Protokół Nr 27/2017 ze wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Powiatu w dniu 29 sierpnia 2017 r.
Protokół Nr 27/2017
Ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny, Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29 sierpnia 2017 r.
Przewodniczyła radna Wioletta Kardas - Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rozwoju Rodziny
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na XXXIII sesję.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Zaproszeni:
1. Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu,
2. Rozalia Słoniowska-Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
3. Mieczysław Zaleciński-Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.
4. Mieczysław Czapliński-Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ad.1
Wspólne obrady wszystkich komisji Rady Powiatu w Kluczborku prowadzi radna Wioletta Kardas- Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rozwoju Rodziny.
Przewodnicząca obrad przywitała wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. We wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji rady uczestniczyło 17 radnych. Następnie Przewodnicząca obrad przedstawiła porządek dzisiejszych obrad.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na XXXIII sesję.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Radni jednogłośnie przyjęli powyższy porządek obrad.
Ad.2
Przewodnicząca Komisji Oświaty przedstawiła projekt uchwały zmieniającej budżet powiatu na 2017 rok. W powyższym projekcie wprowadza się zmiany w Uchwale Nr XXVII/178/2016 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2017 w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 4.049.148,91 zł, w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 357.526,00 zł; zmniejszenie dochodów majątkowych w kwocie 4.406.674,91 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 4.049.148,91 zł, w tym: zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 368.526,00 zł, zmniejszenie wydatków majątkowych w kwocie 4.417.674,91 zł. na wniosek kierownika jednostki. Ponadto utworzono nowe zadanie inwestycyjne pn. „Zakup serwera wraz z oprogramowaniem” oraz „Przebudowa drogi powiatowej nr 2295O (ulica Sienkiewicza w Wołczynie) na odcinku o długości 461 m (w km od 0+422 do 0+883)”. Zmniejszono wydatki inwestycyjne w zadaniu pn. „Remonty cząstkowe na drogach powiatu kluczborskiego” oraz „Zakup taboru autobusowego”. Dokonano aktualizacji zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego nr FB.I.3111.1.18.2017.EA z dnia 31 lipca 2017 r. na zadaniu inwestycyjnym pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2291O ul. Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005 – 0+559)”. Ponadto zwiększono dotację celową na wypłatę jednorazowego świadczenia na dziecko przebywające w rodzinie zastępczej w powiecie opolskim. Dokonano aktualizacji dotacji celowych na zadaniach pn.: „Dotacja celowa dla powiatów na realizacje wspólnego projektu ze środków EFRR w ramach RPO WO na lata 2014 – 2020” oraz „Dotacja celowa dla gmin na realizacje wspólnego projektu ze środków EFRR w ramach RPO WO na lata 2014 – 2020”.
Wycofano z tego roku płatność za zakup autobusów, który był zaplanowany w budżecie 2017 zakup odbędzie się do końca roku a pierwsza płatność na początku roku następnego, z dochodów 3 60 tys. zł. – z dofinansowania z niskiej emisji Pani Skarbnik poinformowała dodatkowo, że z wydatków wycofano kwotę 4 mln. zł. 428 tys. zł. , tj. wartość wprowadzona na zakup partii autobusów. Ponadto do budżetu wprowadzono różnego rodzaju wpływy z drobnych dochodów. Zmiany w dotacjach po ostatecznych decyzjach w ramach „schetynówek” i „niskiej emisji”, stany zostały urealnione . Dodatkowe dochody w jednostkach oświatowych. Wszystkie te środki zgodnie z sugestiami zostały przeznaczone na wydatki na realizacje zadań w jednostkach. Został również zmieniony . zmieniona załącznik o wydatkach majątkowych o kwotę 45 tys. nowe zadanie przebudowa drogi powiatowej na remont ul. Sienkiewicza w Wołczynie. Radna Irena Kielar zapytała ile pieniędzy zostało przeznaczone na remont internatu WODiDZ. Pani Skarbnik odpowiedziała, że w tym budżecie jest to kwota 348 686 zł. Pani Skarbnik dodała, że płatności będą w tym roku zrealizowane, jeżeli chodzi o remont w SOSW to przeznaczyliśmy 20 tys. zł. na dokumentację, remont jest wykonywany, jednak za to płatność przełożona została na 2018 rok. Głos zabrał radny Jakub Goliński, który dodał, że w tym roku zostało zaplanowane na inwestycje związane z oświatą w powiecie kluczborski około 3 mln. 700 tys. zł. na remonty i doposażenie szkół ponadgimnazjalnych w naszym powiecie. Radny Jakub Goliński dodał, doposażone zostały dwie szkoły ponadgimnazjalne: ZSP Nr 2 i ZSLT. Oprócz remontów zostały doposażone klasy. Dla ZSP Nr 2 – klasy elektryczne, mechatroniczne, została zakupiona maszyna do obróbki numerycznej CNC - kwota około. 1 300 000 zł.. Podobna kwota została przeznaczona dla ZSLT- głównie na zakup sprzętu informatycznego, technicznego. Radny Jakub Goliński dodał, że jeżeli chodzi o remont internatu i SOSW- to remonty zamykają się w kwocie około 600 tys. zł., z tego w tym budżecie jest zaplanowane na wydatki na ten cel około 300 tys. zł., natomiast w roku 2018 faktoringiem zostanie zapłacona pozostała część. Radny dodał, że oba internaty zostaną również doposażone, dla SOSW zostały zakupione meble nowe, starsze meble zostały przekazane na zwiększenie ilości miejsc w internatach dla młodzieży ze wschodu. Radny Jakub Goliński dodał, że w sumie wpłynęło do nas ponad 160 podań od uczniów ze wschodu, my wygospodarowaliśmy w internatach dodatkowe 80 miejsc. W wyniku wstępnej rekrutacji okazało się, iż z tych podań około 105 osób się zakwalifikowało do drugiego etapu, kryterium była znajomość języka, oceny, karta Polaka. Radny dodał, że po remontach mamy dodatkowych 80 miejsc więc nie wiedzieliśmy jak te 25 odrzucić. W związku z tym zaczęliśmy poszukiwać miejsca pod wynajem dla tych 25 osób. Radny Jakub Goliński dodał, miejsc, które był oglądane pod kątem wynajęcia dla uczniów, było bardzo dużo. Zdecydowaliśmy się na wynajęcie domu jednorodzinnego, wynegocjowaliśmy cenę 5 tys. zł za 25 osób, czyli 250 zł. od osoby, w związku z powyższym cała zrekrutowana grupa została przyjęta. Radny Jakub Goliński dodał, że lokalizacja domu jest bardzo dobra, w tym budynku planujemy położyć dziewczyny, które będą uczęszczać do ZP Nr 1 na ul. Skłodowskiej. Dzięki temu ruchomi niespełna 50 nauczycieli którzy mieli wypowiedzenia warunków płacy i pracy czy li niepełne wymiary czasu pracy, nie będzie, udało się wszystko spiąć, nauczyciele będą uzupełniać etaty w innych szkołach. Dodatkowo zatrudnionych zostanie 14 wychowawców w internatach i 7 osób obsługi. Radni nie wnieśli zapytań do projektu uchwały i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali.
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 558.839,95 zł. Zmniejszono dochody majątkowe o kwotę 4.406.674,91 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 569.839,95 zł. Zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 4.417.674,91 zł. Ponadto Zmniejszono wydatki majątkowe w przedsięwzięciu pn. „Remonty cząstkowe dróg". Wprowadzono nowe przedsięwzięcia pn.: „Remont przepustu zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 1343O w km 10+242 w miejscowości Świniary Małe", "Dynamiczna informacja pasażerska", "Zakup taboru autobusowego", "Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81 km (od km 11+261,00 do km 12+0,77,50) str. lewa", „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) - budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)", "Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,855km (0+445-3+300)". Zaktualizowano wydatki majątkowe w przedsięwzięciu pn. "Przebudowa drogi powiatowej Nr 2291O ul. Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005-0+559)w ramach PRGiPID na lata 2016 - 2019", „e-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego" oraz wydatki majątkowe i bieżące na zadaniu pn. "Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze subregionu północnego Województwa Opolskiego projekt RPO WO 2014-2020". Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Kolejno Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok. W związku za zmianą planu finansowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zwiększona została wysokość środków finansowych przypadających według algorytmu na realizację zadań naszego Powiatu w 2017 roku o kwotę 18 977,00 zł. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze wzrastające potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie art.
Przewodnicząca komisji przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w formie darowizny nieruchomości położonej w obrębie miasta Kluczbork stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Kluczbork. Burmistrz Miasta Kluczborka w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej budynków przy ulicy Batorego nr 6a i 6b w Kluczborku wystąpił z wnioskiem i nieodpłatne przekazanie na rzecz Gminy Kluczbork nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę nr 90/4 z k.m.12 o pow.0,2028ha na cel publicznym tj. utrzymania w należytym stanie drogi i ponoszenia kosztów jej eksploatacji. Na posiedzeniu w dniu 8 czerwca 2017 r. Zarząd Powiatu w Kluczborku pozytywnie zaopiniował nieodpłatne przekazanie przedmiotowej nieruchomości na rzecz Gminy Kluczbork. Przepis art. 12 pkt.11 ustawy o samorządzie powiatowym stanowi, że do wyłącznej właściwości rady powiatu należy podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu. Art. 13 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami stanowi m. in., że nieruchomość może być przedmiotem darowizny na cele publiczne, a także przedmiotem darowizny między jednostkami samorządu terytorialnego. W umowie darowizny określa się cel, na który nieruchomość jest darowana. W przypadku niewykorzystania nieruchomości na ten cel darowizna podlega odwołaniu, z zastrzeżeniem ust 2a. Jak wynika z art. 11 ust. 1 w/w ustawy w sprawach gospodarowania nieruchomościami organami reprezentującymi jednostki samorządu terytorialnego są ich organy wykonawcze. Członkowie komisji nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali. Kolejno Przewodnicząca komisji przedstawiła blok projektów uchwał oświatowych w następujących sprawach: w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 1 w Kluczborku, w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Nr 2 w Kluczborku, w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej w Kluczborku w Branżową Szkołę I stopnia Specjalną w Kluczborku, w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej Nr 6 Specjalnej w Kluczborku w ośmioletnią Szkołę Podstawową Nr 6 Specjalną w Kluczborku w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 2 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 2 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy – Prawo oświatowe, w Kluczborku, w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Policealnej Nr 3 dla Dorosłych w Kluczborku w Szkołę Policealną Nr 3 dla Dorosłych, o której mowa w art.18 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy – Prawo oświatowe, w Kluczborku, w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kluczborku w Szkołę Specjalną Przysposabiającą do Pracy, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy – Prawo oświatowe, w Kluczborku. Powyższe projekty uchwał wynikają ze zmian w prawie oświatowym. Członkowie komisji nie wnieśli zapytań do powyższych projektów uchwał i jednogłośnie pozytywnie je zaopiniowali. Kolejno Przewodnicząca komisji przedstawiła projekt w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2018 rok”. Projekt Uchwały w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2018 rok”, zawiera wszystkie elementy określone w Ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz określa współpracę pomiędzy Samorządem Powiatu Kluczborskiego, a organizacjami pozarządowymi w 2018 roku. Przedstawiony pod obrady projekt został wcześniej poddany konsultacjom zgodnie z wymogami wyżej wspomnianej ustawy. Podejmując każdorazowo niniejszą uchwałę, Rada Powiatu w Kluczborku deklaruje wolę kształtowania współpracy z organizacjami pozarządowymi na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności, wyraża również w ten sposób intencję realizacji swoich zadań ustawowych. Członkow komisji nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowaliNastępnie Przewodnicząca komisji przedstawiła projekt zmieniającej Uchwałę Nr XXV/147/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego – „Plaster Miodu oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem. Podjęcie przez Radę Powiatu w Kluczborku uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XXV/147/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania nagrody Starosty Kluczborskiego – „Plaster Miodu” oraz wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem, pozwoli na przyznanie w szczególnych sytuacjach więcej niż jedną nagrodę w danej kategorii. Do tej pory nie było to możliwe Wyżej wspomniana zmiana ma na celu zwiększenie rangi nagrody oraz usprawnienie realizacji uchwały w praktyce, w sytuacji kiedy w danej kategorii trudno jest wybrać jednego laureata. „Plaster Miodu” – Nagroda Starosty Kluczborskiego jest wyróżnieniem przyznawanym za szczególne osiągnięcia na rzecz rozwoju i promocji powiatu. Ustanowienie takiej nagrody w 2008 roku miało na celu przede wszystkim docenienia i nagrodzenia ludzi, którzy poprzez swoją działalność szczególnie przyczyniają się do rozwoju i promocji naszego powiatu w kraju i poza jego granicami w takich kategoriach jak: biznes, turystyka, kultura, sport, nauka, promocja powiatu, za całokształt działalności na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego. Członkowie komisji nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali. Radna Irena Kielar zapytała, czy wycinka 19 drzew w DPS w Gierałcicach wystarczy na remont dachu. Radny Jakub Goliński odpowiedział, że pieniądze ze sprzedaży drzew w kwocie 11 tys. zł. zostaną w całości przeznaczone na remont tego dachu.
Ad.3
Radny Piotr Włodarczyk poruszył kwestię występowania dużej ilości szczurów w okolicy zakładu pracy pana Sobka. Radny wystąpił z wnioskiem o sprawdzenie zaistniałej sytuacji w związku z występowaniem dużej ilości szczurów w okolicy Zakładu Usługi Komunalne „Sobek” w Kluczborku. Członkowie komisji w obecności 17 członków wszystkich komisji jednogłośnie powyższy wniosek przegłosowali. Radny Wojciech Smolnik dodał, że na terenie Kluczborka jest już kilka zgłoszeń w tej sprawie. Radny Norbert Waliczek zapytał o stan reformy w powiecie kluczborskim jeżeli chodzi o reformę zdrowia, co dalej z kardiologią i OIOm-em.
Pani Wicestarosta poinformowała, że na chwilę obecną, na konwencie Starostów zostało przekazane, że po 15 sierpnia starostowie i dyrektorzy szpitali będą wzywani , jednak do dnia dzisiejszego to jeszcze to nie nastąpiło i nie wiadomo jak ryczałt będzie liczony. Na chwilę obecną jeszcze nic nie wiadomo. Radny Jakub Goliński dodał, że dzisiaj na godz. 12 pan Starosta ma spotkanie w NFZ w Opolu w tej sprawie.
Ad.4
Przewodnicząca obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął wspólne posiedzenie wszystkich komisji Rady Powiatu w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny Wioletta Kardas
Przewodniczący komisji Budżetu
i Rozwoju Gospodarczego
Andrzej Kosmala
Przewodniczący Komisji Zdrowia
i Bezpieczeństwa Publicznego
Norbert Waliczek
Przewodniczący Komisji ds. Wsi,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Kazimierz Morawiec
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2017-10-04 08:30:28 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2017-10-04 12:01:30 |
Ostatnia zmiana: | 2017-10-04 12:01:35 |
Ilość wyświetleń: | 794 |