Protokół Nr XIII/2007

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 31 maja 2007 r.

 

 

 

XIII sesję Rady Powiatu otworzył o godzinie 12 00 Przewodniczący Rady Powiatu

-Mariusz Pieńkowski. Przewodniczący powitał wszystkich zebranych oraz zaproszonych gości. Następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym oraz podejmowane uchwały będą prawomocne, ponieważ na ogólną liczbę 19 radnych obecnych  jest 15.

W dalszej części obrad uczestniczyło już 18 radnych.

            Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad.

Radni nie wnieśli do porządku żadnych uwag jednogłośnie 18 głosami za zatwierdzając następujący porządek XIII sesji Rady Powiatu:

 

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

                a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
                b/zatwierdzenie porządku obrad,

                c/ zatwierdzenie protokołów z XI i XII sesji.

             2.Interpelacje i zapytania radnych.

             3.Podjęcie uchwał w sprawach:

                 a/zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie

                     uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,

                 b/sporządzenia odpowiedzi na skargę Prokuratora Okręgowego w Opolu

                    na uchwałę Nr XI/84/2003 Rady Powiatu z dnia 16 października 2003 r.
                    w sprawie utworzenia spółki akcyjnej,         

                 c/zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu

                    Kluczborskiego,

                 d/odwołania Sekretarza Powiatu /uzasadnienie do niniejszego projektu uchwały

                    zostanie przedstawione na sesji Rady Powiatu/,

                 e/powołania Sekretarza Powiatu /uzasadnienie do niniejszego projektu uchwały

                    zostanie przedstawione na sesji Rady Powiatu/, 

                 f/przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego

                    za osiągnięcia w dziedzinie sportu,

                 g/uchwalenia ,,Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami  

                    pozarządowymi w 2007 roku”    

                 h/wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących współpracy z Gminami

                    wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego oraz innymi jednostkami 

                    samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia

                    zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego,

                 i/ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół   

                    niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.       

             4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

             5.Sprawozdanie w działalności Zarządu Powiatu.

            

6.Wolne wnioski i zapytania.

            7.Zamknięcie obrad.   

 

 

 

            Kolejno radni przystąpili do zatwierdzenia protokołów z XI i XII sesji.

Do protokołów radni nie wnieśli uwag. W obecności 18 radnych, za przyjęciem

głosowało 15 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.  

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji i zapytań.

 

Do punktu

 

Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały

Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

W projekcie powyższej uchwały zwiększeniu ulegają dochody budżetu powiatu o kwotę 261.244,-zł, ponadto zwiększeniu ulegają wydatki również na tę samą kwotę.

Wprowadza się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2007 rok, zwiększa się limit dla wydatków na wieloletni program inwestycyjny.

Nowe brzmienie otrzymuje również § 11 ust. 2 uchwały budżetowej, gdzie upoważnia się Zarząd Powiatu do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitu na wieloletni program inwestycyjny:

-w roku 2007 r. w wysokości 371.098,-zł,

-w roku 2008 w wysokości 2.108.075,-zł.

Projekt uchwały wprowadza także zmiany w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Ponadto przenosi się środki finansowe między działami klasyfikacji budżetowej.

Do powyższego projektu radni nie wnieśli żadnych uwag i zapytań. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 15 radnych, za przyjęciem głosowało jednogłośnie 15 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

W drodze głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XIII/62/2007 w w/w sprawie.

 

Do punktu 3 b porządku obrad

 

Kolejnym przedstawionym przez Przewodniczącego Rady projektem uchwały był projekt

w sprawie sporządzenia odpowiedzi na skargę Prokuratora Okręgowego w Opolu na uchwałę

Nr XI/84/2003 Rady powiatu z dnia 16 października 2006 r. w sprawie utworzenia spółki akcyjnej. W uzasadnieniu do w/w uchwały Starosta wyjaśnił, że Prokurator Okręgowy złożył

w dniu 10 maja 2007 r. skargę na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XI/84/2003
w sprawie utworzenia spółki akcyjnej. Zgodnie z treścią ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Rada Powiatu zobowiązana jest do przekazania w ciągu 30 dni od daty otrzymania skargi wraz z aktami sprawy i odpowiedzią na skargę do właściwego sądu administracyjnego.

 

Do powyższego projektu uchwały radna Celina Zając wniosła zapytanie prosząc o wyjaśnienie jakie będzie miało konsekwencje wniesienie przez Prokuratora skargi.

Pan Starosta wyjaśniając radnej stwierdził, że samo złożenie nie skutkuje niczym, ale rozpoczyna cały proces postępowania sądowo-administracyjnego przed sądem administracyjnym I Instancji w Opolu. Skarga wpłynęła do Rady Powiatu w dniu 10 maja br. mamy więc czas 30 dni na przygotowanie odpowiedzi i przekazanie jej wraz ze skargą Prokuratora do WSA w Opolu.

Radna zapytała także, czy propozycja odpowiedzi na skargę zostanie przedstawiona radnym przez Starostwo.

Pan Starosta wyjaśnił, że propozycja odpowiedzi zgodnie z tym, co zostało napisane w projekcie uchwały zostanie sporządzona i przedłożona, a jej treść będzie do dyspozycji radnych.

Ponadto Starosta zaznaczył, że należy pamiętać, że jest to skarga na uchwałę Rady Powiatu i tak jak to wcześniej miało miejsce, kiedy przedkładał Starosta radnym dokumenty w postaci wyroku wraz z uzasadnieniem tak i tym razem te dokumenty będą oczywiście do wglądu.

W związku z brakiem innych zapytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

W drodze głosowania Rada Powiatu w obecności 15 radnych, 12 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących się podjęła kolejną uchwałę Nr XIII/63/2007

w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 c porządku obrad

 

Następnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.

Projekt uchwały został przygotowany w związku z wnioskiem radnej Rady Powiatu
w Kluczborku oraz czterech innych radnych w sprawie wniesienia zmiany w nazwie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii. Radni zaproponowali, aby nazwa komisji uzyskała brzmienie – Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny.

Wniosek został przedłożony członkom Komisji Oświaty, którzy jednogłośnie go przyjęli.

O głos poprosił Wiceprzewodniczący Rady Zdzisław Pelc, który stwierdził, że projekt uchwały zakłada, że w nazwie komisji pozbywa się patologii. Zmiana ta zdaniem radnego nie powoduje, że tej patologii w rodzinie nie ma, a wręcz przeciwnie ta patologia jest i będzie bez względu na nazwę komisji. Jest ona uzależniona od dobrobytu społeczeństwa w szczególności dobrobytu materialnego. Uchwała ta jak uważa radny ma taką zaletę, że z projektem uchwały wystąpił Przewodniczący Rady na wniosek radnych i w związku z tym chciałby, aby w przyszłości częściej radni wychodzili z propozycjami i podejmowali tego typu uchwały.

Radny chciałby, aby była jeszcze możliwość znalezienia środków na walkę z w/w patologią,
a wtedy byłoby to niewątpliwym sukcesem. Na dzień dzisiejszy zdaniem radnego zmiana nazwy jak na razie niczego nie wnosi.  

Kolejno o głos poprosiła radna Irena Kielar, która stwierdziła, że wniosek radnej Lidii Łowickiej został przedyskutowany na posiedzeniu komisji. Radna uważa, że słowo ,,patologia” będzie się przewijało jeśli komisja zajmie się taką tematyką. Zdaniem radnej kompetencje komisji są bardzo szerokie i pozwalają na to by zająć się tą sprawą.  

Do projektu uchwały nawiązał także radny Leszek Krzyżanowski, który stwierdził, że jest jednym z wnioskodawców tej uchwały i nie chciałby, aby mówić o definicji, która jest propozycją nowej nazwy komisji. Radny  natomiast chciałby tylko przypomnieć, że w zasadzie ucieka się od patologii w językoznawstwie, słowo to funkcjonuje jednak w definicji.

Przykładem tego może być fakt, że gdy prowadzi się  rozmowy z petentem, klientem pomocy społecznej lub mówi się o rodzinach dotkniętych niewydolnością wychowawczą to mówi się głównie o problemie, a nie nazywa się ostro i jednoznacznie.

Zdaniem radnego takie działanie jest wyjściem w przyszłość, gdyż będzie wtedy promowana rodzina o normalnych wzorach. Innych zapytań do uchwały nie wniesiono.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego pod głosowanie.

W wyniku głosowania Rada Powiatu 15 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XIII/64/2007 w w/w sprawie.

 

Do punktu 3 d porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił zebranym następny projekt uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Powiatu.

Pan Starosta prosząc o głos, zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym złożył wniosek o odwołanie z funkcji Sekretarza Powiatu Pana Jana Piekiełka.

Pan Starosta uzasadnił swój wniosek tym, że od momentu, gdy został Starostą Kluczborskim przystąpił do prac związanych ze zmianami organizacyjnymi w Starostwie. Do końca marca

2007 r. został wprowadzony i wdrożony Regulamin Organizacyjny Starostwa oraz Statut.

W ślad za tym wszystkim pracownikom zostały wręczone dokumenty związane ze zmianami jeśli chodzi o dotychczasowe zatrudnienie i wynagrodzenie. W miesiącu kwietniu Pan Jan Piekiełek przestał także pełnić funkcję Rzecznika Praw Konsumenta.

Ponadto Pan Starosta stwierdził, że jego decyzja o odwołaniu Jana Piekiełka z funkcji Sekretarza nie jest decyzją związaną z jego złą pracą. Były Sekretarza pozostanie w Starostwie i obejmie stanowisko Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu.

Pan Starosta poinformował również zebranych, że wszystkie planowane zmiany w Starostwie mają zakończyć się do końca czerwca br. Pan Starosta stwierdził na zakończenie uzasadnienia swojego wniosku, że chce wprowadzić takie zmiany organizacyjne, które poprawią jakość funkcjonowania i sprawność urzędu. Nie będą one oparte na daleko idącej wymianie kadrowej natomiast na działaniach podnoszących jakość pracy.

Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań.

Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności 17 radnych, za przyjęciem głosowało jednogłośnie 17 radnych, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw.

Rada Powiatu podjęła kolejną uchwałę Nr XIII/65/2007 w sprawie odwołania Sekretarza Powiatu.

Do punktu 3 e porządku obrad

 

Następnym projektem przedstawionym radnym był projekt uchwały w sprawie powołania Sekretarza Powiatu.

Ponownie o głos poprosił Pan Starosta, który wystąpił z wnioskiem o powołanie na stanowisko Sekretarza Powiatu Pana Adama Radoma z dniem 1 czerwca 2007 r.

Starosta swój wniosek uzasadnił tym, że osoba ta posiada duże doświadczenie, pełnił ponadto do tej pory funkcję audytora wewnętrznego. Jego wykształcenie i doświadczenie zdaniem Pana Starosty jest wystarczające do tego, aby objął funkcję Sekretarza Powiatu. Pan Adam Radom wyraził zgodę na pracę na w/w stanowisku. Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań.

W związku z tym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Powiatu w obecności 17 radnych, 17 głosami za, przy braku głosów przeciw

i wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XIII/66/2007 w przedmiotowej sprawie.

Po przeprowadzonym głosowaniu o głos poprosił ponownie Pan Starosta, który podziękował radnym za głosowanie oraz pogratulował wyboru nowemu Sekretarzowi Powiatu.

 

Do punktu 3 f porządku obrad

 

Następnym projektem uchwały z jakim zapoznali się radni był projekt w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu.

W uzasadnieniu do powyższego projektu uchwały Pan Starosta wyjaśnił, że Wydział Edukacji

i Sportu wraz z Radą Sportu zwrócił się z prośbą o wniesienie zmian w w/w regulaminie.

Następnie przygotowane zmiany zostały zaopiniowane przez członków Powiatowej Rady Sportu.

W związku z powyższym sporzadzony został niniejszy projekt uchwały.

Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań. Przewodniczący Rady poddał powyższy projekt uchwały pod głosowanie. Za przyjęciem uchwały głosowało jednogłośnie 17 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę

Nr XIII/67/2007 w w/w sprawie.

 

Do punktu 3 g porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił radnym kolejny projekt uchwały w sprawie uchwalenia

,, Programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku”.

Uzasadnienie do powyższego projektu uchwały mówi o tym, że od 1 czerwca 2004 r. jednostki samorządu terytorialnego mogą powierzać swoje zadania i udzielać dotacji na finansowanie ich wykonania organizacjom pozarządowym na podstawie ustawy o pożytku publicznym

i o wolontariacie. Przestają obowiązywać natomiast dotychczasowe zasady i tryb postępowania, uchwalone przez Radę Powiatu w 2000 roku, w oparciu o niektóre zapisy ustawy o finansach publicznych. W roku 2003 wprowadzone zostały zmiany w przepisach wprowadzających ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie, przesuwając termin wejścia w życie ustawy z 1 stycznia na 1 czerwca 2004 r. Zaczęły także obowiązywać również otwarte konkursy ofert.

Obok organizacji pozarządowych, kościelnych i samorządowych prowadzących działalność pożytku publicznego mogą uczestniczyć w nich także jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej i przez nie nadzorowane. Można do nich zaliczyć : szkoły, placówki oświatowe, kulturalne.

Podjęcie powyższej uchwały pozwoli na wyrażenie woli kształtowania współpracy

z organizacjami pozarządowymi na zasadzie partnerstwa i wyraża intencję realizacji swoich zadań ustawowych współdziałając z nimi.

Radna Irena Kielar odnosząc się do powyższego projektu uchwały stwierdziła, że jest zadowolona, iż został on opracowany. W związku z tym zdaniem radnej należy spotkać się

z przedstawicielami organizacji pozarządowych, aby ta współpraca układała się należycie.

Radna uważa, że powiat powinien się włączać w tego typu działania chociaż nie ma na ten cel wiele środków.

Kolejno głos zabrał również Pan Starosta, który stwierdził odnosząc się do elementów programowych, że współpraca z organizacjami zawsze była i układała się dobrze.

Zebrane zostały informacje we wszystkich naszych jednostkach odnośnie współpracy

z organizacjami pozarządowymi. Współpraca tak jak określił Starosta najczęściej kojarzona jest
z finansowaniem bądź dofinansowaniem różnych przedsięwzięć.

Starosta zaznaczył, że trzeba pamiętać o takich rzeczach, iż dofinansowanie wiąże się
z przekazaniem konkretnych zadań wynikających z zadań danej jednostki samorządu terytorialnego oraz muszą być na ten cel środki.

Ponadto Starosta poinformował, że wśród obszarów współpracy z organizacjami pozarządowymi jest zapisana ochrona i promocja zdrowia.               

Uchwała podjęta jako pierwsza na dzisiejszej sesji, a dotycząca zmian w budżecie na rok 2007 zawiera m.in. wydatek związany z zakupem mammografu oraz wyposażenia pracowni mammograficznej. Wcześniej były prowadzone rozmowy właśnie z organizacją pozarządową czego skutkiem jest podpisanie stosownej umowy darowizny z władzami Stowarzyszenia Regionu Kluczborskiego ,,Kobietom mammograf”, a Powiatem Kluczborskim.

Innych zapytań nie wniesiono. Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. W drodze głosowania Rada Powiatu w obecności 17 radnych, jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XIII/68/2007 w niniejszej sprawie.

 

Do punktu 3 h porządku obrad

 

Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących współpracy z Gminami wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego.

Podjecie powyższej uchwały jest niezbędne, gdyż do tej pory podjęta wcześniej przez radę Powiatu uchwała Nr XLII/322/202 z dnia 26 września 2002 r. funkcjonowała w okresie działania Powiatowego Zespołu Doradców Metodycznych. Obecnie od dnia 1 stycznia 2004 r. zadania w/w zespołu przejęła nowoutworzona jednostka PODN w Kluczborku, w której zatrudnieni są konsultanci i doradcy metodyczni, ponadto trzech doradców zatrudnionych jest w szkołach jednoczesnym obniżeniem wysokości obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych.

Do przedstawionego projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie w wyniku, którego Rada Powiatu podjęła jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się uchwałę Nr XIII/69/2007 w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień dotyczących współpracy z Gminami wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego.

 

Do punktu 3 i porządku obrad

 

Następnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.

W uzasadnieniu do powyższej uchwały Pan Starosta wyjaśnił, że podjęta wcześniej przez Radę Powiatu uchwała z dnia 22 lutego br. dotycząca ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji

z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych została przygotowana z myślą o ułatwieniu i doprecyzowaniu zapisów dotyczących udzielania

i rozliczania dotacji w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych wpisanych

do ewidencji szkół powiatu kluczborskiego. Uchwała ta została w § 2 ust.2, § 3 ust.1 oraz § 6 ust.1 i 3 unieważniona przez Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.
W związku z powyższym został przygotowany powyższy projekt uchwały.

Do projektu radni nie wnieśli żadnych zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie radnych. W drodze głosowania Rada Powiatu podjęła w obecności 17 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się uchwałę Nr XIII/70/2007
w w/w sprawie.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji i zapytań.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Następnie radni przystąpili do analizy sprawozdania z działalności Zarządu powiatu za okres od 13.04.2007 r. do 11.05.2007 r.

Radna Celina Zając odnosząc się do sprawozdania z Zarządu Powiatu z dnia 13 kwietnia 2007 r. na którym została podjęta uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego zapytała jaka jest to kwota i na jaki cel został on zaciągnięty.

Ponadto radna zapytała /sprawozdanie z dnia 13.04.2007 r. pkt. 3, 17.04.2007 r. pkt.3, pkt.13, 30.04.2007 r. pkt.10/:

-czy dług SPZOZ w likwidacji w kwocie 6.249,44,-zł wraz z kosztami procesu w kwocie    

  125,10,-zł wobec Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o

  Wołczyn został już uregulowany,

-dlaczego zaopiniowano negatywnie wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie    

  prowadzenia objazdu drogami powiatowymi w związku z planowaną w Wołczynie przebudową

  kanalizacji deszczowej oraz przebudową odcinka drogi krajowej Nr 42,

-w jakim terminie zostanie uregulowana zaległość za energię elektryczną SPZOZ –u w likwidacji

  /kwota 251.200,65,-zł koszty procesowe oraz odsetki/,

-dlaczego zaopiniowano negatywnie wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-

  Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zatrudnienia na 1 etatu pedagoga oraz na pełny etat  

   kierownika gospodarczego.
Zdaniem radnej etat pedagoga jest priorytetowym wyznacznikiem jeśli chodzi o realizację programu ,,Bezpieczna szkoła” wyznaczonym przez Ministra Edukacji i wszystkie szkoły ubiegają się o etat pedagoga i tutaj w szczególności powinno to być jak stwierdziła radna potraktowane.

-czy w związku z zamiarem poniesienia przez powiat kosztów oceny stanu technicznego   

  wyeksploatowanego specjalistycznego sprzętu medycznego, będącego własnością powiatu

  i znajdującego się w budynkach byłej pralni szpitalnej i byłego oddziału wewnętrznego nie    

  można by zobowiązać spółkę PCZ do pokrycia w/w kosztów z uzyskanych dochodów.   

Pan Starosta odpowiadając na zapytania radnej poinformował, że jeśli chodzi o kredyt to zdecydowano się uruchomić kredyt w rachunku bieżącym dla bezpieczeństwa, zgodnie

z upoważnieniem zawartym w uchwale budżetowej na rok 2007.

Uruchomienie ma związek z tym, że Starostwo dokonuje na bieżąco dość sporych wydatków m.in. .na zakup budynku nowej siedziby PUP przy ul. Sienkiewicza, wypłatą dodatkowego rocznego wynagrodzenia.

Zdaniem Starosty na dzień dzisiejszy nie korzystano z niego i nie korzysta się na chwilę obecną. W wyniku postępowania przetargowego ten kredyt zaciągamy bez prowizji, a więc samo jego uruchomienie nas nie kosztuje, jego oprocentowanie równe jest wartości jednomiesięcznego wiboru. Jest on zaciągnięty jak już wyżej wspomniano dla bezpieczeństwa, aby takiej sytuacji, że na przełomie miesięcy, gdy następuje kumulacja wydatków nie brakło środków. W tym wypadku nieuregulowanie w terminie zobowiązań, a szczególnie publiczno-prawnych skutkuje naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Samo uruchomienie kredytu nie generuje kosztów dlatego też postanowiono właśnie podjąć taką decyzję i zabezpieczyć się na przyszłość.

Pan Starosta wyjaśnił, że jeśli chodzi o zapytania dotyczące spłaty zadłużenia likwidowanego SPZOZ to próbuje się intensyfikować działania zmierzające do spłaty zadłużenia i zakończenia likwidacji, a zatem szereg wniosków poszczególnych wierzycieli trafia do Starostwa.

Wnioski wymienionych wierzycieli jak poinformował Pan Starosta są w toku.

Jeśli chodzi o kolejne zapytanie w sprawie ZDP w Kluczborku to Pan Starosta stwierdził, że inwestycja ta nie jest zagrożona, wręcz przeciwnie wszystkim zależy na tym, aby ją jak najszybciej ukończyć. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że puszczenie ruchu naszymi drogami powiatowymi na okres dość długi , które mogą przenosić tonaż do 8 ton na oś da taki efekt, że zostanie wyremontowany odcinek kilku kilometrów w jednym miejscu, jednocześnie zostaną zniszczone drogi powiatowe poprzez wszystkie miejscowości. Ta decyzja ma na celu prowadzenie dalszych uzgodnień z Dyrekcją Generalną Dróg i Autostrad w Opolu

i wprowadzeniu takich rozwiązań, które pozwolą nam na zabezpieczenie naszych dróg przed zniszczeniem.

Pan Starosta poprosił o odpowiedź na następne zapytanie radnej dotyczące zatrudnienia pedagoga oraz kierownika gospodarczego w SOSW poprosił Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, która poinformowała, że na dzień dzisiejszy nie ma środków, z których można by opłacić w/w 1 etatu pedagoga. Być może sytuacja zmieni się od nowego roku budżetowego.

Pan Wicestarosta odpowiadając na zapytanie radnej Celiny Zając w sprawie spłaty kosztów oceny stanu technicznego wyeksploatowanego specjalistycznego sprzętu medycznego stwierdził, że w roku bieżącym planuje się dokończyć likwidację SPZOZ, a żeby to sfinalizować trzeba zagospodarować sprzęt, urządzenia medyczne, które pozostały po w/w likwidacji.

SPZOZ w likwidacji nie posiada na dzień dzisiejszy żadnych środków finansowych, aby takiej spłaty dokonać, dlatego postanowiono, że jeśli w trakcie likwidacji zajdzie potrzeba np. opłacenia

ekspertyz technicznych itp. to zostanie to pokryte z budżetu powiatu.

Niestety Starostwo nie może żadnych środków wziąć z dochodów spółki.

Wicestarosta poinformował ponadto zebranych, że niedawno odbyło się Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki na którym zadecydowano, że zakup wcześniej wspominanego mammografu zostanie częściowo pokryty z dywidendy PCZ w Kluczborku.

O głos poprosiła także radna Irena Kielar, która poprosiła o wyjaśnienie odnosząc się do sprawozdania z dnia 11.05.2007 r. dotyczącego szczepień czy szczepienia te zostały już zakończone, w jakiej ilości oraz ile pozostało szczepionek.

Pan Starosta odpowiadając na zapytanie stwierdził, że jest to dobra okazja, aby podziękować obecnym na sali: Pani Dyrektor SANEPID oraz Burmistrzowi Wołczyna bez których m.in. nie byłaby możliwa cała akcja szczepień.

Jeśli chodzi o akcję szczepień to jest ona zdaniem Starosty ukończona, wyznaczone są dodatkowe punkty szczepień, wszystkie informacje są podawane do publicznej wiadomości

w prasie, internecie, radiu.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że jeśli chodzi o szczepionkę zadysponowaną przez Ministra Zdrowia  na wszczepienie populacji pomiędzy 17-19 r. życia Pani Dyrektor SANEPID została zobowiązana do rozliczenia tych szczepionek. Szczepionki, które pozostaną po rozliczeniu zostaną przesunięte najprawdopodobniej do innego województwa.

Natomiast jeśli chodzi o szczepienia, które zostały sfinansowane jako samorządy również są na ukończeniu. Wyznaczone są dodatkowe terminy szczepień.

Radny Maciej Tomaszczyk odnosząc się do wypowiedzi Pana Starosta zwrócił się z prośbą, aby w przypadku, gdy pozostaną szczepionki zaszczepić również grupę wiekową 20-latków.

Radny swoją prośbę umotywował tym, że jest to grupa młodzieży /maturzystów/, która obecnie podchodzi do matury i w niedługim czasie pójdzie na studia w różne części Polski i chciałby, aby ewentualne ogniska powstały zostały zabezpieczone.

Przewodniczący Rady udzielił także głosu Panu Burmistrzowi Wołczyna, który podziękował wszystkim biorącym udział w akcji szczepień za sprawne i szybkie przeprowadzenie wszelkich działań w w/w kwestii, a w szczególności podziękował Panu Staroście.

Ponadto Pan Burmistrz zaproponował, aby po zakończeniu całej akcji szczepień zorganizować spotkanie dotyczące ewentualnych szczepień grupy wiekowej 20-latków.

Pan Burmistrz nawiązał także do zapytania radnej Celiny Zając w sprawie objazdu pojazdów ciężkich na czas przebudowy kanalizacji deszczowej oraz przebudowy odcinka drogi krajowej

Nr 42 w Wołczynie stwierdził, że Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad uzgodniła, że cały tranzyt ciężkich samochodów będzie omijał Wołczyn i będzie skierowany na inne drogi, przede wszystkim na drogi wojewódzkie. 

Pan Starosta poinformował i zapewnił, że takie spotkanie na pewno się odbędzie.

Innych zapytań do sprawozdania nie wniesiono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie radnych.

W wyniku głosowania za przyjęciem głosowało 12 radnych, wstrzymało się 3, nie stwierdzono głosów przeciw.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Radna Otylia Skoczylas zabierając głos podziękowała w imieniu Pani Ewy Zgadzaj - Martyniuk

-Prezes Stowarzyszenia ,, Kobietom mammograf” całej Radzie Powiatu za podjęcie uchwały

odnośnie zakupu mammografu.

Radna w imieniu swoim oraz Stowarzyszenia zaprosiła wszystkich zebranych na spotkanie

w dniu 7.06.2007 r.  

Kolejno o głos poprosił Pan Starosta, który poinformował zebranych, że w związku z imiennym zaproszeniem w dniach 25-28 maja delegacja powiatu kluczborskiego gościła w partnerskim powiecie Bad Durkheim na obchodach Jubileuszu 175-lecia Święta Hambach /Hambacher Scloss/. W uroczystości wzięli udział m.in.: Starosta Kluczborski, Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku, Wicestarosta Kluczborski, Wicemarszałek Województwa Opolskiego. Ponadto do Bad Durkheim pojechali także Burmistrzowie Wołczyna, Byczyny oraz Zespół Tańca ,,Modrzewiacy”, który stanowił naszą wizytówkę.

Pan Starosta poinformował również wszystkich zebranych, że po dzisiejszej sesji odbędzie się spotkanie wszystkich radnych z okazji dnia samorządowca.

Na zakończenie obrad o głos poprosił nowo powołany Sekretarz Powiatu – Adam Radom, który podziękował wszystkim za wyrażone w drodze głosowania zaufanie i docenienie dotychczasowego dorobku zawodowego. Sekretarz poinformował, że ten samorząd jest mu bardzo bliski, uczestniczył w nim od samego momentu powstania będąc w I kadencji radnym Rady Powiatu.

Innych spraw nie poruszano.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział i zamknął o godzinie 1315 obrady dzisiejszej sesji.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Przewodniczący Rady

 

                                                                                    Mariusz Pieńkowski