Protokół Nr XXIV/2016

  sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 października 2016 r.

 

XXIV  sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300  Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników jednostek, a  następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym  podejmowane  uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest radnych 18 radnych.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco: 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał:

a/w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,

b/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, 

c/ w  sprawie    zmiany  Uchwały   Nr XVIII/135/2016  Rady   Powiatu    w  Kluczborku z dnia  27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok,

d/ w sprawie przyjęcia  Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2019,    

e/w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie
dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,

f/w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Andrzejem Butrą.

4.Przedstawienie Informacji Zarządu Powiatu w Kluczborku o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego za rok szkolny 2014/2015

5.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od  14.09.2016 do 7.10.2016 r.
7. Wolne wnioski i zapytania.
8. Zamknięcie obrad

 

Głos zabrał pan Starosta , który wystąpił z wnioskiem o rozszerzenie porządku obrad o pkt dotyczący przyjęcia stanowiska przez Radę Powiatu w sprawie planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian w systemie oświaty, zgodnie z §21 ust. 2 Statutu Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta dodał, że na wspólnym posiedzeniu wszystkich  komisji radna Irena Kielar wystąpiła z wnioskiem w powyższej sprawie i członkowie komisji większością głosów przyjęli powyższy wniosek.         
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie.  Wniosek został przyjęty 17 głosami za przy 1 wstrzymującym się.

 

Porządek obrad wygląda następująco:

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał:

a/w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,

b/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, 

c/ w  sprawie    zmiany  Uchwały   Nr XVIII/135/2016  Rady   Powiatu    w  Kluczborku z dnia  27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok,

d/ w sprawie przyjęcia  Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2019,    

e/w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,
f/w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Andrzejem Butrą.      
4.Stanowisko Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian w systemie oświaty,  zgodnie z §21 ust. 2 Statutu Powiatu Kluczborskiego.        

5.Przedstawienie Informacji Zarządu Powiatu w Kluczborku o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego za rok szkolny 2014/2015      
6.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
7.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od  14.09.2016 do 7.10.2016 r.
8. Wolne wnioski i zapytania.
9. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący rady poddał przyjęcie powyższego porządku sesji pod głosowanie. Radni 17 głosami za, przy 1 wstrzymującym się  zatwierdzili powyższy  porządek obrad.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił  Protokół z XXIII  sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższych protokołów w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosownie.  Rada Powiatu jednogłośnie, 18 głosami za, zatwierdziła protokół z XXIII sesji.

 

Do punktu 2 porządku obrad

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 3a porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016. W projekcie zmiany uchwały budżetowej na 2016 rok wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 1.922.255 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących
w kwocie 56.630 zł; zmniejszenie dochodów majątkowych w kwocie 1.978.885 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 1.922.255 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 56.630 zł; zmniejszenie wydatków majątkowych w kwocie 1.978.885 zł. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie 18 głosami za podjęli Uchwałę Nr XXIV/159/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3b porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,          

Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 203.435 zł. Zmniejszono dochody majątkowe o kwotę 1.978.885 zł, zwiększono wydatki bieżące o kwotę 203.435 zł, zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 1.978.885 zł. Ponadto zmniejszono wydatki na zadaniach pn." Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn - Murów -DW 454) na odcinku w km 0+010 - 9+100 km w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 - 2019", "Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16.650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324O (Smardy - Dębiniec) w km 0+000 - 11 + 892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321O (Kluczbork - Jakubowice) w km 0+007 - 4+765", „Wymiana betonowych balustrad wiaduktu (JNI 01018588) zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej 1302O w km 0+572(ul. Moniuszki w Byczynie)". Zaktualizowano wydatki na zadaniach: pn. „Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego oraz Starostwa Powiatowego w Kluczborku", "Obsługa leasingu operacyjnego"," Obsługa leasingu operacyjnego 2016 - 2031", "Depozyt gwarancyjny dotyczący nieruchomości przy ul. Konopnickiej 11 w Kluczborku", "Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy. ul. M. Curie Skłodowskiej w Kluczborku - budynek szpitala + grunt" oraz "Kaucja gwarancyjna nieruchomości przy ul. Sienkiewicza w Kluczborku - budynek POR + grunt". Wprowadzono nowe przedsięwzięcia pn. " Wymiana kompletnego kotła centralnego ogrzewania olejowego wraz zasobnikiem wody (300l) w budynku DPS" oraz "Dotacja - Firma - Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!" . Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie 18 głosami
za podjęli Uchwałę Nr XXIV/160/2016 w powyższej sprawie.          

Do punktu 3c porządku obrad

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie w  sprawie    zmiany  Uchwały   Nr XVIII/135/2016  Rady   Powiatu    w  Kluczborku z dnia  27 kwietnia 2016 r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych.

W związku z powstałymi oszczędnościami na programie ortopedycznym oraz sporcie, kulturze, rekreacji i turystyce natomiast dużym zapotrzebowaniem na dofinansowania
do turnusów rehabilitacyjnych, tłumacza języka migowego oraz likwidację barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych konieczne jest przesunięcie środków z programu ortopedycznego w kwocie 20 000,00 zł oraz ze sportu kultury rekreacji i turystyki w kwocie 4 558,00 zł z przeznaczeniem na: turnusy rehabilitacyjne – 17 158,00 złł., tłumacza języka migowego – 400,00 zł, likwidację barier architektonicznych,
w komunikowaniu się i technicznych – 7000,00 zł. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwałę Nr XXIV/161/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3d porządku obrad


Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia  Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2019.

Powiatowy Program na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016 – 2019 został przygotowany jako  element lokalnej polityki społecznej. Stanowi uszczegółowienie rozwiązań zawartych w Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011-2020 przyjętej Uchwałą Nr XI/77/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 września 2011r. Podstawę do jego opracowania stanowi art.180 pkt.1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.  Powiatowy Program na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016 – 2019 zawiera kierunki działań zmierzających do tworzenia warunków dla rozwoju rodziny i opieki nad dzieckiem, szczególnie tych, które znajdują się
w trudnej sytuacji życiowej. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie 18 głosami za podjęli Uchwałę Nr XXIV/162/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3e porządku obrad

           
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”,
w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020.

Odpowiadając na ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego nabór wniosków o dofinasowanie w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020 Powiat Kluczborski złożył projekt pn.: „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”. W dniu 3 października 2016 r. Zarząd Województwa Opolskiego w drodze uchwały nr 2709/2016, zatwierdził wyniki oceny projektów złożonych w trybie konkursowym w ramach I naboru do działania 7.3 Konkurencyjny rynek pracy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. W wyniku pozytywnej oceny, po uprzednio przeprowadzonych negocjacjach, dofinansowany zostanie projekt złożony przez Powiat Kluczborski w kwocie 4 478 710,75 zł . Wydatki ogółem w projekcie wyniosą 4 535 485,00 zł. Celem głównym projektu jest stworzenie 100 trwałych miejsc pracy (firm). Realizacja celu nastąpi poprzez pomoc bezzwrotną (dotacje) na utworzenie przedsiębiorstwa oraz doradztwo i szkolenia umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej, a także wsparcie pomostowe podstawowe
i przedłużone. Realizatorem projektu będzie Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości. Okres merytorycznej realizacji projektu wg. wniosku o dofinansowanie: 01.01.2017 – 31.12.2018. Obecnie trwają rozmowy z Instytucją Pośredniczącą II st. nad przyśpieszeniem realizacji projektu od 1.12.2016.       
Głos zabrał pan Starosta, który uzupełnił informację udzieloną radnemu Piotrowi Włodarczykowi na wspólnym posiedzeniu komisji dotyczącej działalności Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.   Pan Starosta poinformował, że od początku funkcjonowania Inkubatora udzielono wsparcia 54 firmom, które zatrudniły około 60 osób, jednocześnie Inkubator świadczy usługę wirtualnego biura, firm, które z tego rodzaju pomocy korzystają jest obecnie 11, było ich 22. Ponadto pan Starosta dodał, że 54 firm, którym udzielono wsparcia 11 zawiesiło działalność. Do dnia dzisiejszego 44 firmy działają na rynku z czego 28 w Inkubatorze. Z dotacji bezzwrotnej skorzystało 20 firm w postaci bezzwrotnej dotacji z czego 6 firm zamknęło swoją działalność do tej pory. Pan Starosta dodał, że na dzień dzisiejszy jest 7 wolnych lokali w Inkubatorze, z czego o  trzy starają się nowe firmy, które czekają na dotację. Na koniec 1014 r. zostały przeprowadzone badania przez Wojewódzki Urząd Pracy z których wynika, że z tego rodzaju pomocy czyli z dotacji bezzwrotnej
na rozpoczęcie działalności gospodarczej  korzysta sporo firm, wskaźnik ile z nich pozostało na rynku wynosi 68 %. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały
i jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwalę Nr XXIV/163/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3f porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady oddał prowadzenie obrad Wiceprzewodniczącemu Rady panu Andrzejowi Olechowi. Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie    odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Panem Andrzejem Butrą.        
Głos zabrał radny Piotr Włodarczyk, który poinformował, że w ostatnim głosowaniu,
gdy głosowana była uchwała w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z panem Andrzejem Butrą, gdzie radny głosował przeciw podjęciu takiej uchwały, że względu na to, że sam był  w podobnej sytuacji dziewięć lat temu,  jednak w chwili obecnej, rozmowa na komisjach upewniła,  że teraz to już nie jest głosowanie za kolegą. Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że będzie głosował przeciw odmowie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z panem Andrzejem Butrą, i nie jest to głosowanie przeciw panu Andrzejowi Butrze a przeciw „amnezji” i pewnej mentalności, gdyż nie pamięta się tego co było dziewięć lat temu, w tej sytuacji żeby wyrazić sprzeciw wobec takiego stanowiska radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że będzie głosował przeciw. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że  nie zgadza się z takim stanowiskiem gdyż trzeba się trzymać prawa w takich sytuacjach. Pan Starosta dodał, że chodzi o to, że tak przebiega procedura, w ustawie jest zapis, że osoba, która chce rozwiązać stosunek pracy z radnym musi mieć na powyższe zgodę Rady, pan minister rolnictwa pośpieszył się i nie czekając nawet na uchwałę Rady kończącą to postepowanie,  pana Andrzeja Butrę ze stanowiska dyrektora Opolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Łosiowie zwolnił.  Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że takie przywiązanie do prawa jest co najmniej dziwne, gdyż „wasz” minister, mowa o ministrze pracy dziewięć lat temu nie trzymał się litery prawa.

Radna Irena Kielar zabrała głos i zapytała w jaki sposób została radnemu Andrzejowi Butrze  przekazana informacja o zwolnieniu ze swojego stanowiska. Radna Celina Zając zgłosiła wniosek o przystąpienie do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Radny Andrzej Butra odpowiedział, że telefonicznie.  

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że to tej pory wszyscy radni się szanowali i ma nadzieję, że dalej tak będzie, każdy z nas ma prawo mieć swoją opinię a naszym zadaniem jest działanie  na korzyść powiatu.  Wiceprzewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powyższym projektem uchwały. Radni 17 głosami za przy 1 głosie przeciw podjęli Uchwalę Nr XXIV/164/2016 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady oddał głos radnemu Jakubowi Golińskiemu – członkowi zarządu powiatu, który  przedstawił Stanowisko Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian w systemie oświaty, zgodnie z §21 ust. 2 Statutu Powiatu Kluczborskiego. Głos zabrała radna Irena Kielar, która poinformowała, że reforma oświaty jest nieprzygotowana, są takie głosy ze strony środowiska nauczycieli, rodziców, ludzi oświaty. Kolejno radna Irena Kielar przytoczyła kilka fragmentów prasowych dotyczących powyżej kwestii. Radna Irena Kielar stwierdziła,
że reforma ta nie uda się bez zgody samorządów, a ma zacząć obowiązywać już w 2017 roku.

Głos zabrał radny Piotr Włodarczyk, który stwierdził, że cieszy go że jest taki projekt stanowiska gdyż świadczy to o demokracji, jednak z drugiej strony przez ostatnie osiem  lat rządów nikomu nie przyszło do głowy  żeby pouczać czy dyscyplinować ministra i rząd. Radny Piotr Włodarczyk zapytał czy rada powiatu jest powołana do tego żeby pouczać ministrów i rząd, oraz stwierdził, że generalnie z tego stanowiska wynika, że nic nie wiemy
o planowanych zmianach  w oświacie na dzień dzisiejszy a już jesteśmy przeciw.

Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że rada niepotrzebnie  stawia się w roli politycznej w tej sprawie, a nie po tu jesteśmy. Radny stwierdził, że należy dać szansę reformie i jak będzie już coś wiadomo w tej kwestii można wtedy protestować, na obecnym etapie niewiele wiemy o samej reformie. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że unikamy w tej kwestii politycznych wypowiedzi. Wszystkie gminy w Polsce muszą  do 17 lutego 2016 r. w trybie prawa miejscowego uchwalić i opublikować dla wszystkich mieszkańców nowe  obwody szkolne dla szkół podstawowych, tylko nie wiadomo jak to zrobić i kiedy bo nie ma przepisów prawnych gotowych. Powyższe stanowisko nie jest politykierstwem a prośbą o racjonalne działanie  w tej dziedzinie. Stanowisko mówi jedynie, aby przełożyć reformę na przyszły rok, nie wprowadzać jej tak szybko, gdy jeszcze  teraz nie jest gotowa. Pan Starosta dodał, że nie jest to obojętne dla funkcjonowania szkół czy ludzi pracujących w szkołach.
Na dzień dzisiejszy nie ma opracowanych aktów prawnych i podstawy programowej.
Glos zabrał radny Andrzej Olech, który  stwierdził, że oświata jest naszym dobrem narodowym, wiele zależy od tego jak ta reforma zostanie przygotowana. Radny Andrzej Olech dodał, że stanowisko powyższe jest wyrazem troski o oświatę a nie dyscyplinowaniem kogokolwiek. Radny Andrzej Olech stwierdził, że nie zgadza się w tej kwestii z radnym Piotrem Włodarczykiem. Oświata powinna być bardzo dobrze przygotowana, reforma jest potrzebna ale trzeba więcej czasu aby ją dobrze opracować i skutecznie wprowadzić.

Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że zgadza się z wypowiedzią radnego Andrzeja Olecha, tylko dziwne jest to, że nikt nie dyscyplinował stosownych ministrów na przykład w związku z pójściem sześcioletnich dzieci do szkoły podstawowej, co też wzbudzało kontrowersje.  

Radny Piotr Włodarczyk stwierdził, że nie epatuje swoimi poglądami, że chce pracować dla mieszkańców powiatu, stanowisko takie jednak według niego nie powinno mieć miejsca. Radny Piotr Włodarczyk stwierdził ponadto, że radna wnioskodawczyni została niejako przymuszona do złożenia wniosku w powyższej sprawie. Radna Irena Kielar zaprzeczyła temu.

Przewodniczący Rady przystąpił do glosowania nad powyższym projektem uchwały.

Radni 17 głosami za, 1 głosie przeciw podjęła stanowisko w sprawie planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian w systemie oświaty,

Treść powyższego stanowiska stanowi załącznik do niniejszego protokołu.     
           

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  Informację Zarządu Powiatu w Kluczborku o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Kluczborskiego za rok szkolny 2014/2015 .

Głos zabrała radna Wioletta Kardas, która podziękowała pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu za bardzo dobre i przystępnie przedstawione opracowanie o stanie realizacji zadań oświatowych w powiecie. Radna Irena Kielar zabrała głos i również podziękowała za powyższą Informację, gdyż jest przygotowana bardzo przystępnie i dokładnie.       

Radni jednogłośnie przyjęli powyższą Informację.

 

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od  14.09.2016 do 7.10.2016 r.  Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 8 porządku obrad

 

Nie wniesiono wolnych wniosków.

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14.10 zamknął XXIV sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
           
Na tym protokół zakończono. 




Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku

Andrzej Butra

 

 

 

 

 



Protokołowała

Katarzyna Hołdys