Protkół Nr XXV/2016 z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 24 listopada 2016 r.
Protokół Nr XXV/2016
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 24 listopada 2016 r.
XXV sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Andrzej Olech. Wiceprzewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników jednostek, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest radnych 17 radnych.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał:
a/w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,
b/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
c/w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/135/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok,
d/w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2017 roku,
e/w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
f/zmieniającej Uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 13.10.2016 r. do 3.11.2016 r.
6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli zapytań do porządku i jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad.
Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił Protokół z XXIV sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższego protokołu w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosownie. Rada Powiatu jednogłośnie, 17 głosami za, zatwierdziła protokół z XXIV sesji.
Do punktu 2 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 3a porządku obrad
Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016. W powyższym projekcie uchwały wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 353.986 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących
w kwocie 419.186 zł; zmniejszenie wydatków majątkowych w kwocie 65.200 zł. Ponadto zmienia się Plan wydatków inwestycyjnych – zmniejszenie wydatków inwestycyjnych na zadaniu pn.: „Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania do Wydziału Obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”, „Opracowanie dokumentacji projektowo-wykonawczej na przebudowę drogi powiatowej nr 1311O (DK11 - Kujakowice - Byczyna - granica województwa łódzkiego (Gola)) na odcinku od km 0+014
do km 15+527 o długości 15,513 km wraz z uzyskaniem pozwoleń”. Zwiększenie wydatków inwestycyjnych na zadaniach pn.: „Kaucja gwarancyjna - Szpital (Stara Chirurgia)- budynek”, „Kaucja gwarancyjna - Szpital Stara Chirurgia) – grunt”, „Kaucja gwarancyjna - POR – budynek”, „Kaucja gwarancyjna - POR – grunt”, „Depozyt gwarancyjny - WODiDZ – budynek”, „Depozyt gwarancyjny - WODiDZ – grunt”. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany są generalnie zmianami kosmetycznymi, są to przeniesienia środków na wydatkach, zmianą znaczącą w budżecie na etapie końca roku jest pomniejszenie przez Wojewodę dotacji
na DPS w kwocie 293 tys.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXV/165/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3b porządku obrad
Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. W powyższym projekcie uchwały zwiększono dochody bieżące
o kwotę 266.826 zł, zwiększono wydatki bieżące o kwotę 332.026 zł, zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 65.200 zł. Ponadto zaktualizowano wydatki na zadaniach: pn. „Obsługa leasingu operacyjnego" 2016 - 2031", "Depozyt gwarancyjny dotyczący nieruchomości przy ul. Konopnickiej 11 w Kluczborku", „Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy. ul. M. Curie Skłodowskiej w Kluczborku - budynek szpitala + grunt" oraz „Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku - budynek POR + grunt", „Praktyka czyni mistrza". W związku z brakiem potwierdzenia rozstrzygnięcia wniosku o dofinansowanie wycofano z przedsięwzięć wydatków bieżących i majątkowych zadanie pn.: „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego projekt RPO WO 2014-2020". W związku z wyrokiem Najwyższego Sądu Administracyjnego w Warszawie kwota z umowy zawartej z firmą Siemens S.A. na roboty budowlane została ujęta do długu. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwalę Nr XXV/166/2016 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Do punktu 3c porządku obrad
Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/135/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych. W związku z powstałymi oszczędnościami w zakresie rehabilitacji zawodowej w kwocie 19 084,92, a także w zakresie rehabilitacji społecznej na turnusach rehabilitacyjnych w kwocie 1 033zł, natomiast brakiem środków na dofinansowania do przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych konieczne jest przesunięcie środków w łącznej kwocie 20 117,92 zł z przeznaczeniem na przedmioty ortopedyczne. Powyższe zmiany są zgodne z planem finansowym środków z PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2016 rok. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XXV/167/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3d porządku obrad
Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2017 roku. Maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym, określone w art. 130a ust. 6a ustawy Prawo o ruchu drogowym ulegają corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Maksymalne stawki opłat w 2017 r. za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym przyjęto zgodnie z obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2016 r., ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej „Monitor Polski” z dnia 5 sierpnia 2016 r. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXV/168/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3e porządku obrad
Kolejno Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. W 2015 roku dokonano zmiany ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym wprowadzając możliwość tworzenia
w samorządach powiatowych wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych. Rada Powiatu w Kluczborku uchwałą Nr XV/108/2015 z dnia 29 grudnia 2015 roku utworzyła w Starostwie Powiatowym w Kluczborku Wydział do Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu ujętych w załączniku Nr 2 do wymienionej uchwały. Dzisiejsza uchwała rozszerza załącznik Nr 2 o dodatkowe dwie jednostki organizacyjne tj. Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwalę Nr XXV/169/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3f porządku obrad
Kolejnym projektem uchwały był projekt zmieniający Uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego. Od 1 stycznia 2017 r. będzie obowiązywała centralizacja rozliczania podatku VAT. Powyższe zmiany wprowadzą obowiązek określenia w fakturach VAT Powiatu Kluczborskiego jako sprzedającego i nabywcy. Jednostki organizacyjne powiatu, które dotychczas wystawiały faktury, będą występować w fakturze jako „wystawiający” oraz jako „odbiorcy” a użycie skrótów nazw jednostek zostanie wprowadzone do oznaczania faktur i danej jednostki. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie pozytywnie
go zaopiniowali.
Do punktu 4 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji, nie udzielono odpowiedzi.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejno Wiceprzewodniczący Rady sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 13.10.2016 r. do 3.11.2016 r. Do sprawozdania nie wniesiono zapytań i jednogłośnie je przyjęto.
Do punktu 6 porządku obrad
W wolnych wnioskach Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że w Biurze Rady jest do wglądu dla zainteresowanych radnych Informacja z Urzędu Skarbowego o przeprowadzonej analizie oświadczeń majątkowych.
Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.30 zamknął XXV sesję Rady Powiatu
w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2017-01-02 10:31:51 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2017-01-11 09:46:49 |
Ostatnia zmiana: | 2017-01-11 09:47:08 |
Ilość wyświetleń: | 1200 |