Uchwała Nr XXXVII/268/2006

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 13 kwietnia 2006 r.

zmieniająca Uchwałę Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu z dnia 8 lipca 2005 w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006

 

Na podstawie art. 12 pkt. 10a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§1. W uchwale Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006, wprowadza się następujące zmiany:

  1. §5 otrzymuje nowe brzmienie o treści następującej:

“§5. Stypendia wypłacane są w formie finansowej.”

2. W §5 skreśla się ust. 2 i ust. 3.

  1. W §9 ust. 1 dodaje się lit. d i e w brzmieniu:

d) złożenie przez ucznia/rodzica lub opiekuna prawnego (w przypadku ucznia niepełnoletniego) oświadczenia o wykorzystaniu przekazanego stypendium na cele edukacyjne. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.”

“e) przedstawienie przez dyrektora szkoły zaświadczenia w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w Wydziale Edukacji o uczestnictwie ucznia w zajęciach szkolnych.”

  1. W §9 po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:

“1a Zaświadczenie, o którym mowa w §9 ust. 1 lit. e podpisuje dyrektor szkoły (w porozumieniu z wychowawcą) lub osoba upoważnioną przez dyrektora, przy czym dopuszcza się składanie zbiorczego zaświadczenia dla wszystkich uczniów danej klasy pobierających stypendium. Wzory zaświadczeń stanowią załączniki nr 2a i 2b do niniejszej uchwały.”

“1 b Zaświadczenie, o którym mowa w §9 ust. 1 lit. e dyrektor składa w wyznaczonych terminach: do 1 grudnia za miesiące wrzesień, październik, listopad; do 1 lutego za miesiące grudzień, styczeń; do 1 maja za miesiące luty, marzec, kwiecień; do 24 czerwca za miesiące maj, czerwiec.

    1. W § 9 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

“3. Na koniec roku szkolnego, jednak nie później niż do 30 września, stypendysta przedstawia instytucji prowadzącej obsługę programu stypendialnego świadectwo ukończenia klasy lub świadectwo maturalne.”

4. W §10 ust.1 dodaje się lit. d w brzmieniu:

“d) będzie miał w semestrze szkolnym więcej niż 30 godzin nieobecności nieusprawiedliwionych.”

5. W §16 ust. 1 wprowadza się drugie zdanie o następującej treści:

“Dopuszcza się wypłatę stypendium na konto beneficjenta ostatecznego, jego rodzica, opiekuna prawnego lub współmałżonka.”

6. W §16 skreśla się ust. 2.

§2. Zmiany do Uchwały XXIX/219/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 lipca 2005 r. wymagają podpisana Aneksu do umowy przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2005/2006. Wzór aneksu stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§3. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

 

Przewodniczący Rady

                                                                                     Maciej Mularczyk

Załącznik Nr 1

 

 

 

 

 

 

 

Oświadczenie

 

Uprzedzona/y o odpowiedzialności karnej z art. 233 §1 Kodeksu Karnego oświadczam, iż otrzymywane stypendium w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego “Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”, wypłacane przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, wykorzystam na cele edukacyjne.

 

 

 

 

 

 

.................................... ......................................

(miejscowość, data) (podpis ucznia/rodzica)

Załącznik Nr 2a

 

 

 

 

 

.......................................... . ......................................

(pieczątka podłużna szkoły)                                                                          (miejscowość, data)

 

 

Zaświadczenie

 

Dyrektor................................................................................ w...............................

(nazwa szkoły)                                         (miejscowość)

 

zaświadcza, że..................................................................... jest w roku szkolnym

(imię i nazwisko ucznia)

2005/2006 uczniem klasy.....................................................................................

(klasa, typ szkoły, numer)

w tut. szkole i w okresie od.......................... do.........................systematycznie

uczęszczał na zajęcia edukacyjne.

 

........................................................................................

(imienna pieczątka i podpis osoby uprawnionej do wydania zaświadczenia)

 

Załącznik Nr 2b

 

 

 

 

 

.......................................... . ......................................

(pieczątka podłużna szkoły) (miejscowość, data)

Zaświadczenie

 

Dyrektor................................................................................ w...............................

(nazwa szkoły) (miejscowość)

zaświadcza, że:

  1. ................................................................

  2. ................................................................

  3. .................................................................

  4. .................................................................

są w roku szkolnym 2005/2006 uczniami klasy.....................................

............................................................................................ w tut. szkole

(klasa, typ szkoły, numer)

i w okresie od .......................... do ....................... systematycznie

uczęszczali na zajęcia edukacyjne.

 

 

 

 

 

........................................................................................

(imienna pieczątka i podpis osoby uprawnionej do wydania zaświadczenia)

 

Załącznik Nr 3

 

 

 

Aneks do Umowy Przekazywania Stypendium w Roku Szkolnym 2005/2006 Zawarty w Dniu........................

 

W umowie zawartej w dniu 15.12.2005 r. pomiędzy Starostwem Powiatowym w Kluczborku, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork

a ....................................................................................................................... /imię i nazwisko ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego (w przypadku ucznia niepełnoletniego)/

Imię i nazwisko ucznia ......................................... PESE .....................................

Data i miejsce urodzenia .......................................................................................

Imiona rodziców .....................................................................................................

Adres zamieszkania: ...............................................................................................

w §4 po słowie “Regulaminem” stawia się kropkę. Reszta zdania zostaje wykreślona.

Aneks sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. Aneks wchodzi w życie z dniem podpisania i dotyczy roku szkolnego 2005/2006.

 

 

 

 

 

..................................................................... .................................................

/podpis rodzica lub opiekuna prawnego/                                                   /podpis Starosty/