Protokół Nr 29/2005 z posiedzenia Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 28 listopada 2005r.
Protokół Nr 29/2005
z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
w dniu 28 listopada 2005r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,
2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 01.12.2005r.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek obrad w dniu dzisiejszym. Członkowie komisji nie wnieśli do proponowanego porządku uwag i jednogłośnie go przyjęli.
Ad.2.
Członkowie komisji kolejno analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu. Wśród materiałów tych są projekty uchwał w następujących sprawach:
1.zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia
budżetu powiatu kluczborskiego na 2005r.,
2.ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych
powiatu kluczborskiego na rok 2006,
3.wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku
mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez powiat
kluczborski,
4.ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć
nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku
szkolnego, zatrudnionych w szkołach lub placówkach, dla których organem prowadzącym
jest powiat kluczborski.
Ponadto w materiałach znajduje się sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku za okres od 31.10.2005r. do 14.11.2005r.
Przewodniczący Komisji poprosił Skarbnika Powiatu o omówienie projektu uchwały dotyczącej zmian w budżecie powiatu.
Skarbnik Powiatu powiedział, że proponowane zmiany w budżecie wynikają głównie
z wniosków naszych jednostek, ponieważ niektóre z nich wypracowały dodatkowe środki. Ogólnie budżet powiatu zwiększa się zarówno po stronie dochodów jak i po stronie wydatków o kwotę 360.034,-zł., a ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2005r. Oszczędności w ramach wykazanych wydatków majątkowych przenosi się do wydatków bieżących w niektórych działach budżetu. Dokonuje się również przesunięcia środków finansowych między działami klasyfikacji budżetowej oraz wprowadza się zmiany w wykazie zadań remontowych. Skarbnik dodał, że proponowane zmiany
są zmianami drobnymi i pozwolą one na uporządkowanie planów finansowych wszystkich naszych jednostek.
Kolejno Skarbnik powiedział radnym, że jeśli chodzi o Zarząd Dróg Powiatowych
to wprowadzane w budżecie zmiany mają również charakter porządkujący. Nakłady ponoszone na drogi w naszym powiecie zostały przeniesione do projektu uchwały zgodnie
z rozpisaniem poszczególnych zadań przez Dyrekcję tej jednostki. Natomiast zmiany
w budżecie Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach mają ścisły związek z zadaniami remontowymi w zakresie standaryzacji tej jednostki. Skarbnik dodał, że standaryzacja jednostek pomocy społecznej w naszym powiecie trwa już od około trzech lat i zdaniem Skarbnika w tym zakresie zrobiono naprawdę dużo. Na przyszły rok budżetowy pozostało
do wykonania jedno ważne zadanie w tym zakresie, a mianowicie montaż windy towarowo-osobowej w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Wymagana dokumentacja jest
już sporządzona, a w przyszłym roku jest też duża szansa na uzyskanie dofinansowania
na realizację tego zadania. Dofinansowanie to możemy uzyskać z Kontraktu
dla Województwa Opolskiego oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych. Skarbnik powiedział, że w dwóch naszych domach dziecka oraz Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku również przeprowadza się remonty. Bardzo istotnym zadaniem wykonywanym przez powiat w ramach pomocy społecznej jest rozliczanie pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie umieszczania dzieci
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach zastępczych. W 2005r. wielkość środków finansowych, które wpłynęły za obcymi dziećmi do naszego budżetu są mniej więcej równe z tymi, które wyszły od nas wraz z naszymi dziećmi do innych powiatów.
Kolejno głos zabrał Przewodniczący Komisji i stwierdził, że za mało promowane są wszystkie działania powiatu, a jest to bardzo ważna rzecz. Każda inwestycja, remont
czy inne działania powiatu powinny być przekazywane na zewnątrz, do naszego społeczeństwa.
Starosta Kluczborski powiedział, że radny ma rację i dlatego też będzie wznowione wydawanie informatora powiatowego.
Kolejno, nawiązując do pozostałych materiałów na sesję, Starosta powiedział, że projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych naszego powiatu na 2006r. został zgodnie z procedurą uzgodniony ze związkami zawodowymi nauczycieli. Związki zaproponowały pewne zmiany w projekcie regulaminu i część z nich zastała zaakceptowana przez Zarząd Powiatu i wniesiono do projektu. Jeśli chodzi o projekt uchwały w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, to został on przygotowany odrębną uchwałą, ponieważ dodatek ten nie jest częścią wynagrodzenia. W naszym powiecie dodatek ten dotyczy nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach.
Członkowie komisji nie wnieśli do materiałów na sesję innych zapytań.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji zaproponował, aby na jednym z posiedzeń komisji w 2006r. zająć się tematem kontraktacji buraka cukrowego i dopłat dla rolników. Jest to bowiem bardzo ważny temat i Komisja Rolnictwa powinna się nim zająć. Starosta Kluczborski przyznał Przewodniczącemu Komisji rację. Dodał jednak, że jest to bardzo trudny temat, a ponadto
przewidziane są niezbyt korzystne programy na najbliższe lata.
Innych spraw nie poruszano.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i zamknął posiedzenie komisji w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Władysław Zawadzki
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2006-02-03 07:46:24 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2006-02-14 12:07:18 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-22 13:57:09 |
Ilość wyświetleń: | 1489 |