Uchwała Nr XLIII/274/2018 z dnia 20 kwietnia 2018 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku
Uchwała Nr XLIII/274/2018
Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 20 kwietnia 2018 r. w sprawie rozpatrzenia skargi pani JK Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.), w związku z art. 229 pkt. 4 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala, co następuje: § 1.1.Po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborkuw sprawie rozpatrzenia skargi Pani JK na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, Rada Powiatu uznaje skargę nr OR.1510.1.2018.DO za bezzasadną. 2.Uzasadnienie powyższego rozpatrzenia skargi jest załącznikiem do niniejszej uchwały. § 2.Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu, zobowiązując go do przeslania Skarżącej odpisu niniejszej uchwały wraz z uzasadnieniem. § 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra
na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku
w Kluczborku
Załącznik do Uchwały
Nr XLIII/274/2018
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 20 kwietnia 2018 r.
Uzasadnienie rozpatrzenia skargi pani JK na Dyrektora
Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku
Przyjmuje się stanowisko Komisji rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku jako uzasadnienie do niniejszej skargi.
Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Kluczborku na posiedzeniu w dniu 13 marca 2018 r. zapoznała się ze skargą na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku z dnia 5 lutego 2018 r. /wpływ do Starostwa Powiatowego w dniu 8 lutego 2018 r./ dotyczącą wezwania do zwrotu części dofinansowania /w kwocie 10 884, 18 zł/ przyznanego pani JK zgodnie z umową nr PUP.CAZ.631.43.2017.IK z dnia 5 lipca 2017 r. w sprawie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej w kwocie 20 000 zł.
Komisja wysłuchała wyjaśnień dwóch stron tj. pani JK - osoby skarżącej w powyższej sprawie oraz pani Elżbiety Gabryś-Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku na posiedzeniach w dniach 13 i 20 marca 2018 r. /posiedzenie kontynuowane w dniach 26 i 29 marca 2018 r./.
Komisja rewizyjna, po zapoznaniu się z treścią skargi, z dokumentacją, uwzględniając wyjaśnienia pani JK oraz pani Elżbiety Gabryś - Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, stwierdziła że:
1.Pani JK w dniu 5 lipca 2017 r. podpisała umowę ze Starostą Kluczborskim w imieniu którego działa Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, nr PUP.CAZ.631.43.2017.IK w sprawie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej w kwocie 20 000 zł.,
-zgodnie z § 3 ust 1 powyższej umowy : „Bezrobotny zobowiązuje się do wydatkowania i rozliczenia środków w okresie do 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
-zgodnie z § 3 ust. 5 powyższej umowy: „Bezrobotny zobowiązuje się do udokumentowania i złożenia rozliczenia wydatkowanych kwot przedstawiając stosowne faktury, imienne rachunki lub umowy kupna-sprzedaży z potwierdzoną płatnością podatku /ich oryginały i kopie należy przedstawić w urzędzie pracy/,
-zgodnie z § 3 ust. 6 : „Dostarczone rachunki, faktury, umowy kupna-sprzedaży powinny posiadać potwierdzenie uregulowania płatności w terminie określonym w § 3 ust.1 umowy,
2.Pani JK w dniu 10 lipca 2017 r. rozpoczęła działalność gospodarczą pod nazwą „…..” Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe JK,
3.Rozliczenie otrzymanych środków pani JK złożyła w dniu 7 września 2017 r. Po jego złożeniu PUP rozpoczął sprawdzanie przedstawionych dokumentów i została przeprowadzona ich weryfikacja. Niektóre z tych dokumentów były wyjaśniane pod kątem dokumentów finansowo-księgowych. Niektóre z tych dokumentów zostały przedstawione jako „dowody wewnętrzne” i „dowody skupu”. Zgodnie jednak z zawartą umową rozliczenie przyznanych środków powinno być udokumentowane poprzez przedstawienie: faktur, rachunków, umów kupna-sprzedaży wraz z potwierdzeniem opłacenia podatku w urzędzie skarbowym. Zgodnie z informacją pracownika Urzędu Skarbowego dokumenty o nazwie: „dowody wewnętrzne „ i „dowody skupu” nie noszą znamion dokumentów finansowo-księgowych,
-W dniu 21 listopada 2017 r. /pismo nr PUP.CAZ.631.43.2017.IK/ Dyrektor PUP w Kluczborku wystosował pismo do pani JK, w którym wyjaśnił, że złożone w dniu 7 września 2017 r. rozliczenie nie jest zgodne z wcześniej zaakceptowanym harmonogramem zakupów a dokumenty potwierdzające zakup środków zgodnie z wyjaśnieniami Urzędu Skarbowego nie są kwalifikowane do dowodów księgowych. Zgodnie z § 3 ust. 5 zawartej umowy: „Bezrobotny zobowiązuje się do udokumentowania i złożenia rozliczenia wydatkowanych kwot przedstawiając stosowne faktury, imienne rachunki lub umowy kupna-sprzedaży z potwierdzoną płatnością podatku /ich oryginały i kopie należy przedstawić w urzędzie pracy/. W związku z dostarczeniem dokumentów, które nie spełniają kryterium „dokumentów księgowych” Dyrektor PUP zwrócił się z prośbą o dostarczenie do dnia 11 grudnia 2017 r. odpowiedniej dokumentacji, stanowiącej potwierdzenie dokonania wydatków.
Termin ten nie został przez panią JK dotrzymany.
- W związku z dokonaniem weryfikacji i ostatecznego rozliczenia przedłożonej przez panią JK dokumentacji, w dniu 19 stycznia 2018 r. zostało wysłane wezwanie do zapłaty i zwrotu części dofinansowania w wysokości 10 884, 18 zł. wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia otrzymania dofinansowania, w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania. W odpowiedzi na powyższe wezwanie pani JK wystosowała do PUP w Kluczborku oświadczenie oraz wyjaśnienie w tej sprawie /pismo z dnia 25 stycznia 2018 r./. W dniu 1 lutego 2018 r. Dyrektor PUP wraz z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację umów w ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych, w tym zwłaszcza znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy w powiecie kluczborskim(III)” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków EFS w ramach RPO WO na lata 2014-2020 ponownie przeanalizowali pismo z wyjaśnieniami pani JK z dnia 25 stycznia 2018 r. i po analizie zgłoszonych przez panią JK zastrzeżeń i wyjaśnień nie znaleźli podstaw do zmiany stanowiska w tej sprawie, o czym poinformowano panią JK pismem nr PUP.CAZ.631.43.2017.JC z dnia 2 lutego 2018 r.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2018-04-26 08:50:09 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2018-04-30 14:48:26 |
Ostatnia zmiana: | 2018-04-30 14:48:36 |
Ilość wyświetleń: | 858 |