Protokół Nr 78/2016

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 13 października 2016 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2017 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego

-w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego.

-w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Zarządzanie drogami powiatowymi:

 

a),,Remont balustrady wiaduktu o numerze ewidencyjnym JNI 01018588 nad zelektryfikowaną linią kolejową relacji Kluczbork-Poznań w miejscowości Byczyna w ciągu drogi powiatowej nr 1302 O w km 0+671” oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego”,

 

b)remont drogi Nr 1348  O na odcinku długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica),

 

c)remont drogi powiatowej nr 1311O na odcinku DK11-Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola) długości 20,6 km. (Gmina Kluczbork i Gmina Byczyna)"

 

d)remont drogi powiatowej nr 1312O na odcinku DK11- Gotartów-Kujakowice-DK 45 Biadacz - granica powiatu, długości 11,38 km (Gmina Kluczbork)".

 

e)informacja bieżąca w sprawie prowadzonych inwestycji realizowanych z ,,Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” :

-„Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego
się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O (Smardy–Dębiniec)  w km 0+000 ÷ 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321O (Kluczbork–Jakubowice) w km 0+007 ÷ 4+765”
-„Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn - Murów - DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010 - 9+090)”,

 

f)przygotowanie dokumentacji w zakresie możliwości zawarcia Partnerstwa publiczno-prawnego na zarządzanie drogami powiatowymi, 

 

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące udzielenia dotacji Prywatnej Policealnej Szkole AWANGARDA z siedzibą w Kluczborku przy ul.Mickiewicza 10.

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie rozstrzygnięcia I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3B oraz umowy dzierżawy z wyłonionym nabywcą.

6.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące projektu Zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową , prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2017 roku.   

7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020.

8.Wolne wnioski.

-pismo Prezesa Zarządu Spółdzielni Socjalnej UHP w Byczynie dot.podziału realizacji zadań w ramach konsorcjum składającego się z 4 partnerów,

-zakup programu Vulcan   w związku z centralizacją VAT od 1.01.2017r.

-wycinka drzew na drodze 1336 O w miejscowości Kochłowice.

9.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 07.10.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 77/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2016 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 41.800 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na finansowanie działalności zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/312/2016.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2016 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 343,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/313/2016.

Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2017 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego.

Ustala się w budżecie powiatu kluczborskiego na rok 2017 środki finansowe na pomoc zdrowotną dla nauczycieli uprawnionych do korzystania z opieki zdrowotnej w wysokości nie wyższej niż 0,2% planowanych rocznych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli.

Środki te zostaną zapisane w rozdziale 80195-Pozostała działalność, w paragrafie 3020-wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń budżetu powiatu kluczborskiego. Maksymalna wysokość zasiłku pieniężnego, stanowiącego formę pomocy zdrowotnej wynosi 2 000,00 zł na osobę.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/314/2016.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego Zgodnie z przepisami art.228 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w uchwale Nr XV/110/2015 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2016 -2029, rozszerzone zostało upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć określonych w załączniku Nr 2 do wysokości limitu zobowiązań określonych w tym załączniku.

W oparciu o § 3 ww.uchwały Rady Powiatu Zarząd Powiatu przekazuje upoważnienie do zawierania takich umów wieloletnich również kierownikom wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/315/2016.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia.

Zgodnie z zapisami art. 32 ust.1 oraz  ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym do zadań Zarządu Powiatu należy wykonywanie uchwał Rady Powiatu i zadań powiatu określonych przepisami prawa oraz gospodarowanie ruchomym i nieruchomym mieniem powiatu. Zarząd Powiatu przekazuje upoważnienie kierownikom jednostek organizacyjnych do gospodarowania i likwidacji mienia ruchomego.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/316/2016.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale  755–wymiar Sprawiedliwości, rozdział 75515–Nieodpłatna Pomoc Prawna z § 4170 kwotę 14.987 zł  na § 4300 kwotę  14.987 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji na pokrycie wydatków bieżących.

Zarząd nie wniósł do projektu uchwały żadnych uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 78/317/2016.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym remontu balustrady wiaduktu o numerze ewidencyjnym JNI 01018588 nad zelektryfikowaną linią kolejową relacji Kluczbork-Poznań w miejscowości Byczyna w ciągu drogi powiatowej nr 1302 O w km 0+671” oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z zaproponowanymi przez oferentów kosztorysami  postanowił o unieważnieniu przetargu i ogłoszeniu kolejnego zgodnie z zapisami Wieloletniej Prognozy Finansowej.

Pan Starosta poinformował, że na dzisiejsze posiedzenie Zarządu Powiatu zaprosił Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych celem omówienia spraw związanych z remontami dróg powiatowych.

Pan Dyrektor ZDP szczegółowo omówił sprawę dotyczącą remontu drogi Nr 1348  O na odcinku o długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica).

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Dyrektora postanowił nie ogłaszać przetargu na remont drogi Nr 1348  O na odcinku długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica).

Przedmiotowy remont zostanie rozważony w kontekście budżetu powiatu kluczborskiego na 2017 rok. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP do ponownego wystąpienia do Gminy Wołczyn w sprawie wycinki 75 drzew na ww.odcinku drogi.

Jednocześnie Zarząd zwrócił się z prośbą do Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu o przygotowanie odpowiedzi do Burmistrza Wołczyna w powyższej sprawie.

Kolejno Pan Dyrektor ZDP przedstawił  szacunkowe koszty realizacji przebudowy drogi Nr 1311 O DK 11-Kujakowice-Łowkowice-granica gminy (0+050-8+146,5), Nr 1311 O granica gminy-Dobiercice-Paruszowice-Byczyna DW 487.

Zarząd po szczegółowej analizie postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP do przeprowadzenia rozmów z wykonawcą dokumentacji w zakresie zmiany jej na ww.remontowanym odcinku.

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora do poinformowania  Zarządu o wynikach przeprowadzonych rozmów.

Następnie Pan Dyrektor omówił sprawę dotyczącą remontu drogi 1312 O na odcinku Gotartów-Kujakowice-Biadacz (0+000-11+050).

Zarząd po zapoznaniu się z informacją Dyrektora postanowił zobowiązać Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania dokumentacji na remont ww.drogi.

Następnie Zarząd zapoznał się z informacją przedstawioną przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącą wykazu robót niewykonanych przez firmę LARIX na dzień 12.10.2016 r. na następujących inwestycjach:

"Remont drogi powiatowej nr 1344 O ( Wołczyn- Murów - DW 454 ),na odcinku o długości 9,080 km".

1. Utwardzenie pobocza tłuczniem o szerokości 1,0 m -od km 0+900,00 do km 5+150,00 = 4250,00 mb obustronnie.

2. Utwardzenie zjazdów tłuczniem na posesje i pola.

3. Oczyszczenie przepustów z namułu 7 szt.

4.Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznej - 670,00 m2

5. Przełożenie chodnika z kostki brukowej od km 0+000,00 do km 0+400,00 str. L

6. Roboty wykończeniowe - koszenie poboczy rowów i skarp, wycinka odrostów przy drzewach i na skarpach rowów na długości 8,200 km.

"Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O ( Smardy - Dębiniec ) w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O ( Kluczbork – Jakubowice ) w km 0+007 – 4+765".

1.Nawierzchnia bitumiczna na odcinku od km 0+007,00 do km 0+128,00 (ul. Karola Miarki) –3 warstwy masy grubości 7 cm, 5 cm, 4 cm.

2.Utwardzenie pobocza tłuczniem o szerokości 1,0 m:

   DP 1321 O

  -od km 0+255,00 do km 0+900,00 = 645,00 mb str. P.

  -od km 0+400,00 do km 0+900,00 = 500,00 mb str. L.

  -od km 1+055,00 do km 2+800,00 = 1745,00 mb str. L.

  -od km 1+055,00 do km 4+765,00 = 3710,00 mb str. P.

 DP 1324 O

-od km 0+000,00 do km 3+788,00 = 3788,00 mb str. P.

-od km 10+100,00 do km 11+892,00 = 1792,00 mb obustronnie.

3. Ścianki czołowe na przepustach w ilości 12 szt.

4. Przepust 2x O 80 w km 10+798,00 ( DP 1324 O)

5. Dylatacje na obiektach mostowych ( 5 obiektów )

6. Poręcze mostowe na obiekcie- w m. Nowa Bogacica

7. Bariery ochronne stalowe :

 DP 1321 O

- 144,00 mb za wiaduktem kolejowym ul. K. Miarki

DP 1324 O

-1300,00 mb od km10+400 do km 11+050,00 przed m. Nowa Bogacica

8. Perony na przystankach autobusowych w ilości 5 szt.

9. Roboty wykończeniowe - koszenie poboczy rowów i skarp, wycinka odrostów przy drzewach i na skarpach rowów na długości:

 DP 1321 O

- 4,365 km obustronnie

DP 1324 O

- 11,892 km obustronnie

10. Roboty wykończeniowe na obiektach mostowych.

Po analizie wykazanych do wykonania robót Zarząd Powiatu wyraził swoje zaniepokojenie zakończeniem ww.inwestycji w przyjętych po zmianach terminach.

W przypadku ww.inwestycji terminy zakończenia prac były  przesuwane:

1)z dnia 19.09.2016 r. na dzień 20.10.2016r. -"Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O ( Smardy - Dębiniec )
w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O ( Kluczbork – Jakubowice )
w km 0+007 – 4+765".

2)z dnia 23.09.2016r. na dzień 07.10.2016r., a następnie na dzień 20.10.2016r.
- "Remont drogi powiatowej nr 1344 O ( Wołczyn- Murów - DW 454 ), na odcinku
o długości 9,080 km".

W związku z powyższym Zarząd Powiatu zwrócił się z prośbą do firmy LARIX o jednoznaczne określenie, czy wyszczególnione roboty zostaną zakończone w terminie, co pozwoli sporządzić protokoły odbioru inwestycji oraz dokonać rozliczenia zadań z Wojewodą Opolskim do 15.11.2016r.

Wymagać to będzie przygotowania niezbędnych dokumentów t.j: wniosku o wypłatę dotacji, kopii faktur, kopii dokumentów potwierdzających odbiór wykonanych robót, kopii wyciągów bankowych i przelewów, kopii kosztorysów powykonawczych i innych dokumentów.    

Następnie Zarząd przystąpił do rozważenia możliwości zarządzania drogami powiatowymi w ramach Partnerstwa Publiczno Prywatnego.

Zarząd Powiatu po analizie postanowił zlecić opracowanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich na wyremontowanie sieci dróg w zakresie niezbędnych prac remontowych na drogach powiatowych nie objętych dotychczas pracami remontowymi i inwestycyjnymi.

Z opracowania wyłączona zostaje droga Nr 1311 O, gdzie jest sporządzona już dokumentacja, oraz droga Nr 1312 O, na którą zostało zlecone opracowanie dokumentacji przez ZDP w Kluczborku.

Z opracowania wyłącza się także fragmenty nieutwardzone dróg powiatowych, które są bez znaczenia dla sieci dróg powiatowych. Termin realizacji na ww.opracowanie przewidziany jest do końca 2016 roku.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym udzielenia dotacji Prywatnej Policealnej Szkole AWANGARDA z siedzibą w Kluczborku przy ul.Mickiewicza 10 oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu ww.dotacji od miesiąca stycznia 2017 roku, po otrzymaniu informacji o naliczonej części oświatowej subwencji ogólnej.

Jednocześnie Zarząd stwierdził, że w przypadku otrzymania środków z rezerwy celowej od Ministra Edukacji Narodowej jeszcze w roku bieżącym szkoła zostanie o tym powiadomiona i taka dotacja zostanie przekazana jeszcze w 2016 r. 

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie rozstrzygnięcia I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3B oraz umowy dzierżawy z wyłonionym nabywcą.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił, że za okres od 01.11.2016 r. do 21.11.2016 r. Firma PHU ADA zostanie obciążona kosztami mediów.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące projektu zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2017 roku.   

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem zaproszenia postanowił o jego zaakceptowaniu. 

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020.

Zarząd zatwierdził przedmiotowy projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa Zarządu Spółdzielni Socjalnej UHP w Byczynie dotyczącym podziału realizacji zadań w ramach konsorcjum składającego się z 4 partnerów.

Zarząd po zapoznaniu uznał, że Powiat Kluczborski jako partner projektu „Byczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej dla subregionu północnego” wyraża chęć realizacji zadań zgodnie z obecnie istniejącym już podziałem zadań w ramach konsorcjum składającego się z czterech partnerów: Spółdzielni UHP w Byczynie, Gminy Byczyna, Powiatu Kluczborskiego oraz Stowarzyszenia Animacji Lokalnej ARKONA.

Zarząd uznał, że w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia pomiędzy Liderem projektu–Spółdzielnią Socjalną UHP w Byczynie, a partnerem projektu–Gminą Byczyna,
Powiat Kluczborski nadal będzie wyrażał wolę realizacji projektu.
Kwestia zwiększenia zakresu przedmiotowego projektu o zadania dotyczące: monitorowania Podmiotów Ekonomii Społecznej, powoływania Komisji Oceny Wniosków i monitorowanie jej działań, organizacji wsparcia szkoleniowo–doradczego przed stworzeniem miejsca pracy, udzielania wsparcia finansowego w zakresie stworzenia miejsca pracy wraz z monitoringiem i kontrolą powinna być przedmiotem odrębnych negocjacji i może zostać ustalona w terminie późniejszym.

Kolejno Zarząd zapoznał się z informacją przedstawioną przez Panią Skarbnik dotyczącą zakupu programu Vulcan   w związku z centralizacją VAT od 1.01.2017r.

Zarząd po analizie postanowił, aby ujednolicić oprogramowanie do ewidencji księgowej, centralnej obsługi VAT  i sprawozdań w jednostkach organizacyjnych powiatu.

W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na zakup oprogramowania Vulcan.

Następnie Pan Dyrektor ZDP w Kluczborku przedstawił informację dotyczącą wycinki drzew na drodze 1336 O w miejscowości Kochłowice.

Zarząd po zapoznaniu się z informacją postanowił zlecić wycinkę drzew na drodze powiatowej Nr 1336 O. Środki finansowe na ten cel powinny być pozyskane z przeprowadzonej wycinki drzew.

 

Do punktu 9 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 78 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk