Uchwała Nr XL/287/2006

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 13 czerwca 2006r.

 

 

w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku

 

 

Na podstawie art. 238 ust. 3 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje:

 

 

§ 1

 

Nadaje się Statut Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

 

§ 2

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady

Maciej Mularczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do uchwały Nr XL/287/2006

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 13 czerwca 2006r.

STATUT
ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH
W KLUCZBORKU

  1. Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku zwany dalej “zarządem” jest jednostką budżetową Powiatu Kluczborskiego podległą bezpośrednio Zarządowi Powiatu w Kluczborku.
    Działa w oparciu o Uchwałę Nr IV/4/98 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.12.1998r.
  2. Zarząd działa na podstawie:
    1. 1/ ogólnie obowiązujących przepisów prawa
    2. 2/ niniejszego statutu
  1. Siedzibą Zarządu jest Miasto Kluczbork, a jego terytorialnym obszarem działania jest Powiat Kluczborski obejmujący:
    1. Miasto i Gminę Byczyna
    2. Miasto i Gminę Kluczbork
    3. Miasto i Gminę Wołczyn
    4. Gminę Lasowice Wielkie

  1. Na czele Zarządu stoi Dyrektor, który kieruje jego pracą i odpowiada za jego działalność.
  2. Jeżeli Dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych wszystkie zadania i kompetencje przejmuje Zastępca Dyrektora.

  1. Dyrektor Zarządu jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy i wykonuje wszystkie czynności wynikające ze stosunku pracy pracowników Zarządu.

  1. Dyrektor Zarządu uprawniony jest do składania oświadczeń w imieniu powiatu w sprawach związanych z zakresem działania Zarządu Dróg Powiatowych, z zachowaniem wymogów i trybu przewidzianego prawem.
  2. Dyrektor Zarządu uprawniony jest do dochodzenia wierzytelności Powiatu Kluczbork związanych z zakresem działania Zarządu oraz do udzielania pełnomocnictw procesowych.

Do zadań Zarządu Dróg Powiatowych należy całokształt zagadnień związanych z pełnieniem funkcji Zarządu drogi, a w szczególności:

  1. Planowanie rozwoju sieci drogowej.
  2. Opracowanie projektów w zakresie robót remontowo-budowlanych:

    a/ budowa drogi

    b/ modernizacja drogi

    c/ roboty utrzymaniowe na drogach

  3. Koordynacja robót w pasie drogowym, w tym wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
  4. Zarządzanie mieniem na drogach.
  5. Pełnienie funkcji inwestora dla robót drogowych:

    a/ zlecanie robót w trybie ustawy o zamówieniach publicznych

    b/ sprawowanie nadzoru inwestorskiego

    c/ odbiory robót

  6. Ochrona sieci drogowej.
  7. Wykonywanie robót utrzymaniowych, interwencyjnych i zabezpieczających na drogach.
  8. Zlecanie i koordynacja prac z zakresu zimowego utrzymania dróg.
  9. Gospodarka gruntami wchodzącymi w skład pasa drogowego.
  10. Współdziałanie w zarządzaniu ruchem drogowym.

W wykonywaniu zadań określonych w § 5 Zarząd współdziała z:

  1. organami administracji państwowej i samorządowej
  2. komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatu Kluczborskiego i gminnymi jednostkami organizacyjnymi
  3. innymi podmiotami

Organizację i zasady funkcjonowania Zarządu określa Regulamin Organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.