Protokół Nr IX/2007

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 16 marca 2007 r.

 

 

            IX sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz.1200 Przewodniczący Rady – Mariusz Pieńkowski. Powitał wszystkich radnych oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym oraz podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 18.

            Następnie Przewodniczący przedstawił zebranym proponowany porządek dzisiejszej sesji. Radni nie wnieśli żadnych uwag i jednogłośnie zatwierdzili następujący porządek IX sesji:

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

                a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
                b/zatwierdzenie porządku obrad,

                c/ zatwierdzenie protokołów z VII i VIII sesji.

             2.Interpelacje i zapytania radnych.

             3.Podjęcie uchwał w sprawach:

                a/ zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie

                    uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,

                b/ nadania statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku,

                c/ uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwu Powiatowemu

                    w Kluczborku,

                d/ zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,

                    Turystyki, Rodziny i Patologii,

                e/ zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa

                    i Ochrony Środowiska,

               f/ wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia stanowiącego własność

                  Powiatu Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz Skarbu Państwa,

               g/ rozpatrzenia skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek, 

               h/ określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji

                   Osób Niepełnosprawnych.

             4.Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku
                oraz ocena sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie

                Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku.

             5.Ocena stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku.  

             6.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

             7.Sprawozdanie w działalności Zarządu Powiatu.

             8.Wolne wnioski i zapytania.

             9.Zamknięcie obrad.                                                 

            Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z VII i VIII sesji Rady Powiatu.

Do protokołów radni nie wnieśli uwag, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. W obecności 18 radnych , za przyjęciem głosowało 15 radnych, wstrzymało się 3, nie stwierdzono głosów przeciw.

 

 

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji i zapytań.

 

Do punktu

 

Przewodniczący Rady przedstawił radnym pierwszy projekt uchwały w sprawie 

zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok Zmiany te w planie dochodów spowodują ich wzrost

w budżecie na 2007 r. o kwotę 304.208,-zł, zmiany w planie wydatków spowodują ich wzrost

w budżecie na 2007 rok o kwotę 458.176,-zł. Ponadto zmianie ulegają przychody i rozchody.

Zwiększenie kwoty przychodów w budżecie na 2007 r. wyniesie o 153.968,-zł, zmniejszenie kwoty rozchodów w budżecie na 2007 r. wyniesie o 126.270,-zł. Wydatki bieżące budżetu ulegają także zwiększeniu z tytułu zmniejszenia planowanych rozchodów budżetu na 2007 r.
o kwotę 126.270,-zł. Wprowadza się do budżetu na 2007 r. dwa nowe zadania inwestycyjne.

Wprowadzono także do WPI na lata 2006-2008 nowe zadanie inwestycyjne związane

z przebudową drogi Szymonków – Buczek Wielki. Zmianie ulegają także zadania remontowe

i zwiększa się dotację celową, która wyniesie 14.447,-zł.

Wprowadza się zmiany w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2007 r. ustala się także prognozę łącznej kwoty długu Powiatu Kluczborskiego na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej z planowanych
i zaciągniętych zobowiązań oraz harmonogram spłat zaciągniętych zobowiązań.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady poddał powyższy projekt pod głosowanie radnych. W obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało 18, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr IX/42/2007 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 b i 3 c porządku obrad

 

Kolejnymi przedstawionymi przez Przewodniczącego projektami uchwał były projekty
w sprawie nadania statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku oraz projekt w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwu Powiatowemu w Kluczborku.

Pan Starosta zabierając głos wyjaśnił, że organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany był do nadania statutu jednostce budżetowej nie posiadającej statutu w terminie

6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o finansach publicznych, czyli do dnia 30 czerwca 2006 r. Ustawa ta weszła w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. Rada Powiatu w dniu 13 czerwca 2006 r. podjęła uchwałę Nr XL/285/2006 w sprawie nadania Statutu i Regulaminu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku. Obecnie w związku z planowanymi zmianami w Starostwie Powiatowym w Kluczborku należy zmienić Statut i Regulamin Organizacyjny, którego treść nie odpowiadałaby obecnej reorganizacji. W związku ze zmianami zasadne jest również podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego

w Kluczborku.

Radna Irena Kielar nawiązując do wypowiedzi Pana Starosta zapytała czy zmiany w Regulaminie Organizacyjnym wraz ze zmianami personalnymi zostaną wprowadzone od 1 kwietnia 2007 r., czy też później. Radna ponadto stwierdziła, że Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego wystąpiła wcześniej z wnioskiem o przedłożenie informacji na temat struktury organizacyjnej Starostwa Powiatowego oraz jego jednostek i do dzisiaj nie otrzymała odpowiedzi chociaż termin określony został do dnia 10 marca 2007 r.

Radna ponadto stwierdziła, że jej zdaniem niektóre wydziały w Starostwie mają dużo zadań
przy jednocześnie małej ilości pracowników, a są też takie, gdzie tak nie jest. Radna uważa,
że powinno być to przeanalizowane.

Kolejno o głos poprosił Pana Starosta, który odpowiadając na pierwsze zapytanie radnej Ireny Kielar wyjaśnił, że zmiany te będą wprowadzone z dniem 1 kwietnia 2007 r. jest to jego zdaniem duże przedsięwzięcie ponieważ kilkanaście osób znajdzie się na nowych stanowiskach

z nowymi zakresami czynności, a więc każdy z nich będzie pisemnie powiadomiony.

Jeśli chodzi o zmiany kadrowe to do końca marca będą wręczone stosowne dokumenty dotyczące płacy lub pracy.

Pan Starosta wyjaśnił także radnej, że jeśli chodzi o wniosek z komisji to dotyczył on dwóch kwestii:

-przegląd i zmiana organizacyjna samego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

-przegląd struktur organizacyjnych wszystkich jednostek powiatowych.

Zdaniem Starosty pierwsza cześć została już przygotowana, gdyż jest już na dzisiejszej sesji regulamin Organizacyjny, a pozostała zostanie przygotowana w najbliższym czasie.

W części zostały już przygotowane dokumenty związane z przeglądem struktur organizacyjnych

i zatrudnienia we wszystkich jednostkach organizacyjnych powiatu.

Informacje te zostaną przedłożone na najbliższych posiedzeniach komisji, które zwołają Przewodniczący Komisji.

Innych zapytań do projektów uchwał nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekty pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Powiatu jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęła  uchwałę Nr IX/43/2007

w sprawie nadania Statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku.

Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Radni w drodze głosowania jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr IX/44/2007 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3 d i 3 e porządku obrad

 

Przewodniczący Rady zapoznał radnych z kolejnymi przygotowanymi projektami na dzisiejszą sesję. Pierwszy projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii został przygotowany w związku ze złożeniem przez trzech radnych w dniu 6 marca 2007 r. rezygnacji z pracy w w/w komisji.

Drugim projektem uchwały jest projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Projekt ten przygotowano

w związku z wyrażeniem przez jednego radnego chęci pracy w w/w komisji.

Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał projekty uchwał pod głosowanie w wyniku którego Rada Powiatu 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr IX/45/2007 w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii.

Radni przystąpili do przegłosowania drugiego projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało również jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Rada Powiatu podjęła kolejna uchwałę Nr IX/46/2007 w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

Do punktu 3 f porządku obrad         

 

Następnym projektem uchwały jaki został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia, stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz skarbu Państwa.

Po kolejnych analizach przez radców prawnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi uchwały Nr VIII/40/2007 podjętej przez Radę Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na oddanie mienia stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego w nieodpłatne użytkowanie Skarbowi Państwa, ustalono, że w treści uchwały powinna znaleźć się informacja, że przekazanie następuje w formie umowy darowizny zgodnie z zapisem art.13 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Poprzednia treść uchwały została określona zgodnie z pismem z MRiRW z dnia 8 lutego 2007 r., w którym sugerowano następujący zapis ,,W takiej sytuacji niezbędnym wydaje się podjęcie przez radę Powiatu w Kluczborku nowej uchwały wyrażającej zgodę na oddanie mienia stanowiącego własność powiatu w nieodpłatne użytkowanie Skarbowi Państwa”. W związku

z prośbą Ministerstwa treść powyższa została zmieniona.

Do projektu nie wniesiono uwag i zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący rady poddał projekt pod głosowanie.

W wyniku głosowania Rada Powiatu 18 głosami za, przy braku głosów przeciw

i wstrzymujących podjęła kolejną uchwałę Nr IX/47/2007 w przedmiotowej sprawie.         

  

Do punktu 3 g porządku obrad

 

Przewodniczący przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie skargi Pani Iwony Królikowskiej – Świątek.

Projekt ten został przygotowany w związku ze złożeniem przez w/w panią skargi na działalność Starosty Kluczborskiego tzn. na brak odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej i niewłaściwe zachowanie Naczelnika Wydziału Budownictwa.

Skargę tą rozpatrywała na dwóch posiedzeniach Komisja Rewizyjna uznając ją za niezasadna
w części dotyczącej merytorycznego załatwienia sprawy. Natomiast w części formalnej uznała

skargę za zasadną, gdyż nie został zachowany tryb załatwiania sprawy.

Do przygotowanego projektu nie wniesiono uwag.

Radni Rady Powiatu w drodze głosowania 18 głosami za, przy braku głosów przeciw

i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr IX/48/2007 w sprawie skargi Pani Iwony Królikowskiej – Świątek.

Do punktu 3 h porządku obrad

 

Kolejno wszyscy radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 r.

Radny Leszek Krzyżanowski zapytał czy w związku z wcześniejszym jego zapytaniem zadanym na Komisji Budżetu dotyczącym dofinansowania uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej coś w tej kwestii uległo zmianie. Pani Wanda Słabosz poinformowała, że w tej kwestii sytuacja pozostaje taka jak zostało to wyjaśnione radnemu na posiedzeniu Komisji Budżetu czyli dofinansowanie ze strony PFRON-u wynosi 95%, a ze strony Starostwa 5%.

Innych zapytań do w/w projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał niniejszy projekt pod głosowanie. W obecności 18 radnych,
za przyjęciem głosowało 15 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw, wstrzymało się 3.

Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr IX/49/2007 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Komendy Powiatowej Policji

w Kluczborku oraz oceną sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku.

Powyższe sprawozdanie zawiera m.in.:

  • syntetyczny opis przestępczości
  • strukturę przestępczości
  • opis wykroczeń ujawnionych na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku
  • analizę pracy służb prewencyjnych KPP w Kluczborku oraz opis podejmowanych działań w celu ograniczenia przestępczości, poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ujawniania i ograniczania czynników kryminogennych oraz ujawniania i zwalczania zjawisk patologii społecznej
  • postępowanie mandatowe
  • przestępczość nieletnich
  • działania profilaktyczne policji
  • analizę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym itp.

Powyższe sprawozdanie znajduje się w aktach Rady Powiatu teczka Nr Rp-0718/10/2007. 

Radny Leszek Krzyżanowski poinformował zebranych, że był kiedyś świadkiem pozytywnego załatwienia sprawy przez funkcjonariuszy KPP w Kluczborku. Radny w związku z tym zapytał czy w takim wypadku można wnioskować do Komendanta o przydzielenie takim funkcjonariuszom nagrody.

Zaproszony na dzisiejszą sesję Z-ca Komendanta Powiatowej Policji wyjaśnił, że taka możliwość jest i tacy policjanci będą nagrodzeni.

Radna Irena Kielar zapytała czy osoba zgłaszająca interwencję ma obowiązek podania swoich danych osobowych. Radna uważa, że gro ludzi boi się tego i przez to nie reaguje na niektóre sytuacje.

Z-ca Komendanta wyjaśnił, że funkcjonariusze działają zgodnie z procedurami. Są pewne rodzaje wykroczeń, które wymagają podania pokrzywdzonego. Można zgłaszać niektóre rzeczy anonimowo, lecz w głównej mierze wszystko zależy od kwalifikacji wykroczeń.

Innych zapytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał powyższe sprawozdanie pod głosowanie radnych.

Radni przyjęli jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się w/w sprawozdanie z działalności komendy Powiatowej Policji w Kluczborku.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

W dalszej części obrad Przewodniczący Rady zapoznał wszystkich zebranych z przygotowaną przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku Oceną Stanu Sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku.

Informacja ta zawiera m.in.:

  • sytuację epidemiologiczną w zakresie chorób zakaźnych
  • zaopatrzenie w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi
  • zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego
  • stan sanitarny obiektów użyteczności publicznej i basenów
  • stan sanitarny zakładów opieki zdrowotnej i innych świadczących usługi
  • stan sanitarny obiektów żywności, żywienia i przedmiotów użytku
  • stan sanitarny środowiska pracy
  • stan higieniczno-sanitarny w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych
  • działalność oświatowo zdrowotna
  • zapobiegawczy nadzór sanitarny

Radna Irena Kielar odnosząc się do informacji dotyczącej oceny warunków środowiska szkolnego z powyższego sprawozdania stwierdziła, że nie jest łatwo ułożyć plany lekcji, aby nie była przekroczona maksymalna liczba godzin w poszczególnych dniach.

Radna nawiązując także do rozdziału – substancje i preparaty chemiczne zapytała czy rzeczywiście tylko Liceum Ogólnokształcące posiada preparaty chemiczne.

Na zapytania radnej odpowiedzi udzieliła Pani Dyrektor SANEPID w Kluczborku Małgorzata Zabierowska, która wyjaśniła, że zdaje sobie sprawę, iż jest ciężko ułożyć plan lekcji, ale niestety takie są przepisy i trzeba się do nich stosować.

Jeśli chodzi o preparaty chemiczne to również jest przepis. Rzeczywiście tylko Liceum Ogólnokształcące posiada takie preparaty. Reszta szkół się wycofała. Przepis jest taki, że nakłada dodatkowe obowiązki i nauczyciele rezygnują z przeprowadzania doświadczeń.

Preparaty i substancje musza być odpowiednio oznakowane i zabezpieczone zgodnie

z obowiązującymi przepisami oraz prawidłowo przechowywane.

O głos poprosił także radny Mirosław Misiak, który stwierdził, że Komisja Zdrowia

i Bezpieczeństwa Publicznego w swoim planie pracy na rok 2007 zaplanowała tematyczne spotkania m.in. dotyczące stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego i jeśli będą jakiekolwiek wnioski zostaną one przedstawione Radzie Powiatu i Przewodniczącemu.

Innych zapytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie powyższą informację.

W obecności 17 radnych, za przyjęciem głosowało 15 radnych, wstrzymało się 2,

nie stwierdzono głosów przeciw.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

W związku z brakiem interpelacji i zapytań nie udzielano radnym odpowiedzi.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Kolejnym punktem obrad było sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od 14.02.2007 r. do 28.02.2007 r. W okresie tym Zarząd odbył 2 posiedzenia i podjął

10 uchwał oraz szereg decyzji i rozstrzygnięć.

Radna Celina Zając odnosząc się do powyższego sprawozdania z dnia 14 lutego 2007 r. pkt.9,
w którym wyrażono zgodę na współfinansowanie kosztów funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli w kwocie 3.000,-zł zapytała jaka jest procedura, gdyż zdaniem radnej Biuro to jest bardzo dobrze wyposażone. Radna poprosiła także o wyjaśnienie czy inne powiaty województwa opolskiego również partycypują w kosztach jego utrzymania i czy są przedziały kwotowe ile można na taki cel przeznaczyć.

Zdaniem radnej kwotę tą można przeznaczyć w połowie na WTZ, a drugą połowę na w/w Biuro.

Radna odniosła się także do sprawozdania z dnia 28 lutego 2007 r. pkt.10, w którym to Zarząd

po zapoznaniu się z wnioskiem spółki ,,CEFARM”-Częstochowa S.A w sprawie uregulowania zobowiązań SPZOZ w Kluczborku w likwidacji wobec w/w postanowił, że do czasu zakończenia likwidacji SPZOZ w Kluczborku nie będzie możliwości uregulowania należności wobec powyższej spółki zapytała jaką kwotę powiat jest winien.

Pan Starosta odpowiadając na zapytania radnej wyjaśnił, że jeśli chodzi o utrzymanie Biura
w Brukseli to w momencie kiedy to Biuro powstawało kilka lat temu samorząd wojewódzki zwrócił się do wszystkich samorządów powiatowych z wnioskiem o partycypacje w kosztach jego utrzymania. Sugerowaną kwotą, którą samorządy raz na rok musiałyby wnosić do wspólnych wydatków było 5.000,-zł. Do końca 2006 r. tę kwotę utrzymywano i nie była ona przekazywana w formie dotacji tylko jednorazowo płacona jako koszty utrzymania.

Powiat Kluczborski również partycypował na tym poziomie, płacąc te środki w ramach wydatków związanych z promocją powiatu. Natomiast w roku bieżącym nowe władze zmieniły formułę współpracy, przysyłając pismo intencyjne, w którym informuje się i zachęca do dalszej współpracy w zakresie utrzymania w/w Biura. Jednakże Panowie Marszałkowie zaproponowali zmianę tej formuły przesyłając projekt umowy nie określając kwoty, jednocześnie zwracając się

z propozycją określenia kwoty na jakim poziomie moglibyśmy dofinansować to przedsięwzięcie

i sposób rozliczenia. Na posiedzeniu Zarządu zaproponowano kwotę 3.000,-zł. Jest to kwota obniżona w porównaniu do poprzednich lat. Zaakceptowano również formę rozliczania się, czyli w formie dotacji celowej, która jest bardziej przejrzysta.

Na dzień dzisiejszy jak stwierdził Starosta czekamy na odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że umowa zawiera także propozycje dotyczące stażu

w Brukseli, który jeśli chodzi o kwotę to jest bardzo drogi. Nasz powiat nie korzystał jeszcze

do tej pory z tej formy.

Kolejno Pan Starosta odpowiadając na drugie zapytanie radnej związane z Warsztatami Terapii Zajęciowej i ich dofinansowaniem wyjaśnił, że od roku 2007 PFRON nie przekazuje 100% planu finansowego tylko 95 %. Te 5% zobligowani jesteśmy dofinansować jako powiat z własnego budżetu i stad znalazła się dotacja przekraczająca 16.000,-zł w naszym budżecie.

PFRON przekazał środki w wysokości 100% planu finansowego. Pan Starosta poinformował również, że tych 5% nie można przeznaczyć na inny cel, gdyż w takim wypadku trzeba będzie

je zwrócić. Zdecydowano więc, że w ramach pieniędzy z PFRON-u przykazujemy całość

i pozostawiamy obligatoryjne nasze 5% od wysokości planu finansowego, który dotychczas obowiązywał. Kierownikowi WTZ natomiast chodziło o to, aby od całej puli, która została na ten rok przekazana z PFRON-u obliczyć 5%. To by spowodowało wzrost naszej dotacji na poziomie około 800,-zł w tym roku. Na rok następny ta kwota będzie rosła, gdyż udział samorządu

w finansowaniu WTZ-ów będzie wzrastał. Na dzień dzisiejszy strony doszły do porozumienia

i nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ciągu roku w innej formie jakąś pomoc WTZ-om zaofiarować.

Jeśli chodzi o ostatnie zapytanie radnej Celiny Zając Starosta wyjaśnił, że kwota zobowiązań wobec ,,Cefarm” – Częstochowa S.A wynosi 64.353,-zł, a szczegółowo zostało to omówione na ostatnim posiedzeniu Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.

Ponadto Starosta poinformował, że podmiot zewnętrzny na własny koszt rachunek tą wierzytelność kupi negocjując najlepsze warunki, a my spłacimy następnie to zobowiązanie
w ramach środków przeznaczonych na spłatę zobowiązań likwidowanego SPZOZ-u.

Radna Irena Kielar ponownie nawiązując do sprawozdania z Zarządu Powiatu z dnia 14 lutego 2007 r. pkt.6 zapytała jakie działki pod drogami powiatowymi zostały przekazane Gminie Kluczbork. Wyjaśnień na ten temat udzielił Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, który poinformował, że nie chodzi tu o działki prywatne lecz o działki w ciągu ulic Kopernika, Ściegiennego, Grunwaldzka, gdzie są granice, które trzeba przedłużyć i uporządkować od strony prawnej.

Innych zapytań do sprawozdania nie wniesiono.

W związku z tym Przewodniczący Rady poddał powyższe sprawozdanie pod głosowanie radnych.

W obecności 17 radnych, za przyjęciem głosowało 15 radnych, wstrzymało się 2,
nie stwierdzono głosów przeciw.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

Radna Irena Kielar zapytała czy prawdą jest, że jeśli chodzi o lecznictwo ma powrócić ponownie rejonizacja. Ponadto radna zapytała czy PCZ S.A w Kluczborku będzie rozszerzał swój zakres usług.

Starosta odpowiadając na zapytania radnej poinformował, że na temat rejonizacji nic nie wiadomo poza informacjami jakie zostały przedstawione w wiadomościach telewizyjnych. Zdaniem Pana Starosty jest być może na razie taka koncepcja. Może być to też jak określił Starosta ,,zakłócenie” tego, co staramy się zrobić nie tylko w naszym województwie.

Jeśli chodzi o poszerzanie oferty szpitala to poczynione są działania zmierzające w kierunku utworzenia SOR oraz uzyskania kontraktu na Oddział Intensywnej Opieki Medycznej, który jeśli o wyposażenie mógłby funkcjonować, ale niestety nie jest finansowany przez NFZ.

Pan Starosta poinformował zebranych, że gościł w dniu 25 stycznia 2007 r. Pana Wojewodę, Wicewojewodę, Marszałków, wszystkich samorządowców z terenu powiatu spotykając się

w kwestii związanej z opiniowaniem i konsultacjami społecznymi Regionalnego Programu Operacyjnego. Korzystając z tego faktu starosta zaprosił ich do naszego Szpitala Powiatowego, aby pokazać jak jego funkcjonowanie wygląda na dzień dzisiejszy.

Wszyscy odnieśli wrażenia bardzo pozytywne i obiecujące dla nas. W ślad za tym złożono

2 lutego wniosek do Wojewody Opolskiego o SOR i OIOM przesyłając jednocześnie dokumenty w formie zawiadomienia do NFZ, CZP oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonującego przy Wojewodzie Opolskim. Odbyło się również spotkanie z Panem Wojewodą, Dyrektorem CZP, na którym wyjaśniono wiele kwestii, które umożliwią prowadzenie w/w działalności. Jedynym problemem jak stwierdził Pan Starosta jest kwestia finansowania.

Jeśli chodzi o poszerzanie zakresu usług szpitala to powstaje stacja dializ. Ponadto w planach jest utworzenie pracowni mammograficznej. Pan Starosta poinformował, że do niedawna nie było kontraktów w NFZ na badania przesiewowe kobiet pod katem nowotworów piersi. Funkcjonowały jedynie programy ministerialne. W najbliższym czasie odbędzie się spotkanie
z Paniami ze Stowarzyszenia ,,Kobietom mammograf” oraz Panem Doktorem Kuprianowiczem, który świadczy usługi rentgenowskie w naszym Szpitalu, aby omówić możliwość zakupu

i uruchomienia mammografu w Powiatowym Centrum Zdrowia w Kluczborku.

W spotkaniu ma uczestniczyć także Burmistrz Miasta Kluczborka.

Pan Starosta ponadto poinformował zebranych, że na poziomie miesiąca kwietnia będą gotowe dokumentacje jeśli chodzi o drogi. W dniu dzisiejszym podjęta została decyzja o wprowadzeniu trzech nowych zadań tj: dwa to remont mostów wybudowanych przy ul.Mickiewicza

i Grunwaldzkiej oraz pierwszy etap budowy drogi łączącej dwa powiaty Kępiński i Kluczborski

/Szymonków-Buczek/. Remont w/w mostów ma wynieść około 600.000-,zł i ma być przeprowadzony w oparciu o środki Powiatu i Gminy Kluczbork w równych częściach, stąd też dotacja w budżecie z Gminy Kluczbork.

Ponadto sporządzono i zarejestrowano dwa wnioski dotyczące oświaty w sprawie bazy sportowej

-sala gimnastyczna w Liceum Ogólnokształcącym,

-sala gimnastyczna w ZSP Nr 2 w Kluczborku.

Starosta poinformował, że nie można stwierdzić czy oba projekty uzyskają dofinansowanie lecz mimo wszystko jesteśmy zarejestrowani i powiat będzie się starać o pozyskanie środków.

Problem jest z boiskiem wielofunkcyjnym przy ZSO w Kluczborku. Minister Sportu w swoich wcześniejszych zapowiedziach zakładał, iż dofinansowane będą te zadania na poziomie 66%.

Niestety okazało się, że będzie jedynie 50%. W związku z powyższym może nam braknąć środków patrząc na obecny budżet.

W powyższej sprawie odbyło się szereg spotkań z Dyrektorem Szkoły i Burmistrzem, na których rozmawiano o kwestii rozwiązania powyższego problemu.

Po rozmowach zaproponowano, aby przywrócić i wykonać bieżnię wokół boiska przy ZSO, wygospodarowując jednocześnie skocznię i rzutnię.

Przygotowywana jest także dokumentacja związana z ZSLT w Kluczborku polegająca na termomodernizacji, wymianie okien. Podobne zadanie przewidziane jest również w WODiDZ.

Wdrożono ponadto kolejny raz procedurę związaną ze zmianą zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego. Chodzi tu o działkę, na której znajduje się budynek po byłym Oddziale Wewnętrznym oraz teren za szpitalem. W planie zagospodarowania przestrzennego wpisane są zadania z zakresu ochrony zdrowia.

Pan Starosta stwierdził, że poczyni wszelkie starania, aby takie zmiany zostały wprowadzone, gdyż zainteresowanie zakupem w/w budynku wzrasta.

Pan Starosta poinformował zebranych także, że sprzedany został budynek po byłej pralni na terenie szpitala oraz budynek dotychczasowej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy.

Ponadto Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa wraz z Panem Starostą uczestniczyli w I Ogólnopolskiej Konferencji Niepublicznych Szpitali Samorządowych. Wysłuchali opinii Dyrektorów różnych szpitali oraz decydentów NFZ.

Pan Starosta poinformował, że w dniu 15 marca 2007 r. Wicewojewoda Opolski odznaczył

24 Sybiraków Krzyżem Zesłańców Sybiru.

W najbliższym czasie odbywać będą się Komisje Konkursowe związane z wyborami nowych Dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Radny Leszek Krzyżanowski nawiązując do wypowiedzi Pana Starosty w sprawie odznaczeń Sybiraków zapytał dlaczego nie zaproszono osób, które na pewno chętnie by uczestniczyły

w takim ważnym wydarzeniu i chciałby, aby na przyszłość o tym pamiętać.
Zdaniem radnego media nie napisały nic w tym temacie.   

Radny ponadto stwierdził, że z ust Pana Starosty padło wiele pozytywnych informacji na temat naszego szpitala. Radny zauważa, że kierunek działań ze strony Starostwa Powiatowego w dużej mierze się zmienił jeśli chodzi o chęć np: o utworzenia SOR-u, stacji dializ, lądowiska i jest

z tego zadowolony.

Radny poruszył jeszcze sprawę, o którą zapytał na poprzedniej sesji związaną z możliwością  wykonania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Byczyńskiej i Ligonia, na którą nie otrzymał odpowiedzi.

Radny również stwierdził, że przy skrzyżowaniu ulicy Byczyńska i Jana Pawła na przejściu dla pieszych są nie obniżone chodniki i osoby uczęszczające nie korzystają z niego przechodząc

w miejscu bardzo niebezpiecznym.        

Przewodniczący Rady kolejno udzielił głosu radnemu Mirosławowi Misiakowi, który nawiązując do wcześniej poruszanego tematu dotyczącego rejonizacji stwierdził, że jest to jedynie fakt medialny, gdyż działając w Izbie Lekarskiej nic mu nie wiadomo na powyższy temat.

Pan Starosta wyjaśniając radnemu Leszkowi Krzyżanowskiemu poinformował, że w sprawie skrzyżowania zwrócono się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ale odpowiedzi jeszcze nie ma.

Pan Starosta stwierdził, że jeśli chodzi o wręczenie Krzyży Zesłańców Sybiru to zorganizowano je na dotychczasowych zasadach, zadbano o obecność prasy, informacja została również zamieszczona na stronie internetowej.

Na zakończenie Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do Biura Rady wpłynęła informacji na temat obowiązku składania oświadczenia lustracyjnego przez osoby urodzone przed dniem 1 sierpnia 1972 r. Wszyscy radni otrzymali powyższą informację, która znajduje się również w aktach Rady Powiatu teczka nr RP-0043/9/2007.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim
za udział w dzisiejszych obradach zamykając je o godzinie 1315 .

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                   Przewodniczący Rady

 

                                                                                     Mariusz Pieńkowski