Kluczbork, 2024-10-18
KD.2110.7.2024.AT
Starosta Kluczborski
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
Referent w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej
Jednostek Organizacyjnych Powiatu
I Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork
II Określenie stanowiska: Referent w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu
III Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:
- wykształcenie co najmniej średnie, preferowane ekonomiczne
- 3 – letni staż pracy w jednostce sektora finansów publicznych na stanowisku związanym z naliczaniem wynagrodzeń lub obsługą księgową,
- obywatelstwo polskie,
- nieposzlakowana opinia,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
IV Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydatów:
- posiadanie doświadczenia na stanowisku wymagającym stosowania wiedzy z zakresu naliczania wynagrodzeń dla pracowników administracji i obsługi w jednostkach budżetowych oraz nauczycieli w jednostkach oświatowych,
- Znajomość przepisów prawa w zakresie:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenia dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
- ustawy o pracowniczych planach kapitałowych,
- ustawy Karta Nauczyciela,
- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
- rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów,
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie wysokości i trybu wypłaty wynagrodzenia płatnikom składek z tytułu wykonywania zadań z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
- Cechy osobowości: komunikatywność, elokwencja, dyskrecja, lojalność, szacunek dla drugiego człowieka, odporność na stres, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy.
- umiejętność logicznego myślenia i analizy, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność selekcji informacji, umiejętność słuchania, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów prawa.
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, pakietu MS Office, znajomość programu Płatnik i Vulcan Płace.
V Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Kompletowanie dokumentów w zakresie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w obsługiwanych jednostkach organizacyjnych,
2. Sporządzanie list płac dla pracowników jednostek organizacyjnych obsługiwanych przez Wydział,
3. Przygotowywanie przelewów z wynagrodzeń w systemie bankowym,
4. Rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne,
5. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych DRA wraz z raportami miesięcznymi do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
6. Rozliczanie podatku dochodowego,
7. Sporządzanie deklaracji podatkowych dla Urzędu Skarbowego,
8. Rozliczanie składek z tytułu PPK – sporządzanie deklaracji oraz przelewów,
9. Przygotowywanie przelewów z tytułu składek i podatków,
10. Przygotowywanie danych o wynagrodzeniach do zaświadczeń o zatrudnieniu, sprawozdań statystycznych, sprawozdań oświatowych i innych,
11. Sporządzanie list płac z tytułu świadczeń z ZFŚS,
12. Prowadzenie korespondencji z jednostkami organizacyjnymi obsługiwanymi przez Wydział,
13. Prowadzenie korespondencji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym,
14. Współpraca z jednostkami obsługiwanymi przy opracowywaniu planów finansowych w zakresie wynagrodzeń pracowników,
15. Archiwizowanie dokumentów,
16. Współpraca z obsługiwanymi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi wydziałami w sprawach dotyczących wykonywanych obowiązków,
17. Sporządzanie wszelkich informacji i analiz w zakresie powierzonych obowiązków.
VI Warunki pracy na stanowisku:
- wymiar czasu pracy: pełny etat - 40 godzin tygodniowo,
- umowa o pracę,
- praca administracyjno – biurowa, praca przy pomocy komputera, praca na IV piętrze budynku wielokondygnacyjnego.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6%.
VII Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej - podpisany własnoręcznie,
- List motywacyjny podpisany własnoręcznie,
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (do pobrania ze strony BIP Starostwa Powiatowego w Kluczborku),
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- Kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectw pracy, zaświadczeń – w przypadku aktualnego zatrudnienia),
- Kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje lub umiejętności,
- Własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
1) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
2) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
3) braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowanej opinii,
5) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach złożonych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Referenta w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
VIII Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Starostwa pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1,
46-200 Kluczbork
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Referenta w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu”
Dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 października 2024 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Starostwa)
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
IX Dodatkowe informacje:
- I etap naboru - otwarcie ofert nastąpi komisyjne w dniu 5 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w celu sprawdzenia spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu,
- II etap naboru – rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 6 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
- Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni o tym fakcie telefonicznie.
Wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem będą umieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Starostwa na II piętrze obok pokoju nr 201. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 418 52 18 wew. 121
Starosta Kluczborski
Mirosław Birecki
Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w procesie naboru na stanowisko Referenta w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Starosta Kluczborski, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork, tel. 77 418 52 18, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- W Starostwie powołano Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: nr tel. 77 418 65 20, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko podane w ogłoszeniu.
- Odbiorcą danych osobowych jest Komisja rekrutacyjna powołana w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Referenta w Wydziale Obsługi Finansowo – Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu,
- Po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru m.in. w zakresie imienia i nazwiska wybranego kandydata oraz jego miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będzie umieszczona na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa przez okres 3 miesięcy.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020, poz. 164 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
- Przysługują Państwu prawa: do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do przenoszenia danych.
- Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru.