Protokół Nr  24/2020



z posiedzenia Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska
w dniu 25 sierpnia 2020 r.

 

 

Przewodniczył Wojciech Smolnik -Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Stacjonarna Opieka Medyczna w Powiecie Kluczborskim. Analiza medycznego zabezpieczenia Powiatu Kluczborskiego w kontekście ubiegłorocznych zmian w ratownictwie medycznym w Polsce.

2.1  bieżące problemy i potrzeby

2.2  Informacja na temat sytuacji finansowej spółki, wstępna informacja o realizacji kontraktu w 2019 roku oraz stan zadłużenia spółki. Ponadto informacja o wielkości ryczałtu jako poszczególnych składowych kontraktu z NFZ dla szpitala w Kluczborku oraz informacja o jego zmianach w trakcie 2019 roku.

2.3  Informacja na temat stanu realizacji projektów dofinansowanych ze środków unijnych, w tym zrealizowanych w 2019 roku, między innymi badania przesiewowe dla dzieci, badania przesiewowe dla osób powyżej pięćdziesiątego roku życia w zakresie profilaktyki jelita grubego oraz dwóch projektów, które dotyczą sprzętu medycznego.

2.4  Wstępna informacja Zarządu Powiatu w Kluczborku na temat rozmów z poszczególnymi gminami Powiatu Kluczborskiego na temat dofinansowania działalności PCZ S.A.

2.5  Informacja Zarządu PCZ S.A. na temat podwyżek w kwocie 200 złotych do pensji zasadniczej w 2019 roku. Jeśli takie podwyżki były realizowane w 2019 roku to jakie skutki one spowodowały.

2.6  Informacja Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. w Kluczborku na temat planów związanych z opuszczonym budynkiem po ginekologii.

3.      Analiza materiałów na XX Sesję Rady Powiatu

4.      Wolne wnioski.   

5.      Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Mirosław Birecki – Starosta Kluczborski.

2. Magdalena Żmuda- Lewald – Skarbnik Powiatu.

3.Anna Szczygieł – Naczelnik Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu.

4.Marcin Kisilica-Prezes PCZ S.A w Kluczborku,

5.Marcin Wiecha-Przewodniczący Rady Nadzorczej PCZ S.A w Kluczborku,

6. Magdalena Panek – Dyrektor ds. finansowych w PCZ S.A. w Kluczborku

7.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Zdrowia – Wojciech Smolnik otworzył posiedzenie Komisji i przywitał wszystkich zebranych radnych oraz zaproszone osoby. W posiedzeniu uczestniczyło 8 radnych, którzy nie wnieśli uwag do porządku posiedzenia.

 

Ad.2.

Następnie Przewodniczący przeszedł do omówienia punktu 2 z porządku obrad i zwrócił się do Prezesa PCZ S.A. w Kluczborku o zabranie głosu w sprawie bieżących problemów i potrzeb spółki. Prezes PCZ S.A na wstępie podziękował wszystkim za zaangażowanie i pomoc w tym trudnym momencie, w czasach światowej pandemii COVID-19. Jeśli chodzi o bieżące problemy to są one dość dobrze znane w całym kraju, czyli duże zapotrzebowanie na kadrę medyczną. Lekarzy jest ogólnie mało w całej Polsce. Kluczborski szpital również zmaga się z tym problemem. Od sierpnia na pełny etat zatrudniony jest nowy lekarz na oddziale wewnętrznym. Jeśli chodzi o oddział chirurgii sytuacja jest stabilna, obsada lekarska jest. Na oddziale laryngologicznym obecnie jest 2 lekarzy, oraz osoby dyżurujące. Z chęcią szpital pozyskałby kolejnego lekarza laryngologa. Na oddziale pediatrycznym od przyszłego poniedziałku zacznie pracę nowy lekarz. Opieka nocna, świąteczna jest zapewniona bez problemów. Jeśli chodzi o karetki i zespół ratownictwa to szpital poszukuje lekarzy ratowników co zwiększyłoby rotacyjność obsady karetek. W dalszym ciągu szpital ma potrzeby finansowe. Obecnie rosną koszty prowadzenia działalności. Środki ochrony bezpośredniej na początku pandemii były w cenach kosmicznych, obecnie ta cena spada, ale w dalszym ciągu jest kilkukrotnie wyższa niż przed epidemią. Zużycie środków ochrony osobistej może być liczone w tysiącach. W ślad za tym podnoszą się koszty za utylizację odpadów, bo jest ich dużo więcej. Mówiąc o potrzebach należy wspomnieć także zapotrzebowanie informatyczne. W tym roku wchodzi pilotaż elektronicznej dokumentacji medycznej, e-skierowania, a od zeszłego roku funkcjonują e-recepty.  Dzięki pomocy ze strony Urzędu Marszałkowskiego, być może po akceptacji projektu uda się zakupić bazy danych i nowe oprogramowanie do obsługi całego szpitala. Sprzęt komputerowy jest również wysłużony, należy mieć to na uwadze. Jeśli chodzi o sprzęt leczniczy to obecnie szpital czeka na realizację umowy z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie projektów unijnych. Niestety pandemia przyblokowała pewne procedury. W projekcie zostały naniesione pewne zmiany, które również wymagają akceptacji. Z uwagi na brak zapytań ze strony radnych Przewodniczący przeszedł do omówienia podpunktu odnośnie sytuacji finansowej spółki i realizacji kontraktu w 2019 r. Głos zabrała Dyrektor ds. finansowych Pani Magdalena Panek, która powiedziała, że w 2019 roku spółka osiągnęła stratę, ok. 1,1 mln zł. Kontrakt z NFZ został zrealizowany w 100% bo jak wiadomo każda umowa jest negocjowana w ciągu roku. Przychody w 2019 roku były na poziomie 26 mln zł, koszty działalności wyniosły ok. 27,8 ml zł. Pan Starosta dodał, że strata poniesiona w roku 2019 była niższa niż ta z roku 2018. Obecnie nie wiadomo jak zakończy się rok 2019. Z uwagi na pandemię był okres, w którym został wprowadzony zakaz przyjęć, nawet tych planowych. Nie wiadomo jak podejdzie do tego NFZ. Wszystkie szpitale w tym roku będą miały ten sam problem. Pan Starosta powiedział, że jeśli chodzi o e-usługi to jest potwierdzenie, że szpital dostanie dofinansowanie ok. 1 mln zł do projektu, który Powiat Kluczborski, wspólnie z innymi Partnerami realizuje. Kolejno Przewodniczący przeszedł do omówienia punktu 2.3 z porządku obrad. Głos zabrała Pani Magdalena Panek, która powiedziała, że realizowane były 2 projekty unijne. Pierwszy dotyczył matki i dziecka, czyli szczepienia ochronne i usługi związane z rozwojem dziecka. Projekt zakończył się w kwietniu 2019 roku, zgodnie z założeniami. Skorzystało z programu ponad 1700 dzieci. Następny projekt dotyczył raka jelita grubego, który teraz w tym momencie jest zamykany. Projekt miał zostać zakończony szybciej, jednak przez pandemię jego zakończenie zostało przesunięte. Wartość szacunkowa projektu wynosiła 1,7 mln zł. Z programu skorzystało 1400 osób. Została zakupiona myjka endoskopowa, urządzenie do badania oraz zestaw komputerowy. Pani Magdalena Panek powiedziała, że teraz będą realizowane programy na zakup sprzętu medycznego. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że jakiś czas temu na przełomie kwietnia, maja członkowie Komisji otrzymali pismo od Przewodniczącego Komisji Zdrowia z informacją na temat sytuacji szpitala. W tym piśmie została zawarta informacja, że kwota ok. 5,4 mln zł trafi w niedługim czasie do szpitala. Radny zwrócił się z prośbą o wyszczególnienie kwot i projektów, które wchodzą w skład tej sumy, która została ujęta w piśmie.  Pan Starosta odpowiedział, że 3,6 mln zł to jest przetarg na zakup sprzętu. Były wprowadzane pewne zmiany odnośnie zapotrzebowania na sprzęt dla szpitala. Szpital potrzebuje również rentgen, ten obecny ma ponad 20 lat. Następnie 1 mln zł dofinansowania na e-usługi. Na walkę z COVID-19 szpital otrzymał 800 tys. zł. Gmina Kluczbork również przekazała kwotę 800 tys. zł. dla szpitala. Kolejno radny Piotr Pośpiech powiedział, że projekt związany z dziećmi realizowany był w latach poprzednich, zakończył się w kwietniu 2019 r. Następnie odnośnie projektu związanego z badaniem jelita grubego to środki również zostały pozyskane w latach poprzednich, a  realizacja przez pandemię się przeciągnęła. Umowy na zakup sprzętu medycznego zostały podpisane w 2018 roku i do dzisiaj są niezrealizowane. Pan Starosta odpowiedział, że należało wprowadzić pewne korekty w odniesieniu do zapotrzebowania na sprzęt dla szpitala. Poza tym został złożony także wniosek odnośnie budowy łącznika na terenie szpitala. Tutaj również jest szansa na uzyskanie dofinansowania. Następnie radny Piotr Pośpiech powiedział, że kwota 3,6 mln zł to środki, które zostały w formie podpisanych umów,  przez 2 lata szpital ani pacjenci nie mogli z tego programu skorzystać. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że obecnie dla szpitala udało się pozyskać środki na walkę z COVID-19 w wysokości ok. 800 tys. zł. Następnie radny powiedział, że kwota dofinansowania 1 mln zł dla szpitala na informatyzację polega na zwiększeniu projektu, którego Powiat Kluczborski jest liderem związanego z e-administracją. Radny powiedział, że jest zdziwiony, bo wcześniej aplikowano o 2 mln dofinansowania na informatyzację szpitala i nie udało się, a teraz w ramach e-administracji można informatyzować szpital. Pan Starosta powiedział, że nie neguje podpisania umowy na kwotę 3,6 mln zł i ten wniosek został napisany przez PCZ S.A. a nie przez poprzedniego Starostę. Obecnie należy stwierdzić fakt, że pozyskane zostały środki na walkę z COVID-19, pozyskano także środki na informatyzację Urzędu, złożono również wniosek na budowę łącznika. Mimo upływu czasu projekt na zakup sprzętu zostanie zrealizowany, zostanie ogłoszony przetarg. Pan Starosta powiedział, że obecnie jest lepsza sytuacja niż ta którą zastał na początku. Następnie Przewodniczący Komisji zaapelował do wszystkich o zachowanie powagi i nie przeszkadzanie nikomu w wypowiedzi. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że nie należy się dziwić, że zadaje pytania. W otrzymanym piśmie była wspomniana kwota ponad 5 mln, która ma trafić do szpitala. Zapis był na tyle enigmatyczny, że wymaga rozwinięcia. Wychodzi na to, że obecnie pozyskano środki na COVID-19 i informatyzację szpitala, a reszta kwot to stare projekty. Następnie Pan Starosta zwrócił się z pytaniem do radnego Piotra Pośpiecha, w jakim celu w 2012 roku szpital brał kredyt na kwotę 2,5 mln zł, który spłacany jest do dnia dzisiejszego. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że kredyt związany był z odkupieniem budynków, Rada Powiatu analizowała projekt i został on zaopiniowany. Nie była to zła decyzja. Następnie radny Marcin Michalski złożył wniosek formalny o zamknięcie dyskusji w punkcie 2.3. W głosowaniu 6 radnych było za zamknięciem dyskusji, a 2 radnych wstrzymało się od głosu. Kolejno Przewodniczący przeszedł do omówienia punktu 2.4. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że Gmina Kluczbork zasiliła szpital kwotą 800 tys. zł i weszła do spółki jako udziałowiec. Jeśli chodzi o pozostałe gminy to ze względu na ich ograniczenia finansowe nie są w stanie znacząco pomóc szpitalowi.  Powiat w zeszłym roku wsparł szpital kwotą prawie 1,5 mln zł, a w tym roku również planuje wsparcie dla szpitala. Radny Marcin Michalski zapytał, czy pozostałe gminy określiły, czy w przyszłych latach będą zainteresowane tym tematem? Starosta odpowiedział, że być może Gmina Wołczyn tak. W ostatnim czasie wspólnie wykonany został remont ulicy Sienkiewicza w Wołczynie, na który Gmina Wołczyn wyłożyła środki i następnie zostanie ta droga przez nich przejęta od Powiatu. Kolejno Przewodniczący przeszedł do omówienia punktu 2.5 z porządku posiedzenia. Głos zabrał Prezes PCZ S.A. który poprosił, by autor pytania odnośnie podwyżek w wysokości 200 zł bardziej je doprecyzował. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że mowa jest tutaj o podwyżkach dla pielęgniarek. Pod koniec roku 2018, przed wyborami odbyło się spotkanie z pielęgniarkami, na którym okazało się, że Panie pielęgniarki poza podwyżką ustawową wynikającą z rozporządzenia Ministra Zembali życzyły sobie również jeszcze 200 zł dodatkowo, które miały być wliczane do pensji zasadniczej. Zostały prowadzone negocjacje, które prowadziła ówczesna Pani Prezes PCZ S.A. Ustalono, że te 200 zł będą wypłacane jako dodatek do końca grudnia 2018 roku. Kolejno głos zabrał Prezes PCZ S.A. który powiedział, że na podstawie porozumień te dodatki były wypłacana do końca 2019 roku. Następnie zostały przedłużone do końca czerwca 2020 r. Połowa z tej kwoty została dodana do pensji zasadniczej, a druga połowa jako dodatek. Następnie Prezes PCZ S.A. odniósł się do punktu 2.6 z porządku obrad i powiedział, że złożony został projekt o dofinansowanie budowy łącznika miedzy dawnym budynkiem ginekologii a budynkiem, gdzie znajduje się oddział wewnętrzny. Działalność zabiegowa odbywałaby się w jednym budynku. Tam gdzie obecnie znajduje się oddział laryngologii i pediatria, byłby inny rodzaj działalności prowadzony.  Jednym z pomysłów było prowadzenie opieki długoterminowej, w formie ZOL-u. Obecnie budynek ginekologii włączony jest też do wojewódzkich planów odnośnie przeciwdziałania epidemii. Radny Piotr Pośpiech zapytał, czy znany jest jakiś harmonogram czasowy tego przedsięwzięcia? Pan Prezes odpowiedział, że ocena wniosku ma pojawić się w okolicach października br. Być może w 2021 r. uda zrealizować się to zadanie i przenieść oddziały według ustalonej koncepcji. Radny Piotr Pośpiech zapytał, co się stało ze sprzętem po ginekologii i położnictwie? Pan Prezes odpowiedział, że część sprzętu jest wykorzystywana na oddziałach, a część w przyszłości być może się sprzeda. Radny Jakub Goliński zapytał jakie są koszty całkowite takiego przedsięwzięcia? Pan Prezes odpowiedział, że ok. 2,7 mln zł. całkowity koszt budowy łącznika. Następnie Pan Starosta dodał, że jedyna szansą na uratowanie szpitala i dalszego rozwoju jest to, żeby ten szpital był w miarę możliwości „jednobudynkowy”. Blok operacyjny byłby w jednym budynku, byłyby również jeden dyżur anestezjologiczny. W związku z brakiem innych zapytań Przewodniczący Komisji ogłosił przerwę.

 

Ad.3.

Po wznowieniu posiedzenia Przewodniczący Komisji przeszedł do omówienia przygotowanych materiałów na Sesję Rady Powiatu. Pierwszy z projektów dotyczył likwidacji Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że spotkał się z pracownikami ZDP w Kluczborku. Od 1 stycznia 2021 r. w Starostwie Powiatowym w Kluczborku zostanie utworzony wydział Zarządzania Drogami. Pozostanie tzw. „ekipa szybkiego reagowania” w zmniejszonym składzie. W sytuacji, gdy np. przewróci się znak, lub trzeba będzie wykonać jakieś zadanie „na już” ta grupa będzie dostępna. Głównym celem tej likwidacji jest to, by zarządzanie drogami było bardziej efektywne. Sprzęt, którym dysponuje ZDP w Kluczborku jest bardzo leciwy. Stan bazy w Wołczynie pozostawiał wiele do życzenia i dobrym posunięciem było sprzedanie tej nieruchomości. Wysłużony sprzęt zostanie sprzedany i część zadań zostanie zleconych na zewnątrz. Powiat posiada ok. 400 km dróg, a wyremontowanych jest ok. 140 km. Sprawy administracyjne, kadrowe, księgowe będą prowadzone w Starostwie. Część osób z administracji w ZDP samowolnie zmienia pracę. Jeśli chodzi o grupę reagowania to z 8 osób, pozostaną 4 osoby. Z administracji z 8 osób pozostanie 6. Będzie redukcja zatrudnienia o kilka osób, ale nikt nie pozostanie bez pracy. Radny Jakub Goliński zapytał jakie zostaną wygenerowane oszczędności? Pan Starosta odpowiedział, że na wynagrodzeniach będzie to ok. 400 tys. zł. Kwota ta zostanie przeznaczona na drogi. Obecnie w planach jest remont ul. Drzymały, został w tym zakresie złożony projekt. Następnie radny Piotr Pośpiech zapytał ile obecnie jest zatrudnionych osób w ZDP? Pan Starosta odpowiedział, że 18.  Z administracji znajdzie zatrudnienie 6 osób, a z grupy reagowania 4 osoby. Radny Piotr Pośpiech zapytał, ile wynosi opłata za dzierżawę sprzedanej nieruchomości w Wołczynie, za ile została ona sprzedana? Pan Starosta odpowiedział, że ok. 5 tys. zł, a sprzedana została za kwotę wyższą niż planowana, 490 tys. zł. W drugim przetargu została wyceniona na niższą kwotę. W związku z brakiem innych pytań, Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. Radni pozytywnie projekt zaopiniowali, 5 głosów za,
1 przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu.  Następny przedstawiony projekt uchwały dotyczył zamiaru likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku, z siedzibą przy ul. Damrota 4 w Kluczborku. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że nikt nie planuje likwidacji działalności, która prowadzona jest w tym budynku. Zgodnie z odpowiedzią Ministra Edukacji Narodowej była możliwość, by przerwać zajęcia już od września br. Pan Starosta powiedział, że jego celem nie jest przerywanie edukacji.  Niedawno został wybrany nowy Dyrektor KDK. Podjęta została decyzja, aby jeszcze raz zwrócić się do Kuratora Oświaty o wydanie pozytywnej opinii. Jest wola stworzenia nowej jednostki kultury, która powstanie z połączenia tych dwóch domów. Jedna jednostka będzie miała lepsze możliwości finansowe dla rozwoju działalności kulturowej w Kluczborku oraz większe możliwości w tym zakresie. Ważne również jest to, że Gmina Kluczbork nie wycofuje się z deklaracji wspólnego tworzenia nowego domu kultury.  Pan Starosta powiedział, że należy obecnie skupić się przede wszystkim na szpitalu i dopóki nie zmieni się poziom wyceny świadczeń medycznych będzie on potrzebował pomocy finansowej. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że obecnie mówi się, że cała procedura likwidacyjna ma zostać powtórzona, co oznacza że powraca się do kwestii wspólnego centrum kultury. Radny powiedział, że formalnie oznacza to, że KDK powinien zostać również zlikwidowany. Pan Starosta odpowiedział, że w tej sytuacji KDK jako jednostka kultury będzie miała zmienioną nazwę. Radny Piotr Pośpiech zapytał, czy zostanie na stanowisku nowo wybrany Dyrektor KDK? Pan Starosta odpowiedział, że tak i gdyby  nie wcześniejsze „przeszkadzanie” w zamiarze likwidacji, gdyby ta zgoda była od razu to w między czasie miał się odbyć konkurs na stanowisko dyrektora nowego centrum kultury. W związku z negatywną opinią Kuratora, Gmina Kluczbork nie czekała z wyborem i ogłosiła konkurs tak jak to było zapowiadane w związku z odejściem poprzedniego dyrektora na emeryturę. Następnie radny Piotr Pośpiech stwierdził, że z wypowiedzi Pana Starosty wynika, że w przypadku pomyślnie przeprowadzonej procedury likwidacji nie będzie powołania do życia nowej instytucji kultury pod nazwą, Kluczborskie Centrum Kultury, a jedynie będzie miała miejsce zmiana nazwy Kluczborskiego Domu Kultury, na np. Kluczborskie Centrum Kultury w którym to mogą znaleźć zatrudnienie pracownicy likwidowanego MDK w Kluczborku. Kolejno głos zabrał radny Marcin Michalski, który stwierdził, że nazwa jest niuansem i zapytał, czy zajęcia, które odbywają się w MDK zostaną przejęte przez nową instytucję, czy będą się dalej odbywały? Pan Starosta odpowiedział, że zostaną dalej dwa budynki. Przy ul. Damrota w dalszym ciągu będą odbywały się zajęcia, tak jak do tej pory. Nowe Kluczborskie Centrum Kultury, które powstanie w wyniku połączenia dwóch instytucji MDK i KDK, będzie zarządzało dwoma budynkami. Z racji tego, że Młodzieżowy Dom Kultury jest instytucją oświatową, a Kluczborski Dom Kultury jest instytucją kultury nie można ich formalnie połączyć wprost.  Następnie głos zabrała radna Magdalena Durecka, która zapytała jak wygląda sprawa z pracownikami Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku. Pan Starosta odpowiedział, że wszyscy pracownicy MDK otrzymają nowe propozycje. Należy pamiętać również, że w dalszym ciągu Powiat realizuje program naprawczy, który przynosi pozytywne efekty. Wobec braku innych pytań Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku, którego radni pozytywnie go zaopiniowali, 4 głosami za, przy 3 głosach przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu. Kolejno głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zgłosił wniosek formalny, aby wszystkie projekty dotyczące zmian osobowych w składach komisji łącznie z projektami dotyczącymi Przewodniczących komisji ( 6 projektów)  zaopiniować w jednym głosowaniu. Każdy wie, że jest nowy radny w Radzie Powiatu. Przewodniczący poddał wniosek radnego pod głosowanie, 7 radnych było za, 1 radny wstrzymał się od głosu. Następnie przedstawiony został projekt w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2020. Głos zabrała Skarbnik Powiatu Pani Magdalena Żmuda-Lewald, która powiedziała, że jest to 5ta zmiana uchwały budżetowej w tym roku. Następnie jeśli chodzi o dochody to zwiększenia obejmują:

1) 40.000,00 zł - zwiększenie dochodów w związku z otrzymaną dotacją z Województwa Opolskiego na remont elewacji frontowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,

2) 147.200,00 zł - przeniesienie pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej z tytułu odpłatności za kursy w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych,

3) 3.000,00 zł - zwiększenie dochodów z tytułu dotacji z gminy Lasowice Wielkie na realizację zadani pomocy dla osób dotkniętych przemocą rodzinie (Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej).

Jeśli chodzi o wydatki to zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie
w budżecie na 2020 rok o kwotę 359.140,91 zł.

1) 270.000,00 - zwiększenie wydatków na bieżące utrzymanie dróg w Powiecie Kluczborskim,

2) 25.000,00 zł - zwiększenie wydatków na zabezpieczenie bieżących zadań realizowanych przez Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji,

3) 77.900,00 zł - zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na remont budynku w związku z wynikłymi oszczędnościami na rozdziale 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej oraz otrzymaniem dotacji z Województwa Opolskiego na remont elewacji frontowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,

4) 3.000,00 zł - zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w związku z otrzymaniem dotacji z Gminy Lasowice Wielkie na realizację zadania pomocy dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie

7) 16.500,00 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego za zadanie inwestycyjne pn."Zakup sprzętu do terapii EEG Biofeedback",

8) 21.140,91 zł - zwiększenie wydatków na pokrycie kosztów pobytu dziecka umieszonego w placówce opiekuńczo-wychowawczej we Wrocławiu.

Zmniejszenia:

1) 16.500,00 zł - przeniesienie pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego za zadanie inwestycyjne pn."Zakup sprzętu do terapii EEG Biofeedback",

2) 37.900,00 zł - przeniesienie pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej na pokrycie wydatków z tytułu remontu Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w związku
z wynikłymi oszczędnościami na rozdziale 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej.

Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zapytał ile Pani Skarbnik posiada wolnych środków, które będą wprowadzane do budżetu?

Pani Skarbnik powiedziała, że kwota wyniosła ponad 500 tys. zł, za chwilę można to sprawdzić dokładnie co do grosza. Kwota ta dokładnie była znana w kwietniu, nie było potrzeby by znać tą kwotę szybciej i ją dzielić. Została na awaryjne sytuacje. W ZDP w Kluczborku obecnie te środki są potrzebne. Z tej kwoty wydatkowano już ok. 400 tys. zł. W związku z brakiem innych pytań radni zaopiniowali przedłożony projekt, 5 głosów za,
3 osoby wstrzymały się od głosu.
Następnie pod zaopiniowanie poddany został projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Radni nie wznieśli uwag i pozytywnie projekt zaopiniowali, 4 głosami za, przy 4 głosach wstrzymujących się. Kolejno przedstawiony został projekt w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. Radni nie wnieśli uwag do projektu i pozytywnie go zaopiniowali, 7 głosów za, 1 radny wstrzymał się od głosu. Ostatni przedstawiony projekt dotyczył przyjęcia Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2020-2022. Radni nie wnieśli zapytań w tej kwestii i jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowali Powiatowy Program na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2020-2022. Kolejno Przewodniczący Komisji zapytał radnych, czy mają zapytania do sprawozdania z działań podejmowanych na terenie Nadzoru Wodnego w Kępnie na obszarze Powiatu Kluczborskiego za rok 2019 oraz sprawozdania z działań podejmowanych na terenie Nadzoru Wodnego w Kluczborku na obszarach Powiatów Kluczborskiego, Opolskiego, Namysłowskiego i Oleskiego za rok 2019. Radni nie wnieśli zapytań. Następnie przewodniczący przeszedł do omówienia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 15.05.2020 r. do 31.07.2020 r. Radni nie wnieśli zapytań i pozytywnie zaopiniowali powyższe sprawozdanie, 4 głosami za, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Następnie głos zabrała Pani Skarbnik, która odniosła się do wcześniejszej swojej wypowiedzi odnośnie kwoty wolnych środków. Kwota ta wyniosła ok. 602 tys. zł. Wydatkowano z tej kwoty ok. 399 tys. zł. Do końca roku pozostaje ok. 200 tys. wolnych środków.

 

Ad.4.

Radni nie zgłosili wolnych wniosków.

 

Ad.5.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                   

                                          Przewodniczący Komisji Zdrowia,

                                                       Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska

                                       Wojciech Smolnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokołowała:

Małgorzata Gulanowska