Protokół Nr 18/2004

 

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
oraz Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 10 sierpnia 2004r.

Przewodniczyli Przewodniczący Komisji – Mariusz Pieńkowski, Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Maciej Mularczyk – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku,

2.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 12.08.2004r.

3.Propozycje do planu pracy komisji na II półrocze 2004r.

4.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa przywitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie w głosowaniu obu komisji go zatwierdzając.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa poprosił Pana Starostę, aby omówił przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu w dniu 12 sierpnia 2004r projekty uchwał.

W materiałach znajdują się następujące projekty uchwał w sprawach:

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2004r.,

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2004r,

-wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu

Sygn. akt II S.A./Wr2887/03 z dnia 19 lipca 2004r.

W związku z pierwszym projektem uchwały Pan Starosta wyjaśnił, że zmiany w budżecie powiatu polegają na zwiększeniu dochodów budżetu o kwotę 161.033,00,-zł oraz zwiększeniu wydatków budżetu o kwotę 161.033,00,-zł.

Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2004r., w wykazie zadań remontowych realizowanych w 2004r. Przenosi się środki finansowe po stronie wydatków w ramach jednego działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej. Wprowadza się
do uchwały następujący rozdział klasyfikacji budżetowej:

w dziale 853-pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85334-pomoc dla repatriantów. Również wprowadzone zostają zmiany w planie przychodów i wydatków środków specjalnych.

Zmiany w pozycjach ze strony dochodowej i wydatkowej /161.033,-zł / dotyczą:

-kwota 14.711,-zł pochodzi z rezerwy budżetu państwa i jest przeznaczona na dofinansowanie remontów w SOSW w Kluczborku. Pan Starosta wyjaśnił, że tutejszy samorząd wystąpił
z wnioskiem o dofinansowanie w/w remontów pomieszczeń po mieszkaniu i przystosowaniu ich do sal rewalidacyjnych. Środki na powyższy cel zostały przeznaczone przez Ministra Finansów,

-kwota 34.434,-zł na mocy decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 01.07.2004r. została

przeznaczona na pomoc repatriantom. Środki powyższe mają być w całości wypłacone

repatriantom na terenie gminy Byczyna.,

-na wniosek Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach wprowadza się kwotę

44.000,-zł.Dochody własne zostają przeznaczone na pokrycie wydatków bieżących szkoły,

-kwotę 2.901,-zł wprowadza się na wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku. Środki wypracowano z tytułu przeprowadzonych kursów i szkoleń,

-kwotę 60.200,-zł wprowadza się do budżetu zwiększając plan dochodów i wydatków

Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Środki stanowią dochody

własne wypracowane na organizacji kolonii letnich i są przeznaczone na potrzeby własne

jednostki,

-kwota 970,-zł pochodzi z dochodów własnych PUP w Kluczborku i jest przeznaczona na

potrzeby własne tej jednostki,

-kwotę 3.817,-zł wprowadza się na wniosek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Kluczborku. Środki pochodzą z refundacji części kosztów związanych z zatrudnieniem

bezrobotnych absolwentów. Refundacji dokonał PUP w Kluczborku. Środki przeznacza się

na wydatki własne jednostki.

Wprowadza się także zmiany:

-w planie inwestycji na rok bieżący. Przesunięte zostają środki przeznaczone z planowanego

zakupu nagłośnienia na zakup pieca c.o w MDK w Kluczborku.

Inne zmiany dotyczą PODN w Kluczborku, który ma w planach zakup komputera

przenośnego /5.000,-zł/,

-do planu zadań o charakterze remontowym realizowanych w bieżącym roku. Środki w

wysokości wcześniej wymienionej /14.711,-zł/ przeznacza się na remont pomieszczeń SOSW

w Kluczborku. Środki w wysokości 15.000,-zł uwzględnione w planie Domu Dziecka w

Bogacicy, zgodnie z uchwałą Zarządu Powiatu wprowadzone zostają do planu zadań

Remontowych,

-przeznaczenia środków w ramach wydatków PODN w Kluczborku. W związku z pilną

potrzebą zakupu komputera przenośnego, wystąpiła konieczność przesunięcia środków
z wydatków bieżących na wydatki majątkowe /inwestycyjne/. Koszt zakupu urządzenia

przekroczy kwotę 3.500,-zł.

Kolejno Pan Starosta omówił następny projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok. Projekt ten dotyczy w całości zmian wprowadzonych do budżetu powiatu w związku z przygotowaniem referendum lokalnego
w sprawie odwołania Rady powiatu Kluczborskiego, które zostało wyznaczone przez Komisarza na dzień 5 września 2004r. W związku z powyższym administracja jednostki samorządowej, której to referendum dotyczy zobowiązana jest do uruchomienia czynności

z nim związanych. Sfinansowanie tegoż referendum spoczywa w całości na jednostce samorządu terytorialnego, którego ono dotyczy.

Zostanie ono sfinansowane z następujących środków:

-z rezerwy ogólnej budżetu powiatu w kwocie 37.958,-zł,

-z subwencji uzupełniającej dla powiatów w kwocie 37.958,-zł, którą powiat otrzymał
w związku ze zmiana systemu finansowania działalności Powiatowego Urzędu Pracy.
Pełny koszt referendum wyniesie 92.624,-zł.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie obu komisji był projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu Sygn. akt II S.A./Wr2887/03 z dnia 19 lipca 2004r.

Powyższy projekt uchwały związany jest ze złożeniem w dniu 31 grudnia 2003r. przez grupę osób /Henryk Fraszek, Maria Leszczyńska, Jerzy Cichowicz, Ireneusz Trefoń, Danuta Michalska-Zachariasiewicz, Leszek Krzyżanowski, Adam Martyniszyn, Piotr Rewienko, Tadeusz Konarski, Grzegorz Jan Fraszek/ skargi do Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodek Zamiejscowy we Wrocławiu na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku
Nr XII/85/2003 z dnia 19 listopada 2003r. w sprawie likwidacji Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku wraz z wnioskiem o wstrzymanie jej wykonania.

W/w skarżący zarzucili rażące naruszenie prawa, a w szczególności naruszenie art.43 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.Nr 91, poz.408 z późniejszymi zmianami):

-na skutek braku określenia sposobu i formy zapewnienia osobom korzystającym
z dotychczasowych świadczeń zdrowotnych likwidowanego zakładu dalszego

nieprzerwanego udzielania takich świadczeń, bez istotnego ograniczenia ich dostępności,

warunków udzielania i jakości,

-faktycznego przejęcia przez PCZ S.A w Kluczborku dotychczasowego SPZOZ,

-braku wskazania podmiotu przejmującego zdrowotne świadczenia,

-naruszenia w sposób istotny uprawnień wierzycielskich byłych pracowników likwidowanej

jednostki,

-zwolnienia od egzekucji wpłat z NFZ,

-podjęcia uchwały bez należytego rozeznania aktualnej sytuacji związanej z przekształceniem

i oddłużeniem zakładów opieki zdrowotnej,

-nie podania w uchwale precyzyjnego terminu zakończenia działalności przez SPZOZ,

-podjęcie decyzji o likwidacji na podstawie ujemnego wyniku finansowego.

Ponadto Pan Henryk Fraszek w dniu 28 listopada 2003r. wezwał Radę Powiatu w Kluczborku do usunięcia naruszenia prawa polegającego na podjęciu uchwały Nr XII /85/2003.

Pan Starosta wyjaśnił, że w załączonym do powyższego projektu uchwały uzasadnieniu zostało szczegółowo wyjaśnione, że bezsporny jest fakt, iż w dniu 19 listopada 2003r. podjęto wyżej wspomnianą uchwałę. Przed jej podjęciem do samorządów gminnych w powiecie, Wojewody Opolskiego oraz Rady Społecznej SPZOZ zostały skierowane pisma w sprawie wyrażenia opinii w powyższej sprawie. Otrzymane opinie były pozytywne. W związku z tym Starosta Kluczborski zgodnie z art.78 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /Dz.U.z 2001r. nr 142, poz.1592 ze zmianami/ przekazał podjętą uchwałę Wojewodzie Opolskiemu, który nie stwierdził w niej żadnego naruszenia prawa.

W miesiącu grudniu Rada Miejska w Kluczborku oraz Rada Miejska w Wołczynie wystąpiły z pismami, w których wyraziły zmianę wcześniej wydanych opinii. W związku z takim postępowaniem wystąpiono do Wojewody Opolskiego z pismem, aby wyraził on swoje stanowisko w zakresie ważności tych uchwał oraz uchwały Rady Powiatu o likwidacji SPZOZ.

Pismem Wojewoda Opolski poinformował nas, że do w/w uchwał nie wnosi żadnych zastrzeżeń i nie ma podstaw prawnych do stwierdzenia ich nieważności.

Ponadto poinformował, że przedmiotowe uchwały obu Gmin w Kluczborku i Wołczynie pozostają bez znaczenia dla likwidacji SPZOZ w Kluczborku, gdyż organy te wcześniej wyraziły pozytywną opinię w tej sprawie, co stanowiło podstawę do podjęcia uchwały
Nr XII/85/2003.

W uzasadnieniu zostało ponadto wyjaśnione, że podjęta uchwała w § 2 zapewnia mieszkańcom powiatu świadczenia zdrowotne w sposób nieprzerwany i bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków i jakości przez nowo powołaną Spółkę PCZ S.A
w Kluczborku uchwałą Nr XI/84/2003. W dniu 27 listopada 2003r. został sporządzony przed notariuszem akt zawiązania spółki i przyjęcia statutu spółki. Następnie Zarząd Spółki wystąpił do Sądu Rejonowego w Opolu VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego
z wnioskiem o rejestrację podmiotu w rejestrze przedsiębiorców.

W dniu 8.12.2003r. Pan Henryk Fraszek złożył wniosek do Sądu Rejonowego w Opolu
o wstrzymanie procedury rejestrowej spółki. Następny wniosek został złożony w dniu 29.12.2003r. i dotyczył ponownej prośby o wydanie postanowienia o odmowie
wpisu do KRS.

W związku z powyższymi wnioskami Sąd Rejonowy w Opolu dopuścił Pana H.Fraszka jako uczestnika postępowania w sprawie o rejestrację spółki. Sąd rozpatrzył powyższą apelację, którą złożył w/w skarżący i odrzucił ją.

W podjętej uchwale z dnia 19 listopada 2003r.w przedmiotowej sprawie w § 1 pkt.2 dzień otwarcia likwidacji – 1 grudnia 2003r. oraz w § 2 pkt.2 określono, iż do czasu utworzenia
PCZ S.A w Kluczborku świadczenia zdrowotne dla mieszkańców powiatu będzie świadczyć likwidowany zakład. Z uchwały o likwidacji SPZOZ jednoznacznie wynika, że świadczenia zdrowotne dla mieszkańców powiatu będą zapewnione bez ograniczenia ich dostępności oraz, że świadczenia te przejmie nowo utworzona spółka, która kontynuować będzie zawarte przez SPZOZ w likwidacji kontrakty. Uchwała o likwidacji SPZOZ jednoznacznie wskazuje w § 2 pkt.1 podmiot, który przejmie świadczenia zdrowotne tj. PCZ S.A w Kluczborku, który gwarantuje świadczenia w sposób nieprzerwany i bez istotnego ograniczenia zasad dostępności, warunków i jakości dla wszystkich mieszkańców powiatu z zachowaniem zasad zagwarantowanych przez Konstytucję /prawo do ochrony zdrowia i równego dostępu do świadczeń/.

Na dzień dzisiejszy działa NZOZ, który został powołany przez Spółkę i który świadczy wszystkie usługi medyczne likwidowanego SPZOZ oraz dodatkowo poradnia laryngologiczna i neurologiczna. NZOZ posiada kontrakt na świadczenie usług medycznych zawartych bezpośrednio z NFZ.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa podziękował Panu Staroście za szczegółowe omówienie projektów uchwał i poprosił członków obu komisji o podjęcie dyskusji w sprawie w/w projektów.

Radny Józef Woźny poprosił o wyjaśnienie ile będzie trwała procedura związana
z wyjaśnieniem w/w skargi.

Radny Zdzisław Pelc wyjaśnił, że nie ma określonego terminu, w którym skarga kasacyjna powinna być rozpatrzona.

Radny Mieczysław Garbowski poprosił o wyjaśnienie co się stanie jeżeli Sąd nie uchyli wyroku.

Pan Wicestarosta wyjaśnił, że w takim wypadku trzeba będzie podjąć jeszcze jedną uchwałę, gdzie będzie musiał być zapis, że uchwała ta podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym.

Wypowiedź Pana Wicestarosty poparł Starosta Kluczborski stwierdzając, że w samej treści uchwały nie ma żadnych uchybień karnych. Jedynym błędem jest to, że nie została ona ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Wojewody.
Następnie głos zabrał Przewodniczący Rady Maciej Mularczyk, który stwierdził, iż uwagi skarżących nie zostały wzięte przez Sąd pod uwagę dlatego też zarzuty stawiane były niezasadne.

Ponadto Wicestarosta stwierdził, że ciekawy jest fakt jak do tej sprawy odniesie się Sąd,
gdyż Nadzór Prawny Wojewody nie dostrzegł również żadnych uchybień.

Starosta Kluczborski odnosząc się do wypowiedzi Wicestarosty stwierdził, że gdyby w porę zostało to wychwycone przez Nadzór Prawny to uchwałę podjęto by na nowo wraz
z wymaganym zapisem. Nikt z w/w Nadzoru nie dopatrzył się, że należy ją zaliczyć do prawa miejscoweg
o.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa stwierdził, że to co się dzieje w służbie zdrowia jest niedopuszczalne. Szpitale zdaniem radnego mają coraz to większe zadłużenia.

Kolejno radny Zdzisław Pelc poprosił o informację jak na dzień dzisiejszy funkcjonuje spółka.

Pan Starosta wyjaśnił, że spółką funkcjonuje dobrze, stać ją na inwestowanie, zakup sprzętu medycznego, nie ma żadnych problemów finansowych.

Radna Janina Derdak-Ciołek odnosząc się do wypowiedzi Pana Starosty stwierdziła, że podczas zorganizowanej ,,białej niedzieli” dotarły do niej pozytywne opinie ze strony personelu medycznego oraz kadry lekarskiej. Płace są wypłacane na bieżąco, w obiektach szpitalnych jest czysto i panuje porządek.
Pan Wicestarosta poinformował także, że Oddział Wewnętrzny został przeniesiony do budynku starego Oddziału Chirurgicznego, gdzie na dzień dzisiejszy znajduje się 21 łóżek.

Po przeniesieniu Oddziału Chirurgicznego do nowego budynku liczba łóżek na Oddziale Wewnętrznym będzie zwiększona, gdyż będą do dyspozycji dwa piętra budynku.

Wykorzystywane są także chwilowo przez Oddział Wewnętrzny łóżka z Chirurgii, gdyż nie posiada ona obecnie tak dużego obłożenia pacjentów.

Kolejno głos zabrał radny Adam Martyniszyn, który stwierdził, że od kiedy część kontraktu
z dziedziny ortopedii została oddana do NFZ w Opolu procedury ortopedyczne nie są wykonywane. Ortopeda, który jest bardzo dobrym specjalistą nie jest w pełni wykorzystywany. Jak stwierdził w/w radny obecnie kontrakt na ortopedię przeszedł na Szpital w Oleśnie. Ponadto radny poinformował, że 21 łóżek na Oddziale Wewnętrznym to liczba stanowczo za mała stanowi to zaledwie 1/3 stanu poprzedniego. Szpitale ościenne nie są przygotowane na przyjęcie pacjentów z innych szpitali w których brak jest miejsc.

Zdaniem radnego niezbędne jest jak najszybsze zwiększenie bazy szpitalnej oraz zapewnienie usług specjalistycznych. Jeśli tak się nie stanie to może dojść do tego, że pacjenci odejdą do innych ościennych szpitali.

Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi w/w radnego stwierdził, że dziwi go troska jaką przejawia radny Adam Martyniszyn o szpitale zewnętrzne. Jeśli chodzi zaś o Oddział Chirurgiczny Pan Starosta wyjaśnił, że z brakiem ortopedii nie jest tak jak mówi radny Adam Martyniszyn, gdyż ostre przypadki /wypadki drogowe/ są kierowane do Olesna i nie jest ono wcale z tego powodu zadowolone.

Jeśli chodzi o Oddział Wewnętrzny to sytuacja z ilością łóżek jest przejściowa.
Wszystko ma ulec zmianie po oddaniu nowej Chirurgii. Ponadto Pan Starosta poinformował, że żaden z pacjentów nie jest odsyłany i nie wie skąd wzięła się taka opinia.

Ponadto Pan Starosta wyjaśnił, że do tej pory część pacjentów na Oddziale Wewnętrznym stanowili pacjenci z ZOL-u. W chwili obecnej są oni kierowani w zupełnie inny sposób.

Również zdaniem Pana Starosty sytuacja finansowa obecnie znacznie się polepszy ze względu na to, że Oddział Wewnętrzny został przeniesiony i nie trzeba utrzymywać dawnej jego siedziby.

Przewodniczący Rady zabierając głos poinformował, że wiadome jest, iż cała sytuacja ma tylko charakter przejściowy i wszystkim zależy by szpital dobrze funkcjonował.

Pan Wicestarosta chcąc uzupełnić wypowiedź Pana Starosty stwierdził, że łóżek na Oddziale Wewnętrznym w najbliższym czasie będzie 40. Ponadto uważa, że zostało wybrane najmniejsze zło, gdyby tego nie zrobiono szpitala dawno by nie było. SPZOZ w likwidacji nie posiada na dzień dzisiejszy żadnych środków finansowych, gdyż wszystkie zabiera komornik i tak również mogłoby być ze szpitalem.

Radny Zdzisław Pelc poprosił o wyjaśnienie ile jeszcze jest potrzebnych środków finansowych, aby nowy Oddział Chirurgiczny mógł funkcjonować.

Pan Starosta wyjaśnił, że potrzebne jest 700.00,-zł na wyposażenie oraz na wykończenie elewacji oraz drogi dojazdowej.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa stwierdził, że Kluczborski szpital jest drogim szpitalem ze względu na tzw.,,rozdrobnienie”. Inne szpitale jak np. Namysłowski są zespolone

i wymagają mniejszych kosztów.

Innych zapytań do materiałów nie wniesiono.

W związku z powyższym kolejno każda z komisji osobno przystąpiły do głosowania nad poszczególnymi projektami uchwał.

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego
na 2004 rok Komisja Rolnictwa przegłosowała jednogłośnie 6 głosami za, drugi projekt
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego komisja przegłosowała również jednogłośnie 6 głosami za, trzeci projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej

od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu Sygn. akt II S.A./Wr2887/03
z dnia 19 lipca 2004r. komisja przegłosowała również jednogłośnie 6 głosami za.

Kolejno do głosowania przystąpiła Komisja Budżetu, która dwa projekty uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok przegłosowała jednogłośnie 8 głosami za, a kolejny projekt w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej,
7 głosami za, 1 głosie wstrzymującym się i braku głosów przeciw.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska poinformował, aby każda z komisji przygotowała plan pracy komisji na II półrocze 2004r. i złożyła go w Biurze Rady.

Ad.4.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa poinformował, że są kłopoty ze skupem płodów rolnych.

W powyższej sprawie były już interwencje u Pana Starosty i Wicestarosty.

Zdaniem radnego Władysława Zawadzkiego każdy rolnik powinien mieć możliwość sprzedaży tego co wyprodukował i nie powinno z tym być kłopotu.

Kolejno zabrał głos radny Adam Martyniszyn, który odnosząc się do wcześniejszej wypowiedzi Pana Przewodniczącego Rady poinformował, że być może oddanie nowego obiektu Oddziału Chirurgicznego faktycznie rozwiąże problem ilości łóżek na Oddziale Wewnętrznym.

Ponadto radny stwierdził, że w związku z tym, iż na sesji styczniowej zostały przekazane środki na zakup doposażenia sprzętu na Oddział Chirurgiczny miał być sporządzony preliminaż w tej sprawie. Radny także stwierdził, że nie ma także informacji odnośnie racjonalnego zagospodarowania długu SPZOZ. Dostarczenie takich informacji było obiecane jak twierdzi radny przez Skarbnika na sesji w czerwcu br.

Pan Starosta wyjaśnił, że do końca czerwca miała być podjęta uchwała w sprawie sposobu rozwiązania zadłużenia SPZOZ /w kwocie 1.047.163,-zł/ w stosunku do ECO w Opolu i to zostało wykonane. Ponadto Pan Starosta poinformował, że to o czym wspomniał w/w radny jest już prawie gotowe lecz trzeba jeszcze poczekać na pewne rozstrzygnięcia.

Pan Starosta odnosząc się do radnego Adama Martyniszyna stwierdził, że dziwi go troska ze strony radnego o los szpitala, gdyż z jednej strony jest troska, a z drugiej w/w chciałby wszystkich powyrzucać. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że w/w radny nie uznaje faktów, które zaistniały, nie godzi się na likwidację SPZOZ-u, co zostało wyrażone na piśmie na określonych dokumentach m.in. skarżąc uchwałę o której właśnie jest mowa, a teraz wyraża troskę o to co będzie się z nim działo.

Radny Adam Martyniszyn, który nawiązał do wcześniejszej wypowiedzi Pana Starosty poinformował, że interesuje jedynie sytuacja finansowa i dlatego oczekuje informacji
na ten temat.

Przewodniczący Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska poinformował zebranych, że na terenie Gminy Byczyna gro samochodów ciężarowych /TIR-ów/
porusza się po bocznych drogach i mostach, aby ominąć wagę znajdującą się w miejscowości Byczyna. W/w samochody niszczą tym samym tamtejsze nawierzchnie dróg oraz mosty ze względu na swój wysoki ciężar. Według Przewodniczącego Komisji problem ten musi być jak najszybciej rozwiązany, gdyż remont tych dróg i mostów spadnie w najbliższym czasie na powiat.

Pan Starosta wyjaśnił, że problem jest faktycznie duży i wystosuje w związku z tym pismo
w powyższej sprawie.

Radny Adam Martyniszyn wyraził swoje zaniepokojenie w w/w sprawie stwierdzając równocześnie, że jego zdaniem drogi są zbyt przeciążone i należy pomyśleć o budowie nowych obwodnic.

Innych spraw nie poruszano.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

   Przewodniczący Komisji                                                                 Przewodniczący Komisji

Budżetu i Rozwoju Gospodarczego                                          ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

    Mariusz Pieńkowski                                                                         Władysław Zawadzki