Protokół Nr 1/2018

z posiedzenia Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska
w dniu 17 grudnia 2018 r.

Przewodniczył Wojciech Smolnik-Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji

3.      Analiza projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2019 rok/ przygotowanie przez komisję opinii do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2019 rok

4.      Przygotowanie Planu Pracy komisji na 2019 rok.

5.      Wolne wnioski.   

6.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

  1. Wanda Słabosz - Skarbnik Powiatu
  2. Mirosław Birecki – Starosta Kluczborski
  3. Mieczysław Czapliński – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
  4. Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska–Wojciech Smolnik - przywitał wszystkich zebranych radnych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił porządek dzisiejszych obrad.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów na zastępcę przewodniczącego komisji. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zgłosił kandydaturę radnej Magdaleny Dureckiej. Radna wyraziła zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji przeszedł do głosowania nad wyborem zastępcy przewodniczącego. Radni jednogłośnie, 11 głosami za, wybrali Panią Magdalenę Durecką na zastępcę przewodniczącego Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji przeszedł do kolejnego punktu z porządku obrad i poprosił
o zadawanie pytań Pani Skarbnik Powiatu bądź Członkowi Zarządu odnośnie projektu budżetu na rok 2019. Głos zabrał radny Zdzisław Pelc, który poprosił o wyjaśnienie kwestii ścieżki rowerowej 1344, pytając co to jest za ścieżka i co to są „kaucje gwarancyjne”. Odpowiedzi udzieliła Skarbnik Powiatu, stwierdzając, że jest to ścieżka rowerowa
w Gierałcicach. Natomiast jeśli chodzi o kaucje gwarancyjną są to środki, które Powiat Kluczborski płaci na poczet wykupu budynków będących w leasingu, na poczet odkupu
w późniejszym terminie, jak skończy się umowa leasingu operacyjnego. Są to budynki takie jak „stara” chirurgia, budynek Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji, WODiDZ.
Po zakończeniu umowy Powiat będzie miał obowiązek wykupu tych budynków. Następnie głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał jaki majątek jest uwzględniony w projekcie budżetu na 2019 rok, jeśli chodzi o zapis dochodu ze sprzedaży majątku. Odpowiedzi udzieliła Skarbnik Powiatu, która stwierdziła, że jest wprowadzona kwota 1 mln 800 tys. zł. ze sprzedaży działku w Kluczborku, przy ulicy Jagiellońskiej. Jest to działka otrzymana od Agencji Rolnej z przeznaczeniem na budownictwo socjalne, obecnie nie do sprzedania.
Ze względu na brak środków w budżecie ten zapis został wprowadzony. Regionalna Izba Obrachunkowa ma odnośnie tego zapisu na rok 2018 pewne wątpliwości, dlatego do tej pory nie ma opinii z RIO. W 2018 roku sprzedaż działki nie była możliwa, dlatego nie został wykonany zakładany plan. Na rok 2019 ten zapis został ponownie do projektu budżetu wprowadzony. Skarbnik Powiatu stwierdziła, że pieniądze ze sprzedaży tej działki są
w budżecie rozplanowane. Radny Marcin Michalski stwierdził, że skoro wiemy, że tej działki sprzedać nie można, to na pewno trzeba będzie w przyszłym roku zaciągnąć kolejny kredyt. Radny Zdzisław Pelc zapytał, czy tej fikcji nie można zastąpić czymś realnym, czy jest jakiś inny majątek do zbycia. Skarbnik Powiatu odpowiedziała, że innego majątku do zbycia nie ma. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że rzeczywiście majątek Powiatu został mocno okrojony. Radny stwierdził, że można pozyskać inwestora, który wybuduje coś na działce przy ulicy Jagiellońskiej. W planie zagospodarowania przestrzennego jest zapis, że powstać tam ma „centrum twórcze”. Przy pozyskaniu inwestora można uzyskać dochody
i rozliczyć się później z Agencją Nieruchomości Rolnych. Ponadto 25% dochodów uzyskanych ze Skarbu Państwa, także stanowi dochód majątkowy budżetu Powiatu. Wykupem użytkowania wieczystego zainteresowana była dotychczas jedna osoba, dotyczyło to działki w Wołczynie, na której miałaby stanąć fabryka mebli. Jeżeli ta transakcja doszłaby do skutku to można by osiągnąć około 300-400 tys. zł do budżetu. Radny Piotr Pośpiech, stwierdził, że należy rozważyć również zbycie udziałów np. z Doliny Stobrawy na rzecz Gminy Kluczbork. Radny stwierdził, że stronę dochodową trzeba wykonywać cały rok i tak było od zawsze. Radny Marcin Michalski zapytał, co można rozumieć przez pojęcie „centrum twórcze”. Odpowiedzi udzielił radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że tego rodzaju zapisy w planie pojawiają się w miejscach, gdzie występuje gęsta, wysoka zabudowa, w dużych skupiskach muszą powstawać miejsca, gdzie są skupione różnego rodzaju usługi. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że działka jest duża o wielkiej wartości, a w momencie przejęcia jej wartość wynosiła około 8 mln zł. Głos zabrał radny Zdzisław Pelc i zapytał czy po stronie wydatków nie da się czegoś zmniejszyć i być może trzeba faktycznie „zacisnąć pasa”. Głos zabrał Starosta Kluczborski, który stwierdził, że jest to kwestia wyboru. Jest to projekt budżetu, który został przygotowany przez poprzedni Zarząd i robienie w tym momencie zbyt wielu autopoprawek, mogłoby być zbyt dużą rewolucją dla stabilności finansów na 2019 rok. Starosta zapewnił, że oszczędności i tak będą szukane. Dużo zależy też od przetargu na kredyt długoterminowy, czy zostanie złożona oferta. Jeśli kredyt będzie, rok zostanie zamknięty. Jeśli nie będzie, to będzie prawdopodobne wprowadzenie programu oszczędnościowego. Starosta stwierdził, że ten program naprawczy powinien zostać wprowadzony około 2 lat wcześniej. O głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że to Regionalna Izba Obrachunkowa wzywa do wprowadzenia programu naprawczego, to nie samorząd inicjuje wprowadzenie takiego programu, a do dnia 22 listopada 2018 r. takiego wezwania nie było. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że żeby zobrazować sobie na czym polega budżet Powiatu należy wziąć wszystkie dochody z budżetu Powiatu, odjąć cały dług i obsługę długu i to pozwoli uświadomić sobie jak trudne jest zarządzanie budżetem powiatu. Obecna sytuacja jest poważna i wymaga dużego zaangażowania. Radny zapytał również, czy do projektu budżetu na rok 2019 są przewidziane jeszcze inne autopoprawki. Odpowiedzi udzielił Starosta, który stwierdził, że Powiat w pierwszej kolejności może zaoszczędzić na wynagrodzeniach i w 2019 roku wiele osób będzie odchodzić na emeryturę., a część osób odchodzi z własnej woli. Obecnie na te stanowiska nie będą zatrudniane nowe osoby, tylko będą dokonywane wewnętrzne przesunięcia z wydziałów. Z wyliczeń wychodzi, że oszczędności mogą być na poziomie 500 tys. zł. Starosta poinformował radnych, że na każdym etapie będą szukane oszczędności. Obecnie nikt nie chce wprowadzać rewolucji. Trzeba uszczuplić wydatki. W przyszłym roku według obliczeń w oświacie będzie brakować 8 mln zł. Starosta stwierdził, że dużą rolę odgrywać będzie również Rada Powiatu, bo to Rada będzie podejmować decyzje jakie oszczędności będą wprowadzane. Radny Zdzisław Pelc zapytał, czy zaplanowane inwestycje są konieczne. Odpowiedzi udzielił Starosta Kluczborski, który stwierdził, że w roku 2019 nie ma zaplanowanych nowych inwestycji, te, które znajdują się w projekcie budżetu na 2019 rok, są inwestycjami z tego roku, ale z płatnością w roku 2019. Starosta Kluczborski stwierdził, że nie trzeba było kupować w jednym roku nowych autobusów do PKS-u , tylko można było to rozłożyć w czasie. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że zakup tych autobusów został rozłożony w czasie. Realizacja niskiej emisji jest to duży projekt, duże obciążenie, 13 autobusów. 8 autobusów zostało zakupionych i wniesionych aportem do spółki PKS, kolejne 5 zostało dostarczone
15 listopada, właśnie po to, aby płatność za nie była w 2019 r. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że Zarząd Powiatu powinien podjąć działania teraz pod koniec roku, aby poprawić wynik budżetu. Starosta stwierdził, że każdy ma prawo do swojego zdania, innego spojrzenia na dana sprawę. Starosta stwierdził również, że obecna sytuacja jest „katastrofalna” i być może program naprawczy będzie jedynym rozwiązaniem, chyba, że chcemy zacząć likwidować jednostki. Starosta poinformował radnych, że w dniu dzisiejszym było spotkanie
z pracownikami z DPS-u, którzy mieli wiele żalu odnośnie sposobu traktowania ich przez poprzedni Zarząd. Po 20stu latach pracy zarobki niektórych osób wynoszą 2300 brutto,
a koszt utrzymania mieszkańca do tej pory wynosi 2700 zł. Starosta poinformował również, że szpital wszedł w konsorcjum zabezpieczenia karetek, więc szpital będzie kupował
4 karetki i kontrakt szpitala będzie zwiększony o kilka milinów zł. Dwie karetki będą stacjonować w Kluczborku, jedna w Byczynie a jedna w Wołczynie. Głos zabrała radna Teresa Wróbel pytając, czy nie można pozyskiwać jakiś środków z zewnątrz? Starosta stwierdził, że żeby przystąpić do programów unijnych trzeba mieć też wkład własny. Głównym problemem Powiatu jest to, że nie ma własnych dochodów, które może regulować, jak np. Gmina. Radny Andrzej Olech zaapelował, że trzeba wspólnie pracować nad polepszeniem sytuacji finansowej Powiatu, bez punktowania kogokolwiek. Radny Piotr Pośpiech zwrócił się z prośbą do Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich Pana Mieczysława Zalecińskiego, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia o przygotowanie na posiedzenie komisji w lutym 2019 r. zestawienia na temat wystąpień Rady Powiatu
i Zarządu Powiatu w sprawie karetek z lat poprzednich. Radny Piotr Pośpiech odnosząc się do wypowiedzi Pana Andrzeja Olecha stwierdził, że w poprzedniej kadencji również Rada Powiatu pracowała jako drużyna, z faktem takim, że w poprzedniej kadencji Pan Andrzej Olech był Wiceprzewodniczącym Rady Powiatu i poparł każdy projekt uchwały Rady Powiatu. Starosta sam uchwał nie podejmuje. Decyduje Rada Powiatu.  Radny Piotr Pośpiech zapytał czy będą jeszcze inne autopoprawki do projektu budżetu na 2019 r. oraz kiedy będzie sesja budżetowa. Starosta Mirosław Birecki odpowiedział, że będzie autopoprawka dotycząca Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości a inne nie są planowane. Starosta poinformował również radnych o stwierdzeniu przez RIO nieważności Uchwały
z 18 października 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu poprzez przejęcie wierzytelności. Radny Jakub Goliński zapytał skąd wynika kwota niedoszacowania oświaty w 2019 roku, 8 mln zł. Skarbnik Powiatu stwierdziła, że tak wychodzi z obliczeń, subwencja plus dochody, minus wydatki. Radny Jakub Goliński stwierdził, że co roku środki do oświaty są dokładane. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że jest to skutek wygaszania gimnazjum. Gdyby nie było 250 uczniów ze Wschodu, to subwencja byłaby niższa o około 3 mln zł, trzeba by zwalniać nauczycieli. Głos zabrał radny Jakub Goliński, który stwierdził, że od momentu, gdy jest wprowadzana reforma oświaty, wygaszane są oddziały gimnazjalne, nie można było zwalniać nauczycieli, bo za trzy lata i tak byliby potrzebni. Nauczycielom należałoby wypłacić wtedy odprawę, bądź przeszli by w stan spoczynku. Jednym z rozwiązań by przetrwać 3 lata wprowadzania reformy, był nabór uczniów ze Wschodu. Każdy może przeliczyć zasadność takiego kroku, bez niego praktycznie oświata by nie istniała. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że we wrześniu dojechało 100 uczniów ze Wschodu i nikogo nie obchodziła opieka nad nimi od września do końca roku. Głos zabrał  radny Jarosław Przybył, który zapytał, czy nie wystąpią problemy lokalowe dla zwiększonej ilości uczniów. Odpowiedzi udzielił radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że lokalowych problemów nie będzie. Są miejsca dla każdego ucznia. Radny Jakub Goliński stwierdził, że gdyby było większe zainteresowanie daną szkołą, nabór zawsze można ograniczyć. Radny Jarosław Przybył stwierdził, że straci na tym Gmina i nauczyciele ze szkół gminnych i w jaki sposób ta reforma oświaty była odczuwalna dla Powiatu i szkół średnich. Głos zabrał radny Jakub Goliński, który powiedział, że Powiat Kluczborski prowadził Gimnazjum przy ulicy Mickiewicza, 100 uczniów rocznie odchodziło z gimnazjum, koszt około 600 tys. zł. Na jednego ucznia ze wschodniej granicy w pierwszym roku przysługiwała subwencja 5500 zł, do tego 8300 zł na zakwaterowanie w internacie, 8300 zł za dodatkową naukę języka polskiego w wymiarze dwóch godzin tygodniowo, następnie do tego dochodziły wagi w zależności od typu szkoły do jakiej uczeń uczęszczał. Z tego wynika, że dla ucznia Technikum taka dotacja wynosiła około 22000zł w pierwszym roku nauki. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zwrócił się by umiejętnie operować pojęciami i nie mówić, że do oświaty „brakuje” jakiejś kwoty. Nie brakuje, tylko Powiat powinien tyle dołożyć i jest to problem nie tylko Powiatu ale i Gmin. Skarbnik Powiatu powiedziała, że autopoprawka będzie dotyczyła tylko zmian w sprawie Inkubatora Przedsiębiorczości. Starosta stwierdził, że praca Rady Powiatu będzie odbywała się na podstawie projektu budżetu starego Zarządu
i żadne wielkie zmiany nie są w obecnej sytuacji wskazane, byłoby to nierozsądne. Starosta poinformował radnych, że sesja budżetowa planowana jest na 27 grudnia 2018 r.

Przewodniczący Komisji poddał projekt budżetu na rok 2019 pod głosowanie, 10 głosami za, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2019 rok.

 

Ad.4.

Przewodniczący Komisji przedstawił radnym proponowany projekt planu pracy na rok 2019
i poprosił o zgłaszanie swoich uwag i propozycji. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zaproponował by w pierwszej kolejności zająć się sprawami PCZ S.A w Kluczborku. Przewodniczący Komisji stwierdził, że na pierwsze posiedzenie Komisji można zaprosić Panią Prezes PCZ S.A. w Kluczborku. Głos zabrał radny Andrzej Olech, który zaproponował, by poczekać na materiały odnośnie PCZ S.A od Zarządu Powiatu. Obecnie trwa tam kontrola.

Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zaproponował by do planu pracy na styczeń 2019 dopisać zagadnienie – informację Zarządu Powiatu w Kluczborku o decyzjach i skutkach wdrażanych podwyżek dla pielęgniarek i położnych, kiedy i w jakiej wysokości planowana jest kolejna podwyżka wynagrodzenia zasadniczego o 200 zł. i w związku z tym, jakie będą skutki dla szpitala w skali jednego roku. Następnie radny Piotr Pośpiech zaproponował by na styczniową komisję przygotować również informację o wielkości ryczałtu oraz innych składowych kontraktu z NFZ dla szpitala powiatowego w Kluczborku. Następnie radny Piotr Pośpiech zaproponował by na komisji w lutym 2019 r. zająć się stanem przygotowań Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. w Kluczborku do przejęcia ratownictwa medycznego od 1 kwietnia 2019r. Ponadto informacja na temat stanu zaawansowania realizacji projektu badań przesiewowych w zakresie chorób cywilizacyjnych, w szczególności badań przesiewowych jelita grubego. Radny Piotr Pośpiech zaproponował również, by Zarząd Powiatu i Zarząd PCZ S.A. na marzec przygotowali informację  o sposobie wdrażania
i planach realizacji dwóch projektów dofinansowanych z RPO WO, a przeznaczonych na zakup sprzętu medycznego dla kluczborskiego szpitala (łączna wartość projektów 3,8 miliona złotych, okres realizacji 2019-2020). Następnie radny Piotr Pośpiech zasugerował, by do kwietniowej komisji oprócz analizy funkcjonowania Zarządu Dróg Powiatowych przygotować informację przez Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. na temat rozliczenia projektu badań przesiewowych i szczepień dzieci (realizowany do końca
I kwartału 2019 roku) oraz na temat wdrożenia i realizacji ratownictwa medycznego na terenie powiatu kluczborskiego. Kolejno głos zabrał Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, który odniósł się do punktu 9 – analiza działań Powiatu Kluczborskiego na rzecz ochrony środowiska w proponowanym planie pracy, a dokładnie do informacji na temat wywozu odpadów.
Pan Naczelnik stwierdził, że jeśli chodzi o Cegielnie w Ligocie Dolnej i Byczynie to Powiat Kluczborski się tymi wyrobiskami nie zajmuje.
Te wyrobiska są w gestii Marszałka Województwa.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że są to ważne kwestie i dobrze by było, gdyby komisja miała wiedzę w tym temacie. Głos zabrał radny Jakub Goliński, który odniósł się do wyrobiska w Byczynie i zaznaczył, decyzję o rekultywacji wydał Starosta Kluczborski,
 a o tym co można tam składować decyduje Marszałek Województwa.

Przewodniczący Komisji zaproponował radnym, by posiedzenia komisji w przyszłości odbywały się w poniedziałki lub wtorki, około godziny 14stej. Następnie przewodniczący przedstawił członkom komisji proponowany plan pracy wraz ze zgłoszonymi innymi propozycjami od radnych:

 

  1. Stacjonarna Opieka Medyczna w Powiecie Kluczborskim – analiza struktury, bieżące problemy  i potrzeby, ogólna sytuacja finansowa oraz informacja o stanie wdrażania reformy ochrony zdrowia, ponadto informacja Zarządu Powiatu
    w Kluczborku o decyzjach i skutkach wdrażanych podwyżek dla pielęgniarek
    i położnych (informacja powinna zawierać: wielkość średniej płacy w tej grupie zawodowej, kiedy i w jakiej wysokości planowana jest kolejna podwyżka wynagrodzenia zasadniczego o 200 złotych oraz jej skutki finansowe dla szpitala
    w skali jednego roku). Informacja o wielkości ryczałtu oraz innych składowych kontrakty z NFZ dla szpitala powiatowego w Kluczborku styczeń 2019r.
  2. Analiza medycznego zabezpieczenia Powiatu Kluczborskiego w kontekście zmian  w ratownictwie medycznym w Polsce – stan przygotowań Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. w Kluczborku do przejęcia ratownictwa medycznego od 1 kwietnia 2019r. Ponadto informacja na temat stanu zaawansowania realizacji projektu badań przesiewowych w zakresie chorób cywilizacyjnych,
    w szczególności badań przesiewowych jelita grubego  luty 2019r.
  3. Analiza stanu bezpieczeństwa Powiatu Kluczborskiego w kontekście działań Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku – bieżące problemy i potrzeby, stan
    i struktura zatrudnienia, wyposażenie. Ponadto informacja Zarządu Powiatu
    w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. w Kluczborku
    o sposobie wdrażania i planach realizacji dwóch projektów dofinansowanych z RPO WO, a przeznaczonych na zakup sprzętu medycznego dla kluczborskiego szpitala (łączna wartość projektów
    3,8 miliona złotych, okres realizacji 2019-2020) – marzec 2019r.
  4. Analiza funkcjonowania Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku,
    z uwzględnieniem stanu dróg powiatowych
    – analiza stanu i struktur zatrudnienia, sytuacji finansowej, wyposażenia, bieżące problemy i potrzeby. Ponadto informacja Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A. w Kluczborku na temat rozliczenia projektu badań przesiewowych i szczepień dzieci (realizowany do końca
    I kwartału 2019 roku) oraz na temat wdrożenia i realizacji ratownictwa medycznego na terenie powiatu
    kwiecień 2019r.
  5. Analiza sytuacji finansowej  Powiatowego Centrum Zdrowia w Kluczborku – rozliczenie realizacji kontraktu szpitala za 2018 rok oraz program rzeczowo-finansowy na 2019 rok   maj 2019r.
  6. Bezpieczeństwo imprez masowych i wypoczynku w okresie wakacyjnym – posiedzenie wyjazdowe Kampus „Stobrawa” w Kluczborku – czerwiec 2019r.
  7. Analiza stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego – jakość wody, zagrożenia, promieniowanie elektromagnetyczne  wrzesień 2019r.
  8. Bezpieczeństwo Powiatu Kluczborskiego w zakresie kompetencji Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku – posiedzenie wyjazdowe Komenda KP PSP – październik 2019r.
  9. Analiza działań Powiatu Kluczborskiego na rzecz ochrony środowiska – posiedzenie wspólne z Komisją Budżetu i Rolnictwa (propozycja) – informacja na temat realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Kluczborskiego na lata 2017-2020 z perspektywą na lata 2021-2024, informacja o działalności spółek wodnych, działania na rzecz ochrony powietrza (emisja pyłów) listopad 2019r.

 

Przewodniczący Komisji poddał proponowany plan pracy na rok 2019 pod głosowanie. Radni jednogłośnie, 11 głosami za przyjęli proponowany plan pracy.

 

Ad.5.

Nie zgłoszono wolnych wniosków.

 

Ad.6.

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                      Przewodniczący Komisji Zdrowia,

                                                       Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska

                                       Wojciech Smolnik

 

 

Protokołowała:

Małgorzata Gulanowska