Protokół  Nr I/2006

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 22 listopada 2006r.

 

 

Pierwszą sesję nowo wybranej Rady Powiatu w Kluczborku otworzyła o godz.1300 Radna Seniorka – Irena Kielar. Powitała radnych oraz pozostałych zebranych, a także  przybyłą

na sesję Posłankę na Sejm RP - Panią Teresę Ceglecką-Zielonkę.  

Przewodnicząca stwierdziła następnie, że obrady w dniu dzisiejszym będą prawomocne, ponieważ ustawowy skład Rady Powiatu w Kluczborku wynosi 19 radnych i tylu radnych

jest obecnych na dzisiejszej sesji. 

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Przewodnicząca obrad poprosiła następnie Przewodniczącego Powiatowej Komisji Wyborczej w Kluczborku o wręczenie wszystkim nowo wybranym radnym zaświadczeń

o wyborze na radnego powiatu. Przewodniczący Komisji – Pan Ignacy Sołtys wręczał kolejno  radnym zaświadczenia i życzył owocnej pracy w czteroletniej kadencji.

 

Do punktu 3 porządku obrad

 

Radna Irena Kielar odczytała następnie tekst ślubowania, które każdy radny zgodnie

z obowiązującym prawem składa przed objęciem mandatu /tekst ślubowania w załączeniu

do protokołu/. Radni kolejno odpowiadali „ślubuję” albo „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”. Przewodnicząca obrad poinformowała zebranych, że złożenie ślubowania jest równoznaczne   z nabyciem praw radnego.  

Pan Jan Leszek Wiącek nie złożył ślubowania, ponieważ w wyborach samorządowych

został wybrany na radnego Rady Powiatu w Kluczborku i na Burmistrza Miasta Wołczyna.

W takiej sytuacji, zgodnie z zapisami ustawy – Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, następuje wygaśnięcie mandatu radnego z mocy prawa.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad I sesji Rady Powiatu

w Kluczborku. Prowadząca obrady odczytała proponowany porządek, który otrzymali wszyscy radni wraz z zawiadomieniem o dzisiejszej sesji.

Radny Andrzej Nowak wystąpił z wnioskiem o poszerzenie proponowanego porządku

o punkt dotyczący wyboru Starosty Kluczborskiego.

Radny Stanisław Rakoczy złożył wniosek przeciwny. Uzasadnił go tym, że uczestniczący

w sesji Pan Wiącek nie ma prawa głosować, a zgodnie z ustawą przyjęcie nowego radnego może nastąpić dopiero na kolejnej sesji. Zdaniem radnego o wyborze Starosty Kluczborskiego powinna decydować rada w pełnym składzie.

Kolejno o głos poprosił radny Władysław Zawadzki. Poinformował zebranych, że jest jednym z kandydatów na Burmistrza Miasta Byczyna i czeka na II turę wyborów. Radny uważa,

że w związku z powyższym Rada Powiatu powinna wstrzymać się z wyborem Starosty

do chwili ogłoszenia ostatecznych wyników wyborów. Tak było by najbardziej sprawiedliwie i uczciwie.

Radny Mirosław Misiak powiedział, że również jest za tym, aby wyboru Starosty

dokonano w ustawowym, ale późniejszym terminie. Oświadczył, że w dniu dzisiejszym złożył bowiem do prokuratury wniosek o ochronę swoich dóbr osobistych, ponieważ jego osoba jest obecnie przedmiotem paszkwili i różnych szykan, co ma związek z uzyskaniem  mandatu radnego.         

Radny Nowak powiedział, że wybór Starosty na następnej sesji będzie bezcelowy, ponieważ   

radni otrzymali swoje mandaty i powinni podejmować już decyzje. Zdaniem radnego Nowaka uchylanie się od tego nie ma sensu, a wynik II tury wyborów w Byczynie nie przyniesie  naszej radzie rozwiązania. 

Radny Stanisław Rakoczy powiedział, że Pan Nowak źle interpretuje prawo wyborcze, ponieważ radny Zawadzki złożył ślubowanie i jest pełnoprawnym radnym. W poniedziałek po wyborach na pewno nie będzie jeszcze oficjalnych wyników i wtedy na sesji radny Zawadzki mógłby normalnie głosować. 

Radny Andrzej Nowak powiedział, że jego przedmówca ma rację pod warunkiem, że sesja odbędzie się w poniedziałek, dzień po II turze wyborów, a nie później.

Radny Rakoczy dodał, że sesja nie może odbyć się później, bo nie było by to zgodne

z zapisami ustawy. Przepis mówi, że pierwsza sesja nowo wybranej rady powiatu musi być zwołana w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów.

Radny Leszek Krzyżanowski zaproponował, aby zakończyć dyskusję i przejść do głosowania na zgłoszonymi wnioskami, chyba, że ktoś z radnych wystąpi z wnioskiem formalnym

o kontynuowanie sesji w poniedziałek.       

Przewodnicząca obrad zarządziła kolejno głosowanie nad wnioskiem zgłoszonym przez  radnego Andrzeja Nowaka. W obecności 18 radnych, 10 głosami za, przy 8 głosach przeciw

i przy braku głosów wstrzymujących się, Rada przyjęła wniosek o poszerzenie porządku

o punkt „Wybór Starosty Kluczborskiego”.

Następnie głos zabrał radny Andrzej Nowak i złożył kolejny wniosek - w sprawie wykreślenia z proponowanego porządku punktu „Wybór Wiceprzewodniczących Rady Powiatu”. Zdaniem radnego jest na to czas i powinny się jeszcze odbyć w tej kwestii rozmowy ze wszystkimi radnymi.

Radny Stanisław Rakoczy stwierdził, że w takim przypadku zostały by złamane wszystkie przyjęte zwyczaje, ponieważ zawsze był wybierany najpierw Przewodniczący, potem Wiceprzewodniczący, a następnie Starosta i Zarząd Powiatu.

Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że jego zdaniem nowo wybrany Przewodniczący Rady powinien mieć możliwość dobrania sobie kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady.  W związku z brakiem innych uwag co do wniosku o wykreślenie z porządku punktu
„Wybór Wiceprzewodniczących Rady Powiatu”, przystąpiono do głosowania. W obecności 18 radnych, 7 głosami za, przy 8 głosach przeciw i 3 głosach wstrzymujących się, Rada Powiatu odrzuciła wniosek radnego Andrzeja Nowaka.
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia porządku dzisiejszych obrad z uwzględnieniem przyjętego wniosku radnego Nowaka. W obecności 18 radnych, 10 głosami za, przy 8 głosach przeciw i przy braku głosów wstrzymujących się, zatwierdzony został następujący porządek
I sesji Rady Powiatu w Kluczborku:

 

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

2.Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego przez Przewodniczącego Powiatowej 

   Komisji Wyborczej w Kluczborku.

3.Złożenie ślubowania przez radnych.

4.Zatwierdzenie porządku obrad.

5.Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Jana Leszka Wiącka.

6.Powołanie komisji skrutacyjnej.

7.Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu.

8.Wybór Wiceprzewodniczących Rady Powiatu.

9.Wybór Starosty Kluczborskiego.

10.Wolne wnioski.

11.Zamknięcie obrad.                

 

                                            Do punktu 5 porządku obrad

 

Kolejnym punktem obrad był projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego
Jana Leszka Wiącka. Prowadząca obrady wyjaśniła zebranym, że Pan Wiącek uzyskał

w wyborach mandat radnego powiatu i jednocześnie został wybrany na Burmistrza Miasta Wołczyna. Zgodnie z zapisami ustawy – Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów

i sejmików województw, następuje w takim wypadku wygaśnięcie mandatu radnego z mocy prawa. Rada Powiatu jest zobowiązana do stwierdzenia faktu wygaśnięcia mandatu radnego w drodze uchwały.

Następnie głos zabrał Pan Wiącek i powiedział, że chciał by pracować w tej radzie i bardzo żałuje, że nie można łączyć funkcji burmistrza i radnego powiatu. Życzył wszystkim radnym dobrej i owocnej współpracy. 

Do projektu nie wniesiono uwag, w związku z powyższym przystąpiono do głosowania.

W obecności 18 radnych, Rada Powiatu jednogłośnie, 18 głosami za, podjęła uchwałę

Nr I/1/2006 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Jana Leszka Wiącka.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Kolejno przystąpiono do wyboru komisji skrutacyjnej w trzyosobowym składzie, której  zadaniem było przeprowadzenie tajnego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego
i Wiceprzewodniczących Rady oraz Starosty.

Radna Lidia Łowicka zaproponowała, aby w skład tej komisji weszli radni z poszczególnych bloków utworzonych przez partie przed wyborami.

Prowadząca obrady powiedziała, aby wziąć pod uwagę powyższą propozycję i zgłaszać kandydatów do komisji skrutacyjnej.

Kolejno radny Stanisław Rakoczy zaproponował do składu tej komisji radną Bożenę Małysę oraz radnego Pawła Prochotę. Radny Andrzej Nowak zaproponował kandydaturę radnego Władysława Zawadzkiego, a radna Celina Zając radnego Leszka Krzyżanowskiego. Innych kandydatów nie zgłoszono, a wszyscy zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.

Przewodnicząca obrad stwierdziła kolejno, że kandydatów jest czterech, a komisja zgodnie

ze Statutem Powiatu jest trzyosobowa.
Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że dwóch kandydatów jest z jednego bloku i jego   zdaniem powinni po koleżeńsku sprawę rozstrzygnąć.

Radny Zawadzki w tej sytuacji zrezygnował z kandydowania na członka komisji skrutacyjnej.

W związku z powyższym przystąpiono do głosowania nad przyjęciem proponowanego składu komisji skrutacyjnej. W obecności 18 radnych, Rada Powiatu jednogłośnie, 18 głosami za, powołała komisję skrutacyjną w składzie:

-radny Leszek Krzyżanowski,

-radna Bożena Małysa,

-radny Paweł Prochota.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Prowadząca obrady poprosiła kolejno o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego

Rady Powiatu w Kluczborku.

Radny Zdzisław Pelc zgłosił kandydaturę radnego Mariusza Pieńkowskiego. Powiedział,
że jego kandydat jest mieszkańcem Gminy Wołczyn, pracuje jako Dyrektor Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Wołczynie, był radnym i pełnił funkcję Przewodniczącym Komisji Budżetu poprzedniej kadencji. Zdaniem radnego Pelca jest odpowiednim kandydatem na pełnienie funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu.

Radny Pieńkowski wyraził zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Rady.

Innych kandydatów nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodnicząca obrad zarządziła krótką przerwę na przygotowanie się komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowania.

Radny Andrzej Nowak zawnioskował, aby głosowanie odbyło się w pełnej tajności,
w wyznaczonym miejscu obok urny. Wniosek został jednogłośnie, 18 głosami za, przyjęty przez radnych.

Po krótkiej przerwie radny Paweł Prochota poinformował zebranych, że został Przewodniczącym komisji skrutacyjnej i przedstawił karty do tajnego głosowania
oraz wyjaśnił w jaki sposób należy głosować. Kolejno przystąpiono go głosowania, po czym ogłoszono przerwę w obradach.

Po wznowieniu obrad Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół
z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady i przedstawił wyniki. Rada Powiatu w głosowaniu tajnym nie wybrała Pana Mariusza Pieńkowskiego

na Przewodniczącego, ponieważ uzyskał on 8 głosów za, 8 głosów przeciw i 2 głosy wstrzymujące się.
Protokół komisji skrutacyjnej wraz z kopertą zawierającą wyniki głosowania są załącznikiem do niniejszego protokołu. 

Kolejno radny Andrzej Nowak wystąpił z wnioskiem o 10 minut przerwy w obradach.

Radny Stanisław Rakoczy wystąpił z wnioskiem dalej idącym - o przerwę w obradach

do godziny 1700.

Następnie głos zabrał radny Władysław Zawadzki  i powiedział, że w związku z trwającą jeszcze w jego wypadku kampanią wyborczą, nie będzie mógł on uczestniczyć w tej sesji

w późniejszych godzinach. W dniu dzisiejszym ma zaplanowane od dawna spotkanie
ze swoimi wyborcami w Byczynie i musi w nich uczestniczyć. Radny stwierdził,

że w zaistniałej sytuacji czuje się niezręcznie i dlatego wcześniej proponował, aby podobne decyzje Rada podjęła po II turze wyborów.           

Radny Nowak powiedział, że nie ma sensu przerywać obrady na kilka godzin czy nawet dni

i ponowił swój wniosek o 10 minut przerwy.

Radny Rakoczy powiedział, że jego wniosek był dalej idący i powinien być głosowany
w pierwszej kolejności. Uczestniczący w obradach radca prawny potwierdził, że jest to zgodne z zapisami prawa. Na prośbę radnego Leszka Krzyżanowskiego wyjaśnił, że wynika to z ogólnych zasad związanych z głosowaniem nad wnioskami.

Przewodnicząca obrad zarządziła głosowanie i w pierwszej kolejności poddała pod głosowanie wniosek radnego Rakoczego. Przy 8 głosach za, 8 głosach przeciw

i 2 głosach wstrzymujących się, Rada Powiatu odrzuciła wniosek o przerwę w obradach

do godziny 1700.

Zdaniem radnego Zdzisława Pelca, który jest radcą prawnym, oba zgłoszone wnioski uzyskały jednakową liczbę głosów tzn. po 8 i nie ma rozstrzygnięcia w tej sprawie.
W związku z powyższym złożył wniosek o przerwanie sesji w dniu dzisiejszym

i kontynuowaniu jej w dniu 27 listopada br. czyli w dzień po II turze wyborów.

Radny Nowak złożył wniosek przeciwny i stwierdził, że wystarczy tylko 10 minut przerwy. 

Radny Pelc powiedział, że w wypadku, kiedy są zgłoszone dwa przeciwne wnioski to należy  głosować tylko głosami „za” albo za jednym wnioskiem albo za drugim.

Przewodnicząca obrad zarządziła następnie głosowanie nad zgłoszonymi wnioskami.
W obecności 18 radnych, za wnioskiem radnego Pelca głosowało 9 radnych, a za wnioskiem radnego Nowaka 8 radnych. Rada Powiatu przyjęła wniosek o przerwaniu obrad w dniu dzisiejszym i kontynuowaniu ich w dniu 27 listopada br.

Na zakończenie obrad głos zabrała Pani Poseł na Sejm RP – Teresa Ceglecka-Zielonka.

W związku z katastrofą, jaka miała miejsce w kopalni „Halemba” w Rudzie Śląskiej, zaapelowała do radnych, aby chwilą ciszy uczcili pamięć górników. Następnie pogratulowała radnym wyboru i życzyła dobrej współpracy przy wykonywaniu swoich mandatów.

Przewodnicząca obrad o godzinie 1440 przerwała obrady I sesji Rady Powiatu

w Kluczborku. 

 

 

 

                                                                                              Przewodnicząca Obrad

                                                                                                     Radna Senior

 

                                                                                                      Irena Kielar        

 

 

 

     Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokół Nr I/2006

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 listopada 2006 r.

/kontynuacja obrad z dnia 22 listopada 2006 r./

 

            Radna Seniorka Irena Kielar o godz.1700 wznowiła obrady sesji z dnia
22 listopada 2006 r. Radna przywitała radnych oraz wszystkich zebranych, a w szczególności Posła na Sejm RP Leszka Korzeniowskiego goszczącego na dzisiejszych obradach.

Radna przypomniała zebranym, że wznawia sesję, na której porządek obrad został zrealizowany tylko w części. Do realizacji pozostały punkty dotyczące wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu, Wiceprzewodniczących Rady Powiatu oraz Starosty Kluczborskiego. W pierwszej części sesji w dniu 22 listopada 2006 r. powołana została Komisja Skrutacyjna, która nadal będzie pracować w składzie: Przewodniczący Komisji- Paweł Prochota, Bożena Małysa- Członek Komisji, Leszek Krzyżanowski- Członek Komisji.

            Radna Seniorka zwróciła się kolejno z zapytaniem do Pana Starosty Stanisława Rakoczy czy prawdą jest, że na dzisiejszej sesji Sejmiku Województwa Opolskiego został powołany na Wicemarszałka.

Pan Starosta zabierając głos wyjaśnił, że rzeczywiście w dniu dzisiejszym Sejmik Województwa Opolskiego powierzył mu stanowisko Wicemarszałka Województwa.
W związku z powyższym Starosta na ręce Przewodniczącej złożył rezygnację z mandatu radnego Rady Powiatu w Kluczborku.

Pan Starosta również złożył formalny wniosek o zmianę porządku obrad i włączenie do porządku uchwały o wygaśnięciu jego mandatu.

Przewodnicząca obrad Irena Kielar w imieniu własnym i w imieniu wszystkich radnych przekazała Panu Staroście gratulacje i życzenia sukcesów na nowym stanowisku.

Kolejno o głos poprosił radny Andrzej Nowak, który także pogratulował Panu Staroście wyboru na stanowisko Wicemarszałka.

Radny ponadto zgłosił wniosek przeciwny do wniosku Pana Starosty, aby nie zmieniać porządku obrad motywując go tym, że Rada Powiatu ma trzy miesiące na podjęcie w/w uchwały. Radna Bożena Małysa poprosiła, aby Radca Prawny przedstawił radnym opinię w powyższej sprawie.

Radca Prawny wyjaśnił, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Rada Powiatu ma okres

3 miesięcy na podjęcie uchwały stwierdzającej wygaśnięcie mandatu radnego.

Przewodnicząca obrad zwracając się do Radcy Prawnego zapytała czy jeśli Pan Starosta na dzisiejszej sesji złożył mandat czy może on dzisiaj głosować.

Radca Prawny wyjaśnił, że mandat Pana Starosty w związku z tym wygasł z mocy prawa

i w tym wypadku wystąpiły dwie kwestie: wygasł on z mocy prawa, druga kwestia związana jest ze stwierdzeniem tej okoliczności przez Radę Powiatu. W związku z tym, że mandat wygasł  Pan Starosta nie może brać udziału w dzisiejszych głosowaniach.

Radca ponadto poinformował, że w sytuacji, gdy radni składają wnioski, zgodnie ze Statutem należy dokonać jego przegłosowania.
O głos ponownie poprosił radny Andrzej Nowak, który stwierdził, że Pan Starosta wnioskował, aby zmienić porządek obrad i przegłosować wygaśnięcie mandatu.

Radny natomiast zgłosił wniosek przeciwny i uważa, że według tego jak wcześniej wyjaśnił Radca Prawny, Rada ma według prawa 3 miesiące na przegłosowanie tej sprawy i dlatego też dzisiejsza sesja powinna odbyć się według zatwierdzonego wcześniej porządku obrad.

Następnie o głos poprosił radny Władysław Zawadzki, który stwierdził, że jego zdaniem nie ma znaczenia kiedy Pan Starosta zrzeknie się mandatu. Kolejno Pani Przewodnicząca udzieliła głosu Panu Staroście, który poinformował, że takie działania mają na celu uniemożliwienie wstąpienia w mandat radnego osobie, która na liście otrzymała po Staroście największą ilość głosów.

Radny Andrzej Nowak odnosząc się do wypowiedzi Pana Starosty poinformował,

że porządek obrad został już przegłosowany i nie ma powodu jego zmiany.

Przewodnicząca poddała pod głosowanie wniosek Pana Starosty. W obecności 17 radnych,   za wnioskiem głosowało 8 radnych, przeciw było 8, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się. W głosowaniu nie brał udziału 1 radny. Powyższy wniosek został odrzucony.

 

Do punktu 7 porządku obrad – ciąg dalszy

 

Przystąpiono do wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku.

Przewodnicząca poprosiła, aby radni przystąpili do zgłaszania kandydatów na Przewodniczącego Rady Powiatu.

Radny Andrzej Nowak zgłosił na powyższe stanowisko kandydaturę radnego Mariusza Pieńkowskiego. Radny wyraził zgodę na kandydowanie na w/w funkcję.

Innych kandydatów nie zgłoszono.

Komisja Skrutacyjna w składzie Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota,

Członek komisji – Lidia Łowicka, Członek komisji – Leszek Krzyżanowski przystąpiła

do przygotowania kart do tajnego głosowania.

Komisja Skrutacyjna przedstawiła zebranym zasady tajnego głosowania, po krótkim ich omówieniu przystąpiono do głosowania w porządku alfabetycznym. Następnie ogłoszona została przerwa.

Wznowienie obrad po przerwie rozpoczęła Pani Bożena Małysa – Członek Komisji Skrutacyjnej od odczytania protokołu Komisji z wyników głosowania na stanowisko Przewodniczącego Rady Powiatu /protokół wraz z kopertą zawierającą wyniki wyborów stanowią załącznik do niniejszego protokołu/.

W wyniku tajnego głosowania na Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku wybrano jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się radnego Mariusza Pieńkowskiego.

W związku z powyższym podjęto uchwałę Nr I/2/2006 o wyborze Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku.

Przewodniczący Rady Powiatu podziękował wszystkim za wybór i przejął w dalszej części prowadzenie obrad.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

W dalszej części przystąpiono do wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu.

Przewodniczący Rady poprosił zebranych, aby podali propozycje kandydatów.

Radny Grzegorz Mikoda zaproponował radną Lidię Łowicką, radna Bożena Małysa zaproponowała radnego Macieja Tomaszczyka oraz Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski zaproponował radnego Zdzisława Pelca. Innych kandydatów nie zgłoszono.

Radni wyrazili zgodę na pełnienie tych funkcji.

Komisja Skrutacyjna ponownie przystąpiła do przygotowania kart do głosowania.

Przeprowadzono głosowanie, po którym ogłoszono przerwę.

Po wznowieniu obrad Komisja Skrutacyjna odczytała wyniki głosowania na stanowiska Wiceprzewodniczących Rady Powiatu w Kluczborku /protokół Komisji Skrutacyjnej wraz

z kopertą zawierającą wyniki wyborów stanowią załącznik do niniejszego protokołu/.

 

 

 

W wyniku głosowania na stanowiska Wiceprzewodniczących wybrano Panią Lidię Łowicką

9 głosami za, i Pana Macieja Tomaszczyka 16 głosami za. W związku z powyższym Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr I/3/2006 o wyborze Wiceprzewodniczących Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 9 porządku obrad

 

Następnie radni przystąpili do kolejnego punktu, którym był wybór Starosty Kluczborskiego.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby radni zgłaszali swoje propozycje na w/w stanowisko.

Radny Robert Wietrzyk zaproponował na stanowisko Starosty radnego Andrzeja Nowaka.

Ponadto radny Zdzisław Pelc zgłosił drugą kandydaturę na to stanowisko – Piotra Pośpiecha.

Kandydaci wyrazili zgodę na pełnienie tej funkcji.

Przewodniczący Rady zwrócił się do obu kandydatów na stanowisko Starosty, aby sami zaprezentowali swoją osobę.

Jako pierwszy wystąpił radny Andrzej Nowak, który poinformował zebranych, że ma 41 lat, wykształcenie wyższe, ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania administracją rządową i samorządową oraz studia podyplomowe w zakresie nadzoru, kontroli wewnętrznej oraz audytu w gospodarce i administracji. Od 2002 roku pełni funkcję Wiceburmistrza Miasta Kluczborka. Prowadzi nadzór nad pomocą społeczną, mieszkaniami komunalnymi, integracją europejską, strategią rozwoju miasta, inwestycjami. Prowadzi także bezpośredni nadzór nad takimi jednostkami jak: Miejski Zarząd Obiektów Komunalnych, Ośrodek Sportu i Rekreacji, Muzeum, Miejsko-Gminna Biblioteka, Kluczborski Dom Kultury.    

W czteroletniej kadencji na w/w stanowisku był również inicjatorem wielu działań takich jak m.in. pomoc osobom bezrobotnym. Czynnie uczestniczy w życiu społecznym naszego miasta oraz gminy, prowadzi współpracę z organizacjami pozarządowymi, która obecnie owocuje.

Jest osobą otwartą. Kandydował z Komitetu Wyborczego Wyborców Ziemi Kluczborskiej, ugrupowania całkowicie apolitycznego. Radny poinformował, że posiada dobre kontakty ze współpracownikami. Radny stwierdził także, że wszyscy jako radni powinniśmy być odpowiedzialni zarówno za gminę jak i za powiat, gdyż tego oczekują mieszkańcy i wyborcy.

Ponadto radny dokonał analizy sytuacji finansowej Powiatu na podstawie informacji Zarządu Powiatu Kluczborskiego o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego

za I półrocze 2006 r. i stwierdził, że sytuacja jest trudna i wymaga od wszystkich 19 radnych stabilizacji, mądrości, przewidywalności i jedności. Jego zdaniem jeśli Rada Powiatu doświadczeniem ubiegłych kadencji nie zdobyła się na to, by doprowadzić do porozumienia ponad podziałami to obawia się, że lepiej nie będzie i mieszkańcy za to wszystkich rozliczą.

Radny również stwierdził, że trzeba się połączyć do realizacji wspólnych zadań, gdyż w tej kwestii nie mogą istnieć podziały.

Ponadto radny poinformował zebranych, że nigdy, nikogo nie poprosił o oddanie głosu na jego osobę, natomiast dziś prosi wszystkich o to by zrobili to dla dobra tego Powiatu, mieszkańców, gdyż trzeba połączyć Gminy: Wołczyn, Byczynę, Lasowice i Kluczbork

i zrobić wszystko, aby Burmistrzowie usiedli przy wspólnym stole po to, by realizować wspólne działania, by były wspólne inwestycje.

Radny nawiązał w swojej wypowiedzi do sprawy szpitala stwierdzając, że jeśli Spółka PCZ

w Kluczborku nie została zakwestionowana przez NSA i może funkcjonować to jego zdaniem powinna nadal istnieć, ale trzeba naprawić to co w niej jest złe równocześnie szanując wszystko co zostało już zrobione. Zdaniem radnego trzeba zrobić wszystko by przyciągnąć naszych kluczborskich lekarzy, aby pracowali i leczyli naszych mieszkańców. Trzeba także postarać się o kontrakt z NFZ na funkcjonowanie Chirurgii Urazowej, trzeba zająć się także oświatą. Radny uważa także, że dzisiejsze głosowanie przy wyborze Przewodniczącego Rady Powiatu dało przykład jednomyślności i porozumienia ponad wszelkimi podziałami.

Kandydat na zakończenie stwierdził, że chciałby i życzyłby wszystkim, aby powiat funkcjonował bez wielkiej polityki i może od dziś tylko dobre przykłady będą świadczyły

o pracy Rady Powiatu .

Następnie głos zabrał drugi z kandydatów Piotr Pośpiech, który poinformował, że chciałby wszystkim powiedzieć o rzeczach, które są w jego przekonaniu bardzo istotne dla tego Powiatu, zarówno w sferze ekonomicznej, finansowej jak i sferze etycznej związanej ze stosunkami międzyludzkimi, między radnymi.

Kandydat rozpoczął prezentację od informacji o sobie. Piotr Pośpiech poinformował, że ma 36 lat, z wykształcenia jest prawnikiem jak i również nauczycielem, skończył studia podyplomowe z zakresu kontroli, nadzoru i audytu wewnętrznego. Posiada certyfikat II stopnia wydany przez Polski Instytut Kontroli Wewnętrznych, ukończył także studia podyplomowe w zakresie rachunkowości i finansów. Posiada także tytuł samodzielnego księgowego bilansisty.

Swoja karierę zawodową rozpoczynał w banku, pracował również w Urzędzie Skarbowym

w Kluczborku. Od 1 września 1999 roku pełni funkcję Skarbnika Powiatu Kluczborskiego.

Piotr Pośpiech uważa, że jego zdaniem Powiatowi potrzebna jest osoba dobrze znająca się na finansach publicznych ponieważ tak jak stwierdził jego przedmówca rzeczywiście tej sferze trzeba poświęcić bardzo wiele uwagi, uważać na kwestie, które mogłyby spowodować zagrożenie dla poprawnego funkcjonowania Powiatu w sensie finansowym.
Ponadto stwierdził, że dokument, który został zacytowany przez poprzedniego kandydata  /informacja Zarządu Powiatu Kluczborskiego o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego/ jest jego autorstwa. Cytowany dokument został również zaopiniowany pozytywnie przez organ Kontroli i Nadzoru, a zatem wszystkie elementy zawarte w tym dokumencie czyli m.in. informacja o zobowiązaniach finansowych jest prawdziwa.

Kandydat poinformował, że to zadłużenie nie wzięło się z nikąd, oczywiście

w indywidualnych kwestiach, poszczególnych kredytach, emisjach obligacji zawsze działo się to za sprawą podjętej stosownej uchwały Rady Powiatu. U podstaw tych decyzji leżała

w przeważającej części bardzo zła sytuacja w służbie zdrowia, konieczność znalezienia środków na rozwiązanie problemu wywodzącego się z kluczborskiego szpitala.

Piotr Pośpiech uważa, że nie można było tego tak zostawić, gdyż zadłużenie szpitala trzy lata temu oceniono na bardzo niebezpieczne, że dalsze trwanie w poprzedniej formie organizacyjno-prawnej mogło doprowadzić do braku możliwości sfinansowania tego zadłużenia przez Powiat Kluczborski stąd decyzje, które zostały podjęte i zrealizowane jego zdaniem z dużym powodzeniem. Dziś mamy dobrze funkcjonującą Spółkę PCZ, co potwierdza nie tylko ostatni wyrok NSA jak i to, że dziś można powiedzieć bez cienia wątpliwości, iż wyrok Sądu z dnia 24.11.2006 r. jest ostateczny.

Nadal trzeba będzie jak uważa kandydat skupiać się wokół tego problemu, poświęcić mu dużo pracy, gdyż wiele jest rzeczy i sfer działalności w ramach ochrony zdrowia, które można rozszerzyć, poprawić, zorganizować lepiej.

Dziś jak poinformował nasza Spółka PCZ według obiektywnego rankingu na 200 szpitali niepublicznych umiejscowiona jest na 29 miejscu, na 16 miejscu Oddział Chirurgiczny,

na 7 Oddział Ginekologiczny, na 7 Oddział Laryngologiczny. Można dzisiaj jedynie zdaniem Piotra Pośpiecha pogratulować tym ludziom i nie podejmować kolejnych czynności, które zniechęcą ich do pracy.

Jeśli chodzi o zadłużenie to ono jest, ale jak stwierdził czy sensowne było trwanie w takiej sytuacji jaka wtedy miała miejsce. Nie można było też nie przystąpić do naliczenia i wypłaty zaległych wynagrodzeń z tytułu tzw. ,,ustawy

Obligacje, które zostały wyemitowane w roku 2005, 2006 i planowane są na 2007 posłużyły właśnie temu celowi. W ramach tych środków sfinansowano w kwocie głównej 1.676.792,-zł wypłat zaległych wynagrodzeń dla byłych pracowników, a na początku roku 2006 roku wypłacono na ponad 200.000,-zł odsetek od tych wynagrodzeń. Wszyscy obecnie otrzymali swoje pieniądze. Piotr Pośpiech twierdzi, że gdyby jego kontrkandydat sięgnął do w/w dokumentu trochę głębiej doczytałby na jaki cel poszły te pieniądze.     

Piotr Pośpiech stwierdził, że tak właśnie należało zrobić. Dziś w świetle wyroku Sądu Najwyższego, w którym wskazuje Narodowy Fundusz Zdrowia jako ten podmiot w kraju, który odpowiada za ,,ustawę 203” , my jako Powiat jesteśmy na etapie wszczętego postępowania przed Sądem Powszechnym zmierzającego w kierunku odzyskania tych pieniędzy. Kandydat uważa, że na pewno uda się je odzyskać i jest to dla niego priorytetowa sprawa. Ponadto zwrócił on uwagę na inne kwestie.

Poinformował zebranych, że w Starostwie Powiatowym pracuje już osiem lat i zna każdą szkołę, jednostkę organizacyjną Powiatu z jej problemami takimi jakie są obecnie, jak i takimi jakie były siedem lat temu i wie jak wiele w tej kwestii udało się zrobić również dzięki pierwszej emisji obligacji komunalnych skąd pozyskano środki stanowiące udział własny

w ubieganiu się o pieniądze z różnych zewnętrznych źródeł.

Piotr Pośpiech kontynuując swoją wypowiedz stwierdził, że według niego w ciągu następnych czterech lat bardzo wielkim wyzwaniem właśnie tej Rady będzie kwestia związana ze stanem dróg i obiektów drogowych w Powiecie Kluczborskim. Dopiero od 2007 roku, w momencie wejścia w życie nowego budżetu Unii Europejskiej, Powiat Ziemski taki jak nasz najprawdopodobniej będzie miał dostęp do środków unijnych. Do tej pory nie mieliśmy dostępu do funduszy strukturalnych.

Ponadto zdaniem Piotra Pośpiecha kwestia organizacji szkół ponadgimnazjalnych wymaga również przemyślenia w bardzo szybkim czasie. Wszystko w znacznym stopniu będzie zależało od woli Rady, a będąc Starostą zamierza do tego przystąpić niezwłocznie.

Następna w kolejności jak stwierdził jest Pomoc Społeczna, gdyż trzeba dokończyć standaryzację jednostek Pomocy Społecznej. Jeśli chodzi o DPS w Gierałcicach taki standard wymagany przepisami prawa został już osiągnięty. W najbliższych dniach zostanie rozliczony projekt finansowany ze środków kontraktu wojewódzkiego na ten rok jak i środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pozostanie jeszcze DPS

w Kluczborku. Taka standaryzacja została również osiągnięta w Domach Dziecka.

Kandydat na Starostę poinformował, że właśnie dziś Powiatowi Kluczborskiemu przydatna będzie osoba znająca się na finansach publicznych, gdyż jest to ważny element życia publicznego.

Inną kwestią zdaniem kandydata jest poprawa funkcjonowania administracji powiatowej, gdyż zależy mu na tym, aby wszyscy byli lepiej przygotowani do obsługi petenta oraz by ten urząd był dobrze odbierany i postrzegany.

Kolejno kandydat stwierdził, że jest wdzięczny swojemu przedmówcy, iż tak dużo powiedział o współpracy ponad podziałami, kontaktach z samorządami gmin i nie widzi żadnych problemów związanych z kontaktami z samorządami innych gmin. Nie widzi żadnych konfliktów w współpracy z Gminą  Byczyna, Wołczyn, Laskowice oraz Gminą Kluczbork.

Jak poinformował nie przypomina sobie przypadku, aby Powiat zareagował negatywnie
w jakiejkolwiek sprawie. Dotyczy to różnych kwestii np. dofinansowanie parkingu przy Urzędzie Miejskim, remontu sali konferencyjnej itp. Zdaniem Kandydata nie może być w tym wypadku mowy o braku współpracy.

Kandydat na Starostę uważa, że chciałby się odnieść do najbardziej bolesnej kwestii, którą przedstawił jego przedmówca, a mianowicie współpracy ponad podziałami.

Stwierdził, że chciałby by do niej doszło i aby radni zajmowali się problemami, a nie urazami. Piotr Pośpiech stwierdził także, że jak i on tak i radni, którzy funkcjonowali 

w poprzedniej Radzie nie atakowali nikogo. Kandydat zaprezentował zebranym ile zebrało się artykułów prasowych związanych ze szpitalem, tyle było nienawiści i oszczerstw i nieprawdy. Zdaniem kandydata trzeba zastanowić się patrząc z dzisiejszej perspektywy czy właśnie to wszystko było potrzebne i prawdziwe, gdyż według niego było to niepotrzebne.

Ponadto kandydat na Starostę nawiązując do biuletynu WdR-u, który ukazał się przed wyborami zapytał, czy zdobyte w ten sposób mandaty miałyby posłużyć do tego, żeby ,,rękami” radnego Andrzeja Nowaka dokonać być może zmiany kadrowej w Starostwie Powiatowym, szpitalu i innych jednostkach organizacyjnych. Jest to zdaniem Piotra Pośpiecha bardzo bolesne, gdyż jest to nieprawda. Kandydat uważa, że w treści biuletynu jest bardzo wiele nieprawdy czego przykładem może być Spółka PCZ, która uważana była za nielegalną itp. Dotknięci zdaniem Piotra Pośpiecha w biuletynie zostali także pracownicy Starostwa Powiatowego dlatego, że napisane w nim zostało, iż otrzymują nagrody, a tak nie jest. Jak wyjaśnił pracownicy od czterech lat nie dostali żadnej nagrody, gdyż załoga rozumiała, że trzeba ponieść pewne wyrzeczenia, aby załatwić inne bardzo istotne sprawy dla tego Powiatu, a wypłacone zostały tylko obligatoryjne, wynikające z kodeksu pracy nagrody jubileuszowe. Piotr Pośpiech stwierdził, że nie chciałby więcej spotykać takich pism
i biuletynów, gdyż tak nie powinno się robić.

Kandydat uważa, że nie może podarować czynu jaki został przez niego oceniony bardzo negatywnie, którym jest artykuł zamieszczony w prasie NTO pt ,,Nie dajmy się znów oszukać Rakoczemu i jego kompanom” itp, którego jak wie nie napisał jego kontrkandydat, lecz ugrupowanie, które jak stwierdził go prowadzi.

Piotr Pośpiech poinformował także zebranych, iż nieprawdą jest również, że zadłużenie Powiatu wynosi 59,99%, gdyż wydana przez Skład Orzekający RIO uchwała mówi
o zadłużeniu Powiatu  jako 48,98%, mówi o tym też opinia do sprawozdania, które było wcześniej prezentowane, że zadłużenie na koniec czerwca  wynosi 51,05%.

Nieprawdą jest również zdaniem kandydata to, że Powiat pozbawiony jest prawa ubiegania się o dotację ze środków unijnych na okres trzech lat, ponieważ w latach poprzednich jak

i obecnie realizowany jest program stypendialny właśnie ze środków unijnych. Otrzymaliśmy również środki z innych funduszy celowych, jak również z budżetu Państwa.

W dniu dzisiejszym wpłynęła także dotacja na cele remontowe w DPS na kwotę przekraczającą 150.000,-zł, której nie otrzymalibyśmy, gdybyśmy byli pozbawieni prawa do ubiegania się o te pieniądze.

Kandydat na zakończenie zwrócił się z apelem do radnych Rady Powiatu w Kluczborku, aby nie robić takich rzeczy chcąc współpracować. Uważa, że trzeba budować konstruktywną współpracę, a jeśli chodzi o krytykę to niech będzie ona konstruktywna i czas z tym wszystkim skończyć i zająć się rzetelną, spokojną pracą.

Piotr Pośpiech stwierdził także, że to co powiedział wcześniej jego przedmówca nawiązując do funkcjonowania Spółki PCZ w przypadku, gdy zostanie Starostą świadczy o tym, że wysiłek nie zostanie zmarnowany.

Kandydat na Starostę przypomniał, zwracając się do swojego kontrkandydata Andrzeja Nowaka jak trzy lata temu na sesji Rady Miejskiej odpowiadał na zapytania radnych
w kwestii likwidacji SPZOZ, po czym Rada Miejska w Kluczborku wyraziła pozytywną opinię dotyczącą możliwości tego procesu. Kontrkandydat stwierdził wtedy, że będzie to czarny dzień dla kluczborskiej ochrony zdrowia.

Zdaniem Piotra Pośpiecha po trzech latach funkcjonowania Spółki PCZ widać, że się tak nie stało. Piotr Pośpiech zakończył swoją wypowiedź.

Kolejno Przewodniczący Rady podziękował obu kandydatom za zaprezentowanie swojej osoby i poprosił Komisje Skrutacyjna o przygotowanie kart do głosowania.

Przystąpiono do głosowania. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja obliczyła głosy

i sporządziła protokół, który następnie został odczytany. W wyniku tajnego głosowania

radny Andrzej Nowak otrzymał 9 głosów, Piotr Pośpiech 8. Protokół Komisji Skrutacyjnej oraz karty do głosowania na stanowisko Starosty Kluczborskiego stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

W związku z tym, że nikt z kandydatów nie otrzymał bezwzględnej większości głosów ustawowego składu Rady na stanowisko Starosty nie wybrano żadnego z nich.

Przewodniczący Rady w związku z powyższym stwierdził, że wybór Starosty trzeba będzie przełożyć na kolejną sesję Rady Powiatu.

Po ogłoszeniu wyników o głos poprosił radny Andrzej Nowak, który poinformował, że jest usatysfakcjonowany dzisiejszym wynikiem i bardzo dziękuje wszystkim, którzy go poparli. Kandydat również pogratulował Piotrowi Pośpiechowi jego wyniku.

Kandydat na Starostę Piotr Pośpiech również zwrócił się do wszystkich radnych, którzy głosowali za jego osobą dziękując im za oddanie głosu. 

Radny Leszek Krzyżanowski wystąpił z wnioskiem, aby zgodnie z § 7 ust.1 Statutu Powiatu Kluczborskiego zorganizować przerwę w obradach sesji i kontynuować ją w dniu 1 grudnia 2006 r.

W powyższej sprawie o głos poprosił radny Zdzisław  Pelc, który wyjaśnił radnemu, że jeśli zostanie ogłoszona przerwa to nie będzie można kontynuować i ponownie wybierać Starostę, gdyż dzisiejszy porządek został już wyczerpany. Takiego wyboru zdaniem radnego można dokonać jedynie na II sesji Rady Powiatu.

Radny Leszek Krzyżanowski zabierając ponownie głos wyjaśnił radnemu, że jeśli z takim wnioskiem występuje grupa 7 radnych to taki wniosek jest zasadny.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Piotrowi Pośpiechowi, który stwierdził, że takie działania są grą, która prowadzona jest od środy do dnia dzisiejszego i w związku

z tym apeluje, aby takie działania zakończyć, gdyż czeka nas wiele spraw, które są ważne dla powiatu i trzeba je załatwić . Zdaniem Piotra Pośpiecha są to umyślne działania mające na celu blokowanie wejścia nowych radnych, którzy na dzień dzisiejszy nie mogą głosować.

Następnie o głos poprosił Radca Prawny, który przytoczył treść stosownego przepisu

§ 7 ust.1, który mówi o tym, że ,,posiedzenia odbywają się w zasadzie na jednej sesji, jednak na wniosek Przewodniczącego Rady lub co najmniej 1 liczby obecnych radnych Rada może postanowić o odbyciu posiedzenia na więcej niż jednej sesji lub o przerwaniu posiedzenia

i kontynuowaniu obrad w innym wyznaczonym terminie obrad. Może to nastąpić

w szczególności ze względu na niemożność rozpatrzenia na jednym posiedzeniu całości spraw porządku obrad”. Radca Prawny poinformował, że jego zdaniem uwzględniając ten zapis i fakt, porządek obrad został wyczerpany i wniosek jest bezprzedmiotowy.

Zabierając ponownie głos radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że w § 7 ust.1 jest zapis,

że na wniosek 7 radnych taki wniosek można złożyć i dlatego z tego prawa skorzystał. 

Kolejno Przewodniczący Rady udzielił głosu byłemu Staroście, który poinformował, że jego zdaniem porządek obrad został wyczerpany, nie ma niemożności zakończenia obrad, pozostały tylko pkt.wolne wnioski i zamknięcie obrad. Ponadto przerywając pierwszą sesję  przesłanka w/w artykułu była spełniona, gdyż nie mogliśmy wybrać Przewodniczącego Rady, a musiał być on wybrany, aby mógł zwołać drugą sesję. W innym wypadku praca Rady Powiatu byłaby sparaliżowana i groziłby Zarząd Komisaryczny.

Przewodniczący udzielił również w tej sprawie głosu radnemu Rady Miejskiej w Kluczborku, który pracuje również jako Radca Prawny- Michałowi Bednarskiemu, który poinformował zebranych, że zgodnie z wcześniej cytowanym paragrafem Rada jest władna sesję przerwać.

Następnie Przewodniczący oddał głos radnemu Andrzejowi Nowakowi, który stwierdził,

że w jego wcześniejszym wystąpieniu było wiele mówione o łączeniu się, a nie dzieleniu

i uważa, że ta sesja powinna być zakończona. Radny również odniósł się do wypowiedzi byłego Starosty, stwierdzając, że jego wypowiedzi na łamach prasy były nie ścisłe, gdyż Powiatowi nigdy nie groził Zarząd Komisaryczny. Zdaniem radnego przepis prawa mówi,

że Przewodniczący nie może zakończyć obrad I sesji, aż do momentu wybrania Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Do punktu 10 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski na zakończenie udzielił głosu byłemu Panu Staroście, obecnie Wicemarszałkowi, który zwrócił się do wszystkich zebranych.

Pan Wicemarszałek poinformował, że odchodząc jest dumny z ludzi, z którymi współpracował, radnych poprzednich kadencji, którzy potrafili podejmować wyzwania, umieli się przeciwstawiać, nie ulegli i doprowadzili do oczekiwanego efektu.

Ponadto Pan Wicemarszałek poinformował, że w najbliższym czasie spotka się

również z pracownikami, aby im podziękować za ośmioletnią współpracę.

Natomiast dziś dziękuje wszystkim i myśli, że jednak coś jego zdaniem po nim zostaje przykładem tego może być budynek szpitala, inwestycje w szkołach, placówkach oświatowych itp.

Wicemarszałek złożył także życzenia adresując je do nowej Rady Powiatu, aby wszystkie plany i zamierzenia udały się i by Powiat Kluczborski był promowany i stał się ,,perłą” województwa opolskiego. Zapewnił także o swojej życzliwości dla tego miejsca.

Kolejno o głos poprosił goszczący na dzisiejszej sesji Leszek Korzeniowski –

Poseł na Sejm RP. Poseł poinformował, że często bywa na sesjach inauguracyjnych

i widzi, iż w większości towarzyszą im emocje.

Poseł przypatrując się dzisiejszej sesji stwierdził, że widać tu wyraźnie tzw,,obstrukcję”,

w której ciężko będzie wybrać Starostę i uważa, że powinno się zrobić wszystko, aby na następnej sesji odwołać mandaty dwóch radnych, którym on wygasł i powołać nowych.

Pozwoli to zdaniem Posła urealnić podział mandatów w tej Radzie i usprawnić kolejne wybory.

Przewodniczący Rady kończąc dzisiejsze obrady podziękował także byłemu Staroście- Panu Stanisławowi Rakoczemu, za wspólną pracę w poprzednich latach.

Na zakończenie Przewodniczący Rady przypomniał radnym, że każdy z radnych w terminie 30 dni od objęcia mandatu radnego zobowiązany jest do złożenia oświadczenia majątkowego.  Druki oświadczeń majątkowych, danych osobowych, numerem konta, ustawą o samorządzie gminnym i powiatowym, statutem Starostwa i regulaminem organizacyjnym zostały przygotowane przez pracowników Biura Rady.

Przewodniczący poprosił wszystkich radnych, aby po zakończeniu obrad podeszli do stolika

i takie druki pobrali.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 11 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku – Mariusz Pieńkowski podziękował wszystkim zebranym za udział i zamknął o 1925 dzisiejszą sesję.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                                         

                                                                                                     Przewodniczący Rady
                                                                                                      Mariusz Pieńkowski

 

 

  Protokołowała

Joanna Strzelczyk