Protokół Nr 19/2004

 

 

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego oraz

Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii

w dniu 10 sierpnia 2004r.

Przewodniczyli Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung, Józef Woźny.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,

2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia

Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 12.08.2004r.

3.Propozycje do planu pracy komisji na II półrocze 2004r.

4.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Oświaty powitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie obu komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Przewodniczący Komisji Oświaty poprosił Pana Starostę, aby zapoznał wszystkich zebranych z materiałami przygotowanymi na najbliższą sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 12 sierpnia 2004r. Pan Starosta poinformował, że w materiałach znajdują się projekty uchwał w następujących sprawach:

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r.,

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r.,

-wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu

Sygn. akt II S.A./Wr2887/03 z dnia 19 lipca 2004r.

Odnosząc się do pierwszego projektu uchwały Pan Starosta wyjaśnił, że zmiany w budżecie polegają na zwiększeniu dochodów budżetu powiatu o kwotę 161.033,00,-zł, zwiększeniu wydatków budżetu powiatu o kwotę 161.033,00,-zł.

Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2004 rok, w wykazie zadań remontowych realizowanych w 2004r. Przenosi się także środki finansowe po stronie wydatków w ramach jednego działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej. Wprowadza się do uchwały następujący rozdział klasyfikacji budżetowej: w dziale 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85334-pomoc dla repatriantów. Również wprowadzone zostają zmiany w planie przychodów i wydatków środków specjalnych.

Zmiany w pozycjach ze strony dochodowej i wydatkowej /161.033,-zł/ dotyczą:

-kwota 14.711,-zł pochodzi z rezerwy budżetu państwa i jest przeznaczona na dofinansowanie

remontów w SOSW w Kluczborku. Tutejszy samorząd wystąpił z wnioskiem o

dofinansowanie w/w remontów pomieszczeń po mieszkaniu i przystosowaniu ich do sal

rewalidacyjnych. Środki na powyższy cel zostały przyznane przez Ministra Finansów,

-kwota 34.434,-zł na mocy decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 01.07.2004r. została

przeznaczona na pomoc repatriantom. Środki powyższe mają być w całości wypłacone

repatriantom na terenie gminy Byczyna,

-na wniosek Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach wprowadza się kwotę

44.000,-zł. Dochody własne przeznacza się na pokrycie wydatków bieżących szkoły,

-kwotę 2.901,-zł wprowadza się na wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku. Środki wypracowano z tytułu przeprowadzonych kursów i szkoleń,

-kwotę 60.200,-zł wprowadza się do budżetu zwiększając plan dochodów i wydatków

Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Środki stanowią dochody

własne wypracowane na organizacji kolonii letnich i są przeznaczone na potrzeby własne

jednostki,

-kwota 970,-zł pochodzi z dochodów własnych PUP w Kluczborku i jest przeznaczona na

potrzeby własne tej jednostki,

-kwotę 3.817,-zł wprowadza się na wniosek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Środki pochodzą z refundacji części kosztów związanych z zatrudnieniem bezrobotnych absolwentów. Refundacji dokonał PUP w Kluczborku. Środki przeznacza się na wydatki własne jednostki.

Wprowadza się także zmiany:

-w planie inwestycji na rok bieżący. Przesunięte zostają środki przeznaczone z planowanego

zakup nagłośnienia na zakup pieca c.o w MDK w Kluczborku.

Pozostały zakres zmian dotyczy PODN w Kluczborku który ma w planach zakup komputera

przenośnego /5.000,-zł/. Ma on służyć do celów szkoleniowych,

-do planu zadań o charakterze remontowym realizowanych w roku bieżącym. Środki w

wysokości wcześniej wymienionej /14.711,-zł/ przeznacza się na remont pomieszczeń SOSW

w Kluczborku. Środki w wysokości 15.000,-zł uwzględnione w planie Domu Dziecka w

Bogacicy, zgodnie z uchwałą Zarządu Powiatu wprowadzone zostają do planu zadań

Remontowych,

-przeznaczenia środków w ramach wydatków PODN w Kluczborku. W związku z potrzebą

zakupu komputera przenośnego, wystąpiła konieczność przesunięcia środków z wydatków

bieżących na wydatki majątkowe /inwestycyjne/. Koszt zakupu urządzenia przekroczy kwotę

3.500,-zł.

Kolejno Pan Starosta przedstawił drugi projekt uchwały, który dotyczy w całości zmian wprowadzanych do budżetu powiatu w związku z przygotowaniem i przeprowadzeniem referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu Kluczborskiego przed upływem kadencji, które zostało wyznaczone na dzień
5 września 2004r. W związku z powyższym administracja jednostki samorządowej, której dotyczy referendum zobowiązana jest uruchomić szereg czynności z nim bezpośrednio związanymi. Obowiązek sfinansowania referendum lokalnego spoczywa na jednostce samorządu terytorialnego, którego ono dotyczy.

Referendum zostanie sfinansowane m.in. z następujących środków:

-z rezerwy ogólnej budżetu powiatu w kwocie 37.958,-zł,

-z subwencji uzupełniającej dla powiatów w kwocie 54.666,-zł, którą powiat otrzymał
w związku ze zmianą systemu finansowania działalności Powiatowego Urzędu Pracy.

Pełny koszt referendum wyniesie 92.624,-zł.

Następnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie obu komisji i jaki omówił Pan Starosta był projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu Sygn. akt II S.A./Wr2887/03 z 19 lipca 2004r.

Powyższy projekt uchwały związany jest ze złożeniem w dniu 31 grudnia 2003r. przez grupę osób /Henryk Fraszek, Maria Leszczyńska, Jerzy Cichowicz, Ireneusz Trefoń, Danuta Michalska-Zachariasiewicz, Leszek Krzyżanowski, Adam Martyniszyn, Piotr Rewienko, Tadeusz Konarski, Grzegorz Jan Fraszek/ skargi do Naczelnego Sądu Administracyjnego Ośrodek Zamiejscowy we Wrocławiu na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku

Nr XII/85/2003 z dnia 19 listopada 2003r. w sprawie likwidacji Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku wraz z wnioskiem o wstrzymanie jej wykonania.

W/w skarżący zarzucili rażące naruszenie prawa, a w szczególności naruszenie art. 43 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 91, poz.408 z późniejszymi zmianami):

-na skutek braku określenia sposobu i formy zapewnienia osobom korzystającym
z dotychczasowych świadczeń zdrowotnych likwidowanego zakładu dalszego

nieprzerwanego udzielania takich świadczeń, bez istotnego ograniczenia ich dostępności,

warunków udzielania i jakości,

-faktycznego przejęcia przez CZP S.A w Kluczborku dotychczasowego SPZOZ,

-braku wskazania podmiotu przejmującego zdrowotne świadczenia,

-naruszenia w sposób istotny uprawnień wierzycielskich byłych pracowników likwidowanej

jednostki,

-zwolnienia od egzekucji wpłat z NFZ,

-podjęcia uchwały bez należytego rozeznania aktualnej sytuacji związanej z przekształceniem

i oddłużeniem zakładów opieki zdrowotnej,

-nie podania w uchwale precyzyjnego terminu zakończenia działalności przez SPZOZ,

-podjęcie decyzji o likwidacji na podstawie ujemnego wyniku finansowego. Ponadto Pan Henryk Fraszek w dniu 28 listopada 2003r. wezwał Radę Powiatu w Kluczborku do usunięcia naruszenia prawa polegającego na podjęciu uchwały Nr XII/85/2003.

W załączonym do powyższego projektu uchwały uzasadnieniu zostało szczegółowo wyjaśnione, że Rada Powiatu po dokładnej analizie stwierdziła, że bezsporny jest fakt,

iż w dniu 19 listopada 2003r. podjęto w/ w uchwałę. Przed faktem podjęcia tejże uchwały do samorządów gminnych w powiecie, Wojewody Opolskiego oraz Rady Społecznej SPZOZ zostały skierowane pisma z sprawie wyrażenia opinii w powyższej sprawie. Otrzymane opinie były pozytywne. W związku z tym Starosta Kluczborski zgodnie z art.78 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1592 ze zmianami/

przekazał podjętą uchwałę Wojewodzie Opolskiemu, który nie stwierdził w niej żadnego naruszenia prawa.

W miesiącu grudniu Rada Miejska w Kluczborku oraz Rada Miejska w Wołczynie wystąpiły z pismami, w których wyraziły zmianę wcześniej wydanych opinii. W związku z takim postępowaniem wystąpiono do Wojewody Opolskiego z pismem, aby wyraził on swoje stanowisko w zakresie ważności tych uchwał oraz uchwały Rady Powiatu o likwidacji SPZOZ .

Pismem Wojewoda Opolski poinformował nas, że do w/w uchwał nie wnosi żadnych zastrzeżeń i nie ma podstaw prawnych do stwierdzenia ich nieważności.

Ponadto poinformował, że przedmiotowe uchwały obu Gmin w Kluczborku i Wołczynie pozostają bez znaczenia dla likwidacji SPZOZ w Kluczborku, gdyż organy te wcześniej wyraziły pozytywną opinię w tej sprawie, co stanowiło podstawę do podjęcia uchwały
Nr XII/85/2003.

W uzasadnieniu zostało ponadto wyjaśnione, że podjęta uchwała w § 2 zapewnia mieszkańcom powiatu świadczenia zdrowotne w sposób nieprzerwany i bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków i jakości przez nowo powołaną Spółkę PCZ S.A

w Kluczborku uchwałą Nr XI/84/2003. W dniu 27 listopada 2003r. został sporządzony przed notariuszem akt zawiązania spółki i przyjęcia statutu spółki. Następnie Zarząd Spółki wystąpił do Sądu Rejonowego w Opolu VIII wydział Krajowego Rejestru Sądowego z wnioskiem o rejestrację podmiotu w rejestrze przedsiębiorców.

W dniu 8.12.2003r. Pan Henryk Fraszek złożył wniosek do Sądu Rejonowego w Opolu o wstrzymanie procedury rejestrowej spółki. Następny wniosek złożony został 29.12.2003r.
i dotyczył ponownej prośby o wydanie postanowienia o odmowie wpisu do KRS.

W związku z powyższymi wnioskami Sąd Rejonowy w Opolu dopuścił Pana H.Fraszka jako uczestnika postępowania w sprawie o rejestrację spółki. Sad rozpatrzył apelację w/w skarżącego w sprawie rejestracji spółki i odrzucił ją.

W podjętej uchwale z dnia 19 listopada 2003r. w przedmiotowej sprawie w § 1 pkt.2 dzień otwarcia likwidacji-1 grudnia 2003r. oraz w § 2 pkt.2 określono, iż do czasu utworzenia

PCZ S.A w Kluczborku świadczenia zdrowotne dla mieszkańców powiatu będzie świadczył likwidowany zakład. Z uchwały o likwidacji SPZOZ jednoznacznie wynika, że świadczenia zdrowotne dla mieszkańców powiatu będą zapewnione bez ograniczenia ich dostępności oraz, że świadczenia te przejmie nowo utworzona spółka, która kontynuować będzie zawarte przez SPZOZ w likwidacji kontrakty. Uchwała o likwidacji SPZOZ jednoznacznie wskazuje

w § 2 pkt.1 podmiot, który przejmie świadczenia zdrowotne tj. PCZ S.A w Kluczborku, który gwarantuje świadczenia w sposób nieprzerwany i bez istotnego ograniczenia zasad dostępności, warunków i jakości dla wszystkich mieszkańców powiatu z zachowaniem zasad zagwarantowanych przez Konstytucję /prawo do ochrony zdrowia i równego dostępu do świadczeń /.

Na dzień dzisiejszy działa NZOZ, który został powołany przez Spółkę i który świadczy wszystkie usługi medyczne zlikwidowanego SPZOZ oraz dodatkowo poradnia laryngologiczna i neurologiczna. Tenże NZOZ posiada kontrakt na świadczenia usług medycznych zawarty bezpośrednio z NFZ.

Po szczegółowym omówieniu przygotowanych projektów uchwał Przewodniczący Komisji Oświaty zaproponował, aby członkowie obu komisji przystąpili do dyskusji nad w/w wymienionymi materiałami.

W związku z powyższym radny Adam Martyniszyn zapytał czy kwota 54.666,-zł, którą otrzymał powiat jest kwotą przeznaczoną od Komisarza na przeprowadzenie referendum.

Pan Starosta wyjaśnił, że są to środki, które otrzymała nasza jednostka /PUP/ i przeznacza się je na referendum. Na sfinansowanie referendum nie otrzymamy żadnych funduszy.

Radny Józef Woźny zapytał co by się stało, gdyby Rada Powiatu nie podjęła tejże uchwały.

Pan Starosta wyjaśnił, że w przypadku nie podjęcia przez Radę uchwały groziłoby nam rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody.

Radny Wiktor Naumik odnosząc się do powyższego projektu uchwały stwierdził, że za pieniądze, które trzeba obecnie przeznaczyć na referendum można by było zakupić potrzebny sprzętu dla szpitala.

Radny Józef Woźny stwierdził, że kwota jaka zostanie przeznaczona na referendum powinna być podana do publicznej wiadomości np. w prasie, aby społeczeństwo zobaczyło, że jest to duża kwota, która rzeczywiście mogłaby być przeznaczona na inny szczytny cel.

Kolejno głos zabrał radny Piotr Wiecha, który stwierdził, że w niedługim czasie zacznie się na pewno szeroka akcja przeciwko radnym ze strony osób chcących referendum. Radny Wiktor Naumik odnosząc się do powyższej wypowiedzi stwierdził, że na pewno taka akcja będzie i zacznie się pisanie anonimów oraz donosów.

Przewodniczący Komisji Oświaty zapytał czy w związku z wyrokiem Sądu w sprawie wydawania kłamliwych treści przez grupę osób działającą w komitecie referendalnym będą prowadzone jeszcze jakiekolwiek działania.

Sąd jak wyjaśnił Pan Starosta w swoim wyroku nakazał sprostowanie informacji znajdujących się w wydanej ulotce w ciągu 14 dni i umieszczenie ich w prasie. Komitet referendalny złożył w poniedziałek już po terminie odwołanie od powyższego wyroku. Ponadto Starosta poinformował, że z naszej strony została złożona w tej sprawie skarga oraz złożono wniosek
o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności.

Pan Starosta poinformował również, że ustawa o referendum art.35 mówi o tym, że w czasie kampanii referendalnej nie można nikogo obrażać, pomawiać itp., a przede wszystkim rozprowadzać nieprawdziwych informacji , które ukazały się na ulotkach. W związku z powyższym Pan Starosta stwierdził, że będzie reagował na każde obraźliwe słowa wobec niego lub radnych.

Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z brakiem zapytań Przewodniczący Komisji Oświaty poddał projekty uchwał pod głosowanie obu komisji.

Do głosowania projektu w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r. przystąpiła Komisja Zdrowia. W obecności 5 członków komisji za głosowało jednogłośnie 5 radnych, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw.

Kolejno Komisja Zdrowia przegłosowała drugi projekt uchwały również w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r. /za-5, brak wstrzymujących się
i przeciw/ oraz trzeci projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Woje
wódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu Sygn. akt II S.A./Wr2887/03 z dnia

19 lipca 2004r./za-4, wstrzymał się-1, nie stwierdzono głosów przeciw/.

Następnie do głosowania przystąpiła Komisja Oświaty. W obecności 4 członków komisji

za pierwszym projektem uchwały głosowało jednogłośnie 4 radnych, za drugim projektem głosowało 4 jednogłośnieczłonków komisji i za trzecim projektem głosowało również jednogłośnie 4 członków komisji.

 

Ad.3.

Przewodniczący obu komisji zadecydowali, że propozycje do planu pracy poszczególnych komisji zostaną przygotowane i złożone w Biurze Rady Powiatu.

Ad.4.

Przewodniczący Komisji Oświaty poprosił, aby członkowie obu komisji przedstawili swoje wolne wnioski.

Na wstępie głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia, który stwierdził, że ZDP rozpoczął na drogach prace związane z uzupełnianiem ubytków w nawierzchni dróg. Przewodniczący poinformował, że w miejscowości Krasków prace te zostały już wykonane i ogólny stan drogi uległ poprawie.

Kolejno głos zabrał radny Piotr Gruss, który zgłosił wniosek , aby Komenda Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Kluczborku usunęła gniazdo szerszeni znajdujące się przy leśnej drodze biegnącej od obiektu byłego basenu w kierunku żwirowni. Radny umotywował swój wniosek tym, że owady te stanowią ogromne zagrożenie dla osób poruszających się w/w trasą. Przewodniczący obu komisji poddali powyższy wniosek pod głosowani. Za wnioskiem głosowało 10 członków obu komisji, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw.

Następnie głos zabrał radny Adam Martyniszyn, który stwierdził, że w związku z tym, iż w budżecie powiatu na 2004r. zostały przekazane środki na zakup sprzętu do nowego obiektu chirurgii i miał być w tej sprawie ogłoszony przetarg na zakup sprzętu nie ma jakichkolwiek informacji na ten temat.

Pan Wicestarosta wyjaśnił, że wszystkie czynności dotyczące tej sprawy są wstrzymane, gdyż nie jest rozstrzygnięta jeszcze sprawa dotycząca środków z Urzędu Marszałkowskiego. Ponadto, aby mógł być ogłoszony przetarg na sprzęt potrzebne są środki finansowe.

Zdaniem Pana Wicestarosty trzeba zaczekać aż cała sytuacja się wyjaśni.

Radny również stwierdził, że na poprzednim posiedzeniu komisji zdrowia poprosił

o informację w sprawie dalszych losów zadłużenia SPZOZ-u i do dnia dzisiejszego taka informacja nie została mu przedstawiona.

Radny także stwierdził, że w programie pracy komisji na I półrocze była wizytacja ZOL-u

w Wołczynie do tej pory tego nie zrobiono. Radny zapytał czy ten fakt będzie wzięty pod uwagę w planie na II półrocze.

Przewodniczący Komisji wyjaśniając Panu Adamowi Martyniszynowi poinformował, że do tej pory w ZOL-u prowadzony był remont i jeśli będzie to możliwe komisja w najbliższym czasie uda się na wizytację do w/w obiektu.,

Radny Adam Martyniszyn powrócił również do sprawy wniosku komisji z dnia 11.12.2002r. nr RP/K.Zdr-0053/3/2002 w sprawie dofinansowania do zakupu samochodu dla Komendy Powiatowej Policji – Rewir Dzielnicowy w Wołczynie.

Pan Wicestarosta wyjaśnił, że w powyższej sprawie były prowadzone już rozmowy i na dzień dzisiejszy została zgromadzona już połowa potrzebnej kwoty na jego zakup, pozostałą dofinansuje Główna Komenda Policji.

Kolejno Przewodniczący Komisji poprosił o przedstawienie informacji jak wygląda obecnie sytuacja na terenie szpitala.

Pan Wicestarosta odnosząc się do zapytania radnego poinformował, że przed tygodniem Oddział Wewnętrzny został przeniesiony na II piętro starego Oddziału Chirurgicznego. Obecnie na Oddziale Wewnętrznym znajduje się 21 łóżek. Zdaniem Wicestarosty jest to liczba niewystarczająca. Sytuacja ta ulegnie r zmianie po oddaniu nowego obiektu chirurgii. Oddział Wewnętrzny będzie mieścił się na dwóch piętrach i będzie posiadał około 40 łóżek.

Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że miał spotkanie z przedstawicielami ze szpitala w Ozimku, działającego na podobnych zasadach jak u nas i odniósł bardzo pozytywne wrażenie. Tamtejszy szpital funkcjonuje bardzo dobrze i nie ma takich problemów jak nasz.

Zdaniem radnego Macieja Mularczyka w naszym szpitalu jest dlatego taka sytuacja, gdyż są osoby, które ciągle utrudniają jego należyte funkcjonowanie.

Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do powyższych wypowiedzi stwierdził, że szpital w Ozimku nie miałby racji bytu, gdyby nie kontrakt z NFZ-em.

Jak poinformował radny wszyscy w tym szpitalu pracują na umowę-zlecenie i wynajmują się jedynie do pracy. Pracownicy nie są zatrudniani lecz podnajmowani dlatego nie ma tam obciążeń związanych ze związkami zawodowymi itp. System pracy i system wynagradzania zdaniem radnego w tymże szpitalu oparty jest na wzorcach zachodnich.

Radny Wiktor Naumik po wysłuchaniu wypowiedzi w/w radnego stwierdził, że widzi, iż w/w radny zaczyna popierać takie zmiany.

Radny Adam Martyniszyn poinformował, że jest za zmianami, ale jedynie wtedy, gdy dzieją się one na ogólnie przyjętych zasadach nadających się do przyjęcia.

Przewodniczący Rady po wysłuchaniu wypowiedzi radnego Adama Martyniszyna stwierdził, że radny nie jest konsekwentny, gdyż raz jest za likwidacją szpitala, a drugim razem popiera zmiany. Opinia naszego szpitala jego zdaniem byłaby inna gdyby nie tzw.,,mąciciele”, którzy ciągle utrudniają jego funkcjonowanie.

Radny Adam Martyniszyn odpowiedział, że nie jest za likwidacją szpitala i nie rozumie tych zarzutów, gdyż tematem jego wypowiedzi był szpital w Ozimku.

Radny uważa również, że obecny kontrakt na Oddziale Chirurgicznym jest bardzo zmniejszony, gdyż był połączony z ortopedią. Zdaniem radnego jeśli zatrudniony ortopeda
w najbliższym czasie nie będzie wykonywał zabiegów i znajdzie gdziekolwiek lepszą propozycję pracy to odejdzie. Radny stwierdził także, że tacy specjaliści są nam potrzebni.

Zdaniem radnego jeżeli tacy specjaliści odejdą nie będzie to dobre dla naszego szpitala. Rynek pracy zdaniem radnego jest już ustabilizowany jeśli chodzi o oferty. Gro lekarzy wyjeżdża poza granice Polski.

Przy braku wiodącego Oddziału Chirurgicznego za rok zdaniem radnego może być kłopot
z zakontraktowaniem chirurgii. Ponadto radny poinformował, że analizując kontrakty przy poprzedniej obsadzie zauważył tendencję zaniżania kontraktów dla miasta Kluczborka
w stosunku do innych miast. Radny uważa także, że na oddziałach kontrakt wypracowują nie pielęgniarki czy salowe lecz lekarze i jeśli nie będzie lekarzy to pielęgniarki nie zdołają go wypracować. Na dzień dzisiejszy zdaniem radnego trzeba pomyśleć nad tym co zrobić, aby uzyskać na przyszły rok jak najbardziej korzystny kontrakt.

Radny Wiktor Naumik nawiązując do wypowiedzi w/w radnego stwierdził, że szpitalowi potrzebny jest dobry kontrakt duży wpływ na powyższe sprawy mają nagonki medialne, które rzutują na ogólny obraz naszego szpitala. Ludziom, którzy zdaniem radnego ciągle robią ten szum wokół szpitala zależy bardzo, aby kontrakt Kluczborski przejęło Olesno.

Radny Wiktor Naumik zwrócił się do radnego Adama Martyniszyna, aby wytłumaczył Panu H.Fraszkowi by zaprzestał swoich działań. Radny stwierdził, że zwraca się do w/w radnego dlatego, że ma on dobry kontakt z Panem H.Fraszkiem i bezkrytycznie wykonuje jego polecenia. Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził dlaczego takie rzeczy są mu insynuowane.

Następnie głos zabrał Przewodniczący Rady, który poprosił radnego Adama Martyniszyna, aby odpowiedział na jego zapytanie; ,,czy jest Pan za odwołaniem Rady Powiatu”.

Radny Adam Martyniszyn stwierdził, że jest to trudne pytanie i nie może na nie jednoznacznie odpowiedzieć, ale ma mieszane uczucia. Radny poinformował, że jeśli zostanie mu to pytanie zadane za jakiś okres czasu być może będzie mógł na nie odpowiedzieć.

Na zakończenie Przewodniczący Komisji Oświaty ustalił z członkami swojej komisji termin następnego posiedzenia na dzień 26 sierpnia godz.1000. Tematem posiedzenia będzie -
,, Przygotowanie placówek szkolnych do nowego roku szkolnego 2004/2005”.

Innych spraw nie poruszano.

Przewodniczący obu komisji podziękowali wszystkim członkom za udział w posiedzeniu

i zamknęli posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

Przewodniczący Komisji Zdrowia Przewodniczący Komisji Oświaty,

i Bezpieczeństwa Publicznego Kultury, Sportu, Turystyki,
Rodziny i Patologii

Andrzej Jung Józef Woźny