Uchwała Nr XLI/301/2006

Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 29 sierpnia 2006 r.

w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art.53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm.), Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje:

§ 1

1.Materiały przygotowawcze do projektu budżetu składają:

a) Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

b) Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży,

c) Radni Rady Powiatu w Kluczborku mają prawo składać wnioski do projektu uchwały budżetowej, kierowane do Zarządu Powiatu.

2. Zakres i szczegółowość materiałów przygotowawczych dotyczących:

a) jednostek budżetowych określa załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały,

b) zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, funduszy celowych i dochodów własnych jednostek budżetowych określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,

c) wydatków majątkowych określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

3. Wraz z powyższymi materiałami osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie zobowiązane są przedstawić szczegółowe wyliczenia i uzasadnienie przyjętych kwot. W zakresie wydatków osobowych należy załączyć arkusze kalkulacyjne.

§ 2

Materiały przygotowawcze do projektu budżetu należy złożyć do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 3

Materiały przedkładane są Skarbnikowi Powiatu, który nadzoruje terminowość oraz kompletność ich złożenia.

 

 

§ 4

Na podstawie otrzymanych materiałów Skarbnik Powiatu oraz wytypowany przez niego zespół pracowników sporządza projekt budżetu w formie uchwały budżetowej, która zawiera:

1) Zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów budżetu powiatu według działów klasyfikacji budżetowej i źródeł ich powstawania.

2) Zestawienie tabelaryczne wydatków budżetu  powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących w tym:
b) wynagrodzeń i pochodnych od
-
wynagrodzeń,
c) dotacji,
-

d) wydatków na obsługę długu 
- powiatu,
e) wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,
-
przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,
3) wydatków majątkowych.
4) Źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu powiatu.
5) Przychody i rozchody budżetu powiatu.
6) Wydatki związane z Wieloletnim Programem Inwestycyjnym, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów i wskazaniem źródeł ich finansowania.
7) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków budżetu Unii Europejskiej.
8) Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych.
9) Plany przychodów i wydatków funduszy celowych.
10) Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych wraz z określeniem ich przeznaczenia.
11) Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków ujętych
-
w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym,
b) na programy i projekty realizowane
-
ze środków budżetu Unii Europejskiej,
c) na zadania ujęte w Kontrakcie
-
Wojewódzkim,
d) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest
-
niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania powiatu i termin zapłaty upływa w roku następnym.
12) Zakres i kwoty dotacji przedmiotowych.
13) Zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie inwestycji w zakładach budżetowych.
14) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi ustawami.
15) Dotacje inne niż wymienione w pp.12) i 13).
16) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.

§ 5

Wszystkie pozycje klasyfikacji budżetowej występujące w projekcie budżetu określone są z nazwy.

 

 

§ 6

Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
1. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu.
2. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej za wyjątkiem przeniesień wydatków między działami.
3. Upoważnienie dla Zarządu Powiatu do przekazywania niektórych uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania przeniesień planowanych wydatków budżetowych.
4. Inne postanowienia dotyczące realizacji uchwały budżetowej powiatu.

§ 7

Do projektu załącza się:
1. Cześć opisową zawierająca objaśnienia.
2. Informacje o stanie mienia komunalnego przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w następującej szczegółowości:

a) dane dotyczące praw własności powiatu,
b) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
c) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, obejmujących okres od dnia złożenia poprzedniej informacji,
d) dane o uzyskanych dochodach z tytułu wykonania prawa własności i innych praw majątkowych,
e) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia.

3. Prognozę łącznej kwoty długu powiatu obejmującą okres spłaty zaciągniętych   i planowanych do zaciągnięcia zobowiązań. 

§ 8

1. Projekt budżetu opracowany w formie uchwały budżetowej przyjmuje w drodze podjęcia uchwały Zarząd Powiatu,  a następnie wraz z objaśnieniami, częścią tabelaryczną, informacją o stanie mienia komunalnego oraz prognozą łącznej kwoty długu przedstawia:
a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.
b) Radzie Powiatu za pośrednictwem Przewodniczącego Rady,
 najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok
-
budżetowy.
2. Przewodniczący Rady Powiatu niezwłocznie przesyła projekt uchwały budżetowej wraz   z częścią opisową, informacją o stanie mienia komunalnego i prognozą łącznej kwoty długu do zaopiniowania stałym komisjom rady.
3. Komisje rady odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie         o projekcie uchwały budżetowej.
4. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie przewidzianego   w projekcie uchwały budżetowej, zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

5. Opinie komisji przedstawiane są komisji właściwej ds. budżetu, która formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Zarządowi Powiatu, nie później jednak niż 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej.
6. W posiedzeniu komisji właściwej ds. budżetu opiniującej projekt budżetu uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy.

§ 9

1. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej ds. budżetu przedkłada Radzie Powiatu Kluczborskiego skorygowany projekt budżetu.
2. Nieuwzględnione w projekcie budżetu wnioski oraz wprowadzone autopoprawki Zarządu Powiatu wymagają uzasadnienia.

§ 10

Porządek sesji budżetowej powinien zawierać następujące punkty:
1. Przedstawienie projektu uchwały budżetowej.
2. Przedstawienie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej.
3. Przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych.
4. Przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu do opinii i wniosków poszczególnych komisji.
5. Dyskusja.
6. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego.

§ 12

Traci moc Uchwała Nr XII/80/1999 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18 listopada 1999 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego (z późniejszą zmianą).

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                                          Przewodniczący Rady

                                                                                                            Maciej Mularczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zał. Nr 2

Nazwa jednostki

 

 

Zestawienie wydatków

 

Lp.

Dz.

Rozdz.

§

Nazwa

Przewidywane wykonanie w .............. r.

Projekt planu na ............. r.

% zmiany

7/6

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

I

Wydatki osobowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

Świadczenia na rzecz osób fizycznych:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

Dotacje:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV

Zakupy towarów i usług:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

Pozostałe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI

Wydatki majątkowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII

Ogółem wydatki (I+II+III+IV+V+VI)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Zał. nr 1

Nazwa jednostki

Zestawienie dochodów

 

L.p.

Dz.

Wyszczególnienie

(źródło dochodów)

Przewidywane wykonanie w ........... r.

Projekt planu na ...................... r.

%

5/4

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zał. nr 4

Nazwa jednostki

 

Zestawienie wydatków majątkowych

 

L.p.

Dz.

Rozdz.

Nazwa inwestycji

Wartość kosztorysowa

Termin

Nakłady do wykonania w ............. r.

Źródła finansowania w ............... r.

rozpoczęcie

zakończenie

Środki własne Powiatu

Dotacje bezzwrotne

Kredyty, pożyczki

Inne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zał. nr 3

 

Nazwa jednostki

 

Zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze, dochody własne, fundusze celowe

 

L.p.

Dz.

Rozdz.

Nazwa

Paragraf

Przewidywane wykonanie w .............. r.

Projekt planu na ............ r.

% wzrostu

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

I

 

 

Stan środków obrotowych na początek roku     ( 1+2+3+4+5 )

 

 

 

 

 

 

 

 

z tego:

 

 

 

 

1

 

 

zapasy materiałów, wyrobów i inne

 

 

 

 

2

 

 

środki pieniężne

 

 

 

 

3

 

 

Należności

 

 

 

 

4

 

 

Zobowiązania

 

 

 

 

5

 

 

Inne (podać jakie)

 

 

 

 

II

 

 

Przychody ogółem ( 1+2+3+4+5 )

 

 

 

 

 

 

 

z tego:

 

 

 

 

1

 

 

wpływy z usług

 

 

 

 

2

 

 

wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych

 

 

 

 

3

 

 

dochody z najmu i dzierżawy

 

 

 

 

4

 

 

dotacje z budżetu

 

 

 

 

5

 

 

pozostałe przychody (podać jakie)

 

 

 

 

III

 

 

Razem ( I+II )

 

 

 

 

IV

 

 

Wydatki ogółem

 

 

 

 

1

 

 

wynagrodzenia osobowe

 

 

 

 

2

 

 

dodatkowe wynagrodzenie roczne

 

 

 

 

3

 

 

składki na ubezpieczenia społeczne

 

 

 

 

4

 

 

składki na fundusz Pracy

 

 

 

 

5

 

 

nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

 

 

 

 

6

 

 

różne wydatki na rzecz osób fizycznych

 

 

 

 

7

 

 

świadczenia społeczne

 

 

 

 

8

 

 

stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów

 

 

 

 

9

 

 

zakup materiałów i wyposażenia

 

 

 

 

10

 

 

zakup środków żywności

 

 

 

 

11

 

 

zakup leków i materiałów medycznych

 

 

 

 

12

 

 

zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

 

 

 

 

13

 

 

zakup energii

 

 

 

 

14

 

 

zakup usług remontowych

 

 

 

 

15

 

 

zakup usług pozostałych

 

 

 

 

16

 

 

podróże służbowe krajowe

 

 

 

 

17

 

 

podróże służbowe zagraniczne

 

 

 

 

18

 

 

składki na ubezpieczenia zdrowotne

 

 

 

 

19

 

 

wpłaty na PFRON

 

 

 

 

20

 

 

różne opłaty i składki

 

 

 

 

21

 

 

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

 

 

 

 

22

 

 

podatek od nieruchomości

 

 

 

 

23

 

 

opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

 

 

 

 

24

 

 

inne  (podać jakie)

 

 

 

 

V

 

 

Stan środków obrotowych na koniec roku          ( III – IV )

 

 

 

 

 

 

 

w tym: środki pieniężne

 

 

 

 

VI

 

 

Razem ( IV+V )

 

 

 

 

VII

 

 

Kwota wpłaty do budżetu