Protokół Nr 85/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 7 grudnia 2016 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie przekazania upoważnienia dla Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Pismo Komitetu Organizacyjnego 44 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych im.Mieczysława Godzwona ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej”. o Puchar Prezydenta RP dotyczące zaproszenia Pana Starosty do składu Komitetu Organizacyjnego wyścigu i wsparcia finansowego oraz ufundowania pucharu dla zwycięscy II etapu-jazdy indywidualnej na czas na trasie Ligota Górna-Biadacz-Ligota Górna.
4.Pismo Burmistrza Gminy Gorzów Śląski informujące o wpisaniu do projektu budżetu Gminy dofinansowania dla Powiatu Kluczborskiego na remont drogi powiatowej DP 1314 relacji Jamy-Bąków.
5.Zaproszenie dla Pana Starosty od Sołtysów oraz mieszkańców wsi Ciecierzyn, Miechowa i Janówka w dniu 12.12.2016 r. na spotkanie dotyczące kwestii dróg powiatowych biegnących przez ww.miejscowości (droga nr 1302 O i 1305 O).
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące dodatkowych etatów w WODiDZ w Kluczborku.
7.Pismo Oddziału Opolskiego PFRON dotyczące ,,Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
8.Pismo Kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej –Wydziału Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Opolu dotyczące akceptacji Porozumienia w sprawie realizacji wspólnego przedsięwzięcia pn:,,e-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”
9.Sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarządu Oddziału Rejonowego Kluczbork-Rynek 1 z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza Integracyjna—,,II Dzień Inwalidy-Emeryta”
10.Wniosek Starosty o dokonanie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2016 roku.
11.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O Bogacka Szklarnia–Zawiść.
12.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
13.Sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2010 w powiecie kluczborskim w 2016 roku.
14.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom dodatków za warunki pracy.
15.Pismo PFRON dotyczące sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji i zatrudniania osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków PFRON.
16.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na podpisanie umów na 2017 rok w celu zapewnienia ciągłości dostaw oraz usług niezbędnych do funkcjonowania ZDP w Kluczborku
17.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zorganizowanie przetargu nieograniczonego dotyczącego dostawy artykułów spożywczych dla potrzeb PĆP w 2017 r.
18.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące projektu Zaproszenia dla przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2017 roku, realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty w różnych obszarach.
19.Pismo KPPSP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego, znajdującego się na stanie jednostki.
20.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2017 rok.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2018.
21.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.11.2016 r.
22.Wolne wnioski:
-wniosek Zarządu Powiatu o zwołanie sesji nadzwyczajnej.
(zatwierdzenie projektów uchwał na sesję nadzwyczajną:
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
23.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 24.11.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 84/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 600-Transport i łączność, rozdział 60014-Drogi publiczne powiatowe o kwotę 668,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 600- Transport i łączność, rozdział 60095-Pozostała działalność o kwotę 668,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 85/355/2016.
Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 - Administracja publiczna, rozdział 75020 - Starostwa powiatowe z § 4120 kwotę 15.000 zł na § 4210 kwotę 10.000 zł, § 4300 kwotę 5.000 zł.
Do projektu nie wniesiono uwag i podjęto uchwałę Nr 85/356/2016.
Następnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwotę 480,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80140-Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego kwotę 480,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 85/357/2016.
Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80110 – Gimnazja z § 4240 kwotę 500 zł, § 4260 kwotę 8.000 zł, § 4270 kwotę 2.000 zł, § 4300 kwotę 1.000 zł, na § 4010 kwotę 11.500 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku Zarząd do projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 85/358/2016 w przedmiotowej sprawie.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: Zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwotę 2.000,-zł.
Zwiększeniu ulegają wydatki w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe o kwotę 2.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 85/359/2016.
Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne z § 3240 kwotę 112 zł na § 4010 kwotę 112 zł, rozdział 80111-Gimnazja specjalne z § 3240 kwotę 224 zł na § 4010 kwotę 224 zł, rozdział 80134 - Szkoły zawodowe specjalne z § 3240 kwotę 224 zł, na § 4010 kwotę 224 zł, w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85403 - Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze z § 4040 kwotę 4.245 zł, § 4110 kwotę 6.000 zł, § 4120 kwotę 3.190 zł, na § 4210 kwotę 3.300 zł, § 4220 kwotę 9.000 zł, § 4300 kwotę 835 zł, § 4520 kwotę 300 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 85/360/2016.
Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80150-Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych o kwotę 22.093,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801- Oświata i wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne, rozdział 80105-Przedszkola specjalne oraz 80111-Gimnazja specjalne o łączną kwotę 22.093,-zł.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 85/361/2016.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 85/362/2016.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe o kwotę 10.400,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe o kwotę 10.400,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Do przedstawionego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 85/363/2016.
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853–Opieka społeczna, rozdział 85321–Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z § 4280 kwotę 2.353 zł na § 4010 kwotę 1.929 zł, § 4110 kwotę 424 zł.Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 85/363/2016.
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853–Opieka społeczna rozdział 85321 – Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z § 4280 kwotę 2.353 zł na § 4010 kwotę 1.929 zł, § 4110 kwotę 424 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Zarząd Powiatu do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 85/364/2016.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przekazania upoważnienia dla Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 85/365/2016.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80150-Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4040 kwotę 2.504 zł, na § 4210 kwotę 2.504 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 85/366/2016.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Komitetu Organizacyjnego 44 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych im.Mieczysława Godzwona ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” o Puchar Prezydenta RP dotyczącym zaproszenia Pana Starosty do składu Komitetu Organizacyjnego wyścigu i wsparcia finansowego oraz ufundowania pucharu dla zwycięscy II etapu-jazdy indywidualnej na czas na trasie Ligota Górna-Biadacz-Ligota Górna.
Zarząd po zapoznaniu się stwierdził, że w projekcie budżetu na rok 2017 została zaplanowana
w Dziale 750-Administracja publiczna, rozdział 75075-Promocja jednostek samorządu terytorialnego kwota w wysokości 4.305,-zł, która zostanie przeznaczona na dofinansowanie Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,, Po Ziemi Kluczborskiej” .
Ponadto Zarząd postanowił o ufundowaniu pucharu dla zwycięscy II etapu-jazdy indywidualnej na czas na trasie Ligota Górna-Biadacz-Ligota Górna.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Gminy Gorzów Śląski informującym o wpisaniu do projektu budżetu Gminy Gorzów Śl. dofinansowania dla Powiatu Kluczborskiego na remont drogi powiatowej DP 1314 relacji Jamy-Bąków.
Zarząd stwierdził, że przedmiotowa kwota została ujęta w projekcie budżetu powiatu kluczborskiego na 2017 rok.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z zaproszeniem dla Pana Starosty od Sołtysów oraz mieszkańców wsi Ciecierzyn, Miechowa i Janówka na spotkanie w dniu 12.12.2016 r. dotyczące kwestii dróg powiatowych biegnących przez ww.miejscowości (droga nr 1302 O i 1305 O).
Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że termin spotkania przypadający na dzień 12 grudnia 2016 r., na godzinę 15.00 koliduje z innymi zadaniami realizowanymi przez członków Zarządu i radnych Rady Powiatu i dlatego niniejszy termin spotkania nie jest możliwy do zaakceptowania. W tym samym dniu o godz. 14.00 planowane jest posiedzenie Komisji Oświaty, Sportu, Turystyki, Rozwoju, Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku, w którym uczestniczyć będą Przewodnicząca Komisji – Wioletta Kardas, wraz ze Starostą Kluczborskim – Piotrem Pośpiechem oraz członkiem Zarządu – Jakubem Golińskim. W tym samym dniu na godz. 16.00 planowane jest także posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia LGD „Dolina Stobrawy”, którego jednym z członków jest Powiat Kluczborski. Ponadto sekretarz Powiatu, Pan Adam Radom w tym dniu uczestniczył będzie w wyjazdowym spotkaniu poświęconym publicznemu transportowi, odbywającym się w gm. Zduny.
Zarząd w związku z powyższym postanowił także udzielić szczegółowej odpowiedzi wnioskodawcom i poprosił, aby ewentualne spotkanie zostało przełożone na wspólnie ustalony termin w 2017 roku.
Do punktu 6 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym dodatkowych etatów w WODiDZ w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zwiększyć z 370 do 438 liczbę godzin pracy internatu przy jednoczesnym dodatkowym zatrudnieniu trzech osób na etacie wychowawcy internatu w WODiDZ w Kluczborku.
Ponadto zgodnie z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu nie wyrażono zgody na dodatkowe zatrudnienie na stanowisku dietetyk-intendent.
Do punktu 7 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Oddziału Opolskiego PFRON dotyczącym ,,Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do przygotowania oświadczenia przystąpienia Powiatu Kluczborskiego jako realizatora w ww.projekcie z uwzględnieniem obszaru B-likwidacja barier w urzędach, placówkach edukacyjnych lub środowiskowych domach samopomocy w zakresie umożliwienia osobom niepełnosprawnym poruszania się i komunikowania.
Zarząd również zobowiązał Kierownika Biura FP do przygotowania wraz z Dyrektorem SOSW w Kluczborku informacji o niezbędnym zakresie prac w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w efekcie, których możliwym będzie przeniesienie części zajęć z budynku internatu do budynku szkoły. Powyższej informacji Zarząd oczekuje do dnia 10.01.2017 r.
Do punktu 8 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej –Wydziału Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Opolu dotyczącym akceptacji Porozumienia w sprawie realizacji wspólnego przedsięwzięcia pn:,,e-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.projektem Porozumienia postanowił go zaakceptować. Jednocześnie Zarząd upoważnił do jego podpisania dwóch członków w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta Kluczborski.
Do punktu 9 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarządu Oddziału Rejonowego Kluczbork-Rynek 1 z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza Integracyjna—,,II Dzień Inwalidy-Emeryta”.
Zarząd zaakceptował sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 10 porządku
Zapoznano się z wnioskiem Starosty o dokonanie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2016 roku i postanowiono zaakceptować proponowane zmiany.
Do punktu 11 porządku
Zarząd kolejno zapoznał się z treścią Decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O Bogacka Szklarnia–Zawiść.
Zarząd nie wniósł uwag do treści przedłożonej Decyzji i postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 12 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1.01.2017 r. do 31.03.2017 r., postanowił zaopiniować wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych. Dodatki zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem podsumowującym akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2010 w powiecie kluczborskim w 2016 roku.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich do przekazania przedmiotowego sprawozdania Skarbnikowi Powiatu, Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu oraz Rzecznikowi Prasowemu.
Do punktu 14 porządku
Kolejno Zarząd postanowił o przyznaniu dyrektorom Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dodatków za warunki pracy na okres od 1.01.2017 r. do 31.03.2017 r.
Do punktu 15 porządku
Następnie zapoznano się z pismem PFRON w Warszawie dotyczącym sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji zadań z zakresu rehabilitacji i zatrudniania osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków PFRON.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do przygotowania powyższego sprawozdania w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 stycznia 2017 roku.
Do punktu 16 porządku
Pan Starosta kolejno przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na podpisanie umów na 2017 rok w celu zapewnienia ciągłości dostaw oraz usług niezbędnych do funkcjonowania ZDP w Kluczborku w roku 2017 między innymi na: dostawę paliw dla potrzeb ZDP, świadczenie usług w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej-monitoringu lokalnego systemu alarmowego w budynku przy ul.Jagiellońskiej 3 w Kluczborku, stałą konserwację pracującej elektroniki-systemu alarmowego zamontowanego w budynku ZDP przy ul.Jagiellońskiej 3, umowy licencji na aktualizację oprogramowania ,,Biuletyn Informacji Publicznej” wraz z narzędziem do aktualizacji treści.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na powyższe zgodnie z wcześniej podjętą uchwałą Nr 85/365/2016 w sprawie przekazania upoważnienia dla kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.
Do punktu 17 porządku
Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zorganizowanie przetargu nieograniczonego dotyczącego dostawy artykułów spożywczych dla potrzeb PĆP w 2017 r.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie ww.przetargu zgodnie z wcześniej podjętą uchwałą Nr 85/365/2016 w sprawie przekazania upoważnienia dla Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.
Do punktu 18 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym projektu zaproszenia oraz formularza zgłoszenia dla przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2017 roku, realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty w różnych obszarach.
Zarząd po zapoznaniu się z projektem ww.zaproszenia oraz formularza zgłoszenia postanowił o zaakceptowaniu jego treści i opublikowaniu na stronie BIP .
Do punktu 19 porządku
Kolejno przystąpił Zarząd do zapoznania się z pismem KPPSP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego, znajdującego się na stanie jednostki.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na przekazanie zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego znajdujących się na stanie jednostki tj.: zestaw narzędzi hydraulicznych Lukas-OSP Bogacica, skokochron na stelażu pneumatycznym-OSP Kuniów.
Do punktu 20 porządku
Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2017 rok.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2018.
Po zapoznaniu postanowiono zatwierdzić przedłożone projekty uchwał i skierować je pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 21 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji 24.11.2016 r.:
- Uchwałę Nr XXV/165/2016 zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXV/166/2016 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXV/167/2016 w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/135/2016 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON
na 2016 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXV/168/2016 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie
i przechowywanie pojazdów w 2017 roku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Komunikacji i Transportu oraz Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXV/169/2016 w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,
- Uchwałę Nr XXV/170/2016 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
Do punktu 22 porządku
Kolejno Zarząd postanowił o wystąpieniu do Przewodniczącego Rady Powiatu o zwołanie sesji nadzwyczajnej, gdyż konieczne jest podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, w związku z wprowadzeniem do budżetu przyznanej Powiatowi Kluczborskiemu części subwencji oświatowej na realizację zadań dodatkowych oraz zabezpieczenia środków na wydatki w oświacie.
Ponadto ww.zmiany w budżecie wymagają zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Uwzględniając powyższe zachodzi konieczność zwołania sesji nadzwyczajnej Rady w celu podjęcia przedmiotowych uchwał.
W związku z powyższym Zarząd postanowił wystąpić do Przewodniczącego Rady o zwołanie sesji nadzwyczajnej z następującym porządkiem obrad:
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Zatwierdzenie porządku obrad.
3.Podjęcie uchwał w sprawach:
-zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,
-zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie obrad.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 23 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 85 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk