Protokół Nr 75/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 21 września 2016 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Sprawozdanie Ludowego Klubu Sportowego ,,Hetman” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Piłkarskie wakacje”.
4.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Brzeskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Brzeskim.
5.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące remontu instalacji solarnej w kotłowni internatu WODiDZ.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie kontroli obiektów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów.
7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące organizacji dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w ZSO w Kluczborku.
8.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania porozumień oraz ewentualnych z tym związanych aneksów, dotyczących organizacji punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego w 2017 roku.
9.Pismo dotyczące przedłużenia umowy dzierżawy nieruchomości położonej w Kluczborku nr 98 k.m.14 o pow.6,6919 ha.
10.Pismo Larix Sp.z o.o. dotyczące przedłużenia terminu realizacji zadania pn.:,,Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090) do dnia 07.10.2016 r.
11.Pismo Burmistrza Kluczborka dotyczące uzgodnienia projektu zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
12.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące remontu budynków szkoły.
13.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wytypowania przedstawiciela Zarządu do składu Komisji ds.opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli.
14.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące stawek żywieniowych w stołówce WODiDZ.
15.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a OSP w Byczynie dotyczące rozwiązania umowy na udzielenie dotacji.
16.Decyzje:
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 2291 O-ul.Dworcowa, obręb Wołczyn.
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 2128 O ul.Jana Pawła II w Kluczborku.
17.Opinia Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu dotycząca realizacji inwestycji drogowej pn.:,,Rozbudowa skrzyżowania na typu rondo obwodnicy Kluczborka–drogi gminnej publicznej z drogą powiatową nr 1321 O w Kluczborku”.
18.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące organizacji dodatkowych zajęć z języka polskiego dla uczniów z Białorusi i Ukrainy.
19.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie 1 oddziału SP dla Dorosłych w zawodzie technik administracji o liczebności 27 słuchaczy.
20.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące sprawozdania z rozliczenia ,,Gminno-Powiatowych Dożynek.
21.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona na parterze budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C.Skłodowskiej 23-Pracownia Mammograficzna,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona na parterze budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C.Skłodowskiej 23-Pracownia RTG.
22.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 14.09.2016 r.
23.Wolne wnioski.
-pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące sprzedaży płytek chodnikowych,
-pełnomocnictwo dla Pana Norberta Barcza do wystąpienia w imieniu Zarządu Powiatu
w Kluczborku w zakresie wykonywania czynności adm.związanych z otrzymaniem zezwolenia na odbiór pojazdu z park.strzeżonego, demontażem oraz późniejszym jego wyrejestrowaniem -dotyczy poj.marki Honda Civic 1.3 KAT.
24.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.09.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 74/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80195 - Pozostała działalność z § 4421 kwotę 839 zł na § 4171 kwotę 700 zł, § 4111 kwotę 18 zł, § 4121 kwotę 121 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu realizacji wydatków dotyczących projektu Erasmus+. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 75/293/2016.
Następnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80110-Gimnazja kwota 34.000,-zł. Zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80120-Licea ogólnokształcące kwota 34.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 75/294/2016.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 40.000,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 40.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 75/295/2016.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 700 –Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami z § 4010 kwotę 4.001 zł, § 4110 kwotę 364 zł na § 4120 kwotę 2 zł, § 4210 kwotę 2.181 zł, § 4260 kwotę 2.182 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 75/296/2016.
Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdział 85202 – Domy pomocy społecznej z § 4010 kwotę 16.600 zł, § 4110 kwotę 5.220 zł, § 4120 kwotę 2.670 zł, § 4170 kwotę 1.880 zł, § 4780 kwotę 1.990 zł na § 4210 kwotę 5.000 zł, § 4220 kwotę 20.360 zł, § 4260 kwotę 3.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 75/297/2016.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdział 85201 – Placówki opiekuńczo – wychowawcze z § 4010 kwotę 44.000 zł, § 4110 kwotę 10.000 zł na § 4210 kwotę 12.000 zł, § 4220 kwotę 7.500 zł, § 4230 kwotę 3.200 zł, § 4240 kwotę 1.000 zł, § 4260 kwotę 13.000 zł, § 4280 kwotę 300 zł, § 4300 kwotę 13.000 zł, § 4400 kwotę 500 zł, § 4430 kwotę 3.500 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo–Wychowawczych na zabezpieczenie wydatków bieżących.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 75/298/2016.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80111-Gimnazja specjalne z § 4260 kwotę 15.000 zł, na § 4110 kwotę 15.000 zł, rozdział 80134–Szkoły zawodowe specjalne z § 4210 kwotę 3.420 zł, § 4260 kwotę 1.000 zł, § 4300 kwotę 6.400 zł, na § 4010 kwotę 10.820 zł w dziale 854–Edukacyjna opieka wychowawcza rozdział 85401 – Świetlice szkolne z § 4040 kwotę 429 zł na § 4210 kwotę 429 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 75/299/2016.
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85407-Placówki wychowania pozaszkolnego z § 4010 kwotę 3.932 zł na § 4210 kwotę 3.932 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 75/300/2016.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Ludowego Klubu Sportowego ,,Hetman” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Piłkarskie wakacje”. Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym zatwierdzono je.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Brzeskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Brzeskim. Do podpisania Porozumienia upoważniono Starostę-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę-Urszulę Pękalę-Dudę.
Do punktu 5 porządku
Następną sprawą było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące remontu instalacji solarnej w kotłowni internatu WODiDZ.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się stwierdził, że konieczne jest usunięcie awarii instalacji solarnej w kotłowni internatu w związku z czym przedmiotowe zadanie zostanie ujęte w uchwale budżetowej na najbliższą sesję w dniu 29.09.2016 r. w dziale wydatki inwestycyjne.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie kontroli obiektów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego pod kątem zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z tych obiektów.
Zarząd zapoznał się z przedłożoną informacją i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania jej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.
Do punktu 7 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym organizacji dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w ZSO w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na organizację dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w ZSO w Kluczborku dla uczniów Ukrainy i Białorusi.
Do punktu 8 porządku
Zapoznano się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania porozumień oraz ewentualnych z tym związanych aneksów, dotyczących organizacji punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego w 2017 roku.
Zarząd Powiatu postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Starosty-Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Jakuba Golińskiego do podpisania ww.porozumień oraz ewentualnych z tym związanych aneksów.
Do punktu 9 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem dotyczącym przedłużenia umowy dzierżawy nieruchomości położonej w Kluczborku nr 98 k.m.14 o pow.6,6919 ha.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem wnioskodawcy postanowił wyrazić zgodę na przedłużenie umowy dzierżawy nieruchomości położonej w Kluczborku na działce nr 98 k.m.14 o pow.6,6919 na kolejny rok.
Ponadto Zarząd postanowił ustalić stawkę czynszową za dzierżawę ww.nieruchomości w wysokości 0,10 zł/m2 .
Do punktu 10 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem Larix Sp.z o.o. dotyczącym przedłużenia terminu realizacji zadania pn.:,,Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090) do dnia 07.10.2016 r.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie terminu realizacji zadania pn.:,,Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090) do dnia 07.10.2016 r. oraz wykonanie robót dodatkowych określonych w protokole i ujętych w kosztorysie stanowiących załączniki do ww.pisma.
Zadanie powinno zostać rozliczone w 2017 roku.
Ponadto Zarząd uznał, że po stronie wykonawcy leży sposób rozliczenia kosztów robót dodatkowych to jest:
1)objęcie kwoty faktoringiem samorządowym lub
2)wystawienie faktury z terminem płatności do końca miesiąca lutego 2017 r.
Ponadto Zarząd zobowiązał p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do poinformowania Wojewody Opolskiego o powyższej zmianie zgodnie z zapisami umowy.
Do punktu 11 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Burmistrza Kluczborka dotyczącym uzgodnienia projektu zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany.
Do punktu 12 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym remontu budynków szkoły oraz likwidacji boiska asfaltowego.
Zarząd zapoznał się z pismem i nie wniósł uwag do kwestii likwidacji boiska asfaltowego.
Jeśli chodzi natomiast o remont elewacji oraz rynien i pionów deszczowych Zarząd zleca zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych, jednocześnie informuje, że w chwili pojawienia się środków finansowych przeprowadzone zostaną niezbędne prace naprawcze i remontowe.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wytypowania przedstawiciela Zarządu do składu Komisji ds.opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyznaczyć przedstawiciela Zarządu do składu Komisji ds.opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli w osobie Jakuba Golińskiego, który jednocześnie będzie pełnił funkcję przewodniczącego ww.komisji.
Do punktu 14 porządku
Następną sprawą było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące stawek żywieniowych w stołówce WODiDZ.
Zarząd zapoznał się wstępnie z propozycją stawek żywieniowych w WODiDZ w Kluczborku i postanowił do sprawy powrócić na kolejnym posiedzeniu Zarządu.
Do punktu 15 porządku
Zapoznano się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a OSP w Byczynie dotyczącą rozwiązania umowy na udzielenie dotacji.
Zarząd do treści nie wniósł uwag jednocześnie upoważniając dwóch członków Zarządu w osobach Starosty-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarosty-Urszuli Pękali-Dudy do jego podpisania.
Do punktu 16 porządku
W związku z wnioskami Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku postanowiono o podpisaniu Decyzji w następujących sprawach:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 2291 O-ul.Dworcowa, obręb Wołczyn.
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 2128 O ul.Jana Pawła II w Kluczborku.
Do punktu 17 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z opinią Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu dotyczącą realizacji inwestycji drogowej pn.:,,Rozbudowa skrzyżowania na typu rondo obwodnicy Kluczborka–drogi gminnej publicznej z drogą powiatową nr 1321 O w Kluczborku”.
Zarząd Powiatu zapoznał się z opinią w powyższej sprawie i postanowił zobowiązać p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia odpowiedzi Pracowni Projektowej ,,Prokom” uwzględniając wszystkie otrzymane opinie.
Do punktu 18 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące organizacji dodatkowych zajęć z języka polskiego dla uczniów z Białorusi i Ukrainy. Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na organizację dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w wymiarze 2 godzin w tygodniu dla uczniów z Ukrainy i Białorusi w ZSLT w Kluczborku. Dodatkowe lekcje z języka polskiego dla ww.uczniów z ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku oraz ZSLT w Kluczborku będą prowadzone wspólnie w Zespole Szkół Licealno –Technicznych w Kluczborku.
Do punktu 19 porządku
Zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie 1 Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych w zawodzie technik administracji o liczebności 27 słuchaczy.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na utworzenie ww.Oddziału o liczebności 27 słuchaczy.
Do punktu 20 porządku
Kolejno zapoznano się pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym sprawozdania z rozliczenia ,,Gminno-Powiatowych Dożynek. Zarząd po zapoznaniu się zaakceptował je bez wnoszenia uwag.
Do punktu 21 porządku
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona na parterze budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C.Skłodowskiej 23-Pracownia Mammograficzna,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona na parterze budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C.Skłodowskiej 23-Pracownia RTG.
Zarząd ponadto postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Starosty-Piotra Pośpiecha, Wicestarosty-Urszuli Pękali-Dudy do podpisania rozwiązania umowy dotyczącej Pracowni RTG oraz podpisania kolejnej umowy na dzierżawę Pracowni Mammograficznej i RTG po podjęciu przez Radę Powiatu przedmiotowych uchwał.
Do punktu 22 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji
z dnia 14.09.2016 r.:
- Uchwałę Nr XXII/150/2016 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego – jako Lidera Partnerstwa do projektu pn.: „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”-postanowiono przekazać p.o.Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
- Uchwałę Nr XXII/151/2016 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie wkładu finansowego dla gminy Wołczyn na realizację zadania inwestycyjnego przy udziale środków budżetu państwa-postanowiono przekazać p.o.Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
- Uchwałę Nr XXII/152/2016 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, p.o.Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
Do punktu 23 porządku
Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące sprzedaży płytek chodnikowych pozyskanych w trakcie realizacji zadań:
-Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O (Smardy-Dębiniec) w km 0+000-11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O (Kluczbork-Jakubowice) w km 0+007-4+765,
-Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na sprzedaż płytek chodnikowych w cenie proponowanej we wniosku t.j. 2,00,-zł netto.
Zapoznano się kolejno z pismem Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w sprawie wyrażenia zgody i udzielenia pełnomocnictwa na odbiór usuniętego pojazdu z parkingu strzeżonego, demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz z późniejszym jego wyrejestrowaniem. Pełnomocnictwo dotyczy pojazdu marki Honda Civic 1.3 Kat.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na powyższe udzielając pełnomocnictwa Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu.
Do punktu 24 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 75 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk