie obowiązywać w niedzielę i święta oraz dni powszednie w godzinach od 2200 do 600.
Do powyższej uchwały nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady w związku z powyższym poddał projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych za przyjęciem opowiedziało się 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Radni w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr XXII/117/2008 w powyższej sprawie.
Do punktu 3 d porządku obrad
Następnie radnym został przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006 r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.
Do powyższego projektu Pan Starosta zgłosił w imieniu Zarządu Powiatu wniosek w zakresie autopoprawki w projekcie niniejszej uchwały, a w szczególności w załączniku Nr 1 do Powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych na lata 2006-2010 /radni otrzymali materiał w w/w sprawie wraz z wprowadzoną zmianą/.
Wniosek ten zostaje złożony w związku z wpłynięciem wniosku jaki został wypracowany i zgłoszony na ostatnim posiedzeniu Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. Pan Starosta
wyjaśnił zebranym, iż zmiana ta polega na ty, że w załączniku Nr 1 do projektu uchwały w części dotyczącej likwidacji barier funkcjonalnych po pkt.9 dodany zostanie pkt.10, który brzmiałby – likwidacja barier architektonicznych i technicznych NZOZ w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku, w Zakładzie Opiekuńczo Leczniczym w Wołczynie oraz przystosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych. Termin realizacji zadania byłby na lata 2008- 2010, a realizatorem zadania byłby Powiat Kluczborski, PCZ SA Szpital Powiatowy w Kluczborku.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek złożony przez Pana Starostę.
Za przyjęciem wniosku głosowało 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Radna Irena Kielar zapytała czy powiatowi uda się do 2010 zrealizować część zadań związanych z utworzeniem zespołu rehabilitacyjnego przy ul. Sienkiewicza oraz jakie zostały już podjęte kroki w tej sprawie.
Pan Starosta poinformował radna, że na to zapytanie udzieli odpowiedzi w punkcie – wolne wnioski.
Przewodniczący następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu. W głosowaniu udział wzięło 19 radnych, za przyjęciem uchwały głosowało 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Radni podjęli głosując uchwałę Nr XXII/118/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/254/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9 lutego 2006 r. w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2010.
Do punktu 3 e porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił następny projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2008 rok.
Pan Starosta porosił o udzielenie mu głosu wyjaśniając, że po wysłaniu materiałów do radnych na dzisiejszą sesję wpłynęła pisemna korekta z PFRON-u naliczona na rok 2008. Różnica ta wynosi 11.797,00-zł. W związku z tym Pan Starosta złożył formalny wniosek w imieniu Zarządu powiatu o wprowadzenie tej poprawki do przedłożonego wcześniej projektu uchwały.
Cała zmiana zdaniem Starosty polegałaby na dodaniu w/w kwoty w pkt.II – zadania z zakresu rehabilitacji społecznej ppkt.2 – dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych i dotychczasowa kwota 179.746,00,-zł zastępuje się kwotą 191.543,00-zł. W związku z powyższym radni otrzymali przed dzisiejszą sesją nowy zmieniony już projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższy wniosek Starosty pod głosowanie. Za przyjęciem wniosku głosowało jednogłośnie 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Kolejno radni przystąpili do głosowania projektu uchwały wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu. W obecności 19 radnych za przyjęciem uchwały głosowało 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXII/119/2008 r. w w/w sprawie.
Do punktu 3 f porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
Pan Starosta poinformował, że w związku z powyższym projektem uchwały zostało przeprowadzone spotkanie z przedstawicielami wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu.
Przygotowanie projektu uchwały odbyło się bardzo starannie przy licznych konsultacjach.
Propozycje zostały przesłane do zaopiniowania do związków zawodowych takich jak: OPZZ, ZNP Zarządu Powiatowego w Kluczborku, NSZZ ,,Solidarność” i Forum Związków Zawodowych.
Ponadto Pan Starosta stwierdził, że przy projekcie tej uchwały starano się ustalić jak i najniższe wynagrodzenie w I grupie zaszeregowania oraz wartość punktu na poziomie umożliwiającym regulację płac wyżej niż wskaźnik budżetowy, który w roku bieżącym wynosi 3%.
Trzeba pamiętać jednocześnie o rygorach i ramach uchwały budżetowej, która została już przyjęta.
W związku z powyższym jak wyjaśnił Pan Starosta pierwsza propozycja wynosiła jeśli chodzi o punkt 5,50,-zł. Po przeliczeniu zaproponowanych wysokości przez Panią Skarbnik i wymianie informacji z jednostkami odbyło się spotkanie z księgowymi z jednostek organizacyjnych.
Ze strony księgowych w porozumieniu z dyrekcją jednostek propozycja wypracowana brzmiała tak jak niniejszy projekt uchwały. W szkołach i placówkach zaproponowano 500,-zł, w pozostałych jednostkach 620, -zł oraz wartość punktu na poziomie 5,20-zł.
Starosta również stwierdził, że w tym ujęciu wykazane braki w niektórych jednostkach mieszczą się w granicach możliwych do pozyskania do końca roku z dochodów budżetowych lub oszczędności /np.zwolnienia lekarskie itp./
Radna Irena Kielar zabierając głos poinformowała, że pracownicy administracji i obsługi w jednostkach oświatowych zgłaszają jej, że ich wynagrodzenia są zbyt niskie. Radna zasugerowała, aby tym pracownikom jednak zwiększyć pensje, gdyby znalazły się jakiekolwiek dodatkowe środki.
Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi radnej stwierdził, że w miarę możliwości jeśli takie będą, w oparciu o ostateczną wielkość części oświatowej subwencji ogólnej będą poczynione starania, aby te środki na wynagrodzenia osobowe pracowników zostały skorygowane.
Ponadto Pan Starosta poinformował, że będzie starał się zabezpieczyć regulację wynagrodzeń dochodami własnymi jednostek jeśli takie zostaną wypracowane, a później zgłoszone w jednostkach jak i również w miarę możliwości przy podziale środków zwiększonej subwencji oświatowej. Zdaniem Starosty nie ma możliwości radykalnej zmiany, gdyż my musimy się trzymać założonych wskaźników budżetowych.
Następnie o głos poprosił radny Leszek Krzyżanowski, która stwierdził, że jego zdaniem nad problemem wynagrodzeń pracowników powinno się już pomyśleć jeśli chodzi o rok przyszły, żeby nie było takich sytuacji jak obecna. Najpierw jak poinformował radny uchwalono budżet, a teraz na dzień dzisiejszy nie ma możliwości dokonania ruchów jeśli chodzi o podwyżki dla pracowników. Radny uważa, że te wynagrodzenia są faktycznie niewielkie i dlatego ludzie wykwalifikowani zaczynają odchodzić z tych jednostek. Natomiast jeśli chodzi o oszczędności ze zwolnień lekarskich to zdaniem radnego wykorzystywane są one na nagrody dla pracowników lub premie.
Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził, że nie ma żadnych zastrzeżeń do tego, aby w/w kwestii poświęcić więcej uwagi i zastanowić się jak rozwiązać ten problem w roku przyszłym. Starosta uważa, że i tak nie zdoła się uciec przed wskaźnikami budżetowymi, które będą obowiązywały budżet państwa oraz powiat.
Jeśli chodzi o nagrody, o których wspomniał radny Leszek Krzyżanowski to decyzja o ich przyznawaniu leży w gestii kierownika jednostki w jaki sposób zostaną te środki rozdysponowane.
Innych zapytań nie zgłoszono do projektu uchwały w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie radnych.
W obecności 19 radnych, za przyjęciem niniejszej uchwały głosowało 16 radnych, 2 wstrzymało się od głosu, nie stwierdzono głosów przeciw. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXII/120/2008 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 4 porządku obrad
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w imieniu członków komisji wystąpił do Przewodniczącego Rady Powiatu z wnioskiem o przyjęcie przez Radę Powiatu stanowiska w sprawie poparcia wniosku Starosty Kluczborskiego dotyczącego lokalizacji i funkcjonowania w Wołczynie dodatkowego zespołu ratownictwa medycznego odczytując jego treść.
Zdaniem Przewodniczącego Komisji rozmieszczenie dodatkowego ambulansu pozwoli na pełne zabezpieczenie obszaru powiatu kluczborskiego przez zespoły ratownictwa medycznego.
Ponadto zlokalizowanie i funkcjonowanie w Wołczynie dodatkowego zespołu ratownictwa medycznego pozwoli na podwyższenie dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa mieszkańców w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Przewodniczący wyjaśnił również, że zdaniem komisji funkcjonujące obecnie dwa ambulanse ratunkowe nie zabezpieczają we właściwy sposób mieszkańców naszego powiatu, a szczególnie dotyczy to ludności miasta i gminy Wołczyn.
Głos w tej sprawie zabrał także Pan Starosta, który wyjaśnił, że stanowisko to zostało przygotowane w związku z tym, że do końca miesiąca marca aktualizowany jest Wojewódzki Plan Działania Systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego na lata 2008-2010.
Starania o ambulans jak wyjaśnił Pan Starosta były poczynione już dużo wcześniej.
Starosta poinformował, że podobne stanowisko zostało przyjęte przez Radę Miejską w Wołczynie.
Radny Władysław Zawadzki nawiązując do powyższego stanowiska zapytał jakie kryteria zostały przyjęte w kwestii umieszczenia karetki właśnie w Wołczynie, a nie np. w Byczynie. Radny uważa, że na terenie Gminy Byczyna również powinien znajdować się zespół ratownictwa medycznego.
Pan Starosta odpowiadając na zapytanie radnego poinformował, że zasadniczą kwestią, którą brano pod uwagę w kryteriach był czas dojazdu karetki do chorego.
Ponadto zdaniem Starosty mając jeden ambulans ratunkowy typu ,,P” i jeden specjalistyczny ambulans typu ,,S” istnieje poważne zagrożenie nie dotrzymywania czasu dojazdu do miejsca zdarzenia. Pan Starosta stwierdził także, że w przypadku, gdy będą dwie karetki ,,P” to będzie możliwość, że po godzinie 1500 będzie ona mogła również być w Byczynie
O głos w dyskusji poprosił również radny Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że popiera działania jakie zostały podjęte przez Pana Starostę. Radny wyraził swoje uznanie dla Pana Starosty, że nie zrezygnował on i nie wycofał się, wręcz przeciwnie podjął dalsze działania zmierzające do utworzenia dodatkowego zespołu ratownictwa kierując w tej sprawie przedmiotowe wnioski. Ponadto radny uważa, że w/w decyzje zmierzają jego zdaniem jednak do utworzenia SOR-u w Kluczborku.
Kolejno głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, który stwierdził, iż rozumie to, że wszyscy radni dbają o swoich mieszkańców lecz nie powinniśmy tych wszystkich poczynionych działań zaprzepaścić.
Zdaniem Przewodniczącego Komisji najważniejszą sprawą jest to, aby te 3 karetki były.
Następnie głos zabrał radny Maciej Tomaszczyk, który wyjaśnił, że taka karetka była już kiedyś w Byczynie. Ponadto radny stwierdził, że Gmina Byczyna posiada taką lokalizację przy Ochotniczej Straży Pożarnej. Ochotnicza Straż należy do Krajowego Systemu Ratownictwa Drogowego. Funkcjonuje tam od lat drużyna ratowników medycznych. Dlatego też zdaniem radnego nie powinno się licytować, gdzie byłoby lepiej, aby taka karetka była umiejscowiona i ma nadzieję, że zgodnie z wcześniejszą wypowiedzią Starosty po otrzymaniu trzeciej karetki jedna z nich będzie po godzinie 1500 w Byczynie.
Ponownie o głos poprosił Przewodniczący Komisji Zdrowia, który poinformował, że Pogotowie Ratunkowe obecnie ma ściśle określone zadania i nie jeździ już do przeziębień, lecz tylko do zdarzeń nagłych czyli takich, które zagrażają życiu. Radny uważa również, że powinno się rozważyć pomoc POZ-ów, aby pomoc dla mieszkańców była w miarę możliwości jak najbardziej wydłużona i dostępna szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych.
Przewodniczący Rady udzielił następnie głosu Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, który poinformował, że od miesiąca kwietnia 2007 r. w nowo otwartym Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonuje stanowisko całodobowe lekarza koordynatora na całe województwo. WCZK zostało wzmocnione o programy, które umożliwiają lekarzowi, który pełni w nim dyżur i ma możliwość monitorowania wszystkich karetek w całym województwie. Zdaniem Naczelnika pozwala to na kontrolę i szybki dojazd w szczególności na granicach gmin i sąsiadujących powiatów zespołu ratownictwa.
W związku z brakiem innych zapytań Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie poparcia wniosku Starosty Kluczborskiego dotyczącego lokalizacji i funkcjonowania w Wołczynie dodatkowego zespołu ratownictwa medycznego.
W obecności 19 radnych, za przyjęciem głosowało 19, nie stwierdzono głosów przeciw
i wstrzymujących się. Rada Powiatu przyjęła przedmiotowe stanowisko.
Do punktu 5 porządku obrad
Na zapytanie radnej Ireny Kielar odpowiedzi udzielił Pan Starosta, który poinformował, że w sprawie wykonania chodnika przy ul. Kościuszki będzie rozmawiał z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i będzie starał się, aby to zostało wykonane.
Kolejno Pan Starosta również udzielił odpowiedzi na zapytanie Przewodniczącego Rady w sprawie oczyszczenia chodnika przy ul. Poznańskiej w Wołczynie. Starosta wyjaśnił, że przekazane zostanie to do Zarządu Dróg celem wykonania.
Ponadto Przewodniczący Rady poprosił również w swoim zapytaniu o udzielenie informacji na temat podjętych działań w sprawie sprzedaży oraz zabezpieczenia nieruchomości zabudowanej budynkami magazynowymi /byłego magazynu TR/ położonej w Wołczynie przy ul. Namysłowskiej 39 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Pan Starosta wyjaśnił, że w powyższej sprawie odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
Do punktu 6 porządku obrad
Kolejnym punktem dzisiejszych obrad było sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 11.12.2007 r. do 8.02.2008 r.
O głos poprosiła radna Celina Zając, która stwierdziła, iż odnosi takie wrażenie, że jeśli chodzi o zadłużenie byłego SPZOZ ZOZ w Kluczborku stało się to codziennością. Radna uważa, że w jej odczuciu SPZOZ ZOZ nie miał w ogóle budżetu, gdyż zadłużenie jakie obecnie jest spłacane przez powiat jest dosłownie za wszystko np : za ogrzewanie, energię oraz jak o tym świadczy jeden z pkt. sprawozdania za telefonię komórkową w kwocie 4.000,-zł.
Radna stwierdziła, że jej zdaniem powinno się rozliczyć osoby odpowiedzialne za tak duży dług publiczny, skontrolowany powinien być budżet. W tej kwestii jak stwierdziła radna powinno się rozliczyć kogoś i nawet pociągnąć go do odpowiedzialności publicznej.
Do wypowiedzi radnej Celiny Zając nawiązał Pan Starosta wyjaśniając, że zgadza się z tym, że kwota jest duża. Natomiast jeśli chodzi o odpowiedzialność to Starosta poinformował, że w byłym SPZOZ ZOZ przeprowadzonych było wiele kontroli audytorskich ustalających tego typu nieprawidłowości. Przygotowanych było także wiele dokumentów w związku ze zgłoszeniami do Prokuratury i Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych. Wszystkie te działania zdaniem Starosty niestety nie spowodowały wyciągnięcia konsekwencji wobec danej osoby.
Innych zapytań do sprawozdania nie wniesiono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu. Za przyjęciem jego głosowało 19 radnych, wstrzymało się 3 nie stwierdzono głosów przeciw.
Do punktu 7 porządku obrad
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Staroście, który odpowiedział na wcześniejsze zapytanie radnej Ireny Kielar w sprawie realizacji części zadań związanych z utworzeniem zespołu rehabilitacyjnego przy ul. Sienkiewicza oraz podjęcia kroków w tej sprawie.
Pan Starosta poinformował, że rozpoczęło się już porządkowanie w/w terenu. Zadanie to zostało wykazane również w Programie Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych. Źródłem finansowania, z którego powiat będzie mógł skorzystać będą środki na inwestycje budowlane w ramach Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Następnie o głos poprosił Burmistrz Gminy Byczyna Ryszard Gruner, który stwierdził, że cieszy się z tego, że w uchwale budżetowej znalazły się zwiększone środki na drogi, gdyż stan dróg na terenie naszego powiatu jest w bardzo zły.
Ponadto Pan Burmistrz zapytał czy w związku z uruchomieniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich nasz powiat w scalaniu gruntów. Zdaniem Burmistrza dla rolników jest to ważny problem.
Pan Burmistrz odniósł się również do wcześniej przyjętego stanowiska w sprawie poparcia wniosku Starosty Kluczborskiego dotyczącego lokalizacji i funkcjonowania w Wołczynie dodatkowego zespołu ratownictwa medycznego stwierdzając, że popiera ten pomysł i sam również postanowił tą kwestię rozwiązać na terenie Gminy Byczyna i zakupić wspólnie z Ochotnicza Strażą Pożarną w Byczynie taką karetkę.
Radny Władysław Zawadzki zabierając głos w dyskusji nawiązał do wypowiedzi Pana Burmistrza Byczyny i stwierdził, że problemy dotyczące dróg naszego powiatu poruszane są bardzo często wielokrotnie na posiedzeniach komisji.
W przedmiotowej sprawie głos zabrał również Pan Starosta, który stwierdził, że drogi Powiatowe stanowią niejako priorytet. Zdaniem Starosty każda z Gmin wchodząca w skład Powiatu powinna dopingować działania powiatu jak i również partycypować w kosztach.
Jeśli chodzi o zakup karetki to zakup ambulansu nie stanowi jak stwierdził Starosta żadnego problemu lecz to, że nie zostanie on włączony do Systemu Łączności oraz nie dostanie kontraktu.
Dlatego zdaniem Starosty zakup jej powinien być przemyślany. Każda karetka musi być włączona do Systemu i otrzymywać kontrakt z NFZ, co stanowi kwotę około 1 mln złotych rocznie.
Pan Burmistrz Gminy Byczyna zabierając ponownie głos stwierdził, że trzeba wziąć pod uwagę czas dojazdu karetki do zdarzenia, który wynosi około 30 min i jest stanowczo za długi.
Czas w takim wypadku jak określił Burmistrz jest bardzo ważny tym bardziej, że w miejscowości Kostów na terenie Gminy wypadków jest bardzo dużo.
Radny Leszek Krzyżanowski uważa także, że jest to dobry pomysł, gdyż sam miał okazję uczestniczyć w wypadku, w którym jako pierwsza dotarła właśnie Ochotnicza Straż Pożarna.
Radny ponadto poinformował zebranych, że radny Henryk Fraszek wygrał sprawę kasacyjną w Naczelnym Sądzie Administracyjnym i jeśli ktoś byłby zainteresowany to może przedstawić wyrok Sądu. Radny również stwierdził, że chciałby, aby na przyszłość materiały, które radni dzisiaj otrzymali przed sesją były dostarczane im wcześniej chociażby na posiedzenie komisji.
Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi radnego Leszka Krzyżanowskiego poinformował, że o wspomnianym przez radnego wyroku informował na sesji w dniu 20 grudnia 2007 r. i jest to uchylenie orzeczenia Sądu I Instancji i przekazania go do ponownego rozpatrzenia do WSA w Opolu.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 8 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział i zamknął o godz.1430 dzisiejszą sesję.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Mariusz Pieńkowski