Protokół Nr 14/2004 z posiedzenia Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 26 marca 2004r.
Protokół Nr 14/2004
Z posiedzenia Komisji d/s Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
w dniu 26 marca 2004r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.
Lista obecności w załączeniu.
W posiedzeniu uczestniczyli ponadto:
1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,
2.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,
3.Piotr Pośpiech - Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:-
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 30.03.2004r.
3.Wolne wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag i jednogłośnie przyjęli proponowany porządek posiedzenia w dniu dzisiejszym.
Ad.2.
Członkowie komisji analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 30 marca 2004r. W materiałach tych znajdują się projekty uchwał w następujących sprawach:
1.zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r.,
2.określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych na 2004r.,
3.założenia technikum uzupełniającego,
4.założenia uzupełniającego liceum ogólnokształcącego,
5.zmiany uchwały Nr XXXII/257/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.01.2002r.
w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół i placówek kształcenia ustawicznego
w powiecie kluczborskim,
6.zmiany uchwały Nr VIII/46/99 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19.05.1999r.
w sprawie przyjęcia do prowadzenia zadań z zakresu Gminy Kluczbork,
7.wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku,
8.zmiany składu Rady Społecznej SPZOZ ZOZ w Kluczborku /dwa projekty/,
9.nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego
na rzecz Gminy Wołczyn,
10.wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat pomieszczenia pawilonu o pow. 108,22 m2
położonego przy ul Waryńskiego oraz garażu o pow. 75,53 m2 położonego przy
ul. Byczyńskiej na rzecz Tadeusza Badera Firma Handlowo-Usługowa “Badera”
Dalachów 354,
11.przyjęcia jako zasadnej skargi Pana Jana Lech na działania Kierownika Powiatowego
Urzędu Pracy w Kluczborku w związku z wydaniem postanowienia o zawieszeniu
postępowania dotyczącego przyznania świadczenia przedemerytalnego,
12.odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na skargę,
13.rozpatrzenia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku
o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2003r.,
14.zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów
w Kluczborku w 2003r.
Ponadto materiały na sesję zawierają sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa
i Porządku za 2003r. oraz sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres
od 19.01.2004r. do 11.03.2004r.
Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004r. został przygotowany głównie ze względu
na otrzymanie przez powiat ostatecznych wielkości subwencji i dotacji. Zwiększenie planu dochodów i planu wydatków budżetu powiatu ogółem wynosi 553.775,-zł. Zmniejszona została dla naszego powiatu część oświatowa subwencji ogólnej o kwotę 32.225,-zł. oraz planowana dotacja na ubezpieczenia zdrowotne osób pozostających bez pracy o kwotę 187.000,-zł. Zwiększono natomiast dotację na gospodarkę leśną o 2.000,-zł. i dotację
na działalność bieżącą i wydatki inwestycyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku o kwotę 771.000,-zł. Z dotacji dla straży kwotę 400.000,-zł. przeznaczono na rozbudowę budynku strażnicy, kwotę 350.000,-zł. na zakup ciężkiego samochodu gaśniczego, a kwotę 21.000,-zł. na zadania bieżące, w tym na usunięcie skutków pożaru w miejscowości Trzebiszyn Gmina Lasowice Wielkie. Skarbnik wyjaśnił również,
że inne zmiany w budżecie przedstawione w omawianym projekcie uchwały, dotyczą planu przychodów i wydatków środków specjalnych na 2004r. /na wnioski Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku/ oraz zmian
w planie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projekt uchwały zawiera ponadto nowe zapisy w planie wydatków remontowych.
Na zapytanie Przewodniczącego Komisji dotyczące projektów uchwał w sprawie utworzenia dwóch nowych szkół, Starosta wyjaśnił, że jest propozycja założenia 3-letniego technikum uzupełniającego dla dorosłych przy w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku oraz 2-letniego liceum ogólnokształcącego uzupełniającego dla młodzieży w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, gdyż z wnioskami o ich utworzenie wystąpili dyrektorzy zespołów. Po przeprowadzeniu naboru do tych szkół, powiat wystąpi o dodatkowe środki finansowe.
Kolejno Skarbnik wyjaśnił, że do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, Likwidator zakładu proponuje wybrać innego niż w latach poprzednich biegłego rewidenta. Kierownictwo zakładu uznało bowiem, że poprzedni rewident nie był rzetelny.
Następnie radny Mariusz Pieńkowski zapytał czy była by możliwość zakupu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku specjalnej kosiarki do koszenia poboczy dróg i usuwania na nich zbędnych zakrzaczeń. Zdaniem radnego maszyna ta jest nieodzowna naszym drogowcom. Starosta powiedział, że drogowcom pomagają na bieżąco osoby bezrobotne, skierowane do tych prac z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach prac interwencyjnych.
W roku bieżącym też tak będzie. Skarbnik dodał, że Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wnioskował już o zakup takiej maszyny. Prawdopodobne jest, że w przyszłym roku możliwy będzie jej zakup.
Kolejno głos zabrała radna Otylia Skoczylas i powiedziała, że problemem jest zły stan rowów i urządzeń melioracyjnych, co z kolei niekorzystnie wpływa na stan dróg i poboczy.
Starosta dodał, że gminy naszego powiatu powinny też zająć się tym problemem.
Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie dotyczące projektów uchwał w sprawie przekazania Gminie Wołczyn nieruchomości stanowiących własność powiatu oraz w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę pomieszczenia pawilonu i garażu, należących do ZSP Nr 2 -
CKU w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że Burmistrz Miasta Wołczyna wystąpił do nas z wnioskiem
o przekazanie na rzecz gminy 4 działek, będących dotychczas w użytkowaniu SPZOZ ZOZ
w Kluczborku. Gmina Wołczyn zamierza uregulować zaległości podatkowe SPZOZ ZOZ wobec gminy poprzez przejęcie tych działek, a następnie wprowadzić zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego gminy. Zarząd Powiatu proponuje w przedłożonym projekcie uchwały, aby przekazać Gminie Wołczyn 2 działki, a pozostałe 2 pozostawić
jako mienie powiatu.
Następnie głos zabrał Skarbnik Powiatu i powiedział, że pawilon i garaż, które należą do ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku, wynajmuje już od jakiegoś czasu Firma Handlowo-Usługowa “Badera” z Dalachowa, co przynosi szkole dodatkowe dochody. W związku z planowanym rozszerzeniem działalności oraz pracami modernizacyjno-remontowymi firma ta wystąpiła
z wnioskiem o wyrażenie zgody na 10-letnią dzierżawę w/w pomieszczeń. Zarząd Powiatu proponuje, aby pozytywnie rozpatrzyć ten wniosek.
Przewodniczący Komisji powiedział, że przychyla się do propozycji Zarządu i należy pozytywnie rozpatrzyć wniosek tej firmy, bo są to przecież dodatkowe środki finansowe
dla naszego powiatu.
Innych zapytań do materiałów na sesję członkowie komisji nie wnieśli.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji poprosił o krótką informację na temat sytuacji Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Wicestarosta Kluczborski powiedział, że zostały już przygotowane wszystkie dokumenty potrzebne do zarejestrowania Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku. W dniu dzisiejszym Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Kluczborku wydał też pozytywną opinię dotyczącą możliwości prowadzenia działalności medycznej przez NZOZ w istniejącym budynku szpitala. Ponadto Wicestarosta poinformował zebranych, że od dnia 1 kwietnia br. pogotowie ratunkowe zostało przejęte przez firmę Falck
i wszyscy dotychczasowi pracownicy pogotowia przeszli do pracy w tej firmie. Firma Falck wyposaża pogotowie w dodatkową karetkę reanimacyjną, a ponadto zobowiązała się
do wyposażenia w sprzęt medyczny Oddziału Ratunkowego z chwilą jego powstania
w naszym szpitalu. Powiat dostał również zapewnienie, że firma będzie inwestować też
w Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Wołczynie.
Wicestarosta powiedział, że sporządzono już bilans spółki PCZ na koniec miesiąca lutego br. Z bilansu wynika, że nie bilansuje się do końca budżet Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego
w Wołczynie i budżet Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Wicestarosta dodał, że obecnie w ZOL w Wołczynie są 32 łóżka, ale prowadzone są działania, mające na celu zwiększenie ilości łóżek o 5 – 15.
Na zakończenie swojej wypowiedzi Wicestarosta poinformował zebranych, że Oddział Chirurgiczny naszego szpitala ma nowego ordynatora i jego priorytetowym zamierzeniem
jest zdobycie dla oddziału laparoskopu. Nowy ordynator ma duże doświadczenie w pracy
z laparoskopem i jego zdaniem taki sprzęt koniecznie musi znaleźć się w wyposażeniu naszego szpitala.
Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie komisji w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Władysław Zawadzki
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2004-06-01 09:14:21 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-06-17 12:28:35 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-22 14:42:03 |
Ilość wyświetleń: | 2170 |