Uchwała Nr 46/155/2008 Zarządu Powiatu z dnia 22 stycznia 2008r.
Uchwała Nr 46/155/2008
Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 22 stycznia 2008r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2008/2009 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 7, art. 34a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: § 1. Zobowiązuje się dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego do sporządzenia arkuszy organizacji na rok szkolny 2008/2009 i przedstawienia ich w Wydziale Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku zgodnie z harmonogramem zawartym w „Wytycznych do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2008/2009”. § 2. Przy sporządzaniu arkuszy należy kierować się „Wytycznymi do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2008/2009”, stanowiącymi Załącznik do niniejszej uchwały. § 3. Arkusze organizacji szkół i placówek oświatowych należy opracować zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego. § 4. Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku. § 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Zarząd Powiatu w Kluczborku: 1. Przewodniczący - Piotr Pośpiech 2. Członek - Otylia Skoczylas 3. Członek - Maciej Tomaszczyk
Załącznik do uchwały Nr 46/155/2008
Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 22 stycznia 2008 r.
WYTYCZNE DO OPRACOWANIA
ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2008/2009
I. WSTĘPNE INFORMACJE
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w roku szkolnym 2008/2009 określa arkusz organizacji szkoły/placówki opracowany przez dyrektora, z uwzględnieniem szkolnych planów nauczania – opracowanych na podstawie ramowych planów nauczania (Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół - Dz. U. 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm. oraz Rozporządzenie MENiS z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych – Dz. U. z 2002 Nr 15, poz. 142 z późn. zm.).
2. Arkusze organizacji na rok szkolny 2008/2009 należy składać w Wydziale Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku wg następującego harmonogramu:
· PPP, MDK, SOSW – 21 kwietnia 2008 r.
· WODiDZ, ZSO, ZSLT– 23 kwietnia 2008 r.
· PODN, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU – 25 kwietnia 2008 r.
3. Termin zatwierdzenia arkuszy organizacji na rok szkolny 2008/2009 przez organ prowadzący, po zaopiniowaniu przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, ustala się do dnia 30 maja 2008 r.
4. Aneks Nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2008/2009 należy opracować po zakończeniu rekrutacji do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych, uwzględniając dane na dzień 5 września 2008 r. i złożyć do Wydziału Edukacji i Sporu nie później niż do dnia 8 września 2008 r.
II. KSZTAŁCENIE I WYCHOWANIE (LICZBA ODDZIAŁÓW, LICZEBNOŚĆ KLAS I GRUP)
1. Zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu w Kluczborku, z dnia 29 października 2007 r., po uzgodnieniu na naradzie dyrektorów w dniu 14 listopada 2007 r., nabór do klas pierwszych szkół młodzieżowych w roku szkolnym 2008/2009 zaplanowano w następujący sposób:
a) licea ogólnokształcące: 11 oddziałów (7 – ZSO, 4 – ZSLT)
b) technika: 9 oddziałów (3 – ZSP Nr 2 – CKU, 2 – ZSLT, 4 – ZSP Nr 1)
c) licea profilowane: 2 oddziały (1 – ZSLT, 1 – ZSP Nr 1)
d) zasadnicze szkoły zawodowe: 8 oddziałów (5 – ZSP Nr 2 – CKU, 3 – ZSP Nr 1);
2. Liczbę oddziałów klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w poszczególnych zespołach szkół zaplanowano następująco (liczba oddziałów w arkuszach organizacji):
1) ZSO w Kluczborku: 7 oddziałów (+ 4 oddziały Gimnazjum)
2) ZSLT w Kluczborku: 7 oddziałów
3) ZSP Nr 1 w Kluczborku: 8 oddziałów
4) ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 8 oddziałów
Łącznie: 30 oddziałów.
3. SOSW w Kluczborku: 3 oddziały (2 – ZSZ specjalna, 1 – Szkoła Przysposabiająca do Pracy)
4. W przypadku większej liczby kandydatów do poszczególnych typów szkół, możliwe jest utworzenie większej liczby oddziałów w zespołach szkół, z uwzględnieniem przepisów bhp, dotyczących bazy danego zespołu, za zgodą organu prowadzącego (w trakcie symulacji systemu naboru VULCAN).
5. Ustalona liczba punktów uzyskanych przez absolwentów gimnazjum do przyjęć do poszczególnych typów szkół w roku szkolnym 2008/2009 jest następująca:
a) Liceum ogólnokształcące: ZSO, ZSLT – nie mniej niż 90 punktów,
b) Technikum: ZSLT, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU – nie mniej niż 60 punktów,
c) Liceum profilowane: ZSLT, ZSP Nr 1 – nie mniej niż 70 punktów.
6. Należy bezwzględnie przestrzegać ustalonej punktacji przy rekrutacji kandydatów do poszczególnych typów szkół.
7. Liczebność klas pierwszych ustala się na poziomie nie niższym niż 28 uczniów i nie wyższym niż 32 uczniów w oddziale. Przy ustalaniu liczby uczniów w klasach należy brać pod uwagę możliwości bazowe szkoły.
8. Planuje się następującą liczbę oddziałów w szkołach dla dorosłych:
a) I LO dla Dorosłych w ZSO w Kluczborku: 1 oddział
b) Technikum Uzupełniające Nr 1 dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 4 oddziały
c) Zasadnicza Szkoła Zawodowa dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1 oddział
d) Szkoła Policealna Nr 2 dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 5 oddziałów
e) Szkoła Policealna Nr 3 dla Dorosłych w ZSP Nr 1 w Kluczborku: 2 oddziały
Łącznie: 13 oddziałów.
9. Liczebność klas w szkołach dla dorosłych ustala się następująco: w klasach pierwszych nie mniej niż 36 słuchaczy, w pozostałych klasach nie mniej niż 30 słuchaczy. Każde odstępstwo od tej zasady wymaga zgody organu prowadzącego.
10. Podział na grupy, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych, przeznaczenie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły – określają przepisy Rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002 r, Nr 15. poz. 142 z późniejszymi zmianami).
11. W przypadku oddziałów liczących mniej uczniów niż określono w rozporządzeniu – podział na grupy wymaga zgody organu prowadzącego.
12. Godziny do dyspozycji dyrektora należy umieścić w arkuszu organizacji jako oddzielną pulę godzin do wykorzystania w trakcie roku szkolnego. Nie należy ich rozdysponowywać już w okresie planowania organizacji roku szkolnego, lecz dopiero po dokonanym naborze. Godziny te powinny służyć przede wszystkim uczniom a nie być uzupełnieniem etatów dla nauczycieli.
13. W arkuszach organizacji poszczególnych zespołów szkół należy umieścić liczbę oddziałów prawdopodobnych do utworzenia, bez oddziałów szkół dla dorosłych, ze względu na ewentualne wypowiedzenia zatrudnienia lub ograniczenie w zatrudnieniu, o których dyrektor musi podjąć decyzję do 30 maja 2008 r.
III. POLITYKA KADROWA
1. Wszelkie działania w zakresie prowadzonej polityki kadrowej, a w szczególności dobór odpowiednich kandydatów do pracy, służyć winny wzrostowi poziomu nauczania, podnoszeniu rangi zawodu nauczycielskiego, jak również sprawnej organizacji szkoły/placówki.
2. Należy przestrzegać przepisów prawa dot. zatrudniania pracowników pedagogicznych jak i niepedagogicznych (rozporządzenie o kwalifikacjach nauczycieli i ustawa Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie o pracownikach samorządowych).
A. KADRA PEDAGOGICZNA
1. Zatrudnianie oraz przydziały czynności powinny uwzględniać posiadane przez nauczycieli kwalifikacje.
2. Zatrudnienie nauczyciela emeryta lub nauczyciela, dla którego praca
w szkole lub placówce jest dodatkowym zatrudnieniem, może mieć miejsce w ostatnim tygodniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia roku szkolnego, po wyczerpaniu wszystkich ofert posiadanych przez Powiatowy Urząd Pracy, kadry w Kuratorium Oświaty lub braku nauczycieli, którzy mogliby uzupełnić etat, z zastrzeżeniem punktu 1 Rozdziału III Polityka kadrowa. Może to również nastąpić z przyczyn organizacyjnych, a mianowicie wynikających z kontynuacji nauczania obowiązkowego przedmiotu maturalnego w ostatniej klasie szkoły kończącej się maturą lub przedmiotu dodatkowego, który do matury wybrało przynajmniej 50% uczniów danej klasy.
3. Godziny ponadwymiarowe dla kadry kierowniczej mogą być przydzielone wyłącznie w przypadku naturalnego przekroczenia obowiązkowego pensum nauczanego przedmiotu. Nie przewiduje się płatnych zastępstw dla kadry kierowniczej.
4. Nauczycielowi korzystającemu ze zniżki godzin nie mogą być przydzielane godziny ponadwymiarowe.
5. Na podstawie uchwały Nr XXXIII/243/2005 Rady Powiatu z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zatrudnionych w szkołach lub placówkach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, dyrektorzy szkół określą dla każdego nauczyciela plan zajęć na rok szkolny, zgodnie z ustalonymi zasadami w § 3 tej uchwały i podadzą każdemu nauczycielowi do wiadomości na piśmie przed rozpoczęciem roku szkolnego.
6. Przy organizowaniu płatnych zastępstw za nieobecnych nauczycieli należy brać pod uwagę kwalifikacje nauczycieli prowadzących zastępstwa, jakość nauczania, bezpieczeństwo uczniów oraz możliwości finansowe szkoły.
7. Zastępstwa, organizowane za nieobecnych nauczycieli, przebywających na dłuższych zwolnieniach lekarskich, na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, dla poratowania zdrowia, należy ująć w aneksach, również elektronicznych, i przedkładać do zatwierdzenia Staroście Kluczborskiemu.
B. KADRA NIEPEDAGOGICZNA (pracownicy obsługi i administracji)
1. Zatrudnienie pracowników administracji i obsługi powinno być zgodne
z tabelami stanowisk, zaszeregowania i wymaganiami kwalifikacyjnymi pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
2. Należy prowadzić racjonalną politykę zatrudniania pracowników niepedagogicznych, mając na uwadze pełne wykorzystanie czasu pracy i wypełnianie obowiązków w ramach zakresów czynności.
3. Liczbę etatów pracowników niepedagogicznych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2008/2009 określa poniższa tabela:
Lp. |
Nazwa zespołu |
Liczba etatów pracowników administracji i obsługi na rok 2008 (wg uchwały budżetowej) |
Razem | |
Liczba etatów administracji |
Liczba etatów obsługi | |||
1. |
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku |
5,33 |
7,0 |
12,33 |
2. |
Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku |
4,75 |
7,5 |
12,25 |
3. |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku |
8,25 |
13,75 |
22,0 |
4. |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku |
6,25 |
4,5 |
10,75 |
5. |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku |
6,0 |
14,5 |
20,5 |
6. |
Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku |
7,0 |
7,75 |
14,75 |
7. |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku |
3,0 |
0,5 |
3,5 |
8. |
Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku |
2,0 |
1,5 |
3,5 |
9. |
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku |
1,75 |
0,25 |
2,0 |
RAZEM |
44,33 |
57,25 |
101,58 |
IV. OGÓLNE ZASADY OPRACOWANIA ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK
1. Arkusz organizacji powinien być opracowany na podstawie szkolnych planów nauczania, zgodnych z aktualnymi ramowymi planami nauczania, planu finansowego szkoły/placówki oraz zgodnie z wytycznymi organu prowadzącego.
2. Arkusz organizacji opracowany w programie VULCAN należy przesłać drogą internetową do Wydziału Edukacji i Sportu, a w formie papierowej dostarczyć trzy wydruki „płachty”:
1) dwa wydruki „płachty” dla organu prowadzącego i dla szkoły/placówki wraz z załącznikami:
a) ODZ – plan dokształcania młodocianych na dany rok szkolny, zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 13 czerwca 2003 r. w sprawie rodzajów, organizacji oraz sposobu działania publicznych placówek kształcenia ustawicznego i publicznych placówek kształcenia praktycznego, w tym publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego;
b) Wykaz pracowników niepedagogicznych z podziałem na pracowników administracji i pracowników obsługi (wzór nr 1);
c) Wykaz nauczycieli zagrożonych utratą pracy lub zmniejszeniem zatrudnienia do niepełnego wymiaru wraz z kwalifikacjami (wzór nr 2);
d) Wykaz liczbowy uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu z podziałem na naukę w pracowniach szkolnych i u pracodawców (wzór nr 3);
e) Pełny wykaz kadry pedagogicznej zawierający kwalifikacje nauczycieli, wymiar zatrudnienia i stopień awansu zawodowego (wzór nr 4);
2) jeden wydruk „płachty” wraz z załącznikami wymaganymi przez Kuratorium Oświaty, tj.:
a) Szkolne plany nauczania dla klas pierwszych na cały cykl kształcenia,
b) Szkolne plany nauczania dla klas wyższych, jeżeli wprowadzona została korekta,
c) Pełny wykaz kadry pedagogicznej zawierający kwalifikacje nauczycieli, wymiar zatrudnienia i stopień awansu zawodowego (wzór nr 4).
V. PRAKTYCZNA NAUKA ZAWODU
1. Liczba uczniów lub młodocianych w grupach na zajęciach z praktycznej nauki zawodu powinna umożliwiać realizację programu nauczania dla danego zawodu i uwzględniać specyfikę nauczanego zawodu, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, a także warunki lokalowe i techniczne w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu.
2. Podziału na grupy dokonuje odpowiednio dyrektor szkoły, w porozumieniu z podmiotem przyjmującym uczniów lub młodocianych na praktyczną naukę zawodu.
3. Wszelkie obowiązki szkoły dotyczące praktycznej nauki zawodu określa Rozporządzenie MENIS z dnia 1 lipca 2002r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2002r. Nr 113, poz. 988 z późn. zm.)
WZÓR Nr 2
………………………………………….
(szkoła/placówka)
WYKAZ NAUCZYCIELI ZAGROŻONYCH UTRATĄ PRACY
LUB ZATRUDNIENIEM W NIEPEŁNYM WYMIARZE
w roku szkolnym 2008/2009
Lp. |
Imię i nazwisko |
Staż pracy |
Stopień awansu zawodowego |
Liczba przyznanych godzin tygodniowo (przedmiot/klasa/typ szkoły) |
Kwalifikacje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporządził: Zatwierdził:
................................................ ........................................................
............................, ...............................................
(miejscowość) (data)
Wzór nr 3
.........................................................................
(szkoła/placówka)
LICZBA UCZNIÓW OBJĘTYCH PRAKTYCZNĄ NAUKĄ ZAWODU
W ROKU SZKOLNYM 2008/2009
TABELA NR 1
Lp. |
Typ szkoły |
Zawód |
Liczba uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu | |
w szkole (PĆP) |
u pracodawcy | |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LICZBA UCZNIÓW I GODZIN ZAJĘĆ W PĆP
TABELA NR 2
Rodzaj pracowni |
Zajęcia w PĆP |
Zajęcia w Famak-u |
Razem | |||
Liczba uczniów |
Liczba godzin |
Liczba uczniów |
Liczba godzin |
Liczba uczniów |
Liczba godzin | |
Kontrola techniczna |
|
|
|
|
|
|
Pracownia obróbki ręcznej |
|
|
|
|
|
|
Pracownia obróbki mechanicznej |
|
|
|
|
|
|
Pracownia spawania, obróbki cieplnej |
|
|
|
|
|
|
Pracownia elektryczna |
|
|
|
|
|
|
Pracownia regeneracji narzędzi |
|
|
|
|
|
|
Biuro techniczne |
|
|
|
|
|
|
Inna, jaka? |
|
|
|
|
|
|
RAZEM |
|
|
|
|
|
|
Sporządził: Zatwierdził:
................................................ ........................................................
............................, ...............................................
(miejscowość) (data)
................................................................................... WZÓR Nr 1
(szkoła/placówka)
WYKAZ PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH
Lp. |
|
Nazwisko i imię |
Stanowisko |
Staż pracy |
Wymiar |
Miejsce w placówce (internat, ODZ, szkoła) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
administracja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
obsługa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
Ogólna liczba etatów: ................. Ogólna liczba pracowników: ................
w tym: w tym:
- pracowników administracji ...... - pracowników administracji ........
- pracowników obsługi ............... - pracowników obsługi ..................
Sporządził: Zatwierdził:
....................................... ...............................................
.............................., ................................................
(miejscowość) (data)
WZÓR Nr 4
PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI NAUCZYCIELI W ROKU SZKOLNYM 2008/2009
Lp |
Imię i nazwisko nauczyciela oraz wykaz nauczanych przedmiotów |
Staż pracy |
Stopień awansu zawodowego |
kwalifikacje |
Liczba godzin | ||||||
wg planu nauczania nominalnie |
wg planu nauczania średniorocznie |
w wymiarze obowiązkowym |
ponadwymiarowe nominalnie |
ponadwymiarowe średniorocznie |
niepełnego wymiaru- nominalnie |
niepełnego wymiaru- średniorocznie | |||||
1 |
2 |
3 |
|
|
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporządził: Zatwierdził:
.............................., ................................................
(miejscowość) (data)
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Stanisławska Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2008-01-31 09:51:32 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2008-02-21 07:27:58 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-21 08:52:27 |
Ilość wyświetleń: | 1307 |