Uchwała Nr XLI/301/2006 z dnia 29 sierpnia 2006 r.
Uchwała Nr XLI/301/2006
Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu Na podstawie art.53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm.), Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje: § 1 1.Materiały przygotowawcze do projektu budżetu składają: a) Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego w Kluczborku, b) Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży, c) Radni Rady Powiatu w Kluczborku mają prawo składać wnioski do projektu uchwały budżetowej, kierowane do Zarządu Powiatu. 2. Zakres i szczegółowość materiałów przygotowawczych dotyczących: a) jednostek budżetowych określa załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały, b) zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, funduszy celowych i dochodów własnych jednostek budżetowych określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały, c) wydatków majątkowych określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały. 3. Wraz z powyższymi materiałami osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie zobowiązane są przedstawić szczegółowe wyliczenia i uzasadnienie przyjętych kwot. W zakresie wydatków osobowych należy załączyć arkusze kalkulacyjne. § 2 Materiały przygotowawcze do projektu budżetu należy złożyć do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy. § 3 Materiały przedkładane są Skarbnikowi Powiatu, który nadzoruje terminowość oraz kompletność ich złożenia. § 4 Na podstawie otrzymanych materiałów Skarbnik Powiatu oraz wytypowany przez niego zespół pracowników sporządza projekt budżetu w formie uchwały budżetowej, która zawiera: 1) Zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów budżetu powiatu według działów klasyfikacji budżetowej i źródeł ich powstawania. 2) Zestawienie tabelaryczne wydatków budżetu powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem: § 5 Wszystkie pozycje klasyfikacji budżetowej występujące w projekcie budżetu określone są z nazwy. § 6 Projekt uchwały budżetowej może zawierać: § 7 Do projektu załącza się: a) dane dotyczące praw własności powiatu, 3. Prognozę łącznej kwoty długu powiatu obejmującą okres spłaty zaciągniętych i planowanych do zaciągnięcia zobowiązań. § 8 1. Projekt budżetu opracowany w formie uchwały budżetowej przyjmuje w drodze podjęcia uchwały Zarząd Powiatu, a następnie wraz z objaśnieniami, częścią tabelaryczną, informacją o stanie mienia komunalnego oraz prognozą łącznej kwoty długu przedstawia: 5. Opinie komisji przedstawiane są komisji właściwej ds. budżetu, która formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Zarządowi Powiatu, nie później jednak niż 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej. § 9 1. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej ds. budżetu przedkłada Radzie Powiatu Kluczborskiego skorygowany projekt budżetu. § 10 Porządek sesji budżetowej powinien zawierać następujące punkty: § 11 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego. § 12 Traci moc Uchwała Nr XII/80/1999 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18 listopada 1999 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego (z późniejszą zmianą). § 13 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Rady Maciej Mularczyk Zał. Nr 2 Nazwa jednostki Zestawienie wydatków Lp. Dz. Rozdz. § Przewidywane wykonanie w .............. r. Projekt planu na ............. r. % zmiany 7/6 Uwagi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Wydatki osobowe: Świadczenia na rzecz osób fizycznych: Dotacje: Zakupy towarów i usług: Pozostałe: Wydatki majątkowe: Zał. nr 1 Nazwa jednostki L.p. Dz. Wyszczególnienie (źródło dochodów) Przewidywane wykonanie w ........... r. Projekt planu na ...................... r. % 5/4 1. 2. 3. 4. 5. 6.
z dnia 29 sierpnia 2006 r.
a) wydatków bieżących w tym:
b) wynagrodzeń i pochodnych od- wynagrodzeń,
c) dotacji,-
d) wydatków na obsługę długu - powiatu,
e) wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,- przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,
3) wydatków majątkowych.
4) Źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu powiatu.
5) Przychody i rozchody budżetu powiatu.
6) Wydatki związane z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów i wskazaniem źródeł ich finansowania.
7) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków budżetu Unii Europejskiej.
8) Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych.
9) Plany przychodów i wydatków funduszy celowych.
10) Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych wraz z określeniem ich przeznaczenia.
11) Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków ujętych- w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym,
b) na programy i projekty realizowane- ze środków budżetu Unii Europejskiej,
c) na zadania ujęte w Kontrakcie- Wojewódzkim,
d) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest- niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania powiatu i termin zapłaty upływa w roku następnym.
12) Zakres i kwoty dotacji przedmiotowych.
13) Zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie inwestycji w zakładach budżetowych.
14) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi ustawami.
15) Dotacje inne niż wymienione w pp.12) i 13).
16) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
1. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu.
2. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami.
3. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do przekazywania niektórych uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania przeniesień planowanych wydatków budżetowych.
4. Inne postanowienia dotyczące realizacji uchwały budżetowej powiatu.
1. Cześć opisową zawierająca objaśnienia.
2. Informacje o stanie mienia komunalnego przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w następującej szczegółowości:
b) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
c) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, obejmujących okres od dnia złożenia poprzedniej informacji,
d) dane o uzyskanych dochodach z tytułu wykonania prawa własności i innych praw majątkowych,
e) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia.
a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.
b) Radzie Powiatu za pośrednictwem Przewodniczącego Rady,
najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok- budżetowy.
2. Przewodniczący Rady Powiatu niezwłocznie przesyła projekt uchwały budżetowej wraz z częścią opisową, informacją o stanie mienia komunalnego i prognozą łącznej kwoty długu do zaopiniowania stałym komisjom rady.
3. Komisje rady odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.
4. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej, zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.
6. W posiedzeniu komisji właściwej ds. budżetu opiniującej projekt budżetu uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy.
2. Nieuwzględnione w projekcie budżetu wnioski oraz wprowadzone autopoprawki Zarządu Powiatu wymagają uzasadnienia.
1. Przedstawienie projektu uchwały budżetowej.
2. Przedstawienie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej.
3. Przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych.
4. Przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu do opinii i wniosków poszczególnych komisji.
5. Dyskusja.
6. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
Nazwa
I
II
III
IV
V
VI
VII
Ogółem wydatki (I+II+III+IV+V+VI)
Zestawienie dochodów
Zał. nr 4
Nazwa jednostki
Zestawienie wydatków majątkowych
L.p. |
Dz. |
Rozdz. |
Nazwa inwestycji |
Wartość kosztorysowa |
Termin |
Nakłady do wykonania w ............. r. |
Źródła finansowania w ............... r. | ||||
rozpoczęcie |
zakończenie |
Środki własne Powiatu |
Dotacje bezzwrotne |
Kredyty, pożyczki |
Inne | ||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zał. nr 3
Nazwa jednostki
Zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze, dochody własne, fundusze celowe
L.p. |
Dz. |
Rozdz. |
Nazwa |
Paragraf |
Przewidywane wykonanie w .............. r. |
Projekt planu na ............ r. |
% wzrostu |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
I |
|
|
Stan środków obrotowych na początek roku ( 1+2+3+4+5 ) |
|
|
|
|
|
|
|
z tego: |
|
|
|
|
1 |
|
|
zapasy materiałów, wyrobów i inne |
|
|
|
|
2 |
|
|
środki pieniężne |
|
|
|
|
3 |
|
|
Należności |
|
|
|
|
4 |
|
|
Zobowiązania |
|
|
|
|
5 |
|
|
Inne (podać jakie) |
|
|
|
|
II |
|
|
Przychody ogółem ( 1+2+3+4+5 ) |
|
|
|
|
|
|
|
z tego: |
|
|
|
|
1 |
|
|
wpływy z usług |
|
|
|
|
2 |
|
|
wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych |
|
|
|
|
3 |
|
|
dochody z najmu i dzierżawy |
|
|
|
|
4 |
|
|
dotacje z budżetu |
|
|
|
|
5 |
|
|
pozostałe przychody (podać jakie) |
|
|
|
|
III |
|
|
Razem ( I+II ) |
|
|
|
|
IV |
|
|
Wydatki ogółem |
|
|
|
|
1 |
|
|
wynagrodzenia osobowe |
|
|
|
|
2 |
|
|
dodatkowe wynagrodzenie roczne |
|
|
|
|
3 |
|
|
składki na ubezpieczenia społeczne |
|
|
|
|
4 |
|
|
składki na fundusz Pracy |
|
|
|
|
5 |
|
|
nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
|
|
|
|
6 |
|
|
różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
|
|
|
|
7 |
|
|
świadczenia społeczne |
|
|
|
|
8 |
|
|
stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów |
|
|
|
|
9 |
|
|
zakup materiałów i wyposażenia |
|
|
|
|
10 |
|
|
zakup środków żywności |
|
|
|
|
11 |
|
|
zakup leków i materiałów medycznych |
|
|
|
|
12 |
|
|
zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
|
|
|
|
13 |
|
|
zakup energii |
|
|
|
|
14 |
|
|
zakup usług remontowych |
|
|
|
|
15 |
|
|
zakup usług pozostałych |
|
|
|
|
16 |
|
|
podróże służbowe krajowe |
|
|
|
|
17 |
|
|
podróże służbowe zagraniczne |
|
|
|
|
18 |
|
|
składki na ubezpieczenia zdrowotne |
|
|
|
|
19 |
|
|
wpłaty na PFRON |
|
|
|
|
20 |
|
|
różne opłaty i składki |
|
|
|
|
21 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
|
|
|
|
22 |
|
|
podatek od nieruchomości |
|
|
|
|
23 |
|
|
opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
|
|
|
|
24 |
|
|
inne (podać jakie) |
|
|
|
|
V |
|
|
Stan środków obrotowych na koniec roku ( III – IV ) |
|
|
|
|
|
|
|
w tym: środki pieniężne |
|
|
|
|
VI |
|
|
Razem ( IV+V ) |
|
|
|
|
VII |
|
|
Kwota wpłaty do budżetu |
|
|
|
|
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2006-09-12 08:03:02 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2006-09-13 10:34:22 |
Ostatnia zmiana: | 2006-09-13 10:34:22 |
Ilość wyświetleń: | 1416 |