Uchwała Nr XIV/72/2007

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 28 czerwca 2007 roku.

 

w sprawie: ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu

wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek zaliczonych do podsektora samorządowego.

 

Działając na podstawie art. 12, pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz U.z 2005r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm ),

Rada Powiatu w Kluczborku, uchwala co następuje:

 

§ 1

 

Zarząd Powiatu Kluczborskiego sporządza i przedstawia do dnia 31 sierpnia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za pierwsze półrocze w ujęciu tabelarycznym i opisowym.

 

§ 2

 

Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze powinna zawierać następujące elementy:

1.       Plan i wykonanie dochodów budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

Dział

Wyszczególnienie

Plan

przyjęty

Plan po zmianach

Wykonanie

 

%

wykonania

1

2

3

4

5

6

 

2.       Plan i wykonanie wydatków budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

Dział

Rozdział

Wyszczególnienie

Plan

przyjęty

Plan po zmianach

Wykonanie

 

%

wykonania

1

2

3

4

5

6

7

3.       Plan i wykonanie dochodów i wydatków budżetowych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat w układzie tabelarycznych, według przedstawionego poniżej wzoru.

Dział

Rozdział

Paragraf

(dochody)

Wyszczególnienie

Plan

Plan po zmianach

Wykonanie

 

%

wykonania

1

2

3

4

5

6

7

8

4.       Plan i wykonanie przychodów i rozchodów budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru:

§

Przychody/Plan

Wykonanie

% wykonania

Rozchody/Plan

Wykonanie

% wykonania

1

2

3

4

5

6

7

 

5.       Zestawienie wykonanych wydatków majątkowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

 

Lp.

 

Dział

 

Rozdział

Nazwa jednostki

organizacyjnej

wykonującej

zadanie

 

Nazwa zadania

 

Wielkość

nakładów planowanych

 

Wielkość

nakładów wykonanych

1

2

3

4

5

6

7

 

6.       Zestawienie wykonanych wydatków remontowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

 

Lp.

 

Dział

 

Rozdział

Nazwa jednostki

organizacyjnej

wykonującej

zadanie

 

Nazwa zadania

 

Wielkość

nakładów planowanych

 

Wielkość

nakładów wykonanych

1

2

3

4

5

6

7

 

 

7.       Plan i wykonanie przychodów i wydatków funduszy celowych  w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

Lp.

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

 

 

8.       Plan i wykonanie przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

 

Dział

 

Rozdział

 

Nazwa jednostki

Przychody

Wydatki

Plan

Wykonanie

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

5

6

7

 

9.       Plan i wykonanie przychodów i wydatków w ramach rachunków dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

 

Dział

 

Rozdział

 

Nazwa jednostki

Przychody

Wydatki

Plan

Wykonanie

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

5

6

7

 

10.   Informacja o stanie zadłużenia Powiatu w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.

Rodzaj zobowiązania

Nazwa wierzyciela

Kwota zadłużenia

Termin spłaty

1

2

3

4

 

11.   Wyszczególnienie uchwał Rady i Zarządu Powiatu wprowadzających zmiany w budżecie w okresie sprawozdawczym.

12.   Informacja o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

13.   Informacja opisowa dotycząca planu i wykonania dochodów i przychodów budżetowych

14.   Informacja opisowa dotycząca planu i wykonania wydatków i rozchodów budżetowych.

 

§ 2

 

1.      Jednostki, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt. 7, 8 i 12 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych zaliczone do podsektora samorządowego przedstawiają Zarządowi Powiatu w Kluczborku do dnia 31 lipca informację o przebiegu wykonania planu finansowego jednostki za pierwsze półrocze.

2.      Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego jednostki za pierwsze półrocze powinna zawierać następujące elementy:

a.       Informacje ogólne o jednostce.

b.      Wykonanie sprzedaży.

c.       Wykonanie kosztów.

d.      Wynik finansowy.

e.       Stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

f.        Stan zadłużenia.

g.       Informacja opisowa.

3.      Informację, o której mowa w ust. 1 i 2 Zarząd Powiatu przedstawia do dnia 31 sierpnia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.

 

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego.

 

§ 4

 

Traci moc Uchwała Nr XXXVII/258/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia  2006 roku, w sprawie ustalenia zakresu i szczegółowości informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za pierwsze półrocze.

 

§ 5

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek począwszy od pierwszego półrocza 2007r.

 

 

                                                                       Przewodniczący Rady

 

                                                                        Mariusz Pieńkowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

            Zgodnie z art. 198 ust.1 ustawy o finansach publicznych, Zarząd Powiatu ma obowiązek sporządzania i przedkładania organowi stanowiącemu informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12 ustawy..Zakres i formę wskazanych informacji zgodnie z art. 198 ust.2 wskazanej ustawy ustala Rada Powiatu.

            Funkcjonująca w tym zakresie uchwała nie określa zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12  ustawy o finansach publicznych. Do tych jednostek zalicza się samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, instytucje kultury oraz inne samorządowe osoby prawne z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego.

Zakres informacji w wyniku podjęcia niniejszej uchwały nie ulegnie zasadniczym zmianom. Zmiany dotyczą głównie określenia elementów jakie powinna zawierać informacja  o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12  ustawy o finansach publicznych.

Proponowane zakresy i formy informacji są wystarczające, gdyż analizy i zestawienia w ujęciu tabelarycznym oraz część opisowa zawierają najistotniejsze pozycje z punktu widzenia realizacji zadań powiatu.