Protokół Nr 28/2005

 

Z posiedzenia Komisji Oświaty, Sportu, Turystyki, Kultury, Rodziny i Patologii

w dniu 1 lipca 2005r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Józef Woźny.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

2.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego
w Kluczborku,

3.Bolesław Sokołowski i Marian Siwak – Komisja Zakładowa NSZZ “Solidarność”

Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 08.07.2005r.

3.Nabór do szkół ponadgimnazjalnych, przygotowanie szkół do nowego roku

szkolnego 2005/2006.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił propozycję porządku obrad. Członkowie komisji nie wnieśli zastrzeżeń do proponowanego porządku i jednogłośnie go przyjęli.

 

Ad.2.

Kolejno zebrani analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu,
która odbędzie się w dniu 8 lipca 2005r. W materiałach tych znajdują się projekty uchwał

w następujących sprawach:

-zmiany Statutu Powiatu Kluczborskiego,

-zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia

budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005r.,

-ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli

miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego,

-zmiany uchwały Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.

w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji

Osób Niepełnosprawnych na 2005r.,

-warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłaty za pobyt dziecka lub osoby

pełnoletniej w placówce opiekuńczo-wychowawczej,

-warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłaty za pobyt dziecka

w rodzinie zastępczej,

-likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki

Zdrowotnej w Kluczborku,

-zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki

Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2003r.,

-zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki

Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2004r.,

-przekazania zadania własnego Powiatu Kluczborskiego tj. prowadzenie Zespołu Szkół

Licealno-Zawodowych w Polanowicach – Gminie Byczyna z dniem 1 września 2005r.,

-ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych

posiadających uprawnienia szkół publicznych,

-nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół

ponadgimnazjalnych w Powiecie Kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006,

-nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów z Powiatu

Kluczborskiego w roku akademickim 2005/2006,

-nadania statutu nowo utworzonej szkole ponadgimnazjalnej.

Ponadto w materiałach na sesję znajduje się:

1.“Ocena sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie Powiatu

Kluczborskiego za rok 2004” – informacja z Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku,

2.“Analiza stanu bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2004”

-informacja z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,

3.sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 19.04.2005r.
do 14.06.2005r.

Przewodniczący Komisji poprosił Skarbnika Powiatu o wyjaśnienie co do projektu uchwały

w sprawie zmiany Statutu Powiatu Kluczborskiego.

Skarbnik wyjaśnił, że w przedmiotowym projekcie uchwały Starosta Kluczborski w związku ze złożeniem rezygnacji radnej Ireny Kielar z pełnienia funkcji członka Zarządu Powiatu, proponuje, aby Rada Powiatu wyraziła zgodę na zmniejszenie ilości członków Zarządu

z 5 osób do 4. Starosta uzasadnia taką propozycję względami finansowymi, co pozytywnie zaopiniował Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 20 maja 2005r. Skarbnik dodał,

że omawiany projekt uchwały zawiera też inne propozycje zmian statutu. Nowelizacja ustawy o samorządzie powiatowym wprowadziła zmianę co do działania i zadań powiatu w zakresie zadań ochrony dóbr kultury w związku z nową ustawą o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami. Należy więc dostosować Statut Powiatu Kluczborskiego do obowiązujących obecnie przepisów prawnych. Skarbnik powiedział, że proponowane w projekcie zmiany uwzględniają również ustawowe odejście niektórych służb oraz powołanie nowych jednostek organizacyjnych powiatu. Starosta Kluczborski proponuje też, aby zmniejszyć liczbę członków komisji skrutacyjnej powoływanej do przeprowadzania głosowania tajnego

do 3 osób, a nie jak jest dotychczas od 3 do 5.

Kolejno Skarbnik przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonym na 2005r. Wyjaśnił, że zmiany w budżecie proponowane są głównie z uwagi

na wnioski jednostek organizacyjnych powiatu. Uchwałą tą Rada zwiększy dochody budżetu o kwotę 682.617,-zł. i wydatki budżetu o kwotę 340.917,-zł. oraz rozchody budżetowe

o kwotę 341.700,-zł. Wpływ na to w głównej mierze mają większe niż zakładano dochody
z tytułu opłat komunikacyjnych, co pozwoli na większą spłatę zaciągniętych przez powiat kredytów. Część środków finansowych zostanie też przeznaczona na wydatki starostwa, głównie Wydziału Komunikacji i Transportu. Ponadto Skarbnik zwrócił uwagę na zapis

w projekcie mówiący o udzieleniu dotacji celowej w kwocie 448.702,-zł. dla Gminy Byczyna przeznaczonej na realizację zadań powiatu w zakresie edukacji. Chodzi tu o inny projekt uchwały przygotowany na dzisiejszą sesję tj. w sprawie przekazania zadania własnego Powiatu Kluczborskiego polegającego na prowadzeniu Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych

w Polanowicach - Gminie Byczyna z dniem 1 września 2005r. Gmina Byczyna od dawna już była zainteresowana przejęciem od powiatu tego zadania i utworzenia u siebie Zespołu Licealno-Gimnazjalnego na bazie Publicznego Gimnazjum w Byczynie i Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach. Skarbnik stwierdził, że dla naszego powiatu

będzie to korzystne głównie ze względów finansowych. Ponadto trzeba zrobić wszystko,

aby nie dopuścić w przyszłości do likwidacji szkoły w Polanowicach, która niestety już się nie finansuje. Przy połączeniu z gimnazjum w Byczynie szkoła ta utrzyma się, a Gmina Byczyna nadal będzie miała na swoim terenie szkołę ponadgimnazjalną. Grono pedagogiczne obu szkół oraz Rada Miejska w Byczynie pozytywnie odnieśli się do proponowanego rozwiązania. Skarbnik dodał, że nie ma jednak mowy o przekazaniu gminie majątku naszej szkoły, który pozostanie nadal mieniem powiatu. Może on być jedynie użyczony gminie.

Burmistrz Byczyny jest jednak bardzo zainteresowany przejęciem od powiatu boiska przyszkolnego, które mógł by wykorzystywać na różne miejscowe imprezy. Zobowiązał się również do jego zagospodarowania. Sprawa ta będzie przedmiotem rozmów w późniejszym czasie. Od strony finansowania przekazanie tej szkoły gminie oznacza, że w br. oprócz subwencji i dochodów własnych powiat musi przekazać gminie kwotę 466.000,-zł. Od roku przyszłego natomiast subwencja oświatowa z budżetu Państwa dla Gminy Byczyna będzie zwiększona o uczniów z Polanowic.

Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że w dniu wczorajszym Rada Miejska w Byczynie podjęła deklaratoryjną uchwałę o woli przejęcia od powiatu tego zadania.

Członkowie komisji pozytywnie odnieśli się do proponowanego rozwiązania.

Do pozostałych materiałów na sesję radni nie wnieśli zapytań.

 

Ad.3.

Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła zebranym informację na temat planowanego naboru na rok szkolny 2005/2006 w szkołach Powiatu Kluczborskiego. Informacja ta znajduje się w aktach komisji (RP/K.Ośw.-0058/31/2005). Pani Naczelnik powiedziała, że zgodnie

z zarządzeniem Opolskiego Kuratora Oświaty w dniu dzisiejszym o godz. 1600 będą ogłoszone listy uczniów przyjętych do wszystkich szkół ponadgimnazjalnych wraz

z informacją o wolnych miejscach. Termin dodatkowej rekrutacji został wyznaczony

w dniach od 22 do 31 sierpnia 2005r. Ostateczna rekrutacja będzie znana dopiero w dniu
4 lipca br., gdy wszystkie szkoły przekażą do Wydziału Edukacji dokładne informacje
o naborze. W związku z tym dzisiejsza informacja oparta jest tylko na arkuszach organizacji roku szko
lnego 2005/2006. Pani Naczelnik powiedziała, że Zarząd Powiatu zdecydował, aby w bieżącym roku nabór do szkół odbywał się zgodnie z zasadą “wolnego rynku” tzn. tak, aby
nie ograniczano przyjęć do zespołów i typów szkół do konkretnej liczby oddziałów. Zarząd tak zdecydował, ponieważ w ostatnich latach więcej uczniów odchodziło do innych powiatów niż przychodziło do naszego. Jedynym kryterium jakie ustalił Zarząd Powiatu jest liczba punktów, którą ustalono jako najniższy pułap do przyjęcia w danym typie szkoł
y. Wspólnie

z dyrektorami szkół ustalono pułap dla technikum, dla liceum profilowanego i dla liceum ogólnokształcącego. Kolejno Pani Naczelnik poinformowała radnych, że ogólnie w szkołach ponadgimnazjalnych naszego powiatu planowane są w roku szkolnym 2005/2006 następujące oddziały młodzieżowe: 14 liceum ogólnokształcącego, 7 liceum profilowanego, 7 technikum, 6 zasadniczych szkół zawodowych oraz 2 szkół policealnych. Jeśli chodzi o oddziały

w szkołach dla dorosłych to zaplanowano ich 7. Pani Naczelnik wyraziła swoje obawy

co do szkoły w Bogdańczowicach i Polanowicach, ponieważ już teraz wiadomo, że będzie tam duży problem z utworzeniem kilku oddziałów. Dodała, że propozycja przekazania Gminie Byczyna naszej szkoły, o czym była mowa w punkcie 2 obrad, jest jak najbardziej zasadna.

Kolejno Pani Naczelnik powiedziała, że przygotowała również informację dotyczącą wyników egzaminów maturalnych w szkołach Powiatu Kluczborskiego w roku szkolnym 2004/2005. Powiedziała, że Powiat Kluczborski w rankingu wyników maturalnych naszego województwa zajął 3 miejsce od końca. Zdaniem Pani Naczelnik nawet nasz Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, w którym uczniowie zdali maturę w 92%, nie wypadł najlepiej, bo w rankingu wojewódzkim tego typu szkół zajął dopiero 5 miejsce od końca.

Na pochwałę zasługuje natomiast Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, gdzie maturzyści z liceum profilowanego zajęli w rankingu wojewódzkim 4 miejsce. Kolejno Pani Naczelnik poinformowała radnych, że Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wynikami matur w naszym powiecie polecił, aby wszyscy dyrektorzy szkół poddali wyniki matur szczegółowej analizie, łącznie z analizą uzyskiwanych procentowo punktów na egzaminach maturalnych z każdego przedmiotu, w każdej klasie, a także przez konkretnych nauczycieli.

Po dokonaniu takiej analizy, każda rada pedagogiczna powinna wyciągnąć wnioski do pracy w następnych latach.

Pani Naczelnik dodała, że zgłaszane są do Wydziału Edukacji zapytania rodziców, do której szkoły mają oni posłać swoje dzieci, aby dobrze zdały maturę. Oznacza to, że jest spore zainteresowanie wynikami matur i będzie to decydować o wyborze szkoły przez gimnazjalistów. Zgodnie z założeniami reformy zaczęła działać konkurencyjność szkół,

podstawą której jest poziom nauczania.

Kolejno głos zabrał Skarbnik Powiatu i powiedział, że wszystkie nasze szkoły dostały dodatkowe środki finansowe z przeznaczeniem na matury i ze strony powiatu szkoły zostały zabezpieczone na dobrym poziomie, na tyle na ile było powiat stać. Zarząd Powiatu uruchamiał w każdej chwili na prośby dyrektorów szkół tzw. godziny dyrektorskie, które przeznaczano na zajęcia dodatkowe dla maturzystów. Pod względem finansowym oraz organizacyjnym powiat zrobił wszystko co mógł dla szkół zrobić.

Pani Naczelnik dodała, że ponadto wszystkie szkoły mają obsługę komputerową, a w ciągu ostatnich lat przybyło w naszych szkołach 11 pracowni komputerowych. Nie wszystkie szkoły jednak korzystają z posiadanych programów komputerowych, czego przykładem

może być program Vulcan i podprogram rekrutacja, z którego przy naborze korzystały

tylko 2 szkoły.

Informacja nt. wyników matur znajduje się w aktach komisji (RP/K.Ośw-0058/29/2005).

Na kolejne posiedzenie komisji zostanie przygotowana informacja na temat przygotowania szkół do nowego roku szkolnego.

Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała radnych ponadto, że odbyło się niedawno spotkanie z Kanclerzem Wyższej Szkoły Bankowej z Wrocławia – szkoły niepublicznej, wyższej zawodowej, z bardzo dobrą renomą, w sprawie propozycji utworzenia Oddziału Zamiejscowego tej uczelni w naszym powiecie. Jest propozycja ze strony Zarządu Powiatu, aby uruchomić ten oddział w Bogdańczowicach z dniem 1 października 2006r. Dalsze rozmowy w tej sprawie będą sukcesywnie prowadzone.

 

Ad.4.

Przewodniczący Komisji poinformował radnych, że do komisji wpłynęło pismo

/Nr L.dz.46/2005 z dnia 18 maja 2005r./ Przewodniczącego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty

i Wychowania w Kluczborku z prośbą o umożliwienie uczestnictwa w najbliższym posiedzeniu Komisji Oświaty. Związkowcy chcieli by przedstawić swoje stanowisko

dotyczące wynagrodzenia nauczycieli pracujących przy egzaminach maturalnych. Zostali bowiem poinformowani przez nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych o nieprawidłowościach w ich wynagrodzeniu za pracę przy maturach. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji Oświaty zaprosił na dzisiejsze posiedzenie przedstawicieli tego związku. W dniu dzisiejszym na posiedzenie przybyli: Pan Bolesław Sokołowski – Przewodniczący Komisji Zakładowej oraz Pan Marian Siwak – członek komisji.

Przewodniczący Komisji Oświaty udzielił głosu Panu Siwakowi, który powiedział, że sprawa wynagrodzeń nauczycieli za pracę przy maturach 2005 jest szeroko komentowana nie tylko

w naszym powiecie, ale i w całym kraju. Zdaniem związkowców, nauczycielom szkół ponadgimnazjalnych naszego powiatu należy się oprócz dodatku motywacyjnego inne jeszcze wynagrodzenie za czas pracy w trakcie egzaminów maturalnych.

Pani Naczelnik Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego powiedziała, że kontaktowała się w tej sprawie ze wszystkimi powiatami naszego województwa i oprócz powiatu grodzkiego opolskiego nie wypłacą one swoim nauczycielom takich pieniędzy, ponieważ nie mają

ku temu podstaw prawnych. Pani Naczelnik wyjaśniła, że art. 42 ust. 1 Karty Nauczyciela mówi o tym, że czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć, nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo. Natomiast ust. 2 pkt 2 mówi, że w ramach czasu pracy,

o którym mowa, nauczyciel jest zobowiązany zrealizować między innymi inne czynności

i zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły. Statuty szkół ponadgimnazjalnych mówią wyraźnie, że zadaniem statutowym szkół jest przeprowadzanie egzaminów maturalnych

i wszelkich innych, które są określone w rozporządzeniu o promowaniu i klasyfikowaniu

oraz przeprowadzaniu egzaminów. Natomiast Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005r. określa wyraźnie jakie są ogólne warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, do których należy między innymi zaangażowanie

w realizację czynności zajęć, o których mowa w w/w art.42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela. Nie ma w obecnej chwili podstawy prawnej do tego, aby wypłacać dodatkowe pieniądze

za udział nauczycieli w egzaminach. Pani Naczelnik powiedziała również, że w regulaminie wynagradzania nauczycieli, uchwalonym przez Radę Powiatu w dniu 28 lutego br. jest również zapis, mówiący o wynagradzaniu nauczycieli za udział w egzaminach, w ramach dodatku motywacyjnego. Jest tam też zapis, mówiący o tym, że Rada Powiatu może zwiększyć wynagrodzenia zasadnicze, ale z dochodów własnych. Obecnie jednak powiat

nasz nie ma takiej możliwości. Kolejno Pani Naczelnik przedłożyła gościom pisemną informację na temat wyników tegorocznych matur w naszym powiecie, co się bezpośrednio wiąże z wypłatą wynagrodzeń dla nauczycieli. Stwierdziła, że wyniki matur są odwrotnie proporcjonalne do wynagrodzeń nauczycieli, bo powiat nasz jest na 2-3 miejscu

w województwie jeśli chodzi o wynagrodzenia i na 3 miejscu od końca, biorąc pod uwagę

wyniki matur.

Radna Irena Kielar dodała, że ogólne wyniki nowych matur w całym kraju nie są zadowalające.

Jeśli chodzi o wynagradzanie nauczycieli to Pani Naczelnik wyjaśniła, że w trakcie negocjacji przy opracowywaniu regulaminu wynagradzania nauczycieli, była przecież mowa, że oprócz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

są szkoły, w których odbywać się będzie nowa matura. Powiedziano wtedy, że zaniżone wysokości dodatku motywacyjnego odbija się niekorzystnie na wydatkach za udział w pracy w komisjach egzaminacyjnych. Jednak stanowisko związków zawodowych było takie,

że przede wszystkim należy zwiększyć wynagrodzenia i dodatki w w/w dwóch placówkach. Obecnie przy 4% dodatku motywacyjnego, szkoły nasze nie są w stanie zrekompensować nauczycielom wynagrodzenia tak jakby oni tego chcieli. Przy kolejnych negocjacjach można będzie wrócić do tematu.

Przedstawiciel związków zawodowych Pan Siwak powiedział, że nastąpiło tu chyba jakieś nieporozumienie, bo w regulaminie wynagradzania nauczycieli jest chyba zapis mówiący,

że zabezpiecza się środki finansowe na dodatek motywacyjny w wysokości 4% przewidywanego funduszu płac, a nie, że przyznaje się dodatek w wysokości 4%.

Pani Naczelnik wyjaśniła, że nie i dodała, że część środków przeznaczonych na dodatek motywacyjny zostało już przez szkoły wykorzystane. W roku ubiegłym wypłacono nauczycielom ponad 7% tego dodatku, ale na tegorocznych negocjacjach same związki zawodowe ograniczyły je do 4%.

Pan Siwak zapytał, czy w regulaminie nie ma zapisu, mówiącego o dolnym progu tego dodatku w wysokości 4%. Pani Naczelnik odpowiedziała, że nie ma żadnego minimum, roczna wysokość środków przeznaczona na dodatki motywacyjne wynosi 4% planowanego na dany rok wynagrodzenia zasadniczego pracowników pedagogicznych zatrudnionych
w szkole czy placówce. Takiego zapisu chciały związki zawodowe.

Pan Siwak ponownie stwierdził, że zaszło w tej kwestii jakieś nieporozumienie i dlatego związki teraz proponują, aby nauczycielom, którzy pracowali przy tegorocznych maturach, zrekompensować wynagrodzenia np. nagrodami dyrektorów szkół.

Pani Naczelnik powiedziała, że w szkołach jest wewnętrzny system nagradzania

i dyrektorzy sami decydują komu i za co mogą przyznać nagrody. Władze powiatu nie mogą podpowiadać dyrektorom szkół takich rozwiązań.

Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że jego zdaniem można by ewentualnie zasugerować to dyrektorom na jakiejś naradzie.

Pan Siwak powiedział, że właśnie tylko o to związkom chodzi.

Pani Naczelnik dodała, że oprócz Karty Nauczyciela jest również Kodeks Pracy, który mówi o rozliczaniu czasu pracy. Czas pracy nauczyciela tak samo jak każdego innego pracownika,

nie przekracza 40 godzin tygodniowo, ale ten czas rozlicza się nie w jednym tygodniu,
ale w trzech miesiącach.

Kolejno głos zabrał Pan Sokołowski i podziękował za zaproszenie na dzisiejsze posiedzenie komisji. Powiedział, że rolą związków zawodowych jest wspieranie nauczycieli i dlatego

w dniu dzisiejszym ma miejsce ta dyskusja. Zdaniem Pana Sokołowskiego powinno się

w jakiś sposób skłonić dyrektorów szkół do poinformowania swoich pracowników o jasnych zasadach ich wynagrodzenia za pracę przy maturach. Ponadto rozmowy w tej kwestii są niezbędne w kontekście przyszłego roku, a związki zawodowe w dniu dzisiejszym chciały jedynie zwrócić uwagę na zaistniały problem. Dodał, że nie ma też jasnej interpretacji co do rozliczania czasu pracy nauczycieli i z tego tytułu również są nieporozumienia. Związki zawodowe wnoszą o szersze uświadamianie nauczycieli co do zasad ich wynagradzania.

Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła, że w ogóle wynagrodzenia nauczycieli mają bardzo skomplikowaną konstrukcję. Dodała ponadto, że władze powiatu sygnalizują ze swojej strony problem nieciekawych w naszym powiecie wyników matur.

Przewodniczący Komisji podziękował gościom za udział w dzisiejszym posiedzeniu.

Kolejno poinformował on radnych, że Wydział Edukacji przygotował również dla komisji informację na temat sportu szkolnego w Powiecie Kluczborskim. Informacja ta zawiera podział środków finansowych dla poszczególnych szkół na realizację sportowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów w okresie styczeń – czerwiec 2005r., a także wyniki sportowe uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2004/2005, opracowane

przez Koordynatora Sportu Szkolnego Powiatu Kluczborskiego. Informacja ta znajduje się

w aktach komisji (RP/K.Ośw.-0058/30/2005).

Radni nie wnieśli zapytań do powyższej informacji. Nie wnieśli również innych zapytań.

 

 

Ad.5.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Przewodniczący Komisji:

Józef Woźny