Protokół Nr XXV/2016

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 24 listopada 2016 r.

 

XXV  sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300  Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Andrzej Olech. Wiceprzewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników jednostek, a  następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym  podejmowane  uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest radnych 17 radnych.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:   

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał:

a/w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,

b/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,      

c/w  sprawie    zmiany  Uchwały   Nr XVIII/135/2016  Rady   Powiatu    w  Kluczborku z dnia  27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok,

d/w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2017 roku,

e/w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku,

f/zmieniającej Uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.        
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od  13.10.2016 r. do 3.11.2016 r.
6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad.             

Radni nie wnieśli zapytań do porządku i jednogłośnie zatwierdzili powyższy  porządek obrad.

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił  Protokół z  XXIV sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższego protokołu w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosownie. Rada Powiatu jednogłośnie, 17 głosami za, zatwierdziła protokół z XXIV sesji.

 

Do punktu 2 porządku obrad

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 3a porządku obrad

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016. W powyższym projekcie uchwały wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 353.986 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących
w kwocie 419.186 zł;
zmniejszenie wydatków majątkowych w kwocie 65.200 zł. Ponadto zmienia  się Plan wydatków inwestycyjnych – zmniejszenie wydatków inwestycyjnych na zadaniu pn.:Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania do Wydziału Obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”, „Opracowanie dokumentacji projektowo-wykonawczej na przebudowę drogi powiatowej nr 1311O (DK11 - Kujakowice - Byczyna - granica województwa łódzkiego (Gola)) na odcinku od km 0+014
do km 15+527 o długości 15,513 km wraz z uzyskaniem pozwoleń”. Zwiększenie wydatków inwestycyjnych
na zadaniach pn.: „Kaucja gwarancyjna - Szpital (Stara Chirurgia)- budynek”, „Kaucja gwarancyjna - Szpital Stara Chirurgia) – grunt”, „Kaucja gwarancyjna - POR – budynek”, „Kaucja gwarancyjna - POR – grunt”, „Depozyt gwarancyjny - WODiDZ – budynek”, „Depozyt gwarancyjny - WODiDZ – grunt”. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany są generalnie zmianami kosmetycznymi, są to przeniesienia środków na wydatkach, zmianą znaczącą w budżecie na etapie końca roku jest pomniejszenie przez Wojewodę dotacji
na DPS w kwocie 293 tys.

Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXV/165/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3b porządku obrad

Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. W powyższym projekcie uchwały zwiększono dochody bieżące
o kwotę 266.826 zł, zwiększono wydatki bieżące o kwotę 332.026 zł, zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 65.200 zł. Ponadto  zaktualizowano wydatki na zadaniach: pn. „Obsługa leasingu operacyjnego" 2016 - 2031", "Depozyt gwarancyjny dotyczący nieruchomości przy ul. Konopnickiej 11 w Kluczborku", „Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy. ul. M. Curie Skłodowskiej w Kluczborku - budynek szpitala + grunt" oraz „Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku - budynek POR + grunt", „Praktyka czyni mistrza". W związku z brakiem potwierdzenia rozstrzygnięcia wniosku o dofinansowanie wycofano z przedsięwzięć wydatków bieżących i majątkowych zadanie pn.: „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego projekt RPO WO 2014-2020". W związku z wyrokiem Najwyższego Sądu Administracyjnego w Warszawie kwota z umowy zawartej z firmą Siemens S.A. na roboty budowlane została ujęta do długu. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwalę Nr XXV/166/2016 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Do punktu 3c porządku obrad

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w  sprawie    zmiany  Uchwały   Nr XVIII/135/2016  Rady   Powiatu  w  Kluczborku z dnia  27 kwietnia 2016 r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych.  W związku z powstałymi oszczędnościami w zakresie rehabilitacji zawodowej w kwocie 19 084,92, a także w zakresie rehabilitacji społecznej na turnusach rehabilitacyjnych w kwocie 1 033zł, natomiast brakiem środków na dofinansowania do przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych konieczne jest przesunięcie środków w łącznej kwocie 20 117,92 zł z przeznaczeniem na przedmioty ortopedyczne. Powyższe zmiany są zgodne z planem finansowym środków z PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2016 rok. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXV/167/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3d porządku obrad

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2017 roku.  Maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym, określone w art. 130a ust. 6a ustawy Prawo o ruchu drogowym ulegają corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Maksymalne stawki opłat w 2017 r. za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym przyjęto zgodnie z obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2016 r., ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej „Monitor Polski” z dnia 5 sierpnia 2016 r. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXV/168/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3e porządku obrad

 

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. W 2015 roku dokonano zmiany ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym wprowadzając możliwość tworzenia
w samorządach powiatowych wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych. Rada Powiatu w Kluczborku uchwałą Nr XV/108/2015 z dnia 29 grudnia 2015 roku utworzyła w Starostwie Powiatowym w Kluczborku Wydział do Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu ujętych w załączniku Nr 2 do wymienionej uchwały. Dzisiejsza uchwała rozszerza załącznik Nr 2 o dodatkowe dwie jednostki organizacyjne tj. Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach.  Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwalę Nr XXV/169/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3f porządku obrad

 

Kolejnym projektem uchwały był projekt zmieniający Uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego. Od 1 stycznia 2017 r. będzie obowiązywała centralizacja rozliczania podatku VAT. Powyższe zmiany wprowadzą obowiązek określenia w fakturach VAT Powiatu Kluczborskiego jako sprzedającego i nabywcy. Jednostki organizacyjne powiatu, które dotychczas wystawiały faktury, będą występować w fakturze jako „wystawiający” oraz jako „odbiorcy” a użycie skrótów nazw jednostek zostanie wprowadzone do oznaczania faktur i danej jednostki. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie
go zaopiniowali.

Do punktu 4 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji, nie udzielono odpowiedzi.   
           

Do punktu 5 porządku obrad

Kolejno Wiceprzewodniczący Rady sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od  13.10.2016 r. do 3.11.2016 r. Do sprawozdania nie wniesiono zapytań i jednogłośnie je przyjęto.         


Do punktu 6 porządku obrad

W wolnych wnioskach Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że w Biurze Rady jest do wglądu dla zainteresowanych radnych Informacja z Urzędu Skarbowego o przeprowadzonej analizie oświadczeń majątkowych.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.30 zamknął XXV sesję Rady Powiatu

w Kluczborku.           
           
Na tym protokół zakończono.           


 


Protokołowała

Katarzyna Hołdys