Protokół Nr 14/2004

 

 

Z posiedzenia Komisji d/s Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

w dniu 26 marca 2004r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

W posiedzeniu uczestniczyli ponadto:

1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,

2.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,

3.Piotr Pośpiech - Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:-

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 30.03.2004r.

3.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag i jednogłośnie przyjęli proponowany porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym.

 

Ad.2.

Członkowie komisji analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 30 marca 2004r. W materiałach tych znajdują się projekty uchwał w następujących sprawach:

1.zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r.,
2.określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych na 2004r.,

3.założenia technikum uzupełniającego,

4.założenia uzupełniającego liceum ogólnokształcącego,

5.zmiany uchwały Nr XXXII/257/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.01.2002r.

w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół i placówek kształcenia ustawicznego

w powiecie kluczborskim,

6.zmiany uchwały Nr VIII/46/99 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19.05.1999r.

w sprawie przyjęcia do prowadzenia zadań z zakresu Gminy Kluczbork,

7.wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego

Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,

 

8.zmiany składu Rady Społecznej SPZOZ ZOZ w Kluczborku /dwa projekty/,

9.nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego

na rzecz Gminy Wołczyn,

10.wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat pomieszczenia pawilonu o pow. 108,22 m2

położonego przy ul Waryńskiego oraz garażu o pow. 75,53 m2 położonego przy

ul. Byczyńskiej na rzecz Tadeusza Badera Firma Handlowo-Usługowa “Badera”
Dalachów 354,

11.przyjęcia jako zasadnej skargi Pana Jana Lech na działania Kierownika Powiatowego

Urzędu Pracy w Kluczborku w związku z wydaniem postanowienia o zawieszeniu

postępowania dotyczącego przyznania świadczenia przedemerytalnego,

12.odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na skargę,

13.rozpatrzenia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku

o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2003r.,

14.zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów
w Kluczborku w 2003r.

Ponadto materiały na sesję zawierają sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa

i Porządku za 2003r. oraz sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres

od 19.01.2004r. do 11.03.2004r.

Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r. został przygotowany głównie ze względu
na otrzymanie przez powiat ostatecznych wielkości subwencji i dotacji. Zwiększenie planu dochodów i planu wydatków budżetu powiatu ogółem wynosi 553.775,-zł. Zmniejszona została dla naszego powiatu część oświatowa subwencji ogólnej o kwotę 32.225,-zł. oraz planowana dotacja na ubezpieczenia zdrowotne osób pozostających bez pracy o kwotę 187.000,-zł. Zwiększono natomiast dotację na gospodarkę leśną o 2.000,-zł. i dotację

na działalność bieżącą i wydatki inwestycyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku o kwotę 771.000,-zł. Z dotacji dla straży kwotę 400.000,-zł. przeznaczono na rozbudowę budynku strażnicy, kwotę 350.000,-zł. na zakup ciężkiego samochodu gaśniczego, a kwotę 21.000,-zł. na zadania bieżące, w tym na usunięcie skutków pożaru w miejscowości Trzebiszyn Gmina Lasowice Wielkie. Skarbnik wyjaśnił również,
że inne zmiany w budżecie przedstawione w omawianym projekcie uchwały, dotyczą planu przychodów i wydatków środków specjalnych na 2004r. /na wnioski Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku/ oraz zmian

w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projekt uchwały zawiera ponadto nowe zapisy w planie wydatków remontowych.

Na zapytanie Przewodniczącego Komisji dotyczące projektów uchwał w sprawie utworzenia dwóch nowych szkół, Starosta wyjaśnił, że jest propozycja założenia 3-letniego technikum uzupełniającego dla dorosłych przy w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku oraz 2-letniego liceum ogólnokształcącego uzupełniającego dla młodzieży w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, gdyż z wnioskami o ich utworzenie wystąpili dyrektorzy zespołów. Po przeprowadzeniu naboru do tych szkół, powiat wystąpi o dodatkowe środki finansowe.

Kolejno Skarbnik wyjaśnił, że do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, Likwidator zakładu proponuje wybrać innego niż w latach poprzednich biegłego rewidenta. Kierownictwo zakładu uznało bowiem, że poprzedni rewident nie był rzetelny.

Następnie radny Mariusz Pieńkowski zapytał czy była by możliwość zakupu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku specjalnej kosiarki do koszenia poboczy dróg i usuwania na nich zbędnych zakrzaczeń. Zdaniem radnego maszyna ta jest nieodzowna naszym drogowcom. Starosta powiedział, że drogowcom pomagają na bieżąco osoby bezrobotne, skierowane do tych prac z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach prac interwencyjnych.

W roku bieżącym też tak będzie. Skarbnik dodał, że Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wnioskował już o zakup takiej maszyny. Prawdopodobne jest, że w przyszłym roku możliwy będzie jej zakup.

Kolejno głos zabrała radna Otylia Skoczylas i powiedziała, że problemem jest zły stan rowów i urządzeń melioracyjnych, co z kolei niekorzystnie wpływa na stan dróg i poboczy.

Starosta dodał, że gminy naszego powiatu powinny też zająć się tym problemem.

Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie dotyczące projektów uchwał w sprawie przekazania Gminie Wołczyn nieruchomości stanowiących własność powiatu oraz w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczenia pawilonu i garażu, należących do ZSP Nr 2 -

CKU w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że Burmistrz Miasta Wołczyna wystąpił do nas z wnioskiem

o przekazanie na rzecz gminy 4 działek, będących dotychczas w użytkowaniu SPZOZ ZOZ
w Kluczborku. Gmina Wołczyn zamierza uregulować zaległości podatkowe SPZOZ ZOZ wobec gminy poprzez przejęcie tych działek, a następnie wprowadzić zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego gminy. Zarząd Powiatu proponuje w przedłożonym projekcie uchwały, aby przekazać Gminie Wołczyn 2 działki, a pozostałe 2 pozostawić

jako mienie powiatu.

Następnie głos zabrał Skarbnik Powiatu i powiedział, że pawilon i garaż, które należą do ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku, wynajmuje już od jakiegoś czasu Firma Handlowo-Usługowa “Badera” z Dalachowa, co przynosi szkole dodatkowe dochody. W związku z planowanym rozszerzeniem działalności oraz pracami modernizacyjno-remontowymi firma ta wystąpiła
z wnioskiem o wyrażenie zgody na 10-letnią dzierżawę w/w pomieszczeń. Zarząd Powiatu proponuje, aby pozytywnie rozpatrzyć ten wniosek.

Przewodniczący Komisji powiedział, że przychyla się do propozycji Zarządu i należy pozytywnie rozpatrzyć wniosek tej firmy, bo są to przecież dodatkowe środki finansowe

dla naszego powiatu.

Innych zapytań do materiałów na sesję członkowie komisji nie wnieśli.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił o krótką informację na temat sytuacji Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Wicestarosta Kluczborski powiedział, że zostały już przygotowane wszystkie dokumenty potrzebne do zarejestrowania Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku. W dniu dzisiejszym Powiatowy Inspektor Sanitarny

w Kluczborku wydał też pozytywną opinię dotyczącą możliwości prowadzenia działalności medycznej przez NZOZ w istniejącym budynku szpitala. Ponadto Wicestarosta poinformował zebranych, że od dnia 1 kwietnia br. pogotowie ratunkowe zostało przejęte przez firmę Falck

i wszyscy dotychczasowi pracownicy pogotowia przeszli do pracy w tej firmie. Firma Falck wyposaża pogotowie w dodatkową karetkę reanimacyjną, a ponadto zobowiązała się
do wyposażenia w sprzęt medyczny Oddziału Ratunkowego z chwilą jego powstania
w naszym szpitalu. Powiat dostał również zapewnienie, że firma będzie inwestować też

w Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Wołczynie.

Wicestarosta powiedział, że sporządzono już bilans spółki PCZ na koniec miesiąca lutego br. Z bilansu wynika, że nie bilansuje się do końca budżet Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego
w Wołczynie i budżet Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Wicestarosta dodał, że obecnie w ZOL w Wołczynie są 32 łóżka, ale prowadzone są działania, mające na celu zwiększenie ilości łóżek o 5 – 15.

Na zakończenie swojej wypowiedzi Wicestarosta poinformow zebranych, że Oddział Chirurgiczny naszego szpitala ma nowego ordynatora i jego priorytetowym zamierzeniem

jest zdobycie dla oddziału laparoskopu. Nowy ordynator ma duże doświadczenie w pracy

z laparoskopem i jego zdaniem taki sprzęt koniecznie musi znaleźć się w wyposażeniu naszego szpitala.

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie komisji w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.

 

 

Przewodniczący Komisji:

Władysław Zawadzki