Protokół Nr  74/2016

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 września 2016 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-zmieniająca uchwałę w sprawie powierzenia zadań nauczycielom - doradcom metodycznym,

3.Pismo Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku dotyczące ustalenia stawki czynszu dla pomieszczeń mieszczących się przy u.Moniuszki 11 w Kluczborku na rzecz PKS Spółka z o.o.

4.Pismo OSP w Byczynie dotyczące informacji o rezygnacji z dotacji przyznanej przez Powiat Kluczborski na remont samochodu pożarniczego OSP w Byczynie. 

5.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie umowy użyczenia nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11 oraz ponowne zawarcie umowy użyczenia na przedmiotową nieruchomość na rzecz WODiDZ w Kluczborku.

6.Zawiadomienie Burmistrza Kluczborka o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część północna.

7.Pismo Skarbnika w sprawie akceptacji wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok.

8.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów z wykonawcą na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy zadaniu pn.:,,Rewitalizacja zabytkowego parku DPS przy ul.Wołczyńskiej 25 w Kluczborku”–usługa nadzoru.

9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące organizacji dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w ZSP Nr 1 dla uczniów z Ukrainy i Białorusi.

10.Opinia ZDP w Kluczborku oraz opinia Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w sprawie realizacji inwestycji drogowej pn.:,,Rozbudowa skrzyżowania na typu rondo obwodnicy Kluczborka-drogi gminnej publicznej z drogą powiatową nr 1321 O w Kluczborku”.

11.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na nieruchomość lokalową położoną na parterze budynku szpitala w Kluczborku w celu prowadzenia Pracowni Rentgenowskiej oraz Mammograficznej.

12.Wolne wnioski.

13.Zamknięcie posiedzenia.

  

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 07.09.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 73/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale  853 –Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 -Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z § 4010 kwotę 1.000 zł, § 4040 kwotę   216 zł, § 4110 kwotę 1.000 zł, § 4170 kwotę 2.000 zł, na § 4280 kwotę 2.000 zł, § 4300 kwotę2.216 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu realizacji bieżących zadań Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 74/288/2016.

Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w  dziale  754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa,    rozdział 75411 -Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej z § 4080 kwotę 8.900 zł na § 4210 kwotę 8.900 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 74/289/2016.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków-dział 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80110-Gimnazja kwotę 10.000,-zł.

Zwiększenie wydatków-dział 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80120-Licea ogólnokształcące kwota 10.000,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

Do projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 74/290/2016.

Następnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zwiększenie wydatków dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85403-Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze kwota 15.500,-zł.

Zmniejszeniu ulegają natomiast wydatki w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85404-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka kwota 15.500,-zł .Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 74/291/2016 w przedmiotowej sprawie.

Kolejnym projektem uchwały był projekt zmieniający uchwałę w sprawie powierzenia zadań nauczycielom-doradcom metodycznym.

We wcześniejszej uchwale Nr 69/274/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 12.08.2016 r. w sprawie powierzenia zadań nauczycielom-doradcom metodycznym, wprowadza się następującą zmianę : w  §1. ust. 1 skreśla się punkt 1 ze względu na rezygnację nauczyciela z kształcenia metodycznego, specjalnego, integracyjnego.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 74/292/2016.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku dotyczącym ustalenia stawki czynszu dla pomieszczeń mieszczących się przy u.Moniuszki 11 w Kluczborku na rzecz PKS Spółka z o.o.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił o zwiększeniu stawki czynszu dla PKS-u jeśli chodzi o pomieszczenia mieszczące się przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku na kwotę 9,50 zł/m2 netto za 1 m2 powierzchni użytkowej budynku, natomiast stawkę za grunt postanowiono pozostawić bez zmian. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem OSP w Byczynie dotyczącym informacji o rezygnacji dotacji przyznanej przez Powiat Kluczborski na remont samochodu pożarniczego OSP w Byczynie. 

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem w sprawie rezygnacji OSP w Byczynie z dotacji Powiatu Kluczborskiego na remont samochodu pożarniczego–drabiny mechanicznej. Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą do Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa o przygotowanie niezbędnych dokumentów w celu rozwiązania umowy.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie umowy użyczenia nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11 oraz ponowne zawarcie umowy użyczenia na przedmiotową nieruchomość na rzecz WODiDZ w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na rozwiązanie umowy na dzień 21.09.2016 r. oraz ponowne zawarcie umowy użyczenia nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11 na rzecz WODiDZ w Kluczborku na okres obowiązywania Umowy Leasingu.

Zarząd do podpisania ww.dokumentów upoważnił Starostę-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarostę-Urszulę Pękalę-Dudę.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z zawiadomieniem Burmistrza Kluczborka o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część północna.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić proponowane zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część północna. 

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Skarbnika Powiatu w sprawie akceptacji wytycznych niezbędnych do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok.

Wytyczne dotyczą wniosków budżetowych na 2017 rok składanych przez wszystkich naczelników wydziałów Starostwa, samodzielnych pracowników oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych i służb, inspekcji i straży.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił ustalić następujące wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok:

-wzrost kosztów bieżących utrzymania (funkcjonowania) jednostek na poziomie 1,3% w stosunku do roku 2016,

-wzrost wynagrodzeń na poziomie 1,3% maksymalnie w stosunku do roku 2016,

-wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli 1,3% w stosunku do roku 2016,

-kwota bazowa wynagrodzenia nauczycieli 2.752,00-zł.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów z wykonawcą na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy zadaniu pn.:,,Rewitalizacja zabytkowego parku DPS przy ul.Wołczyńskiej 25 w Kluczborku”–usługa nadzoru.

W związku ze złożoną jeną ofertą cenową na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru postanowiono wybrać ofertę Pana Aleksandra Gruszczyńskiego  oraz upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Starosta-Piotr Pośpiech oraz członek Zarządu-Jakub Goliński do podpisania umowy z wykonawcą oraz podpisywania ewentualnych aneksów.

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym organizacji dodatkowych zajęć lekcyjnych języka polskiego w ZSP Nr 1 dla uczniów z Ukrainy i Białorusi.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy i Białorusi w ZSP Nr 1 w Kluczborku .

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z opinią ZDP w Kluczborku oraz opinia Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącą rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w sprawie realizacji inwestycji drogowej pn.:,,Rozbudowa skrzyżowania na typu rondo obwodnicy Kluczborka-drogi gminnej publicznej z drogą powiatową nr 1321 O w Kluczborku”.

Zarząd po zapoznaniu się z opiniami postanowił pozytywnie uzgodnić przedłożone rozwiązanie projektowe na realizację inwestycji drogowej pn.:,,Rozbudowa skrzyżowania na typu rondo obwodnicy Kluczborka-drogi gminnej publicznej z drogą powiatową nr 1321 O w Kluczborku”  .

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na nieruchomość lokalową położoną na parterze budynku szpitala w Kluczborku w celu prowadzenia Pracowni Mammograficznej oraz Rentgenowskiej.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz wnioskami Pana T.Kuprianowicza w powyższych sprawach postanowił zobowiązać p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu projektu uchwały na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat dla:

1.Pracowni Mammograficznej,

2.Pracowni Rentgenowskiej ( z jednoczesnym wypowiedzeniem dotychczasowej umowy, która zawarta została do dnia 31 sierpnia 2017 r.).

Ponadto Zarząd w świetle wniosków Pana T.Kuprianowicza postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Przewodniczącego Zarządu-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarosty-Urszuli Pękali-Dudy do podpisania umowy na dzierżawę Pracowni Mammograficznej oraz rozwiązania dotychczasowej umowy na dzierżawę Pracowni Rentgenowskiej i zawarcia kolejnej.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem p.o.Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym zmiany do umowy nr FP.032.2.65.2016 z dnia 9.05.2016 r. w związku z pismem geodety D.Kowalińskiego z dnia 14.09.2016r. (pismo Nr FP.6846.5.14.2015.MW z dnia 14.09.2016 r.)

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem oraz propozycjami zmian w umowie i postanowił wyrazić zgodę na proponowane zmiany do umowy t.j.zmniejszyć kwotę zamówienia o 40% oraz ustalić termin wykonania na 23.09.2016 r.

Ponadto upoważniono dwóch członków Zarządu w osobach Starosty-Piotra Pośpiecha oraz Wicestarosty-Urszuli Pękali-Dudy do podpisania Aneksu.

 

Do punktu 13 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 74 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

       Protokołowała:

    Joanna Strzelczyk